Mody - zrób to sam

Bor@

Member
Dołączył
19.1.2005
Posty
274
Odnalazlem ten edytor! a wlasciwie jest to zestaw narzedzi do gothica ktory sluzy do jego edycji. oto stronka skad mozna go pobrac:
http://www.worldofgothic.de/dl/index.php?g...s&release_id=28
znajduje sie tam kilka linkow. ja wzialem ten pierwszy i pobralem. zestaw zajmuje ok. 29 MB.
aby pobrac takowy zestaw trzeba kliknac na folder EDITING. na dole pojawi sie spis programow itp. popatrzecie sobie i poogladajcie. najbardziej ciekawym programem (a wlasciwie zestawem programow) jest "Gothic mod kit".
dzieki programom tam zawartym mozna edytowac swiat gothica i wiele wiele innych! naprawde polecam!


mam pewien pomysl. kazdy kto cos juz pozna w Spacerze niech opisuje to tutaj. Gdy bedziemy mieli tego bardzo duzo zlepimy to w kupe i napiszemy taka biblie dl modderow, ok?tylko opisujmy to dokladnie i najlepiej jak umiemy.
jestem juz po jednym dniu obcowania ze Spacerem i postanowilem napisac krociotki tutorial o uruchamianiu Spacer'a i bledow ktore moga wystapic podczas jego uruchamiania:
Tylko jeszce jedna uwaga: słowo "narzędzia", "zestaw narzędzi" będzie oznaczało ten zestaw plikow do edycji Gothica:

1. Pzygotowania do uruchomienia Spacer'a

• Otwieramy zestaw narzędzi
• Znajdujemy folder "gothic" i kopjujemy jego zawartość do folderu w którym zainstalowaliśmy grę (w moim przypadku jest to Program Files\Gothic PL (UWAGA! NIE KOPJUJEMY TAM FOLDERU "GOTHIC" Z ZESTAWU TYLKO JEGO ZAWARTOŚĆ!)
• Kiedy system zapyta nas czy podmienić pliki odpowiadamy twierdząco na każde pytanie (opcja "tak na wszystkie")
• Wejdź teraz do folderu "System" w folderze gry
• Tam znajdź plik Spacer.exe i odpal!

W przypadku gdy Spacer wyświetlił informację o braku pliku "gothicgame.ini" robimy następujące czynności. U mnie tak było i zrobiłem tak:

• Zrób dwie kopie pliku "Gothic.ini (znajdziesz go w folderze "System", w folderze w którym zainstalowałeś grę
• Jednej kopii zmień nazwę na "gothic.ini", a drugiej na "gothicgame.ini"
• Powróć do folderu "System" i usuń stamtąd plik "Gothic.ini"
• Skopiuj pliki "gothic.ini" i "gothicgame.ini." do folderu "System"
• Odpal Spacer'a

Teraz wszystko powinno działać. Jeśli Spacer się ładuje a nie chce załadować to czekaj cierpliwie. Czasami potrafi włączać się bardzo długo na niektórych komputerach (np. u mojego kumpla ;-)). A jeśli pojawiają się inne komunikaty o braku jakiegoś pliku niż ten który podałem wyżej to spróbuj coś zrobić na tej samej zasadzie co podałem wyżej.
A jeśli to wogóle inny błąd który nie pozwala na włączenie ci Spacer'a to napisz. Może znajdzie się na to rada.

2. Przydatne informacje

Ze Spacerem zacząłęm obcować dopiero od wczoraj i odkryłem kilka rzeczy które bardzo mogą pomóc dla innych:

• Spacer obsługuje pliki map z rozszerzeniem *zen. Można je znaleźć w folderze "Program Files\Gothic PL\_Work\Data\Worlds\_work" (jest jeszcze jeden folder z mapami, ale on zawiera takie testowe mapki, a folder powyżej mapy z gry)
• Gdy załadujesz mapkę i chcesz po niej luźno poruszać, naciśnij F3 - umożliwi ci to swobodne poruszanie za pomocą myszki i strzałek. Ale w tym trybie nie możesz nic edytować. Aby go wyłączyć znowu naciśnij F3.
• Możesz się bezstresowo bawić mapkami tylko pamiętaj że kiedy wyłączasz Spacera i pojawi się komunikat "Czy zapisać?" odpowiedzieć Nie. No chyba że chcesz zobaczyć wyniki swoich zabaw. Ale wtedy lepiej pamiętać o zrobieniu kopii zapasowej mapki.


Mam nadzieję że mój krótki tutorial pomoże lepiej wystartować dla początkującego w Spacerze.
wink.gif


Temat podpinam i niech zawarte tu posty poszerzają opis jak obsługiwać tenże program. Wszelkie pytania niech będą kierowane w straym temacie "Edytor do Gothica" - Gothi

W zestawie narzedzi znajduje się zestaw z kupą tutoriali o obsludze spacera. Niestety, wszystko po niemiecku.
sad.gif
moze kiedys sie to przetlumaczy?
smile.gif
 

Xardas33

Member
Dołączył
24.5.2005
Posty
181
Jak wziolem na editing i pozniej gothic mod kit to pozniej na hier i mi wyszla jakas lista ktore mam wybrac jest tam m.in. Avatar skin v0.10 co mam zrobic albo cos zle zrobilem a i co w tych edytorach mozna zrobic opisz to troszke bo nie wiem czy warto sciagac
 

Bor@

Member
Dołączył
19.1.2005
Posty
274
dora, napisze dokladnie, w punktach co zrobic:
1. wchodzisz strone poprzez gorny link
2. popatrz na lewa strone. jest tam serwis. popatrz na serwis "Gothic" (nie "Gothic II"!!!) i wybierz Editing
3.Teraz zjedz na dol. tam znajdziesz spis programow. Z tamtad wybierz "Gothic Mod Kit"
4. Po klinknieciu znowu zjedz na dol. tam bedzie spis stron z jakich program moze byc pobrany. najlepiej kliknij na "gothic_mod_developmentkit.zip"

I czekaj az sie sciagnie
wink.gif


Ale nastepnym razem kieruj takie pytania do tematu "Edytor do Gothica" ok?

macie tu linka ktory od razu wyswietli potrzebny program (gothic_mod_developmentkit.zip )
http://www.worldofgothic.de/dl/index.php?g...elopmentkit.zip
 

Bor@

Member
Dołączył
19.1.2005
Posty
274
o cholerka, widze ze grono nowicjuszy w modowaniu sie powieksza. no to napisze krotki tutorial o przeteksturowywaniu:

3. Przeteksturowywanie

Przeteksturowywać możemy każdą powierzchnię z gry (skały, ziemię, wodę itp.) Aby móc przeteksturowywać obiekty potrzeba programu 3D Studio Max.
Aby przeteksturować jakąś powierzchnię musimy zrobić następujące czynności:

- Odpalamy spacera
- Klikamy kolejno File->Open mesh

Wszystkie powierzchnie z gry zapisane są w formacie *.3ds. Możemy je znaleźć w folderze gothic\_work\data\meshes\level. Znajduje się też tam folder z testlevelami na których można się pobawić, ale ja wolę uczyć się na powierzchniach z gry.
Gdy załadujemy jakiś model, zamiast modelu pojawia się czarne z tło z napisami. Aby model został załadowany klikamy kolejno World->Compile World. Gdy pojawi się małe okienko, z opcji w nim zawartych zaznaczamy na "Outdoor" i "Compile". Czekamy i mamy załadowaną powierzchnię.
Po prawej pojawia się okienko z teksturami. Aby przeteksturować np. jakiś budynek, klikamy na interesującą nas teksturę i klikamy teraz na tenże budynek.
Na pewno zauważyliście, że zamiast teksturki pojawiła się "czerwona plama". Nie ma strachu, to nie żaden bug ani problem z komputerem. Tak ma być. I chcę jeszcze podkreślić że żadna powierzchnia (ściany budynków itp.) nie stanowią jednolitej całości lecz poskładane są z kilku elementów (trójkątów, kwadratów). Da się to chociażby zobaczyć po nałożeniu takowej "czerwonej plamy". Aby przeteksturować całą ścianę, trzeba zakleić tą "czerwoną plamą" wszystkie elementy ściany.
Gdy skończycie, czas by zobaczyć efekty przeteksturowania. Aby to zrobić, klikamy prawym przyciskiem myszy w obojętnie jakim miejscu i wybieramy opcję "Apply and deselect". I jak się wam podoba?
I jeszcze coś: jeśli niechcący zaznaczycie plamą nieporządane miejsce wystarczy jeszcze raz kliknąć w to miejsce, a plama zniknie i po wybraniu opcji "Apply and Deselect" miejsce te nie zostanie przeteksturowane.
Aby zapisać wynik swojej pracy, klikamy kolejno File->Save mesh.

i jeszcze troche informacji:

4. Modele

Aby tworzyć nowe domy, a nawet obozy potrzeba programu 3D Studio Max, w wersji bodajże od 3 lub 4. Jako że niedysponuję takim cudem to nie opiszę jak robić domy i modele nawet całych obszarów (w 3D Maxie były robione właśnie te modele powierzchni na których można było zmieniać tekstury). Jeśli ktoś ma taki program w domu to w zestawie narzędzi znajduje się dokładny tutorial o używaniu go i tworzeniu modeli do Gothica. Niestety, wszystko co tam pisze jest po niemiecku. Ale mam kumpelę która mieszkała w Niemczech, teraz przeprowadziła się do Polski i lepiej sprecha i pisze po niemiecku niż nasza nauczycielka. Więc jak ją poproszę to może przetłumaczy te tutoriale. Dla niej to by było jakby dla nas po Polsku. Zobaczę co da się zrobić w tej sprawie.

Co do ustawiania przedmiotow, npctow itp. to jeszcze niedokonca potrafie. sam jestem samoukiem i zamieszczam tu wszystko co odkryje i sie naucze.
a tak na marginesie: czy ktos z was otwieral plik surface.zen lub surface.3ds, bo u mnie nie moge zaladowac bo komp sie wiesza, a podejrzewam ze to model i mapa otoczenia.

i po raz czwarty edytuje tego posta: wnioskujac z niektorych postow wynika ze niektorzy z was maja spacera po niemiecku? ja mam po englisz
tongue.gif
 

Aripacza

New Member
Dołączył
13.6.2005
Posty
9
Tak ja go otwierałem.
Czekałem 10 minut i działa.
Tak to jest całe otoczenie.
 

Bor@

Member
Dołączył
19.1.2005
Posty
274
to ja tez go sprobuje zaladowac. ja czekalem chyba z 4 minuty i wylaczalem. bede zdeka cierpliwy.
 

Aripacza

New Member
Dołączył
13.6.2005
Posty
9
Jeśli chcecie coś dodać to znajdzcie to no i ppm copy.
W miejsce gdzie chcecie to wkleić (ppm paste)
połorzenie ustawiacie strzałkami i klawiszami a y .
po naciśnięciu tych strzałek ,na "panelu kontrolnym".
 

Bor@

Member
Dołączył
19.1.2005
Posty
274
Teraz o edytowaniu plikow *.zen. Jest tam zestaw plikow *.zen i jeden z nich nazywa sie SURFACE.zen. gdy chcecie go zaladowac komputer sie zawiesza i dalej nic nie idzie. cierpliwości plik otwiera sie bardzo dlugo, czasami nawet mysle ze sie komp wiesza, ale wystarcza poczekac i plik jest zaladowany. ja musialem czekac okolo 7 minut.
Aby ustawic przedmiot, Aripacza juz podpowiadal, ja tylko troche to powiem dokladniej. bierzecie z mapy interesujacy was przedmiot, klikacie na niego prawym "COPY", idziecie gdzie chcecie ustawic przedmiot i klikacie prawym "PASTE (nazwa przedmiotu)".
Aby ustawic przedmiot poslugujecie sie klawiszami "Y" i "A".
Aby usunąć przedmiot, klikacie na niego i naciskacie klawisz "DELETE", lub ikonke czaszki na jednym z paskow menu. potwierdzacie i przedmiot skasowany.

Wiadomosc po kilku dniach: Chyba rozwiazalem problem z tym ze mapy zapisane w folderze gothica nie zamieniaja starych i w tym efekcie nie mamy przerobionej mapki. W zestawie narzedzi znajduje sie program VDFS-tool gdzie znajduje sie opcja "Builid Mod". Mysle, ze przerobiona mape trzeba zalaczyc do projektu moda i zapisac go jako mod. wtedy odpalamy ów mod z mapka poprzez Player kita i wtedy mapka jest podmieniona. czaicie co wam chcem przekazac?
 

Lord Vader

Member
Dołączył
8.7.2005
Posty
191
Jestem kompletnym laikiem więc się nie wściekać
dry.gif


Czy można by wypróbować takowy mod i w niego zagrać?

Jeszcze nie mam takowego, ale jak posiedze nad tym pare miechów to może będzie ( z twoimi wskazówkami Bor@
smile.gif
)
 

Bor@

Member
Dołączył
19.1.2005
Posty
274
O jakiego moda ci chodzi? chodzi ci chyba o Gothic Mod Development Kit - to jest zestaw narzdzi do edytowania gothica a nie mod
wink.gif
ale spoko, ta nazwa jest mylaca.
temat chwilowo sie nie rozwija w szybkim tempie, poniewaz usunalem Gothica i spacera z kompa, a gothica porzyczylem kumplowi.
ale jesli ktos potrzebuje pomocy to chetnie nia sluze
wink.gif


PS: jesli chodzi o pomoc to jesli ktos poprosi mnie o nia i nie bedzie sie pojawiac to sorki ale zrozumcie-jestem na vakacjach
cool.gif
i nie mam tam za duzo dostepu do neta
sad.gif
 

Cahir

Member
Dołączył
15.7.2005
Posty
477
mi wszystko chodzi ale mam problem z zapisaniem a chciałbym zobaczyć swoje wypociny . Jak i gdzie mam to zapisać ? Moim kumplom też by się przydało pare wskazuwek a nie mają neta. Jakby co to jeszcze poklikam do ciebie
 

Bor@

Member
Dołączył
19.1.2005
Posty
274
wlasnie mamy problem z otworzeniem modow w grze. przerobione i zapisane mapy nie sa takie jak w edytorze tylko normalne w grze
sad.gif
ale wiesz jak sprobuj? o tak:
1. zapisz mapke pod inna nazwa niz oryginal (np: moja mapa)
(poczekaj troche...zapis moze byc dlugotrwaly ale nie mysl ze ci komp zwisl)
2. usun oryginalna mapke(np. edytowales mapke ''OldCamp'' wiec musisz ja usunac lub przeniesc poza folder gothic)
3.zedytowanej mapce podmien nazwe na oryginalna(w tym przykladzie na "OldCamp")
4. uruchom gre

nie gwarantuje ze to sie uda, poniewaz pomyslalem sobie logicznie i napisalem ten sposob bez patrzenia czy dziala.
ale ty sprawdz. byc moze dziala i wszyscy beda ci wdzieczni za przetestowanie
wink.gif


SPECJALNE PODZIĘKOWANIA KETRISCHOWI DZIĘKI KTÓREMU POSIADAM 3D STUDIO MAX 7.0 I ZA TO ZE NAUCZYL MNIE DOBRZE OBSLUGIWAC EMULE. TO BARDZO POMOZE PRZY TWORZENIU MODOW.
POZDRO KETRISCH!
 

ra-v

New Member
Dołączył
22.2.2005
Posty
17
chciałem prosić o pomoc.
Otóż mam problem ze spacerem.
Znalazłem go w gothic_mod_developmentkit w pliku system i gdy uruchamiam pokazuje mi sie błą o takiej treści :
Uruchomienie tej aplikacji nei powiodło sie ponieważ nie znaleziono mss32.dll. Ponowne zainstalowanie aplikacji moze naprawić ten problem.
Co mam zrobić aby zadziałało...
Pozdro

EDIT
Sćiągnąłem biblioteke mss32.dll
i teraz wyskakuje mi błąd przy uruchomioeniu spacera o treści :
NIe znaleziono punktu wejścia procedury _ALL_set_samplepan@8 w bibliotece mss32.dll
to wie ktoś co mam zrobić ?
 

Aripacza

New Member
Dołączył
13.6.2005
Posty
9
witam
próbowałem już sposobem Bory zapisać mapkę pod inną nazwą i i póżniej ją zastąpić
lecz nic z tego...
Bora wspominał o VDFS-Tool lecz nie dokończył jak dokładnie się tym obsługiwać...
Czy ktos potrafi obsługiwać to cudo????
 

Bor@

Member
Dołączył
19.1.2005
Posty
274
chyba znam lekarstwo na twoj problem, ra-v. po zainstalowaniu Spacera, musisz usunac gothica i spacera i znowu to wszystko zainstalowac.
mialem tak z jednym plikiem. aby biblioteka mogla do niego dzialac, musialem usunac go wraz z reszta pokrewnych rzeczy (plikiem byl edytor do arcanum, a tym pokrewnym wlasnie gra arcanum). gre odinstalowalem i znowu zainstalowalem i edytorek dzialal jak nalezy.
co do obslugi VDFS-tool-jeszcze sie z nim duzo nie bawilem ale obsluga wydaje sie byc prosta (najlepiej uczyc sie na powstalych juz modach. otwieracie je przez vdfs tool i ogladacie jak wyglada struktura plikow moda)
 

ra-v

New Member
Dołączył
22.2.2005
Posty
17
no tak tyle że mi sie ten spacer nie instaluje !
Ściągnąłem Gothic mod developent Kit i po prostu wchodze w folder gothic/system/spacer.exe i mi sie wtedy pokazuje ten błąd....
Może poda ktoś innego linka botakiego żeby mi sie instalowało to Gothic MDK.
A poprzednio ściągałem z worldofgothic.de
 

Bor@

Member
Dołączył
19.1.2005
Posty
274
TO NIE JEST INSTALATOR SPACERA! to jest sam spacer! go musisz skopiowac do folderu system! trzeba zamienic foldery system i _work z oryginalnymi i wtedy bedzie wszystko ok!
 

ra-v

New Member
Dołączył
22.2.2005
Posty
17
ok udało mi sie
wszystko sie juz normalnie uruchamia ale dalej mam problemy ze spacerem
korzystałem z tutoriala po angielsku który tłumaczylismy jeszcze niedawno ale wyskakuje mi błd.
Stworzyłem małą mapke w 3D MAXie otwieram zSpy a nastepnie spacera. Wszystko idzie puieknie. Potem otwieram mój plik z 3Ds MAXa , klikam kompile i wyskakuje mi błąd o takiej treści :
M: BSP leaf destroyed, but had still vob(s) in it's lists.
Klikam Ok. I czekam przez chwilke. Potem wyskakuje mi raport o błędach. :/
Klikam nie wysyłaj i program sie wyłącza. Próbowałem już chyba z 10 razy ale nie działa :/
Co mam ustawić albo zrobic aby działało...
proszę o szybka odpowiedz.(niemoge sie doczekać jak zaczne robić moda do Gothica
biggrin.gif
)
 

Cahir

Member
Dołączył
15.7.2005
Posty
477
Mi wszystko dobrze działało gdy zrobiłem Z tym instalowaniem i deinstalowaniem gothica
huh.gif
i spacera
wink.gif
ale nie musiałem zmieniać system_work a i tak mi chodzi
biggrin.gif
więc Borka nie wiem czy ta zmiana jest mi do szczęścia potrzebna
biggrin.gif
bo ja spacera miałem już wczesniej
tongue.gif
 

ra-v

New Member
Dołączył
22.2.2005
Posty
17
to znaczy że mam odinstalowąc Gothica i usunąć spacera a potem zainstalowac spowrotem gothica i skopiować spacera ??
spróuje
 
Do góry Bottom