[Gothic 3] Community Story Project - Informacje, Newsy

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1085
12 grudnia 2020
Czaszki przy ramionach
12_Schaedelruestung_3.jpg

Ci którzy śledzili Gothica 3 w okolicach premiery zapewne dobrze znają grafikę koncepcyjną z Nordmarczykiem noszącym pancerz z czaszkami na ramionach. Niestety taki wariant pancerza nigdy nie znalazł się w grze. Jedynie jego uboga wersja z metalowymi płytkami na ramionach była dostępna.
Na szczęście od teraz to się zmieni, w CSP znajdziecie wersję bez jak i z czaszkami na ramionach.
12__Schaedelruestung_1.jpg

12__Schaedelruestung_2.jpg
Źródło
 

Isidro

Szalony Bartek
Weteran
Redakcja
Dołączył
9.3.2009
Posty
6373
Czy będzie w tym roku kalendarz adwentowy? Jest jakaś rzetelne źródło informacji o tym projekcie, które by w racjonalny sposób określiło w jakim % ten mod jest ukończony?
W sumie byłoby fajnie gdyby ten mod został koniec końców wydany w formie remake Gothic 3 + port na konsole :D
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1085
14 grudnia 2020
Tajemnicze odkrycia MadFaTals
W czasie swoich prac na patchem G3WD (który jest dostępny w szóstym okienku) MadFaTal natknął się na kilka miejsc, które są w plikach gry ale nie są dostępne dla gracza. Co Piranha Bytes planowała z nimi zrobić? Co jednak ważniejsze, jakie zamiary ma CSP do tych miejsc?
1. Ukryty kawałek zmieni pomiędzy jaskinią cieniostworów a farmą Domenika.
2. Ukryty kawałek ziemi pomiędzy farmą Domenika a wodospadami.
3. Zamknięta jaskinia w pobliżu Silden, w drodze do buntowników.
4. Kolejna ukryta jaskinia na farmie Josha. Oraz jej wygląd w CSP. Co można znaleźć w środku? Tego dowiecie już w samym CSP.
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1085
15 grudnia 2020
Szlachetne odzienie dla Maga Wody
Magowie Wody odgrywają ważna rolę w Gothicu 3. Spójrzcie na tą szatę. Która część Gothica posłużyła za inspirację?
Grafiki prezentują aktualny wygląd szaty. Nie jest to końcowy wygląd, ponieważ ciągle pracujemy nad ta szatą.
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1085
16 grudnia 2020
Spatha
W naszym modzie dodaliśmy już wiele broni ale poprawa istniejącego oręża jest równie ważna. Dobrym przykładem jest Spatha, która w oryginale miała na teksturze ostrza dziwne falowania. W CSP usunęliśmy te dziwactwa oraz poprawiliśmy rękojeść. Mocna skóra zapewni lepszy uchwyt broni.
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1085
17 grudnia 2020
Tkanina dla szamanów
Pomieszczenia gdzie przebywają szamani muszą być odpowiednio udekorowane. Drogie naścienne tkaniny nadają się idealnie do tego zadania.
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1085
18 grudnia 2020
Miecz barbarzyńcy
Kolejnym przykładem z serii "ten sam miecz, nowy wygląd" jest miecz Barbarzyńcy. Ostrze zostało ulepszone, a uchwyt otrzymał dodatkową niebieską teksturę.
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1085
19 grudnia 2020
Pytania i Odpowiedzi
Po prezentacji Robespiera otrzymaliśmy wiele pytań odnośnie naszego projektu, oto najciekawsze z nich:
Pytanie: Czy jest możliwe aby nasi towarzysze atakowali automatycznie, a nie czekali, aż my zaatakujemy albo otrzymamy obrażenia?
Odpowiedź: Tak, jest to możliwe. Już to pokazywaliśmy w jednym z naszych adwentowych kalendarzy. Nasz człowiek od programowania Georg zmodyfikował plik dll. Teraz nasi towarzysze będą atakować automatycznie.
Nowe informacje odnośnie El Bastardo:
W oryginalnej grze jest to po prostu zwykły miecz niezwiązany z historią. W Nordmarze możesz kupić jego projekt i własnoręcznie go wykuć. W CSP będzie on związany z historią. Dostaniesz zadanie aby znaleźć zagubione fragmenty i przekuć go na nowo.
P: Czy mikro zacięcia są naprawione? Przykładowo jak podróżujemy po świecie i ładuje się nowy teren?
O: Praktycznie zredukowaliśmy ten problem do zera. Nieraz mogą się przydarzyć minimalne przycięcia ale drastycznie skróciliśmy czas ładowania.
Nowe informacje odnośnie świątyni w Trelis:
W trzecim rozdziale świątynia będzie dalej zamknięta i otworzy się na początku czwartego rozdziału. Szaman Kamak nie jest uwięziony wewnątrz świątyni lecz studiuje pisma na zewnątrz. W pracach wydobywczych pracuje wiele niewolników i parobków. Orkowie nie znaleźli jeszcze kluczy i cały czas ich poszukują.
P: Ile rozdziałów istnieje w CSP?
O: Tyle ile w poprzednich grac, 6.
P: Czy planujecie jakiś dubbing?
O: Profesjonalnego dubbingu nie planujemy. Udało się nam zorganizować kilku lektorów do nagrania kilku pomniejszych rozmów. Używamy syntezatora mowy, który będzie opcjonalny w czasie instalacji moda. Dodatkowo przerobiliśmy część oryginalnych tekstów odnośnie treningu nowych umiejętności.
P: Dostępny będzie tylko niemiecki syntezator, czy inne języki też się pojawią?
O: Mod tworzony jest w języku niemieckim, więc wszystkie teksty są po niemiecku. Planujemy wydać tłumaczenia na inne języki jak angielski, polski czy włoski razem z naszymi partnerami. Jeśli chodzi o rosyjską wersję, mamy Rosjanina w naszym zespole, który powoli w wolnych chwilach tłumaczy tekst. Więc niemiecki i rosyjski będą na premierę.
P: Będzie więcej konsekwencji naszych czynów w grze?
O: Wiele z działań naszego bohatera będzie miało odzwierciedlenie w świecie gry. Przykładowo jest takie zadanie "konflikt w gildii", jednocześnie otrzymujemy od Vikko inne zadanie "brudna konkurencja". Musisz wybrać, pomóc bezbronnej kobiecie, która pragnie pokoju z gildią przez co musisz przekonać wszystkich mistrzów z danego rzemiosła (co wiąże się z długim łańcuchem misji) albo pomożesz Vikko w pozbyciu się Izabeli i wypędzeniu jej z miasta.
P: W Gothicu 1 możemy zobaczyć zbroję królewskiego strażnika. Czy zobaczymy ją w waszym modzie?
O: Tak, występuje ona w grze. Spotkacie kilku członków straży królewskiej, a nawet straży honorowej. Jednego spotkacie w pierwszym rozdziale, który będzie przebywał z Gońcami Leśnymi.
P: Jeśli chce zagrać asasynem, to muszę skoncentrować się na określonych atrybutach?
O: Tak, wprowadziliśmy większą odmienność w walkę jednym lub dwoma mieczami. Przekłada to się na różne wymagania odnośnie naszych umiejętności.
P: Zmieniliście system walki?
O: W naszej modyfikacji opieramy się na Alternatywnym Balansie. Co do walki wręcz, trochę ją zmieniliśmy. U zwierząt zniwelowaliśmy spamujące ataki. Było to już poprawione w ostatnich patchach ale jeszcze trochę to ulepszyliśmy.
P: Jak udało wam się zastosować czysto techniczne rzezy z Risena?
O: Dokładnie tak samo jak w nowe kategorie ekwipunku, poprzez edycję grafik i plików dll.
Nowe informacje odnośnie fabuły:
- Zbieranie Ognistych pucharów będzie całkowicie przemodelowane. Natomiast poszukiwanie artefaktów Adanosa będzie dostępne w końcowej części piątego rozdziału.
- Do końca trzeciego rozdziału gramy jako neutralny bohater. Na końcu rozdziału po znalezieniu ognistych pucharów musimy wybrać swoją stronę. Oryginalne zadania z G3 też nie są od razu dostępne, musimy robić postępy w fabule aby móc otrzymać wszystkie zadania.
- Aby uzyskań 75 punktów reputacji musimy robić postępy w fabule
Dodatkowe nowe informacje:
- Pancerze i artefakty będą możliwe do ubrania z paska szybkiego wyboru
- Przeciwnicy zaatakują cię jeśli masz założoną zbroję przeciwnej frakcji i nie jesteś z nimi zaprzyjaźniony (nie są na zielono)
- W Geldern jest dom rozkosz cielesnych.
- U mistrza Jorwicka można kupić projekt wytrycha i samodzielnie go tworzyć na kowadle.
- Niewolnik Mirza używa wachlarza, aby uratować swojego pana od gorąca (nowa animacja).
- W CSP trzeba wybrać swoją specjalizację. W drugim rozdziale w klasztorze wybieramy drogę wojownika albo maga. Oprócz tego wyboru w świecie gry natkniemy się na zadania, które dadzą nam dostęp do innych zdolności (niezależnie od naszego głównego wyboru). Nie można więc zdobyć wszystkich umiejętności, tylko te które odpowiadają naszej specjalizacji.
- W ustawieniach dodaliśmy nową opcję, dzięki czemu nie otrzymamy kary za zbrodnie, których nikt nie widział. Alternatywnie możemy dalej opierać się na talentach złodziejskich i wymigać się od kary za nasze uczynki.
- Kamienie teleportacyjne są podzielone zgodnie z fabułą. Nie leżą one więc swobodnie w różnych miejscach. Teleport do Geldern otrzymujemy wraz z postępem fabuły.
- Zaimplementowaliśmy system otwierania zamków z pierwszego Risena. Na ten pomysł naprowadził nas Update Pack.
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1085

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1085
24 grudzień 2020
W cieniu góry - Zamek Barona Orrinsa
W cieniu góry w CSP znajdziecie ciekawe miejsce. Zamek Barona Orrinsa. Jakie skrywa sekrety, jaka historia wiąże się z tym miejscem? Tego dowiecie się już w samej grze. Dzisiaj spójrzcie na prezentacje tej buowli.
Życzymy Wam Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego roku!
Członkowie:
abihash
chris-40
controlled
George
Gregox
Hero3000
HerrFenrisWolf
MadFaTaL
mszkb
Robespier
Salmarnir
Seeev
TrueCore
Specjalne podzieowania dla:
Robespier (język rosyjski)
HptmGrusel (język angielski)
Piranha Bytes Italia (język włoski)
Gothic Up (język polski)
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1085
1 grudnia 2021
Stół runiczny
Stary dobry stół runiczny powróci w CSP. Będziecie mogli go znaleźć w wielu miejscach, mimo że nie można tworzyć na nim nowych run. Załączony screen pokazuje stół w losowym miejscu, lecz bądźcie pewni, że spotkacie go w bardziej okazałych miejscach.
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1085
2 grudnia 2021
Błędy muszą zniknąć: Problemy z wykopaliskami
Siatka dla wykopalisk w Monterze i Faring nie wyglądała za dobrze. Szczególnie widać to po krawędziach.
Problemem były Koordynaty UV, które odpowiadają za umiejscowienie tekstury 2D na trójwymiarowym obiekcie.
W domyśle kwadraty powinny być rozłożone równomiernie na całej powierzchni. Niestety w Gothicu 3 na krawędziach można zauważyć zdeformowane kwadraty. Przekładało to się na zdeformowane tektury. Naprawiliśmy ten błąd i teraz cała powierzchnia jest równomiernie pokryta kwadratami.
Oprócz poważnych błędów zdarzają się też drobnostki. Przykładowo niektóre włosy nie pasują do określonych głów. Co objawia się irytującym prześwitywaniem. Oczywiście naprawiliśmy ten błąd.
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1085
3 grudnia 2021
Młody mężczyzna o imieniu Zachariasz
Przedstawiamy wam Zachariasza. Gdzie spotkacie tego młodzieńca? Z jego charakterystyczną twarzą rozpoznacie go przy pierwszym zagraniu w CSP.
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1085
4 grudnia 2021
Bronie w ekwipunku
Z liczbą 70 nowych broni w grze, ikony w ekwipunku zaczynają zlewać się ze sobą. Z tego powodu postanowiliśmy zrezygnować z domyślnego wyglądu ikon. Skierowaliśmy się w kierunku Risena 1 gdzie miniaturka pokazuje jedynie charakterystyczny element a nie jak w podstawowym G3 całą broń.
 
Do góry Bottom