Dye to swego rodzaju tatuaże, kupujesz w grocery w Giran dziesięć takich samych buteleczek, idziesz do Symbol Maker'a i on za adene robi ci owy tatuaż.
Siła(Str) - Zwiększa ilość zadawanych obrażeń fizycznych
Zręczność (Dex)- Zwiększa szybkość ataku, szybkość użycia umiejętnośći fizycznych, skuteczność, uniki, prawdopodobieństwo krytycznego trafienia, zakres szansy na udane wejście umiejętności związanych ze sztyletami (jak np. Śmiertelne Pchnięcie (Deadly Blow)), szansę udanego bloku tarczą i prędkości poruszania się
Kondycja (Con)- Zwiększa maksymalną wartość HP i CP (Healing Points - punkty życia, CP - Combat Points - punkty walki) , szybkość regeneracji HP, podnosi limit wagi, długość wstrzymania oddechu pod wodą, odporność na szok (shock) i krwawienie (bleed)
Inteligencja (Int)- Zwiększa obrażenia od ataków magicznych i szansę na udane rzucenie klątwy
Błyskotliwość (Wit)- Zwiększa szansę na magiczny krytyk, szybkość rzucania czarów, odporność na Spętanie (Hold), odporność na klątwy (jak np. degenerację HP, zmniejszenie odzyskiwania życia, zwiększenie czasu ponownego użycia umiejętności, zmniejszenie efektów uzdrowienia)
Mentalność (Men)- Zwiększa odporność na magię, maksymalną ilość MP, szybkość regenerowania MP, odporność na trucizny (Poison), odporność na klątwy. Zmniejsza szansę na przerwanie czaru.
Oczywiście jak zaczynałam się bawić dye to nie wiedziałam, że EE NIE MOŻE odejmować sobie Int i Wit ...Ale to był wypadek przy pracy^_^
http://www.l2guru.com/l2calc/ - na L2guru gdzie siedze dość często jest kalkulator, który pokazuje zmiany w sts postaci po zrobieniu odp dye. Oczywiście odnosi sie on do retaila.
Co do expienia to raczej Execution Grounds na drzewkach, Death Pass, lub powolutku przenieść się w okolice Heine. Może Hardin? W kazdym razie najlepiej się gra w party. Macie 7s? To w katach lub necro biegać.