Hm nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie ale może przeanalizuję dla was to cuś
Skala minorowa harmoniczna to taka skala minorowa, w której sekunda mała zawarta jest pomiędzy stopniami II-III, V-VI oraz VII-VIII (powtórzony I stopień o oktawę wyżej). Pomiędzy stopniami VI-VII powstaje sekunda zwiększona. Siódmy stopień, podobnie jak w skali durowej, ma charakter dźwięku prowadzącego. Ta odmiana jest najbardziej popularna. Podsumowując, jest to skala minorowa naturalna z podwyższonym VII stopniem.
Skala minorowa harmoniczna to taka skala minorowa, w której sekunda mała zawarta jest pomiędzy stopniami II-III, V-VI oraz VII-VIII (powtórzony I stopień o oktawę wyżej).
Może na początek wszystkie dźwięki jakie mamy w arsenale:
A, B, H, C, Des, D, Es, E, F, Ges, G (potem od nowa, A B H(...))
Odległość między tymi dźwiękami to pół tonu, na gitarze=1 próg. Jak można łatwo policzyć jest ich 11, odległość 12 progów - to dźwięk od którego zaczynamy, ale o oktawę wyżej.
Skala o której mowa składa się z 8 stopni (czyli po prostu 8 dźwięków). I stopień to jest jakikolwiek dźwięk, powiedzmy banalne C.
A więc I - C
Między pierwszym a drugim stopniem znajduje się odległość całego tonu(nie ma o tym mowy, bo to jest domyślne - wspomniane są tylko miejsca w których występują odległości pół tonu)=2 półtony= 2 progi, czyli drugi dźwięk gamy to - D.
Między II a III stopniem jest sekunda mała - 1 półton. Półton w górę od D to Es.
Czyli narazie mamy 3 dźwięki - C, D, Es.
Teraz ponownie mamy cały ton. Cały ton od Es - F. Od F mamy kolejny cały ton, czyli jesteśmy na G
Pierwsze 5 dźwięków gamy to - C, D, Es, F, G.
Teraz jest znowu sekunda mała, czyli As. Teraz coś nowego - między stopniem VI i VII występuje sekunda zwiększona - 3 półtony. Liczymy... As->A->B->H. VII stopień to H. Między VII i VIII stopniem mamy pół tonu, czyli nareszcie mamy oktawę - C.
Cała gama C-dur harmoniczna to: C, D, Es, F, G, As, H, C.
Mam nadzieję że niczego nie pomyliłem xD