[Gothic 3] Community Story Project - Informacje, Newsy

elathir

New Member
Dołączył
7.1.2015
Posty
1
Czy tylko mi się wydaje, czy rozdrabnianie się na szczegóły, jakiś marnej jakości mieczyk czy pustynna krowa, świadczy o upadku projektu? Dla dużych projektów moderskich, czy w ogóle informatycznych podobnych temu, sensowną metodą wytwarzania jest  metoda sprintów, koncentracji na konkretnych funkcjonalnościach i ich okresowego wypuszczania. W ten sposób ma się lepsza kontrolę nad zmianami, bierzącą werfikację poczynań na zewnątrz (np. stabilności zmian) jak i w razie upadku projektu zostajemy z czyms w mniejszym lub większym stopniu funkcjonalnym, a i inny zespół może kontynuować pracę.
 
Czyli w praktyce, wypuścić gothica jak jest z tylko dodanym systemem klas i z grubsza zakrojonom fabuła umożliwającą zmiane rozdziałów (nawet po jednym zadaniu na rozdział i braku zmian w świecie) a potem dorabiać coraz bardziej szczegółowe i rozbudowane zmiany wraz z kolejnymi wersjami. Tak powstają choćby konwersje do gier paradoxu jak EU, ale i wielu innych tytułów. Natomiast to co obecnie widać na zewnątrz, czyli brak informacji o postępach nad rzeczami ważnymi, w zamian praca na szczegółami znamionuje albo problemy z zespołem, brak osób mogących/chcących zająć się czymś dużym, albo ogólny brak pomysłu na dalszą pracę. A niestety na szczegółami to sie można do śmierci rozwodzić i poprawiać. Bo co nam po np. 40 nowych mieczykach, jak prace się przez te mieczyki opóźnia o rok lub w ogóle upadną?
 

RoMek

Niewolnik systemu
Członek Załogi
Dołączył
7.5.2008
Posty
4803
Ostatni post na ich stronie pochodzi z 15 Marca. http://www.g3csp.de/4220a/?lang=en . Jak widać, dalej zajmują się szczegółami, ale przynajmniej wiemy, że cały czas trwają prace nad modyfikacją.
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1100
Od grudnia pojawiły się dwie "nowinki". Jedna to wywiad, dosyć interesujący ale nie mówi jakoś dużo o samym projekcie i druga pokazująca nowy wygląd Plisskena.
Niebawem Wielkanoc, wiec pewnie dostaniemy jakieś nowe info o samej modyfikacji.
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1100
Nie wiem czy poprzednie dwie przetłumaczę, ale na Wielkanoc będzie na 100%.
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1100
CSP zapowiada Specjał Wielkanocny 2015
11000316_341358022727413_5505857154410886870_o.jpg

Od sześciu lat, grupa niestrudzonych fanów pracuje nad Community Story Project. Ich cel jest jasny, uczynić Gothica 3 grą jaką powinna być w dniu premiery. Data wydania nie jest jeszcze znana. Aby wypełnić lukę w czasie, twórcy zapowiadają Specjał Wielkanocny. W którym będziemy podążali śladami tajemniczego zwierzęcia w okolicach Ardei. Więcej informacji dostępnych 5 kwietnia na oficjalnej stronie projektu i na Facebooku.
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1100
CSP Mod Wielkanocny 2015
     ​
   
csp%202015%20csp.jpg
Tajemnicze gniazda wkoło Ardei, duże dziwne zwierze, które skacze po polanie oraz brak ryb. Jak to się skończy? Stań się częścią tegorocznego specjału Wielkanocnego i wypracuj własne zdanie o CSP. Zacznij od poszukiwania jajek a skończ na ekskluzywnym zadaniu z CSP „Świeże ryby”. Wszystko czego potrzebujesz to Gothic 3 z zainstalowanym patchem 1.75.14 i darmowy CSP Mod Wielkanocny 2015. Modyfikacja jest dostępna w wersji: polskiej, niemieckiej, angielskiej, rosyjskiej i włoskiej. Download dostępny jest na World of Gothic. Mamy nadzieję, że modyfikacja umili wam te święta i pokaże czym będzie CSP. Chcemy również podziękować zespołom Gothic UP i Gothic Italia za tłumaczenie modyfikacji na język polski i włoski.
Dużo zabawy w czasie gry życzy cały Community Story Team!​
 ​
Pobierz CSP Mod Wielkanocny 2015 z World of Gothic.
Frohe_Ostern_2015.jpg

Podpowiedz: Mod zawiera tylko zadania, pozostałe elementy takie jak: tekstury, bronie, pancerze, nowy balans i wiele innych znajdą się dopiero w gotowej modyfikacji.​
Żródło
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1100
Pytania i odpowiedzi 2
Czas mija a nasza dyskusja z fanami toczy się dalej. Przedstawimy wam kilka ciekawych pytań, które zadano na forum World of Gothic.
 
 
Nie wspominaliście kiedyś, że macie ukończone 50% modyfikacji?
TrueCore: Możliwe, że ktoś pokusił się o takie stwierdzenie. Osobiście uważam, że trudno jest określić stopień ukończenia, ponieważ prace trwają jednocześnie w różnych częściach projektu. W każdym razie "główna część" będzie gotowa gdy projekt będzie ukończony w 80%. Jednak liczby nie są ważne. Nie chcemy by ktoś miał złudzenia co do daty premiery.
 
Czy ulepszycie magie przemiany. Czy będzie możliwe ukończenie gry druidem?
Jünger des Xardas: Staramy działać w tej sprawie. Niestety oprócz wzmocnienia potworów, w które można się przemienić, nie możemy za wiele zrobić. Do druidów nie można nawet dołączyć, oczywiście możesz próbować przejść grę ich magią.
 
Możecie w ogóle modyfikować czary?
Jünger des Xardas: Możliwa jest zmiana koloru czy dźwięku, ale nie planujemy tego zrobić.
 
Czy zmienialiście też magie paladynów? Trudno uwierzyć, że po otrzymaniu kielichów, nagle rzucają kulą ognia.
Jünger des Xardas: Oczywiście, magia paladynów będzie zmieniona. Bardziej niepasujące od kuli ognia była lodowa lanca :)
 
Gydja będzie mówić tylko zagadkami? Czy będzie też medium pozwalającym na rozmowę z przodkami?
Jünger des Xardas: Będzie przemawiać do nas tylko zagadkami, ale rytuały odegrają ważną rolę.
 
Evert będzie dalej prowadził nas do Nordmaru?
Jünger des Xardas: Tak, Evert siedzi tam gdzie siedział i zaprowadzi Cię do Klanu Wilka. Naszym celem jest wprowadzenie więcej osób, które zaprowadzą nas z miejsca A do miejsca B. Tak jak to było w pierwszej części Gothica.
 
Czy dodacie do swojego projektu Ork-Mod? Pozostawicie w czasie instalacji możliwość wyboru instalacji poszczególnych składników?
Jünger des Xardas: CSP nie jest zbieraniną modyfikacji. Nie ma sensu pakowanie jak najwięcej rzeczy, tylko dlatego bo w pewien sposób są one fajne. Naszym celem jest opowiedzenie historii. Dlatego dodajemy te rzeczy, które pasują do niej. Nie będzie możliwości wyboru co instalujemy a co nie.
 
Ilu przeciwników questowych trzeba ubić aby ukończyć G3? Czy będzie możliwe ukończenie gry bez zabijania wielu przeciwników.
Jünger des Xardas: Często będzie okazja ukończyć zadanie w mniej lub bardziej przyjazny sposób. Oczywiście można też pominąć jakieś zadanie. Mimo wszystko będzie trzeba zabić kilka postaci. Gothic nie jest grą pokojowa. Już w pierwszej części musieliśmy „wyczyścić” wolną kopalnię i zabić podopiecznych Korm Kalona.
 
Ostatecznie gra kończy się na drodze Xardasa. Będzie jakieś rozwinięcie zadania związanego z zabiciem króla i Zubena?
Jünger des Xardas: Możesz być przekonany, że CSP nie skończy się na pół godziny przed zakończeniem całej gry. Pogorszyłoby to tylko odbiór zakończenia w stosunku do całej gry.
 
Czy przedmioty z poprzednich części pojawią się i odegrają jakąś większą rolę?
Jünger des Xardas: Tak pojawi się kilka przedmiotów z Gothica 2, mniej lub bardziej ważnych.
 
Co będziecie robić po wydaniu CSP?
TrueCore: Na to pytanie każdy musi odpowiedzieć samemu. Nie musimy na szczęście się o to pytanie tak szybko martwić. Osobiście dalej będę zajmował się
komunikacją z fanami. Zainteresowanie naszym projektem na pewno wzroście w dniu premiery.
Robespier: Część z nas będzie zajmować się komunikacją, inni będą naprawiać błędy i niedoróbki w grze. Osobiście przejdę modyfikację co najmniej 6 razy.
 
Czy istnieje możliwość aby was wesprzeć finansowo?
Jünger des Xardas: Każdy musi samemu odpowiedzieć na to pytanie. Gdybym nagle dostawał pieniądze, nie przestałbym studiować. Nie miałbym tez więcej czasu. Zarabianie przy tworzeniu modyfikacji jest niemożliwe przez różne licencje. Nawet gdyby było to możliwe nie zrobiliśmy by tego.
TrueCore: Tak jak wspomniał Jünger, licencje zabraniają takich rzeczy. Nie jest to też nasz cel. Jesteśmy bowiem zespołem wywodzącym się z fanów serii Gothic i dokładnie dla nich robimy ten projekt. CSP będzie w 100% darmowy. Wasze zainteresowanie projektem jest wystarczającym wsparciem.
 
Prawie wszystkie rośliny w G3 są duże i trudno je przeoczyć. Jednocześnie wyglądają inaczej niż te same rośliny w poprzednich częściach. Zmienicie to i czy jest to w ogóle możliwe?
Jünger des Xardas: Za dużo nie zmienimy w tej kwestii. Ewentualnie tekstury zmodyfikujemy. Teoretycznie możliwe są większe zmiany, ale kosztuje to sporo pracy, a mamy przecież tylko jednego grafika 3D.

PS: Jeśli znasz się na grafice 3D i chcesz być członkiem CSP, zgłoś się na adres: gothic3csp@googlemail.com
 
Buntownicy w Gothicu 3 ciągle potrzebują broni i proszą aby przynieść im kolejne paczki z mieczami. Czy jest możliwe aby Nordmarczycy wspierali rojalistów bronią? Myślę, że byłoby dobrze gdyby istniało więcej powiązań pomiędzy Nordmarem a Myrtaną.
Jünger des Xardas: Obóz Anoga to jedyne miejsce gdziebuntownicy mają połączenie z Nordmarem, ale tam są już orkowie. Dodatkowo Nordmarczycy maja swoje problemy, przez brak dostępu do kopalni sami nie posiadają wystarczającej liczby broni. Mimo, że orkowie to ich wspólny wróg, to mieszkańcy gór nie przepadają za ludźmi z nizin, ponieważ Rhobar, przed orkami, zajmował kopalnię.
Ogólnie powiązania pomiędzy wioskami czy krainami są dla nas ważne. Będzie ich znacznie więcej niż w oryginalnej grze, czy też w G1 i G2. Od zwykłych powiązań Questowych do wypowiedzi postaci, że jego kuzyn pracuje w innym mieście. Nordmar będzie jednak miejscem odizolowanym, nie całkowicie ale
w znacznym stopniu. Wiąże się to z charakterem tej krainy i brakiem zainteresowania resztą świata.
 
Będą występować osiągnięcia? Np. 100 zabitych goblinów= +1 do zdolności łowieckich. Czy jest to możliwe, że Bohater otrzymuje małe bonusy.
Jünger des Xardas: Nie jesteśmy fanami achievementów, ale trochę nauki będzie.
 
Czy dziwnie rozmieszone smoki i gargulce, będą wbudowane w fabułę?
Jünger des Xardas: Smoki na pewno. Do gargulców nie ma większych planów, za to ruiny gdzie przebywają, otrzymają swoją historię.
 
Grając w G3 znajdujemy sporo skrzyń. W poprzednikach tak nie było, podczas gdy w Gothicu 3 stoją za każdym rogiem. W ciągu gry tracą one na swoim znaczeniu, ponieważ ich zawartość jest zbędna. Czy działacie coś w tej kwestii?
Jünger des Xardas: Już jakiś czas temu spisaliśmy wszystkie skrzynie i chcemy przebudować cały system skrzyń. Postaramy się dopasować zawartość tak aby była przydatna. Usuniemy też klika z nich. Więc nie musisz się martwić o skrzynie.
Żródło
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1100
Czy to ma być broń?
Do uczciwej walki dochodzi gdy przeciwnicy mają to samo wyposażenie. Chodzi głównie o pancerze i broń. Sprawiedliwe walki w świecie Gothic zdarzają się bardzo rzadko. Inwazja orków przyniosła ze sobą orkowe bronie i pancerze, które wykorzystują buntownicy. Natomiast niewolnicy zaczęli nosić miecze. Oczywiście zauważyliście to w czasie pierwszej walki w świecie Gothic 3, w 2006 roku. Nie jest to zbyt klimatycznie i dlatego tak jak wiele innych rzeczy postanowiliśmy to zmienić. W naszej modyfikacji niewolnicy będą walczyć łopatami, grabiami i kilofami.​
Arbeitswaffen_1.jpg
Arbeitswaffen_2.jpg
Arbeitswaffen_3.jpg
Arbeitswaffen_4.jpg
Arbeitswaffen_5.jpg
Arbeitswaffen_6.jpg
Arbeitswaffen_7.jpg
Arbeitswaffen_8.jpg
Źródło

Co to za inwazja zwierząt na miasta?
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1100
Jest tekst o wrażeniach po ograniu jednej ze wczesnych wersji modyfikacji przez jakiegoś człowieka :)
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1100
Test pierwszego rozdziału CSP
Minęło już wiele lat od rozpoczęcia prac a nadal nie widać końca. Jak prezentuje się CSP? Czy przyniesie wam ulepszenia, które były obiecywane? Zespół CSP zaprosił niezależną osobę do przetestowania modyfikacji. Oto jego pełne wrażenia z pierwszego rozdziału.

Mówią, że oczekiwanie jest najlepszym rodzajem przyjemności. Tak było z Gothic 3. Nie mogłem spać przez kilka dni przed premierą, rzucałem się i kręciłem w łóżku albo rozpoczynałem nocną grę w Gothic’a 2, aby zmniejszyć emocje. Ale oczekiwanie minęło tak szybko jak się pojawiło, kiedy zobaczyłem co mam na ekranie. Mnóstwo błędów takich jak uszkodzone pliki zapisów, czerwony świat i nagłe crashe natychmiast zabijały każdą chwilę zabawy, więc zdecydowałem zapomnieć o tej grze. Sześć lat później liczne Społecznościowe Patche przekonały mnie, żeby spróbować jeszcze raz i byłem mile zaskoczony, ponieważ Gothic 3 był całkiem grywalny. Ale jeden problem pozostał. Główna historia była nadal nieco niespójna, nie wydarzyło się nic zaskakującego. Ponadto w przypadku niektórych mniejszych zadań, są one zbyt rozwlekłe. Na początku 2015 roku odkryłem modyfikację Community Story Project (CSP), która ma na celu zajęcie się słabą fabułą gry. Postęp trwa od kilku lat i mam zamiar sprawdzić czy te wysiłki były daremne czy nie poprzez krótki test pierwszego rozdziału. Ostatecznie gra będzie składała się z 6 rozdziałów.

Tak jak w oryginalnej grze, historia rozpoczyna się walką bezimiennego bohatera z Orkami w Ardei. I tutaj widoczna jest pierwsza zmiana CSP. Bohater nosi teraz swój rzucający się w oczy kucyk. Ten wspaniały pomysł jest doskonałym przykładem dbania o szczegóły, dzięki któremu czuje się, że stary Gothic wraca do życia. Ardea również się zmieniła. Jest tu więcej mieszkańców a część z nich to kobiety. To sprawia, że cała sceneria jest dużo bardziej wiarygodna. Dodatkowo zostały użyte stare pliki dźwiękowe z Gothic’a 2, więc klimat jest dużo cięższy niż w pierwotnej grze. Dzięki nowej karczmie Ardea zachęca gracza do późniejszego powrotu do wioski.

Żeby rozpocząć nowe zadanie główne, musisz znaleźć Lestera. Po tym gracz wybiera się wraz z Gornem do Reddock. Na uwagę zasługuje nowy tradycyjny podział na rozdziały, dla przykładu pierwszy brzmi „Nowy porządek”. Jeden problem modyfikacji występuje w tym punkcie. Mianowicie musisz przebrnąć przez opcje dialogowe krok po kroku. Jeśli tego nie zrobisz, zadanie główne nie rozpocznie się. Było to problemem również w głównej grze, ale CSP powinien dać więcej informacji w tym kierunku.  Powinienem też wspomnieć, że stare nawyki z  Gothic 3 mogą przysporzyć kłopotów korzystając z CSP i szeregu nowych rzeczy. Na przykład nie powinieneś zabijać orkowych patroli po wyzwoleniu Ardei tak jak robiło się to niemalże automatycznie w głównej grze.

Po przybyciu do Reddock, gracz spotyka nowe postacie oraz te już znane jednak ze zmienionymi i rozszerzonymi opcjami dialogowymi. Jednym przykładem jest Marlo, który powiedział mi, że Reddock przed wojną było kryjówką przemytników a ich przywódcą był Antonius Reddock. Gracz spotyka również maga Sebastiana. Postać, która odegrała niewiele znaczącą rolę w oryginalnej grze, ale w głównym wątku CSP jest bardzo istotna. Na przykład wysyła bezimiennego do Cape Dun, by ten dowiedział się czegoś o magicznym przedmiocie.

Mieszkańcy przybrzeżnych terenów również zostali pozmieniani i opowiadają graczowi dużo więcej o różnych historiach na przykład o słynnych krabach i cydrze z Cape Dun, które były bardzo znane i lubiane we wszystkich częściach Myrtany. Na początku wioski Gamal wprowadza gracza w świat asasynów i spraw, które do tej pory we wszystkich częściach Gothica były niekwestionowalne, prawdy, że Innos jest dobry a Beliar zły – to punkt, wokół którego powinna kręcić się cała gra. Konflikt pomiędzy buntownikami i Orkami również jest w centrum uwagi, ale gra odrzuca używanie czarno-białych obrazów i pokazuje całą ambiwalentność tego konfliktu.

Tak jak w oryginalnej grze musisz zdobyć ekwipunek Wenzela od Urkrassa. W tym momencie pojawia się błąd w postaci brakującej opcji dialogowej. Przy użyciu kodów mogliśmy obejść ten problem i zdobyliśmy przedmioty Wenzela. Kiedy przyniesiesz mu jego rzeczy poprosi cię o zaniesienie kielicha do Sebastiana, co prowadzi do całej masy zadań ostatecznie prowadzących gracza do Montery.

15_2.jpg


Tam czekają na gracza liczne zmiany. Najbardziej oczywistą jest burdel obok areny. Istniejący już budynek został ponownie przyozdobiony nowymi i bardzo szczegółowymi przedmiotami. Dziwaczne postacie takie jak Bertha czy Charlotte są dobrym dodatkiem. Niektóre dialogi zredagowane są z myślą o stereotypach, co odznacza się od reszty bardzo dobrych dialogów występujących w modyfikacji. Według twórców można spotkać podczas swojej podróży także i silne kobiety. Nie można ich jednak winić za to, że mężczyźni rządzą światem. Role każdej płci zostały dość wyraźnie naznaczone w średniowieczu i takie też role są wzorem dla gier z serii Gothic. Dodatkowo nowymi postaciami w Monterze są czarny mag Aram z nową zbroją oraz dwie osoby oparte na „Fear and Loathing In Las Vegas” (tyt. filmu) z typowymi dialogami: „Widziałeś oczy patrona? Mówię ci, okłamał nas!” Po licznych niespodziankach fabuła kieruje cię do Nordmaru, gdzie rozpoczyna się drugi rozdział.

Schlucht_in_Nordmar.jpg


Wspomniane zmiany dotyczące świata gry, postaci i dialogów sprawiają, że CSP wprowadza ogromne zmiany w oryginalnej grze. Kiedy fanowskie patce skupiają się na błędach, mechanice gry i niektórych pomocnych funkcjach, tak CSP zajmuje się pozostałą słabostką gry: główną fabułą. Nowe elementy gry mają się dobrze od początku i doskonale wpasowują się w grę. Nowe budynki jak dom publiczny w Monterze jeszcze bardziej podnosi klimat. Ogólnie można poczuć się jak w oryginalnych dwóch grach Gothic, to charakterystyczne uczucie Gothica zostało dobrze oddane. Możesz zobaczyć jak wiele twórcy wprowadzili do gry patrząc na podział gry na różne rozdziały, odręczne zapiski i wzmianki NPC o różnych osiągnięciach gracza.

Jest kilka rzeczy w tej modyfikacji, które mimo wszystko nie są zbyt dobre. Przede wszystkim jest trochę błędów i niedociągnięć w grze. Jednym przykładem jest zadanie główne, które rozpocznie się dopiero kiedy odpowiednie wydarzenia zostaną aktywowane w odpowiedniej kolejności. Te sekwencje wydają się być nieco dziwne i arbitralne w niektórych punktach przez co gracz może całkiem łatwo utknąć. Większym problemem jest to, że jedno zadanie można wykonać jedynie oszukując. Wszystko w tej modyfikacji wydaje się być niedokończone. Niektóre dialogi kończą się w połowie  albo opcje dialogowe nie znikają. W dodatku po drugim rozdziale pojawia się okienko z napisem mówiącym, że pierwszy rozdział właśnie się zaczął, więc zaskoczenie było ogromne, ponieważ nie było jasne czy wszystkie zadania i osiągnięcia również zostały zresetowane. Ale trzeba wziąć pod uwagę, że CSP nie osiągnął nawet statusu Alpha i te błędy mogą zostać łatwo naprawione.

CSP jest dużym wyzwanie dla twórców. Podejście i podstawowe pomysły są godne uwagi i mają duży rozgłos. W czasie tego testu gotowych było 216 nowych zadań, postaci i budynków. Ponadto wzorowo prezentuje się poziom detali, które można zobaczyć w każdym kącie i bardzo dobrze napisane dialogi. Główna historia wydaje się być kompletnie zmieniona i motywuje gracza do gry podając mu strzępki informacji i oferując kilka istotnych zwrotów akcji trzymając się jednak głównego wątku w każdym rozdziale. Kolejną dobrą rzeczą jest to, że małe wioski jak Ardea grają dużą rolę w początkowych misjach gry. Przynosząc dodatkowe kawałki informacji o konflikcie między Orkami, buntownikami i Asasynami oraz bogami Innosem i Beliarem, świat ten zyskuje dużą wiarygodność i buduje to lepszy klimat. Istnieje również wiele wiadomości o historii miast i wsi takich jak Reddock czy Cape Dun. Biorąc pod uwagę długi okres prac nad modem wydaje się, że twórcy mogą za bardzo skupić się na szczegółach i zapomnieć o samej grywalności. Zmiany wydają się być podzielone tak, że każda działa dobrze we własnym zakresie. Jednak przejścia między nimi powinny być nieco łagodniejsze. Twórcy tłumaczą długi czas prac nad modem tym, że wszystko przeszło od drobnych zmian do bardzo dużych modyfikacji.

W sumie można powiedzieć, że CSP jest modyfikacją, która tak jak główna gra jest nieco zbyt duża i za bardzo skupia się na detalach. Ważną rzeczą teraz jest szybkie doprowadzenie moda do końca i naprawienie błędów technicznych. Jeśli rozwój pójdzie dalej w tym kierunku, mod wyjdzie naprawdę dobry i pomoże Gothic 3 być taką grą, jaką miał być. Historia i klimat już są niesamowite.


Dopisek: Ze względów organizacyjnych możliwe było przetestowanie wersji CSP mającej już około roku. Wspomniane błędy zostały w międzyczasie wyeliminowane a dostęp do głównej historii został ułatwiony.

Tłumaczenie: Valter, Dark Fenix
Źródło
 

Aniol Stroz

Najlepszy grafik
Moderator
Redakcja
Dołączył
14.10.2006
Posty
2046
kurde no, fajnie to się czyta, może wyjść naprawdę ciekawie :p. poczuć klimat z poprzednich części w Trójce to byłoby coś ^^. 
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1100
Już jutro pierwsza kartka z kalendarza
12274609_418241281705753_6831280673869380761_n.jpg
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1100
1 grudnia 2015
Nowe menu bohatera
 ​
W pierwszym okienku znajdziecie przerobione menu umiejętności bohatera. Nowy podział pozwolił dodać kolejne umiejętności do tabeli. Warto zauważyć, że na początku gry nie będziemy posiadać żadnej zdolności.
W tabeli doświadczenia, doszły dwie pozycje. Pierwsza „Frakcja” określa do jakie frakcji należymy. Druga „Ranga” mówi jak wysoko zaszliśmy w dane frakcji. Na początku gry nasz status to: Brak frakcji i Poszukiwacz przygód.
Stare
02_4.png

Nowe
02_3.png
Źródło
 
Z tego co widzę nowe umiejętności to:
- nowy poziom walki dwiema broniami
- tworzenie magicznych zwojów
- tworzenie mikstury wytrzymałości
- tworzenie sztabek z rudy??????????
- wykuwanie amuletów
- złotousty
- pozyskiwanie trucizny z zwierząt??????
- drugi poziom skradania?????
- no i jeszcze znak zapytania
 

adana4

Member
Dołączył
12.5.2010
Posty
83
W końcu nowy kalendarz adwentowy :D 
Pierwszy dzień wygląda nieźle, mam nadzieję że nowe umiejętności i nowe talenty będą przydatne :) Ciekawe co kryje się za znakiem zapytania. 
 

Dark Fenix

Strażnik Pana Ciemności
Członek Załogi
Redakcja
Dołączył
24.8.2009
Posty
1100
Ten znak zapytania był tez w podstawowej wersji gry. Niestety nigdy nie poznałem jego sekretu.
 

adana4

Member
Dołączył
12.5.2010
Posty
83
Na worldofgothic coś wspominali, że to w modyfikacji będzie tajemnicza umiejętność którą zdobędziemy wraz z biegiem fabuły.  Ale pewności nie mam.  
Może ta jedna umiejętność kowalska to wytapianie.
 

abi

Witch numero Uno
Członek Załogi
Dołączył
22.11.2008
Posty
8869
o wreszcie kalendarz :D
 
umiejętności pewnie się przydadzą, np taka sztabka więcej warta  i i zapewne sztabki będą do czegoś potrzebne ;), a trucizna ?pomysłów wiele, tylko pewnie będzie dylemat co doskonalić kosztem czegoś. Kurcze tyle to już trwa, chyba prędzej złom zmienię niż wydadzą tego moda ;),
 
Do góry Bottom