Kubica W Renault

Pele

Dowódca Straży Magów Wody
Dołączył
5.4.2008
Posty
315
- Zespół Renault z przyjemnością informuje, że Robert Kubica będzie startował w naszych barwach w sezonie 2010 - czytamy w oficjalnym oświadczeniu zespołu. Po miesiącach spekulacji w końcu oficjalnie potwierdzono, że to polski kierowca zastąpi Fernando Alonso w barwach ekipy z Enstone.

- Cieszymy się, że od przyszłego sezonu Robert Będzie naszym kierowcą - powiedział Bob Bell. - Od momentu debiutu w Formule 1 w 2006 roku przyglądaliśmy się mu jako jednemu z najbardziej utalentowanych kierowców swojego pokolenia. Jesteśmy szczęśliwi, że w przyszłym sezonie ścigać się będzie naszym bolidem. Renault ma wielkie ambicje i czujemy, że Robert może odegrać dużą rolę w ich spełnianiu - dodał szef zespołu Renault.

Radości z podpisania umowy nie krył także polski zawodnik. - Cieszę się, że dołączę do Renault w przyszłym sezonie. Czuję się szczególnie związany z tym zespołem, ponieważ w 2005 roku wygrałem serię World Series by Renault. Dzięki temu miałem szansę testować bolid F1 w Barcelonie i zbliżyłem się do Formuły 1 - powiedział Kubica.

- Dzielę z zespołem podobną mentalność zwycięzców. Jestem bardzo zmotywowany i uważam, że razem możemy znaleźć się na czele stawki. Liczę, że będziemy walczyć o mistrzowski tytuł - zapowiedział polski kierowca.
Żródło: http://www.wp.pl

Co sądzicie o przejściu Roberta Kubicy do zespołu Renault ? Jak myślicie będzie lepiej czy gorzej dla jego kariery ?
Ja co do tego mam pewne wątpliwości. Moim zdaniem zespół, który ustawił wypadek Nelsona Pique nie będzie w stanie stworzyć bolidu
dla Roberta.

Zapraszam Do dyskusji
 

Isidro

Szalony Bartek
Weteran
Redakcja
Dołączył
9.3.2009
Posty
6377
Moim zdaniem to bardzo dobra decyzja i dla Renaulta i dla Kubicy. Kubicy daje szansę na walkę o wygraną w ogólnej klasyfikacji. BMW, nie ma co ukrywać, nie jest zbyt dobrym teamem :) Ogólnie to cieszę się z kubica będzie w Renault ;)
 

Aniol Stroz

Najlepszy grafik
Moderator
Redakcja
Dołączył
14.10.2006
Posty
2046
Sam nie wiem co o tym myśleć. Może nareszcie Robert będzie jeździł pojazdem który nie psuje się co chwilę i będzie mógł powalczyć o jakieś trofea. Ale ja jakoś tak lubiłem BMW, nie wiem dlaczego. Tak czy siak, my tego nie zmienimy, skoro to już jest pewne. Choć najlepiej byłoby gdyby przeszedł do McLarena xD. Bo jednak to właśnie oni mają, nie ukrywajmy, najlepsze bolidy.
Zobaczymy jak spisze się na trasie, póki co musimy być optymistami.
Pozdrawiam, AS.
 

Rangiz

Weteran
Weteran
Redakcja
Dołączył
13.11.2007
Posty
4946
Niestety, nie było za bardzo lepszego wyboru.
Renault ma kilka atutów. Przede wszystkim Kubek ceni w nich chęć walki i to, że wiedza jak zdobyć mistrzostwo, czego BMW się bało. Druga sprawa, to to, że będzie tam kierowcą nr.1. I to na niego będą liczyć, tak jak w ostatnich sezonach na Alonso. Jeżeli tylko uda im się spłodzić ciekawe autko, to może być ciekawie. Jednak z tym może być ciężko, sami przyznają, że w tym sezonie będzie im ciężko zbliżyć się od czołówki. Zobaczymy jak to będzie już na początku marca.
 

yeed

Trolololo Guy
Weteran
Moderator
Dołączył
10.1.2007
Posty
8225
Wielka zagadka jeśli chodzi o Kubicę w renault.
Wszyscy wiemy, ze z dobrze przygotowanym bolidem stać go na wygrywanie wyścigów.
Trudno ocenić co spotka Polaka w tym teamie, obecnie jako pozytyw widzę tylko to iż będzie pierwszym kierowcą w zespole.
Czas pokaże czy Renault podniesie się po tej koszmarnej aferze i jak środki finansowe przełożą się na budowę bolidu.
Tak czy inaczej jeśli wypali się w formule 1 nie zdziwię się jak spotkamy go na rajdach WRC, albo Dakarze :)
Widać, że ma paliwsko w żyłach zamiast krwi.
 

Biafra

Balotelli
Weteran
Redakcja
Dołączył
8.10.2010
Posty
2677
Z perspektywy zakończonego już sezonu, mogę powiedzieć, że moim zdaniem była to dobra decyzja, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że pole manewru w wyborze Teamu było znacząco ograniczone.
Może były większe apetyty, po sensacyjnym początku i udanej pierwszej części sezonu, ale i tak jest nieźle, a Kubica pokazał kilkukrotnie, że nawet z nie najlepszego bolidu jest w stanie wycisnąć wszystko co się da i w konsekwencji meldować się na mecie na wysokich pozycjach.

Teraz czekam na nowy sezon i odświeżoną wersję Renaulta, nad którą prace trwają intensywnie, już od długiego czasu. Zobaczymy jak dalej się ułożą starty w żółto czarnych barwach.
 

Rangiz

Weteran
Weteran
Redakcja
Dołączył
13.11.2007
Posty
4946
Teraz czekam na nowy sezon i odświeżoną wersję Renaulta, nad którą prace trwają intensywnie, już od długiego czasu. Zobaczymy jak dalej się ułożą starty w żółto czarnych barwach.

Nie koniecznie czarno - biały. Jeżeli się interesujesz tematem F1 to wiesz, że na dniach najprawdopodobniej 25% udziałów w Renault F1 Team jakie posiada fabryczny koncern Renault (pozostałe 75% należą do jakiejś szwajcarskiej firmy) zostanie odsprzedane Lotus Group. Nie jest to oczywiście Lotus Team, który obecnie startuje w F1 na końcu stawki (między Lotus Gropu a Lotus Team toczą sięprocesy o prawo do nazwy Lotus, który pewnie wygra Lotus Group - przyszły posiadacz 25% wykupionych od Renault).
Jeżeli ten scenariusz się potwierdzi, to zespół Roberta zmieni nazwę na Lotus Renault (Renault będzie wciąż dostarczało silniki). Przyniesie to raczej same pozytywy, gdyż jak się mówi w padoku, już dziś Renault oprócz darmowego dostarczania silników nie wnosi żadnej kasy do Renault F1 Team, a Lotus Gropu ma wnosić około 30 mln Euro rocznie. A co do barw to mogą się one wtedy zmienić na zielono - żółte tudzież na czarno - złote (w zależności od rezultatu sporów z Lotus F1 Team).
 

yeed

Trolololo Guy
Weteran
Moderator
Dołączył
10.1.2007
Posty
8225
A Kubica może stracić miejsce w zespole ;]
 

Rangiz

Weteran
Weteran
Redakcja
Dołączył
13.11.2007
Posty
4946
Nie man to szans. Teoretycznie mówi się, że taka zmiana struktury zarządu daje możliwość bezkarnego odejścia Kubicy z Renault, na co Bulion (szef R F1 Team) odpowiada, że to nonsens itd. Ten zespół na razie jest budowany pod Kubicę, bo wiadomo, że pod Pietrowa, który to rozbił z 7 - 8 bolidów w tym sezonie. Tak czy siak, szans na posadę w lepszym zespole na przyszły sezon nie ma raczej, gdyż wszystko już teoretycznie zajęte i kontrakty podpisane, zatem pozostanie Renault to jedyne słuszne wyjście, zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że Kubica jest tam pierwszym kierowcą.
 

Biafra

Balotelli
Weteran
Redakcja
Dołączył
8.10.2010
Posty
2677
Nie koniecznie czarno - biały. Jeżeli się interesujesz tematem F1 to wiesz, że na dniach najprawdopodobniej 25% udziałów w Renault F1 Team jakie posiada fabryczny koncern Renault (pozostałe 75% należą do jakiejś szwajcarskiej firmy) zostanie odsprzedane Lotus Group. Nie jest to oczywiście Lotus Team, który obecnie startuje w F1 na końcu stawki (między Lotus Gropu a Lotus Team toczą sięprocesy o prawo do nazwy Lotus, który pewnie wygra Lotus Group - przyszły posiadacz 25% wykupionych od Renault).
Jeżeli ten scenariusz się potwierdzi, to zespół Roberta zmieni nazwę na Lotus Renault (Renault będzie wciąż dostarczało silniki). Przyniesie to raczej same pozytywy, gdyż jak się mówi w padoku, już dziś Renault oprócz darmowego dostarczania silników nie wnosi żadnej kasy do Renault F1 Team, a Lotus Gropu ma wnosić około 30 mln Euro rocznie. A co do barw to mogą się one wtedy zmienić na zielono - żółte tudzież na czarno - złote (w zależności od rezultatu sporów z Lotus F1 Team).

Wiem o tym wszystkim. Z rozpędu napisałem zółto-czarnych. Ale jeżeli barwy zmienią się na czarno złote, to w sumie będzie jakieś podobieństwo do tych poprzednich. W końcu złoto to taki żółtawy kolor ;)

Co do wypowiedzi yeeda, to myślę, że nie stanie się nic takiego. W tej chwili, mimo że Pietrow wnosi do zespołu kupę siana, to raczej jego pozycja nie jest pewna na 100%.
 

Rangiz

Weteran
Weteran
Redakcja
Dołączył
13.11.2007
Posty
4946
No i stało się:
http://f1.pl/Artykul.82+M598fc234bbc.0.html

Wpłynie nowa kasa, bolid zmieni trochę barwy, wg mnie na lepsze. Mam nadzieję, że to wszystko dobrze rokuje. Ta fotka w artykule to generowany komputerowo model, natomiast tu macie oryginalne zdjęcie:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs822%20snc4/68225_475439977427_198125027427_6064316_2076292_n.jpg

Ten czerwony nie pasuje do reszty malowania tak samo jak i nie pasował do tej wersji z tego sezonu, ale Total na pewno wykłada spora kasę na tą czerwień, także można przymrużyć na to oczy.

Mam też nadzieję, że po tym jak Renault pozbyło się wszystkich udziałów w w Renault F1, ruscy straca swoje wpływy w tej ekipie. Wskazuje na to nawet brak rosyjskich sponsorów na nowym malowaniu :).
 

Biafra

Balotelli
Weteran
Redakcja
Dołączył
8.10.2010
Posty
2677
To zdecydowanie dobre wiadomości. I także mam nadzieję, że ruscy nie będą już mieli wpływów na stajnię. Oznacza to, że nie zobaczymy obok Roberta, jako drugiego kierowce Pietrowa. Okazał się za cienki do F1 i był kompletnie przereklamowany. A to ciągłe czytanie wypowiedzi ludzi Renault, usprawiedliwiających kolejne jego wtopy, było zwyczajnie żenujące.
Robertowi przyda się bardziej utalentowany partner, bo tylko w towarzystwie stanowiącym duże wyzwanie, można rozwijać się i stawać jeszcze lepszym kierowcą.
 

Electric Dragon

Majster
Weteran
Dołączył
22.8.2009
Posty
4209
Powiem Wam, że nie śledzę na bieżąco zdarzeń w F1. Ale z urywnków podejrzanych w wiadomościach i im podobnych wnioskuję, że Kubica jednak powoli prze naprzód. Chłopak rzeczywiście sporo przeszedł w w F1. Cały czas utrzymuje się w czołówce a to znaczy, wg mnie, że koniec końców ponownie eksploduje formą i będzie znó wygrywał. Kolejny Polak, który zainsteresował ludzi daną dziedzinąsportu, która w naszym kraju nie była popularna przed jego wyścigami.
 

Randal

Banned
Dołączył
11.10.2010
Posty
991
No i teraz mu wyszło na dobre przejście do Lotusa Renutal.
Jedny z warunków dla których Kubica przeszedł z BMW do Renutal było to że będzie mógł uczestniczyć w rajdach samochodowych no i Lotus się na to zgodził więc maja jednego kierowce mniej.
Teraz jego kariera stoii pod znakiem zapytania i nie wiadomo czy kiedyś zasiądzie jeszcze w jakimkolwiek Bolidzie!!
Moim zdaniem powinien zostać w Bmw ponieważ tam był bezpieczny.
 

milioner

New Member
Dołączył
30.11.2010
Posty
144
Taaaaaaa.
Za chciało mu się rajdów to niech teraz cierpi , jak nie umie jeździć z głową .
Przejście z Bmw do Lotusa może być najgłupsza z jego decyzji w jego życiu.
 

Biafra

Balotelli
Weteran
Redakcja
Dołączył
8.10.2010
Posty
2677
Moim zdaniem powinien zostać w Bmw ponieważ tam był bezpieczny.

Taaaaaaa.
Za chciało mu się rajdów to niech teraz cierpi , jak nie umie jeździć z głową .
Przejście z Bmw do Lotusa może być najgłupsza z jego decyzji w jego życiu.

Panowie, głupoty gadacie, aż żal czytać. Po pierwsze nie do Lotus przechodził, tylko do Renaulta. Dopiero od tego sezonu jest to Lotus/Renault.
Druga sprawa jest taka, że z BMW odszedł, bo kończył mu się kontrakt i nikt tam nie pracował pod niego, jak na to zasługiwał. Wiadomo, szkop nigdy nie będzie robił na Polaka.
Następna sprawa, co to za głupia gadka, że nie jeździ z głową. Gdyby barierka nie była przerdzewiałą, to by się od niej odbili i skutki mogły być mniej tragiczne. Mogło się skończyć na samych sińcach, jak w przypadku pilota. Stało się inaczej.
W rajdach wypadki zdarzają się najlepszym, więc nich nikt nie pitoli, o jeżdżeniu bez głowy. Chciał, to jeździł, wiedział czym to grozi. Tyle.
 

Nekromanta Boom

Dzika Karta
Weteran
Dołączył
1.10.2004
Posty
3777
Jazda z głową, dobre sobie. Myślicie że będzie pyrdał powoli do 50/h?
Dobrze, że odszedł z BMW bo tam go nie doceniali. Poza tym BWM będzie w tym roku słabiuteńkie.
 

tomisakis

Whiskas
VIP
Dołączył
11.1.2009
Posty
1536
Nie wypowiadać się na tematy o których nie macie pojęcia. Robert robił to co kochał/kocha i to jest jego wybór. Zresztą ma od nas wszystkich razem wziętych większe pojecie o wyścigach,rajdach itp. Pierwszym winnym jest nierówny asfalt, a drugim stara barierka, która zamiast pomóc omal nie zabiła(normalna barierka by wytrzymała i skończyło by się na wstrząsie mózgu i paru siniakach co najwyżej). W pierwszym przypadku w Polsce byłyby to tak zwane "niewyjaśnione przyczyny".

Zrobił bardzo dobrze, że poszedł do Reanult. W zeszłym sezonie jeździł bezbłędnie i zajął 8 miejsce w generalnej. Ten sezon zapowiadał sie swietnie, lecz niestety ten wypadek.
 

Rangiz

Weteran
Weteran
Redakcja
Dołączył
13.11.2007
Posty
4946
BMW nie istnieje od poprzedniego sezonu, więc nie wiem o czym wy piszecie. Chyba, że mówicie o Sauber, no ale to już nie BMW.
Przejście do Renault to jedna z lepszych decyzji - jest tam liderem i to pod niego jest wszystko budowane. Ten sezon zapowiadał się wyśmienicie, gdyż tak zapowiada się tegoroczny bolid, no ale cóż, jedyne na co możemy liczyć to powrót pod koniec sezonu i zdobycie podium(ów?) na pojedynczych GP. Ale co się odwlecze to nie uciecze - mastera prędzej czy później zdobędzie. Oby tylko zdrówko pozwoliło na powrót na tor.
P.S. Polecam portal f1.pl - są tam rzetelne newsy bez sensacyjnych doniesień wymyślonych przez dziennikarzyków.

http://f1.pl/Artykul.82+M53b8bbfaafb.0.html
http://f1.pl/Artykul.82+M57cde428168.0.html

Te dwa powyższe to o obecnym stanie robcia, a ten niżej to relacje Mikołaja Sokołwskiego z pierwszej ręki.

http://f1.pl/Artykul.82+M590c0ec71da.0.html
http://f1.pl/Artykul.82+M52c3a78ceeb.0.html


Tak czy siak, mam trochę do niego żal, że popidalał w tych rajdach. Wiadomo, ma on do nich ciągotki bardzo wiele i wielokrotnie mówił, że jak w F1 osiągnie swoje to chce do nich przejść, ale profesjonalizm wymaga poświęcenia pasji na rzecz wykonywanego przez siebie zawodu. Robert jest jednym z najbardziej profesjonalnych zawodników w F1, ale niestety, te rajdy trochę tą tezę obalają,
 

Biafra

Balotelli
Weteran
Redakcja
Dołączył
8.10.2010
Posty
2677
No racja, Sauber nie BMW. W ferworze walki zapomniałem o tym szczególe ;).

Tak czy siak, mam trochę do niego żal, że popidalał w tych rajdach. Wiadomo, ma on do nich ciągotki bardzo wiele i wielokrotnie mówił, że jak w F1 osiągnie swoje to chce do nich przejść, ale profesjonalizm wymaga poświęcenia pasji na rzecz wykonywanego przez siebie zawodu. Robert jest jednym z najbardziej profesjonalnych zawodników w F1, ale niestety, te rajdy trochę tą tezę obalają,

Tu także muszę się zgodzić. Cały zespół wysoko kwalifikowanych fachowców pracował praktycznie na Kubicę, a teraz przez tan wypadek postawił ich w nieciekawej pozycji. Mógł myśleć także o teamie, a nie tylko o tym, czego on chce. Trochę to było samolubne z jego strony. Miał przecież świadomość, że coś takiego może się wydarzyć...
Teraz tylko nadzieja w tym, że szybko wróci do zdrowia i pokaże jeszcze, na co go stać.
 
Do góry Bottom