Community Story Project poszukuje ludzi na stanowiska:
- Grafik
- Programista stron WWW
Jeśli jesteś fanem Gothic-a, znasz się na ww. rzeczach i chcesz być członkiem zespołu CSP zgłoś się na adres:
gothic3csp@googlemail.comWięcej informacji:ENGGER
Wakacje w Myrtanie: wybrzeża pomiędzy Ardeą i Trelis.
Jest lato, a to oznacza wakacje. Mimo, że pogoda wskazuje na coś innego. Chcemy pomóc tym z was, którzy chcą wybrać się na spontaniczną wycieczkę. Nasza nowa seria „Wakacje w Myrtanie” prezentuje najbardziej atrakcyjne miejsca dla osób szukających rekreacji. W pierwszej części odwiedzimy piękne plaże.
Plaża Ardei
Ardea znajduje się na ogromnym klifie z imponującym stromym wybrzeżem. Bezpośrednio pod nią leży wspaniała plaża, która jest szczególnie atrakcyjna, zwłaszcza o świcie. Poza największą ilością piasku, poza Varantem, oferuje mnóstwo miejsca do spokojnego pływania.
Wybrzeże Ardei bladym świtem.Widok na bezkresny ocean z Plaży Ardei.Z daleka można dostrzec Esmeraldę, ale tylko jeśli masz dobry wzrok.O świcie Plaża Ardei pokazuje się z najlepszej strony.Plaża Kap Dun
Miasteczko Kap Dun umieszczone jest wysoko nad morzem. Podobnie jak Ardea, Kap Dun posiada piękną plażę.
Plaża Kap Dun wita gości niekończącym się piaskiem.Pociągające połączenie piasku, kamieni i klifów zachęca do pozostania.Kap Dun jest usytuowane wysoko nad morzem.Plaża Kap Dun to piękno dziczy.
Wakacje w Myrtanie: wybrzeża pomiędzy Ardeą i Trelis CD.Plaża obok Trelis
Nieco inna jest plaża niedaleko Trelis. Z bujną, zieloną roślinnością cieszy oko swoim prawie alpejskim urokiem. Nawet bez hałd piachu ta część wybrzeża jest bardzo atrakcyjna.
Trzciny, które kołyszą się na wietrze i zielenią czekają na gości w pobliżu TrelisPrzyroda Myrtany wyróżnia się na tym obszarze.Źródełko niedaleko zawsze utrzymuje wodę świeżą.W drugiej części naszej serii „Wakacje w Myrtanie” objedziemy Varant, gdzie odwiedzimy Zatokę Lago i Miejską Plażę Bakareshu.
Pytania i Odpowiedzi 1Ostatnie wydanie gry Gothic miało swoją premierę już kilka lat temu, jednak gra nadal może pochwalić się ciągle żywą społecznością. Największa jej część najprawdopodobniej znajduje się na forum worldofgothic.de. Niezliczona liczba naszych ludzi bierze udział w ożywionych dyskusjach z fanami dotyczących naszego projektu. W tych wszystkich postach można znaleźć wiele ciekawych strzępków informacji. Wiemy, że nie każdy ma czas i motywację na przeczytanie wielu stron, więc będziemy umieszczać tu podsumowania w pewnych nieregularnych odstępach czasu. Ci z was, którzy chcą wziąć udział w dyskusji, zadać naszemu zespołowi pytanie albo po prostu poczytać, znajdziecie to w tym wątku.
Czy CSP połączy Gothica i Risena?
TrueCore: Nie połączymy Gothica i Risena. Nie ma żadnego prawdziwego powodu, żeby to zrobić. Dla CSP seria Gothic skończyła się wraz z Gothic 3 i nie chcemy łączyć tego ze Zmierzchem Bogów, Arcanią czy Risenem.
Junger des Xardas: oczywiście nie ma to wpływu na ewentualne Easter eggi czy nawiązania do innych części.
Jak dużo osób pracuje obecnie nad CSP?
TrueCore: Trudno powiedzieć. Aktywność poszczególnych członków ciągle się zmienia. Każdy wykonuje swoje zadania tak, jak pozwala mu na to czas. Obecnie forum wydawcy ma 33 członków, ale niektórzy z nich są członkami honorowymi lub takimi, którzy nie są już aktywni, ale z różnych powodów mają dostęp do forum. Szacuję, że około 15-20 osób bierze aktywny udział w rozwoju projektu. Dodatkowo jest jeszcze PR i twórcy strony internetowej, którzy mają swoją grupę a w niej 8 członków. Lwia część tego zespołu jest złożona z projektantów i programistów z całego świata np. z Australii czy Włoch.
Czy będą występowały długie dialogi, które sprawią, że gracz stanie się zwykłym obserwatorem?
Junger des Xardas: Naturalnie staramy się zwracać uwagę na odpowiednią długość dialogów. Czy nam się to w końcu uda, to już zupełnie inna kwestia. Ale możesz być pewien, że będziemy mieli to na uwadze. Rzadko zdarza się, żeby poprawiany dokument przeszedł przez naszą kontrolę jakości bez cięcia jednego lub kilku dialogów.
W istocie, dialogi będą odrobinę dłuższe niż w oryginalnej grze, ale zajmiemy się tym, żeby bohater nie mówił ciągle i nie dawał nam możliwości wyboru tego, co ma mówić.
Czy pojawią się w grze jakieś pozostałości po wielkich bitwach w świecie gry? A może jakieś będą nawet toczyć się w czasie przygody?
Junger des Xardas: Większość dużych bitew miała miejsce już jakiś czas temu. Jedyne miejsce, które przychodzi nam do głowy to Vengard. Byłby to na pewno dobry pomysł i myśleliśmy już o tym, ale wymagałoby to umieszczenia tam ręcznie każdego szkieleta i każdego zardzewiałego miecza. A byłby to ogromny wysiłek. Walki, jak ta w kopalni czy ta umieszczona w Gothic 2 pojawią się w grze. Torturowanie i wieszanie orków nie miałoby tutaj żadnego związku, więc takich elementów nie doświadczycie. Ale bez obaw, w tej grze wszystko będzie mniej czarno białe niż w innych produkcjach PB. Więc nie martw się. Rebelianci dostaną coś, co im się spodoba.
Ile rozdziałów jest ukończonych na tą chwilę? I Jak dużo będzie ich w finalnej wersji gry 4 czy 6?
TrueCore: Praca nie jest wykonywana rozdział po rozdziale, więc nie można powiedzieć „X rozdziałów jest ukończonych”.
Junger des Xardas: Gra podzielona będzie na 6 rozdziałów. Ale jak wspomniał TrueCore, nie pracujemy chronologicznie. Pierwsze trzy rozdziały są już grywalne, ale występuję jeszcze pewne kwestie, które trzeba poprawić. Także niektóre rzeczy z ostatnich trzech rozdziałów są już ukończone. Tak naprawdę nie można tego ocenić, jeśli nie masz lepszego wglądu w to, co aktualnie jest zrobione.
Chciałbym zagrać ponownie w Gothic 3. Powinienem teraz zagrać w oryginalną wersję czy poczekać na wydanie CSP?
Junger des Xardas: To zależy od Ciebie, ale na pewno masz jeszcze trochę czasu na podjęcie decyzji.
Czy zmieniacie sposób dystrybucji muzyki w świecie?
Junger des Xardas: W niektórych przypadkach zmienimy dystrybucję muzyki a nawet kilka stref muzycznych zostanie dodanych. W szerszej perspektywie jednak wiele się nie zmieni. Na pewno nie będziemy sklejać ze sobą kilku różnych utworów, bo nie brzmi to dobrze.
Czy CSP zmieni system walki i doda nowe animacje?
Robespier: Przykro mi, ale muszę Cię zawieść. CSP nie doda nowych animacji do gry. System walki będzie taki sam jak użyty w ostatnim Community Patch 1.75.14.
TrueCore: Masz rację, że system walki w Gothic 3 jest okropny i jeżeli byłaby taka możliwość, spróbowalibyśmy to poprawić. Jest jeden problem: taka możliwość nie istnieje. Na początek nie mamy dostępu do kodu, a poza tym już od kilku lat nie da się zmodować Gothica 3 tak, by dodać nowe animacje. A nawet jeśli byłoby to możliwe, to nie mamy środków by to zrobić. Prace nad samą edycją ruchu postaci nie są finansowane. Nie spodziewałbym się więc jakichś pozytywnych zmian w systemie walki. Może kiedyś ktoś będzie w stanie wprowadzić małe zmiany, ale wydaje nam się, że nic się jednak nie zmieni.
WAKACJE W MYRTANIE: PRZEGLĄD TAWERN
Jesień trzyma się mocnym uściskiem północnej półkuli, przyroda zaczyna przygotowania do nadchodzącej zimy a większość każdego dnia spędzana jest w domach. Co byłoby lepsze w takiej sytuacji niż wygodna tawerna? HerrFenrisWolf wykonał dla was przegląd tawern Myrtany a efektem jest raport z tego, co napotkał i odkrył podczas tej wycieczki.Kolejny raz gorące słońce naszego Pana Innosa unosi się wysoko na niebie, a dni są długie. Gdyby nie ta przeklęta wojna, stalibyśmy na łąkach z kosami i zbierali siano a w zagrodach przygotowywalibyśmy się do zimy kiedy zimne wiatry z gór Nordmaru nabierałyby sił i dmuchały na tutejsze Równiny.
Ale, niestety, mamy wojnę. Wiele terenów jest nieużytkowanych, rolnicy zostali wcieleni do armii a tylko kilku powróciło. Ci z nas, którzy nie są już pod kontrolą orków, wpadli w ręce Asasynów albo ukryli się w obozach buntowników, mogąc stamtąd przeprowadzić dywersję. Więc uciułajmy trochę złota i ruszajmy zwiedzić tawerny.
Wycieczka zaczyna się w karczmie i gospodzie Flinta w Faring. Niech nie zwiedzie was wręcz pusty bar. Flint i jego żona prowadzą go od lat i nawet orkowa okupacja nie potrafiłaby tego zmienić. Dobrym zwyczajem Flint destyluje swój alkohol i nawet potężni orkowi wojownicy doceniają to. Gdzie orkowie i ich najemnicy chleją tam jest też duże zapotrzebowanie na alkohol i można spodziewać się bijatyk. Gladiatorzy z Faring są nieco zrzędliwi bez swojego przydziału gorzałki. Ale na szczęście Flint jako ich stary przyjaciel, potrafi rozwiązać ten problem. Łowca nagród Kruk ostatnio gwarantuje, że przeklęci gladiatorzy są spragnieni. Ci, którzy piją za dużo mogą drzemać w sypialniach za dodatkową opłatą. Tam mogą śnić o zimnym Nordmarze i o tym, jak wychlanie tego specjału może rozgrzać zmarznięte kończyny.
Gospoda i pub Flinta
Flint przy barze w swoim pubie
Zapas piwa
Bar w pubie Flinta
Z Faring udajemy się na zachód, nieco wstawieni, gdzie możemy zobaczyć pozostałości po zniszczonych murach obronnych Montery.
Może być tu duża luka w obronie, ale Montera jest wypełniona najemnikami, orkami, kupcami i innymi gośćmi jednakowo nieprzyjaznymi wobec kogoś, kto zaatakowałby to miasto kiedy oni miło spędzają czas w lokalnej tawernie. „Wściekły dzik” pęka w szwach i musimy przecisnąć się przez tych wszystkich najemników i nieciekawy tłum, żeby dostać się do baru.
Karczma „Wściekły dzik”
Ludzie grzeją się w barze
Właścicielem jest Vardo i dostajemy od niego dobre, mocne, brązowe piwo. Smakuje trochę jak za starych dobrych czasów, nawet mimo to, że całe miasto śmierdzi trochę orkiem. Gorzałki jest tu mało, ale na szczęście mamy jej wystarczająco z Faring.
Bar w tawernie w Monterze
Ci, którzy mają dosyć piwa, są zapewne w dobrym nastroju na zwiedzanie innych atrakcji miasta, ale powinni uważać na swoją sakiewkę, bo tu w Monterze nie brakuje złodziei.
WAKACJE W MYRTANIE: PRZEGLĄD TAWERN CD.Nieco wstawieni i uśmiechnięci skierujemy się na wybrzeże. Na wyboistej drodze do Ardei powinniście uważać na bandytów albo kondycję, najmniej na wyboje. Nie bądźcie zaskoczeni, to nie przez alkohol nie możecie zobaczyć żadnych orków w tej nabrzeżnej wiosce. Naprawdę ich tu nie ma.
Czarny Korsarz
Bar w Czarnym Korsarzu
Tą historię najlepiej opowiedzieć w „Czarnym Korsarzu” i jeśli będziecie mieli szczęście, właściciel sam kupi wam coś do picia, kiedy zapytacie go o wyzwolenie tej krótko okupowanej wioski, ponieważ Wulf nie lubi się z orkami. Poza tym naprawdę powinniście zapytać o żeglarskie opowieści. Sporo gości wyruszyło dawno temu w morze i bełkocą o trybach, które żeglują w górę i w dół wybrzeża. Jednak nie jesteście jedynymi dziwakami, którzy wylądowali w Korsarzu. Wulf nocuje u siebie kilku uchodźców, którzy topią swoje smutki w odpowiednim napoju.
Pan domu, Wulf
Jedzenie i trunki
Cisza nocna! Wszyscy razem wyszliśmy z wioski i ruszyliśmy w dół zbocza, na plażę. Ktoś wpadł na pomysł, żeby popływać, wyobrażacie to sobie? Śmiały skok do zimnego morza sprawi, że poprawi Ci się wzrok. „Statek na horyzoncie” wykrzyczane przez kogoś, kto myśli, że jest w stanie zauważyć żagiel na horyzoncie oświetlony światłem księżyca. „Głupi pijacy” warknął ktoś inny. Ty i pozostali z nas oczywiście niczego nie widzieliśmy więc popłynęliśmy z powrotem na brzeg i wyczerpani poszliśmy spać obok ogniska rozpalonego przy pomocy szczątków statku. Żony rybaków przeklinają na hałas przed ich domkami, a Ty już przeklinasz jutrzejszego kaca. Mocą wszystkich trzech bogów.
Czy to wszystko? Czy to były wszystkie tawerny? Zdecydowanie nie! Dzieci pustyni też wiedzą jak napawać się nocą. Mora Sul jest miastem tysiąca i jednej przyjemności. Nawet tereny centralne mają więcej do zaoferowania. Mówi się, że w „Silnym Ramieniu” w Geldern, chytry najemnik upił orka tak, że ten leżał pod stołem. Ale prawdziwi eksperci gorzały i uparci ludzie żyją daleko na północy.
Od siebie dodam, że w tym roku będzie więcej nowinek niż rok temuCo to za samotny wilk tutaj siedzi? O nim i o wielu innych rzeczach dowiecie się z tegorocznego kalendarza adwentowego. Startujemy oczywiście 1 grudnia na naszej stronie.