Krucjata- Gothic 3
Zdolności myśliwskie w Gothic 3:
1.Łuk-bohater jest zdolnym łucznikiem
Wymagania: zdolności łowieckie 100
2.Łucznik-bohater jest dobrym łucznikiem
Wymagania: Zdolności łowieckie 150, łuk
Tekst myśliwego przy nauczaniu:
„Bądź szybki ale i spokojny. Musisz mieć czujne oko. Inaczej zmarnujesz tylko strzały.”
3.Mistrz łucznictwa- bohater jest mistrzem łucznictwa
Wymagania: Zdolności łowieckie 200, łucznik
Tekst myśliwego przy nauczaniu:
„Łuk musi stać się częścią Ciebie, przedłużeniem Twojej ręki. Musisz wpaść w rytm. Kiedy twój umysł, twoje serce i twój oddech podążają tym samym rytmem, twoje strzały same znajdą cel.”
4.Myśliwy- bohater zadaje dwukrotnie większe obrażenia, gdy szyje z łuku do zwierzyny łownej w postaci dzików czy jeleni.
Tekst myśliwego przy nauczaniu:
„Musisz być bardzo ostrożny. Twój cel zawsze będzie czujny. Znajdź sobie dobre stanowisko, celuj w serce. potem zabij zwierzynę.”
5.Myśliwy(gruba zwierzyna)- Bohater zadaje dwukrotnie większe obrażenia gdy szyje z łuku do drapieżników.
Wymagania: Zdolności łowieckie 150, myśliwy
Tekst myśliwego przy nauczaniu:
„Dużych zwierząt nie powalisz jednym strzałem. Zanim je zabijesz, musisz je osłabić. Celuj w różne wrażliwe miejsca. Zrób to szybko, nie daj się zabić. Kiedy już osłabisz zwierzynę, jej zabicie jest tylko kwestią czasu.”
6.Łowca Orków- Bohater zadaje dodatkowe obrażenia szyjąc z łuku do orków
Wymagania: Zdolności łowieckie 200, myśliwy(gruba zwierzyna)
Tekst myśliwego przy nauczaniu:
„Nie śpiesz się i wymierz w czuły punkt. W głowę, szyję, niechronione części ciała. Wiesz, o co mi chodzi. A potem poślij strzałę. Kiedy się podszkolisz, będziesz zadawać większe obrażenia.”
7.Cichy łowca- bohater może podkradać się do dzikich zwierząt.
Wymagania: Zdolności łowieckie 150
Tekst myśliwego przy nauczaniu:
„To co innego niż podkradanie się do ludzi! Tylko w ten sposób możesz podejść dzikie zwierzę. Zawsze zakradaj się od tyłu-i nie myśl sobie, że zwierzyna nie wyczuje twojego zapachu! Jeśli podejdziesz za blisko, to koniec! Dlatego najlepszą bronią do polowania jest łuk.”
8.Pozyskiwanie skór- bohater może ściągać skórę ze zwierząt.
Wymagania: zdolności łowieckie 120
Tekst myśliwego przy nauczaniu:
„Rozetnij ofiarę i pewnym ruchem ściągnij z niej skórę! Najważniejsza sprawa: zawsze od tyłu do przodu! To proste, kiedy już nabierze się wprawy.”
9.Pozyskiwanie skór gadów- bohater może ściągać skóry z gadów.
Wymagania: Zdolności łowieckie 130
Tekst myśliwego przy nauczaniu:
„Gady to strasznie wytrzymałe bydlaki! żeby ściągnąć z nich skórę, musisz ją rozciąć na całej długości. Potem zdejmij skórę, zaczynając od tyłu- ale zrób to bardzo powoli!”
10.Zęby, szpony i rogi- bohater może wyrywać zwierzętom zęby, szpony i rogi.
Wymagania: Zdolności łowieckie 110
Tekst myśliwego przy nauczaniu:
„Nade wszystko musisz się upewnić, żeby nie odprysnął! Wbij nóż w ciało i odsłoń zęby. Potem wyjmij je, podważając od spodu.”
Możliwe trofea:
-Język jaszczura(Jaszczur)
-Język ognistego jaszczura(Ognisty jaszczur)
-kieł dzika(Dzik)
-pęcherz z trucizną(bagienny topielec)
-Róg nosorożca(Nosorożec)
-Róg Bizona(Bizon)
-Róg Cieniostwora(Cieniostówr)
-Róg Demona(Demon)
-Róg jelenia(Jeleń)
-Serce kamiennego golema(Kamienny Golem)
-Serce lodowego Golema(Lodowy Golem)
-Serce ognistego Golema(Ognisty golem)
-Skór Białego Szablozęba(Biały SzabloząB)
-Skóra białego jelenia(Biały Jeleń)
-Skóra szablozęba(SzabloząB)
-Skóra białego cieniostwora(Biały Cieniostówr)
-Skóra bizona(Bizon)
-Skóra cieniostwora(Cieniostwór)
-Skóra czarnego trolla(Czarny troll)
-Skóra dzika(Dzik)
-Skóra jaszczura(Jaszczur)
-Skóra ognistego jaszczura(Ognisty jaszczur)
-Skóra jelenia(jeleń)
-Skóra lodowego wilka(Lodowy wilk)
-Skóra lwa(Lew)
-Skóra mrocznego zębacza(Mroczny zębacz)
-skóra zębacza(Zębacz)
-Skóra topielca(Topielec)
-Skóra trolla(Troll)
-Skóra z krokodyla(krokodyl)
-Ząb szablozęba(szabloząB)
-szpony topielca(topielec)
-szpony(różne zwierzęta)
-Wilcza skóra(Wilk)
-Zęby(różne zwierzęta)
-Żuwaczki pełzacza(Pełzacz)
-Żądło krwiopijcy(krwiopijca)
Wybrani myśliwi z Gothic 3:
Jens jest myśliwym i Najemnikiem z Cape Dune. Swoją chatę ma przy drodze prowadzącej do miasta. Gdy trafiamy do jego domu pyta nas czy zabłądziliśmy ponieważ przez wojnę nie wielu ludzi podróżuje pomiędzy miastami.
Jens może nauczyć nas polowania i oprawiana zwierząt ale najpierw trzeba zdobyć dla niego 10 wilczych skór. Można je znaleźć w Cape Dune. Z Jensem możemy także pohandlować. Sprzedaje głównie łuki i strzały.
Chris jest Gońcem Leśnym oraz myśliwym. Nie przebywa jednak z innymi Gońcami w jednym z ich obozów lecz obozuje w kamiennym kręgu nieopodal Vengardu. Twierdzi że ma tam spokój oraz dobre warunki do polowań. Chris jak na Gońca Leśnego przystało, świetnie posługuje się łukiem. Możemy nauczyć się od niego wielu rzeczy ale najpierw będziemy musieli przynieść mu mięso płochliwego jelenia.
Lukjan jest myśliwym i zarazem najemnikiem Orków. Najczęściej przebywa w swoim domku myśliwskim nieopodal wioski Silden. mieszka tam wraz z dwoma innymi myśliwymi- Falkiem i Pavlem.
Gdy z nim rozmawiamy prosi nas o zaniesienie skór do Silden. Gdy to zrobimy kwatermistrz da nam złoto które należy zanieść Lukjanowi.
Lukjan nie może nas nieczego nauczyć. Może jednak z nim handlować. Kupimy u niego łuki, strzały oraz mikstury wytrzymałości.
Falk jest myśliwym i najemnikiem Orków. Swoją chatę ma niedaleko Silden. Mieszka w niej wraz z dwoma innymi myśliwymi- Lukjanem i Pavlem.
Najważniejszą umiejętnością jaką Falk może nas nauczyć to „mistrz łucznictwa”.
Z Falkiem możemy zapolować na zębacze.
Pavel jest myśliwym oraz najemnikiem orków w Silden. Zazwyczaj przebywa w swoim domku myśliwskim niedaleko Silden wraz z Lukjanem i Falkiem ale gdy go spotykamy pierwszy raz jest w wiosce ponieważ dostarczył futra.
Pavel proponuje nam podróż do jego domku a w zamian będzie naszym nauczycielem. Może nauczyć nas „wytrzymałości wilka” oraz akrobatyki oraz umiejętności myśliwskich.
Bram jest myśliwym i najemnikiem orków w Silden. Zazwyczaj można go spotkać w jego chatce nad rzeką.
Gdy dotrzemy do niego zaproponuje nam polowanie na wilki. Gdy się zgodzimy i zabijemy bestie, Bram będzie nas nauczał. Można z nim także handlować. Bram sprzeda nam łuki, strzały oraz mikstury wytrzymałości.
Bogir jest myśliwym, Druidem oraz Nordmarczykiem. Pochodzi z Klanu Wilka.
Według wielu osób jest on najlepszym myśliwym jakiego można spotkać. Niestety, Bogir nie chce już polować. Twierdzi że nadszedł jego czas. musi czekać aż spotka swojego następcę który zabije Białego Rozpruwacza i przejmie jego moc. Jak łatwo się domyśleć, tym następcą będzie Bezimienny. Po zabiciu rozpruwacza, Bogir da nam kamień druidzki a sam uda się na polowanie na Białego Cieniostwora.
Bogir może nauczyć nas wielu rzeczy. począwszy na umiejętnościach myśliwskich a kończąc na umiejętności „Wytrzymałość Wilka” i odporności na mróz.
Armon jest Buntownikiem. Wraz z trzema towarzyszami obozuje na drodze z Vengardu do Montery. Jego największym zmartwieniem są gobliny które rozkradają w nocy ich ekwipunek. Gdy pozbędziemy się goblinów, Armon da nam trochę złota.
Buntownik z chęcią będzie z nami handlował oraz nauczy nas kilku przydatnych umiejętności myśliwskich.
http://gothic.org.pl/forum/uploads/1264495385/gallery_25276_4_10795.jpg
Wilson jest myśliwym oraz Najemnikiem Orków w Farnig.
Spotkać go możemy przy karczmie na samym dole wioski przyległej do fortecy.
Wilson może nauczyć nas kilka rzeczy, ale zanim będzie nas uczył musimy dać mu 50 szt. złota. Z myślowym możemy także handlować. Kupimy u niego łuki, strzały oraz kilka innych przedmiotów.
Aby orkowie przepuścili nas na drugą stronę przełęczy prowadzącej do Nordmaru, musimy mieć poparcie Wilsona.
http://gothic.org.pl/forum/uploads/1264495385/gallery_25276_4_5913.jpg
Tom to jeden z myśliwych a jednocześnie Najemnik w Farnig.
Najczęściej spotkać go możemy przy wejściu do wioski przylegającej do twierdzy. Tom ma tam chatkę.
Myśliwy nie może nas niczego nauczyć.
Aby przejść na drugą stronę przełęczy wiodącej do Nordmaru musimy mieć poparcie Toma.
http://gothic.org.pl/forum/uploads/1264495385/gallery_25276_4_2697.jpg
Hanson jest myśliwym oraz Nordmarczykiem. Swoją chatę ma na jednym ze wzgórz, niedaleko wieży Nekromanty Xardasa.
Mieszka tam wraz z oswojonym wilkiem Szaroskórym. Wilk ten za kawałek mięsa zaprowadzi nas do wieży Xardasa.
Hanson jest świetnym myśliwym przez co może sporo nas nauczyć. Z Hansonem możemy także handlować. Zakupimy u niego łuki oraz strzały.
Myśliwym zleca nam zadanie. Mamy dla niego zabić wszystkie jelenie jakie napotkamy na jego wzgórzu.
http://gothic.org.pl/forum/uploads/1264495385/gallery_25276_4_716.jpg
Bandaro jest Asasynem z Mora Sul. Kiedyś był myśliwym teraz jest łowcą głów.
Mimo to może nauczyć nas kilku rzeczy związanych z myślistwem.
Bandaro opowiada nam o zniknięciu pewnego asasyna będącego na usługach jednego z Czarnych Magów. Mówi nam też o złodzieju artefaktów oraz o ochroniarza Kaffu. Jeśli będziemy chcieli możemy rozwiązać te zlecenia.
http://gothic.org.pl/forum/uploads/1264495385/gallery_25276_4_8076.jpg
Ronar to myśliwy z Nordmaru. Pochodzi z Klanu Wilka. Mimo to najczęściej przebywa w swoim domku myśliwskim. Gdy dotrzemy do Klanu Wilka, Ronar szuka kogoś kto pójdzie z nim do jego domku, ponieważ taka podróż jest zbyt nie bezpieczna dla jednej osoby.
Gdy zgodzimy się mu towarzyszyć, myśliwi poprowadzi nas do swojego domku.
Gdy tam dotrzemy Ronar nauczy nas kilku rzeczy oraz będzie z nami handlował.
http://gothic.org.pl/forum/uploads/1264495385/gallery_25276_4_12916.jpg
Leif jest myśliwym w Klanie Ognia. Gdy z nim rozmawiamy prosi nas o pomoc w polowaniu.
Gdy się zgodzimy poprowadzi nas na tereny na których jest pełno zwierzyny.
Leif może nas uczyć. Ale zanim będzie to robił, musimy dać mu 10 zębów szablozęba.
Gdy przyniesiemy mu zęby da nam złoto zrabowane na orkach i będzie nas uczył.
Myśliwi najczęściej polują na:
http://yfrog.com/jpwilklj
1)Wilki- są zwierzętami mięsożernymi, do walki używają swoich ostrych kłów oraz pazurów.
Zwykle polują na jelenie lub ścierowjady. Są zwierzętami które najczęściej poruszają się stadami. Tylko wprawni myśliwi oraz wojownicy unikną śmierci gdy w lesie napotkają wygłodniałą watahę wilków.
Te zwierzęta można spotkać w całej Myrthanie. Zamieszkują nory, jaskinie, lasy i inne ciemne miejsca.
Są łatwym celem dla myśliwych, z ich skór są produkowane zbroje, a także zwykłe ubrania. Ich kły i pazury są towarem za który kupcy dobrze płacą ponieważ często służą do wyrobu biżuterii i przedmiotów domowego użytku.
http://yfrog.com/76jelej
2)Jelenie- to jedno z niewielu zwierząt roślinożernych. Żywi się głównie trawami, lub innymi roślinami zielonymi. Ubarwione są zazwyczaj jednolicie, w kolor brązowo płowy, prócz białego pasa biegnącego od dołu szyi do podbrzusza. Pokryty jest krótkimi, przyległymi włosami. Posiada okazałe poroże, które służy mu jednak wyłącznie do walk w obrębie własnego gatunku. Jest zwierzęciem bardzo płochliwym; zawsze ratuje się ucieczką.
Myśliwi często polują na te zwierzęta ponieważ dają one mięso oraz trofea w postaci poroży oraz skóry. Za te towary można dostać sporą sumkę złota.
http://yfrog.com/5acierwojadj
3) ścierwojady- to zwierzę , które zaliczamy do rodziny ptaków- nielotów. Ptaki te zamieszkują głównie wyspę Khorinis i centralną część kontynentu Myrthany. W większości występują w lasach i na łąkach. Żywią się głównie roślinami i padliną ,którą znajdą. Najbardziej obawiają się wilków ,które na nie polują. Są agresywnie nastawione w stosunku do ludzi, lecz mieszkańcy nie mają problemu z zabiciem pojedynczych ścierwojadów. Ścierwojady dostarczają głównego pożywienia - mięsa , które można usmażyć przy ognisku i szybko oraz łatwo się pożywić.
Za dużo screenów^^ Dobranoc.