Zmiana Nazwy I Kolejne Informacje

Status
Zamknięty.

Kacperex

KacŚpioszek
Dołączył
26.10.2004
Posty
6508
Najpierw pojawiły się plotki o Gothic 4: Genesis, potem najnowsza część sagi nosić miała nazwę Gothic 4: Arcania, teraz natomiast wiemy (prawie) na pewno, iż tworzona przez Spellboud czwarta część serii Gothic nazywa się Arcania: A Gothic Tale. Według słów przedstawicieli firmy Dreamcatcher, odpowiedzialnej z ramienia JoWooD za wydanie tytułu w Ameryce Północnej, nazwa ta sugerować ma większy niż w częściach poprzednich, nacisk położony na magię.

Redaktorzy serwisu IGN mieli okazję przyjrzeć się grze w bardzo wczesnej fazie jej produkcji oraz zadać kilka pytań (i co ważniejsze, otrzymać na nie odpowiedzi) dotyczących rozgrywki. Pierwsza wiadomość nie napawa optymizmem - szacunkowo Arcania potrzebuje jeszcze około półtora roku, aby pojawić się na rynku (prawdopodobnie będzie to jesień 2009). Z drugiej strony jednak, deweloperzy mają w takim razie sporo czasu na dopieszczenie kodu i niedopuszczenie do sytuacji, jaka ma miejsce w przypadku Gothica 3 - długi czas po premierze gra nadal jest niestabilna a jej fora pełne sfrustrowanych użytkowników narzekających na błędy podczas rozgrywki. Kolejna informacja dotyczy docelowej platformy, na jakiej pojawić się ma Arcania - mimo, iż Gothic ma długą PeCetową historię, nie należy wykluczać wydania gry na konsole nowej generacji - Xbox 360 oraz PS3 (demo udostępnione redaktorom IGN przez pewien czas obsługiwane było za pomocą kontrolera z Xboxa 360).

Wygląda na to, iż Arcania stanowiąc kolejną część wielkiej sagi, za wszelką cenę stara się ... odciąć od poprzedników. Świadczy o tym zarówno zmiana tytułu (brak "czwórki"), jak i głównego bohatera. Owszem, tak jak już wcześniej było wiadomo, w grze pojawia się Bezimienny znany z poprzednich części, tym razem jednak jest on królem, który w celu zjednoczenia królestwa najeżdża na jedną z wysp świata gry. Na wyspie tej, nota bene, pomieszkuje nowy bohater, również Bezimienny, w którego postać wcielimy się w A Gothic Tale. Istota rozgrywki nie uległa jednak zmianie - nadal wykonujemy zlecenia, nasze poczynania mają wpływ na świat, w którym się znajdujemy, gromadzimy doświadczenie, awansujemy na kolejny poziom, ulepszamy swoje umiejętności i zdolności. Możemy także samodzielnie stworzyć części uzbrojenia oraz broń, a także skorzystać z rozszerzonego w stosunku do poprzedników oraz bardziej przyjaznego w użytkowaniu, systemu alchemii. Zmiany, i to całkiem poważne, dotknęły natomiast interfejsu użytkownika - niestety, redaktorom IGN nie dane było doświadczyć ich na "własnej skórze", a jedynie uwierzyć słowom przedstawicieli Dreamcatchera. Nowy interfejs ma być bardziej uporządkowany, uproszczony, a jednocześnie obszerniejszy, sprawiając, iż prostsze będzie poruszanie się po świecie gry, dostęp do ekwipunku czy śledzenie postępów w wykonywaniu zadań. Przykładowo, wybierając konkretne zadanie w naszym dzienniku, otrzymamy informację, w jaki rejon mapy należy się udać, jak również jakie przedmioty potrzebne do jego ukończenia znajdują się w naszym posiadaniu, a jakie należy zdobyć. Inaczej mówiąc, program może prowadzić nas jak po sznurku. Może, ponieważ twórcy przewidzieli opcję wyłączenia podpowiedzi, przydatną dla hardkorowym graczy, nieuznających pomocy maszyny. Opcja ta nosi nazwę Gothic mode, i została zaimplementowana na prośbę ... niemieckich graczy.

Niestety, gra jest w tak wczesnym stadium, iż obecnie nie można zbyt wiele powiedzieć na temat walki - w demie zaprezentowanym redaktorom IGN pojawiły się tylko dwie postacie przeciwników, a i one pozbawione były jakiejkolwiek sztucznej inteligencji. Z obserwacji wynika jednak, iż potężniejsze ataki nadal powiązane są z wytrzymałością naszego bohatera, pochłaniając tym większe jej ilości, im potężniejszy atak wyprowadzimy. I znów musimy polegać jedynie na słowach przedstawicieli wydawcy, iż w finalnym produkcie znajdą się m.in. combosy, parowania czy też różne rodzaje ciosów specjalnych. Nasze bitewne umiejętności wykorzystać będzie można przeciwko dobrze znanym, starym znajomym - trolom, smokom czy przetrzebionym nieco zastępom orków. Nie zabraknie także możliwości polowania na zwierzęta dla zdobycia ich skóry czy zębów.

Kolejnym fragmentem rozgrywki, niestety ponownie tylko "omówionym", jest magia. Według zapewnień wydawcy, Bezimienny będzie posiadać moc zmieniania pogody, wpływu na porę dnia, rzucania kul ognia oraz innych czarów. W tym momencie dziwić może brak prezentacji tych umiejętności podczas prawdziwej rozgrywki (szczególnie biorąc od uwagę poprzednie stwierdzenia dotyczące tytułu gry, który według słów twórców podkreślać ma większą rolę magii podczas gry) - miejmy nadzieję, iż nie są to tylko czcze obietnice. Z dalszych słów przedstawicieli wydawcy wynika, iż podobny, o ile nie większy nacisk, położono na uzbrojenie naszego bohatera. Jak mogliśmy zobaczyć na jednym z pierwszych screenów z gry, elementy broni czy zbroi prezentują się wyśmienicie. I nic dziwnego - część załogi Spellbound udała się do zbrojowni w Austrii wykonując mnóstwo zdjęć autentycznych, średniowiecznych części uzbrojenia. W grze natomiast mamy mieć możliwość samodzielnego kompletowania zbroi - oko cieszyć mają takie detale jak ozdobienie tarczy herbem swojej frakcji.

Jak widać, czwarta część Gothica znajduje się jak na razie w powijakach, z dużą ilością funkcjonalności istniejących jak na razie na papierze (no, chyba, że specjalnie przedstawiono bardzo okrojone demo gry). Co ciekawsze, jak twierdzą redaktorzy IGN, to co widzieli wyglądało naprawdę ładnie, jednak nieco inaczej niż na screenach, które do tej pory przedstawiono. Model Bezimiennego także nadal jest zagadką, jako że projektanci nie skończyli jeszcze swojej pracy w tym temacie. Postać, którą zaprezentowano w demie była raczej "zastępcą" naszego bohatera (w rzeczywistości skorzystano z grafik Bezimiennego z poprzednich części gry). Ciekawostką jest fakt, iż gra wyglądać będzie nieco inaczej w zależności od docelowego rynku. Europejska jej wersja, jeśli można tak powiedzieć, będzie przedstawiona w bardziej mrocznych klimatach niż jej północnoamerykański odpowiednik. I na koniec informacja dotycząca długości rozgrywki - jak twierdzą przedstawiciele Dreamcatchera, celem jest 60-80 godzin gry. Niestety nie sprecyzowano, czy chodzi jedynie o wątek główny czy też "zabawy" z wszelkiego rodzaju zadaniami pobocznymi.

Wydaje się więc, iż prace nad czwartą częścią Gothic posuwają się w dobrym kierunku, martwić może jednak fakt, iż deweloperzy idą na ustępstwa, których wymaga rynek amerykański. Nie ukrywajmy, iż nasi koledzy z USA mają gusta różniące się od europejskich. Niestety, prawa rynku są brutalne - liczy się tylko pieniądz. Miejmy jednak nadzieję, że JoWooD nie pozbawi się "kury znoszącej złote jaja" jaką niewątpliwie jest marka Gothic (przy okazji, przedstawiciel Dreamcatchera zażartował, iż gdyby w Niemczech na rynek wypuścić jedynie puste opakowania z napisem Gothic 4, sprzedałyby się one w ilości pół miliona egzemplarzy :) ).
 

Arminas

Wybraniec Adonix'a
Dołączył
2.6.2007
Posty
994
Wszystkie zmiany nazwy, zmiany historii, pokazują tylko to że twórcy pracują nad grą. Arcania: A Gothic Tale - jak dla mnie głupia nazwa. Sama nazwa Gothic4 była by najlepsza.
 

Aniol Stroz

Najlepszy grafik
Moderator
Redakcja
Dołączył
14.10.2006
Posty
2046
Przeczytałem całość. Szkoda tylko że 1/2 jest została tylko ''omówiona''.. Nowa nazwa.. Mam mieszane uczucia. Na razie nie wiadomo co ona dokładnie znaczy. Jednak jak powiedział Arminas - Gothic4 byłoby o wiele lepsze. Bardzo ucieszyłem się po przeczytaniu części o uzbrojeniu. No no.. Znak swojej frakcji na tarczy, to już o czymś świadczy ; ). Co do magii to jak była w poprzednich częściach, teraz też musi być. Te wskazówki dotyczące misji będą całkiem niezłe. No co by tu mówić. Widać przynajmniej że twórcy się nie obijają i coś tam robią. Mam nadzieję że czwarta część będzie najlepszą. Mam tylko nadzieję, żeby twórcy ''nie lecieli na kasę'', tylko na prawdę się postarali.. Póki co musimy czekać..
 

Hype

New Member
Dołączył
16.6.2007
Posty
22
Wszystko dobrze, tylko mi jest najbardziej szkoda, że nie będziemy już grać znanym Bezimiennym tylko jakimś innym Bezimiennym :( i końcowe zadanie - zabij Bezimiennego z poprzednich części :p
 

Rangiz

Weteran
Weteran
Redakcja
Dołączył
13.11.2007
Posty
4946
Ehh...to nie będzie stary dobry Gothic. Zmiana pory dnia? Co to kur.. Settlersy? Jeden Bezimienny królem, drugi Bezimienny na pewno wieśniakiem, potem wojownikiem. Mnie się to w cale nie podoba. Głupio będzie gadać ze starym bezim, wiedząc że to nie "ja". No i te nazwy. Kombinują jak koń pod górę. Gothic 4 i luz. Po co komu te podtytuły, coraz bardziej skompilowane.
Jedyne co mi się spodobało to info o broni. Z tego co można przeczytać to ta część zapowiada się ciekawie.
Wskazówki na mapie i jeszcze wskazówki co trzeba mieć w ekwipunku, by wykonać misję. Żenada. Co za przyjemność, jeśli to nie my ciągniemy gre, tylko gra ciągnie nas za rączkę....Dobrze, że będzie można to wyłączyć.
Na pewno jeszcze dużo zmienią, dużo odejmą, dużo dodadzą. Jednak jeśli to by miało wyglądać tak jak jest napisane w tym newsie to ja będę płakał.
 

switek17

Member
Dołączył
14.3.2007
Posty
447
Nie no nie tragizujmy :D Imo jeszcze jest zbyt wcześnie, by móc powiedzieć cokolwiek o tej grze. Co do tej nieszczęsnej nazwy, trochę przesadzają, nie wiem jaki jest sens nadawania jakichś podtytułów. Główny wątek fabularny jeszcze może się zmienić. Osoby odpowiedzialne za fabułę na pewno co rusz wpadają na nowe pomysły, które mogą być lepsze od poprzednich. Dlatego też tym "drugim bezimiennym" się wcale nie przejmuję. Jeśli nawet, to co? Ile można grać tą samą niezwyciężoną postacią, powracającą w każdej części, trzymającą się Sagi jak rzep psiego ogona? Mi akurat pasowałoby rozwiązanie z nowym bohaterem.
 

Gortal

Member
Dołączył
7.9.2007
Posty
67
Jeżeli chodzi o mnie to rozwiązanie z nowym bohaterem nie jest najgorsze. W sumie to troche bardziej realistyczne niż gdybyśmy znów kierowali bezim. Tylko o wiele lepiej by było gdyby główna postać była potomkiem beziego. Na pewno najgorszym rozwiązaniem jest postawienie dwóch postaci: tą którą już kierowaliśmy i nie wiem jak wy ale ja się "zżyłem" jeżeli można tak powiedzieć z bezim, i tą którą teraz będziemy kierować. Ta sytuacja może bardzo wybić z rytmu całą historię świata myrtany. Poza tym to że będziemy mogli zmieniać porę dnia to raczej chybiony pomysł. Od razu przypomniał mi się archlord. A co ze zmianą tytułu to jeszcze kolejna klapa. Arcania: A Gothic Tale co to kurde jest ?! Jak bezi to Gothic a nie Arcania opowieść o gothicu! Następne uchybienie to to że będziemy znów kierować postacią bez imienia. Nie wiem jak wy ale ja tutaj odczuwam kompletny brak pomysłu twórców. Gothic charakteryzowała własnie postać bezimiennego i jak tą postacią już nie kierujemy to nie tworzyłbym kolejnego beziego tylko wrócił do standardu. Ale najbardziej wnerwiła mnie wiadomość że Gothic ( Sory Arcania <_< ) być może nie będzie na kompy. W ogóle puszczenie którejś z częsci na Playa albo Xboxa to totalna klapa. Tak zawsze był argument że stary blaszak ma swoje plusy i jest lepszy niż Xbox czy jakaś konsola. Ale w całym tym newsie ucieszył mnie fakt z tymi tarczami i bronie ahhh :D - bajka.

Edit: @Down
Tobie radze przeczytać swój post przed wysłaniem. A tak następnym razem to nie wystarczyłoby normalne "popełniłeś błąd" poza tym to zdanie " Kolejna informacja dotyczy docelowej platformy, na jakiej pojawić się ma Arcania - mimo, iż Gothic ma długą PeCetową historię, nie należy wykluczać wydania gry na konsole nowej generacji - Xbox 360 oraz PS3 (demo udostępnione redaktorom IGN przez pewien czas obsługiwane było za pomocą kontrolera z Xboxa 360)." i tutaj nie piszą że na kompa będzie przedstawiona (ale nie piszą też że nie :p ). W każdym bądź razie chyba mogłem popełnić błąd (lub go nie popełniłem) w rozumieniu tego zdania ? ehhh...

A tak poza tym to dzięki Bojan :) - jeszcze istnieją ludzie normlani :)
 

hiszpan93

Member
Dołączył
16.3.2008
Posty
39
Co ty pleciesz , Arcania tales of Gothic ma nie być na kompa czytaj uważnie a nie bez sensu piszesz .Poczytaj ten temat kilka razy to zauważysz że konsolami docelowymi są PC ,Xbox360 i PS3,tyle że mają być skończone w różnych odstępach czasu ,lecz i tak premiera na wszystkie konsole jest taka sama ......Wracając do tematu , bardzo mnie ucieszył nowy , obszerny news o gothicu .Nowy bohater dla mnie jest ok ,bo ile można ciągnąć grę tą samą postacią .Nie wiem jak Wy możecie wyobrażać sobie chodzenie starym beziem skoro on jest królem i ma napewno all staty na maxa. Fajne rozwiązanie znaleźli ,żeby pojechać do zbrojowni Austryjackiej i zrobić photo broni i zbroii .Napewno będzię to ciekawie wyglądać .Co do nazwy to chyba pisało , że chcieli oni odbiec od sagi gothic i stworzyć coś nowego .Zmiany pory dnia też mi się nie podobają, po co to komu?Wskazówki są dla ludzi którzy mają kłopoto z jakąś misją ....co Wolicie żeby wszyscy znów się zwalali na fora i głupio pytali "Jak zrobić tą misje ""Nie umiem nie potrafie" itp . (no chyba że to Lubicie) a tak to jak czegoś nie wiesz włączasz podpowiedzi i z górki , później wyłączasz i grasz dalej :p.

EDIT:Bojan sam piszesz głupoty :p .Poczytaj mojego posta uważnie to zrozumiesz.Jak bym napisał to jak w cytacie to ok ,ale moje zdanie inaczej było sformułowane :p.Tam pisze ,że nie należy wykluczać wydania gry na konsole a nie na pc .Ty pisałeś ,że na kompa ma nie być i co mam rozumieć przez słowo normalny .To miała być obraza czy co ,bo jakoś ci się nie udała.Nie wiem co wy macie do mojego postu ,nie wiem czego w nim nie rozumiecie i nie wiem też w jaki sposób cię obraziłem pisząc "Co ty pleciesz"(lol).Śmieszni jesteście poprostu .............-_-
 

Xelitas

Member
Dołączył
1.1.2005
Posty
343
No cóż, nazwa nie ma dla mnie większego znaczenia, jednak już wolałem te proste Gothic 4. Arcania: A Gothic Tale kojarzy mi się bardziej ze słodkimi elfami etc. Ale pomijając tytuł, zapowiada się całkiem ciekawie.
Magia zawsze miała ważne miejsce w Gothicu, i dobrze, że tym razem też tak będzie. Co do wspomagacza w wykonaniu zadań - może i dobrze, jednak wolałbym, mimo wszystko, bardziej "surowy" system znany z poprzednich części (a szczególnie z G i G2). Szczerze mówiąc, jedyną rzeczą którą naprawdę pragnę w najnowszym Gothicu jest porządna, niegłupia fabuła. Oczywiście klimat, wielkość świata są też ważne, ale bez odpowiednio dobrej fabuły dzieło Spellbound nie ma szansy odnieść sukcesu. Mam również nadzieję, że spełnią się informacje z których wynika, że w grze będzie wyraźny podział na obozy i podział gry na rozdziały.
Tyle ode mnie, teraz przydałoby się więcej informacji na temat dodatku do Gothica 3.
 

Bojan

Spirit Crusher
Weteran
Dołączył
12.1.2008
Posty
2680
CYTAT(hiszpan93 @ 18-05-2008, 18:49) index.php?act=findpost&pid=182387
Arcania tales of Gothic ma nie być na kompa (...) konsolami docelowymi są PC ,Xbox360 i PS3,tyle że mają być skończone w różnych odstępach czasu

Po pierwsze, tytuł brzmi "Arcania:A Gothic Tale", po drugie sam sobie zaprzeczasz, najpierw pisząc, że gra nie będzie na kompa, a potem, że platformą docelową jest PC... I kto tu bredzi, co?

Co do gry, to mam mieszane uczucia- z jednej strony, kolejna część świetnej gry, z drugiej full komercha, robiona przez co najmniej średnią spółkę. Póki co niewiele zaprezentowali, nie licząc ciągłej zmiany tytułu i kilku screenów, które wyglądają bardziej jak artworki.
Nowy bohater z pewnością będzie pewnym powiewem świeżości, dobrze, że twórcy nie nadają części kolejnego numerka, gdyż pokazuje to, że chcą odseparować się od trylogii, tworząc nową, niezależną grę. Póki co ciężko powiedzieć coś więcej, pozostaje nam czekać na jakieś konkrety.
 
Dołączył
18.1.2006
Posty
32
''Bezimienny znany z poprzednich części, tym razem jednak jest on królem, który w celu zjednoczenia królestwa najeżdża na jedną z wysp świata gry. Na wyspie tej, nota bene, pomieszkuje nowy bohater, również Bezimienny, w którego postać wcielimy się w A Gothic Tale''

Co to (za przeproszeniem) kur** ma być ?!
Gdy Jowood zerwał z PB to już wiedziałem że koniec ze starym dobrym Gothiciem... Po jakimś czasie napływały dobre informacje i muszę przyznać ze już nawet sie pogodziłem z tym że to nie PB odpowiada za G IV. Aż tu nagle takie info... zmiana bohatera, niemal całkowita zmiana nazwy (brak 4 oraz dodanie tytułu do nazwy podstawowej). Nie wiem jaka wam sie część podoba najbardziej ale dla mnie i chyba dla większości jest to Gothic I i niestety z każdą częścią fabuła jest coraz słabsza (może część z was stawia na grafe ale ja osobiście kocham G I za ta fabułę, zwroty akcji... ahh piękne). To co oni teraz starają sie zrobić według mnie nie zasługuje już na miano Gothica

Tak tylko podsumowując zmiana bohatera to najgorsza informacja o jakiej usłyszałem na temat G IV (poza tym ze los Gothica nie leży już w rękach PB)
 

Dark Shadows

Active Member
Dołączył
21.10.2005
Posty
1349
Nazwa Gothic jest oficjalnie zarejestrowaną marką Pirania Bythes. Nie zdiwiłbym się gdyby się okazało, że to właśnie Piranie zabroniły wykorzystania nazwy Gothic 4 i mamy Arcania.

Co do samego tekstu - dużo gadania, mało konkretów. Ciekawa jest ta nowa historia, Bezio jako król itp. Mi się to podoba.

Mechanika gry i cała ta sprawa - będzie jak będzie. Gdy wyjdzie to będziemy oceniać. ;)
 

yeed

Trolololo Guy
Weteran
Moderator
Dołączył
10.1.2007
Posty
8225
kurcze...to będzie dziwne....i co..bezimienny król...będzie podpisany?

Nieee...to wszystko jakoś....kiszkowato brzmi....JA chce bezia....:?
 
T

Thran

Guest
Tutaj link do materiału z gram.pl:

http://www.gram.pl/news_6gjkGu0_Pozegnajci...othic_Tale.html

Moim zdaniem powoli robi się z tej zapowiadającej się gry żenada bo najpierw mówią że Bezia nie będzie to kto będzie a potem zmiany nazwy gry to o czym wkońcu będzie gra ? no właśnie o czym ?! i czy będzie miała wymagania kolosalne niczym G3 jeśli tak dalej będzie to ja nie kupie tej części i tyle.
 

Phantom Lord

Active Member
Dołączył
9.8.2007
Posty
1351
CYTAT
czy będzie miała wymagania kolosalne niczym G3 jeśli tak dalej będzie to ja nie kupie tej części i tyle.

Po pierwsze, rynek się rozwija, grafika też. Co za tym idzie wymagania są większe. Po drugie, mają ustabilizować silnik do bólu, więc powinno być fajnie... No chyba, że nie będzie.

CYTAT
to o czym wkońcu będzie gra ? no właśnie o czym ?!
Co do tego ma nazwa gry? Nie ocenia się książki po okładce. Poza tym mamy podane pierwsze informacje o fabule gry, reszty dowiemy się jak gra znajdzie się na pułkach.

CYTAT
jeśli tak dalej będzie to ja nie kupie tej części i tyle.
Jasne... JW będzie płakać.

Nie narzekałbym tak bardzo na JoWood. Myślę, że Pirania trochę popsuła tą grę. Z całej serii właściwie tylko G2 jest dopracowane, w reszcie pojawia się kupa bugów. Może to przez terminy nałożone przez JW, ale bez przesady, nie mogło być tak źle.
 

MichaelGrom

New Member
Dołączył
5.12.2007
Posty
20
Ja to czarno widzę po pierwsze tytuł w ogóle nie przypomina gothica
Po drugie zmiana bohatera kolejny bezimienny wieśniak stanie się herosem (od zera do bohatera)
bezi to ma na koncie śniącego, smoki, wyzwolenie ludzi spod okupacji orków. Ciekaw jestem jak rozwiążą problem z trzema zakończeniami G3. Albo spotkamy kumpli beziego diego, Gorn, Milten, Lares, Lester, Lee i inni pozwolą aby nowy bohater zabije króla już to widzę jak diego wbija sztylet beziemu w plecy po tym wszystkim .
Jak na razie zapowiada się beznadziejnie nadzieja w dodatku do G3.
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom