[INFORMACJE G3]
Engine Gothic III będzie korzystał z możliwości pakietu DirectX 9.0b (planuje się nawet użycie 9.0c), wraz z takimi dobrodziejstwami jak technologie Pixel Shader 3.0 i Vertex Shader 3.0. Co zaś tyczy się wymagań systemowych, twórcy zaprzeczają jakoby miały one być zbyt wygórowane, w co oczywiście trudno uwierzyć przy nafaszerowaniu programu takimi nowinkami.
Gothic III to nieograniczone możliwości zwiedzania świata gry, w którym dotrzemy m.in. w górskie i śnieżne krajobrazy Nordmar. Sama zaś fabuła programu nawiązuje do historii wojny bogów – „kłótni pomiędzy Beliarem, Innosem i Adanosem”, której zagadki prawdopodobniej będzie nam dane rozwiązać. Twórcy gry zapowiadają też, iż świat Gothic III będziemy mogli przemierzać różnymi środkami transportu, z których najbardziej wiarygodnymi wydają się konie i wielbłądy. Gothic III nie będzie należeć do popularnego dziś gatunku internetowych gier MMORPG, twórcy nadal skupią się na przedstawieniu bezimiennego bohatera dla pojedynczego gracza.
Rozgrywka w najnowszej części serii będzie umożliwiać wykorzystywanie z myszki do klikania na przedmioty w celu ich użycia/zebrania oraz na wrogów do ich unicestwiania. Niemniej jednak opcja gry klawiaturą pozostanie.
Wydawcą gry będzie, tak jak miło to miejsce w przypadku sequelu Gothic – JoWood, data premiery jest jednak wciąż wielką niewiadomą.
Tymczasem przyjrzyjmy się artworkom z Gothic III, na których możemy zobaczyć arabskiego wojownika, orientalne miasto i obóz rozbity na piaskach pustyni.