VI Wielka Krucjata Zakonu

Status
Zamknięty.

Phantom Lord

Active Member
Dołączył
9.8.2007
Posty
1351
Wstawajcie! Przywitaliśmy nowy rok, teraz witamy nowy dzień. Dosyć zabawy, dosyć odpoczynku. Ogłaszam, że rozpoczynam dziś Szóstą Wielką Krucjatę Zakonu Świętego Miecza! Niechaj wszyscy zakonnicy staną do walki i przyniosą cześć Zakonowi!

Krucjata, którą właśnie zaczynamy, będzie miała na celu zbieranie informacji na temat polowania i myśliwych z sagi Gothic (bez Zmierzchu Bogów) oraz, czego jeszcze nigdy u nas nie było, z gry Risen.
Uczestnicy Krucjaty zgromadzić muszą wszelkie informacje o zwierzynie, myśliwych i umiejętnościach myśliwskich. Wymagane są cytaty myśliwych na temat polowania, pozyskiwania trofeów i późniejszego ich zastosowania. Proszę wymienić też informacje zdobyte z ksiąg występujących w grze.

Pracę rozdzielimy, gdy zgłoszą się uczestnicy.

Zapraszam!

PS Dodam jeszcze, że Nowicjusze mogą zgłosić się do Krucjaty. Poprawne wykonanie jej zostanie potraktowane jak napisanie pracy inicjacyjnej (pamiętajcie, że na samą możliwość jej zrobienia wymaga pracy).
 

Isidro

Szalony Bartek
Weteran
Redakcja
Dołączył
9.3.2009
Posty
6373
Zgłaszam się do Gothica 1 ;) Jaki jest czas na napisanie prac?W pracach mają byc zawarte info o myśliwych,czyli imię,przynależność,czego uczy itp.? Czy jeszcze jakieś specjalne info :)
 

tomisakis

Whiskas
VIP
Dołączył
11.1.2009
Posty
1536
zgłaszam się do G2.Jestem zainteresowany odpowiedzią na pytanie baala.
 

riodrian123321

Dowódca Straży Magów Wody
Dołączył
17.7.2009
Posty
474
Z całą przyjemnością wynikającą z pracy dla zakonu, zgłaszam się. Jednakże najbardziej mile widziane w moim przypadku byłoby pisanie pracy z Gothic I, II bądź Nocy Kruka.
 

Phantom Lord

Active Member
Dołączył
9.8.2007
Posty
1351
Panowie, jak pisałem, pracę rozdzielę, gdy wszyscy się zgłoszą.

Odpowiadając na pytanie:
Ostatnio było chyba około dwóch tygodni, ale parę osób się nie zmieściło. Daję MAKSYMALNIE miesiąc, ale jednak proszę o oddanie jak najszybciej.
Napisałem "wszelkie informacje", to znaczy występowanie (gdzie mieszka), imię, czego uczy oraz informacje jakie przekazuje nam ustnie (typu "nacinamy skórę zwierzęcia w tym i tym miejscu..."). Jak znajdziecie jakieś inne dane to oczywiście proszę uwzględnić, ale pamiętajmy, że mówimy o myślistwie. Ma być bez Off-topów.
Czekam jeszcze na zgłoszenia. Zapraszam.
 

Phantom Lord

Active Member
Dołączył
9.8.2007
Posty
1351
Nie. Jak zrobisz dobrze Krucjatę, nie będziesz musiał pisać pracy. Jak wybierasz napisanie pracy, to i tak musisz jeszcze pracować, zanim pozwolę Ci ją wykonać. Krucjata jest więc bardziej opłacalna.
 

Fahrenheit

Pimpu?
Dołączył
2.9.2009
Posty
1342
Ok, w takim razie zgłaszam się do Krucjaty. Będę robił coś z Risena .<br>
 

szkeleton

Hmmmm
Członek Załogi
Dołączył
15.11.2008
Posty
8520
zgłaszam się do Gothic 2 z dodatkiem noc kruka oraz Risen (jak można)
 

Silden

RPG'owiec
VIP
Dołączył
10.12.2008
Posty
1766
Zgłaszam się do Risena. (czekałem na napisanie czegoś z Ryśka :D)
 

Phantom Lord

Active Member
Dołączył
9.8.2007
Posty
1351
Jako, że roboty nie ma wybitnie dużo, a zgłosiło się sporo osób (oby tak było zawsze!) przydzieliłem po jednej osobie do części. Razem cztery osoby. Udział wezmą głównie ci, którzy nie mają jeszcze doświadczenia w Krucjatach. Reszta osób - proszę się nie martwić, następnym razem będzie Wasza kolej.

Shawn - zajmie się Risenem
Fahrenheit - zajmie się G1
Tomisakis - zajmie się G2 + NK
oraz Baal Isidro do G3.

Nie zapomnijcie o screenach! I żeby nie było ich ani za dużo, ani za mało. Do dzieła.
 

tomisakis

Whiskas
VIP
Dołączył
11.1.2009
Posty
1536
Polowanie, myśliwi oraz umiejętności myśliwskie w Gothicu 2 Noc Kruka

Polowaniem zajmują się myśliwi którzy chodzą po lasach szukając zwierzyny z której można pozyskać rzeczy bardzo porządne przez kupców czyli trofea.Podczas polowań myśliwi zarabiają na siebie oraz swoje utrzymanie.Niektórzy uciekli z miasta i polują tylko żeby przeżyć ,inni zaś pracują dla kupców zajmujących się skupem trofeów czyli łuczarzy.Zajmujących się polowaniem myśliwych można spotkać w lesie gdzie wypatrują zwierzyny.Ich praca jest niebezpieczna ,ponieważ czeka na nich wiele niebezpieczeństw od grup goblinów po ogromne cieniostwory.W Gothciu 2 NK możemy zostać jednym z nich pracując dla łuczarza w mieście imieniem Bosper.Żeby móc zbierać trofea są potrzebne umiejętności myśliwskie których nauczymy się od myśliwych.Umiejętności te są bardzo opłacalne i przynoszą spore zyski finansowe gdyż "kupcy uwielbiają jak płaci im się pazurami i innymi trofeami".W domach bogatych obywateli często spotykamy trofea wiszące na ścianach.



Umiejętności myśliwskie to:


Skórowanie-Pozwala nam pobierać od zabitych zwierząt ich skórę.Zwierzętami od których możemy wziąść skóre to: dzik,owca,wilk,cieniostwór,troll,czarny troll,warg-"Ostrym nożem rozcinasz brzuch zwierzęcia.Potem robisz małe nacięcia po wewnętrznej stronie łap i sciągasz skórę"

Skrzydła Krwiopijcy-Pozwala pobrać od krwiopijców ich skrzydła-"Najlepszym sposobem na usunięcie skrzydeł krwiopijcy jest odcięcie ich ostrym nożem przy samym ciele.Musisz uważać ,skrzydła są bardzo delikatne jeśli naruszysz ich cienką powłokę staną się bezwartościowe"

Żądło Krwiopijcy-Pozwala pobrać od krwiopijców ich Żądło-"Na tylnej stronie tej muchy znajduje się miękki punkt.Jeśli na niego naciśniesz wysunie się żądło które będziesz mógł odciąć nożem".

Usuwanie Pazurów-Dzięki temu możemy pozyskiwać pazury.Od tych zwierzą możemy je pozyskać: wilk,warg,dzik,zębacz,cieniostwór,jaszczur-"Zwierzęta nie lubią być pozbawiane pazurów.Musisz wykonać bardzo precyzyjne cięcie.Skrzyżuj lekko ręce o później mocno tnij.Handlarze bardzo lubią jeśli płaci im się pazurami".

Usuwanie Kłów--Ta umiejętność pozwala nam wziąść kły od:wilka,cieniostwora,trolla,dzik,czarnego trolla,warga-"Najłatwiej jest pozbawić zwierzę zęba.Natnij Dziąsło wokół zęba.Później już musisz tylko uderzyć i po wszystkim.

Usuwanie Rogu Cieniostwora-pozwala zabrać z zabitego cieniostwora róg.-"Aby wyrwać róg cieniostwora musisz zaprzeć się o czaszkę i rwać z całej siły".

Usuwanie żuwaczki-Pozwala usunąć żuwaczkę od pełzacza lub polnej bestii-"Żuwaczkę możesz usunąć za pomocą jakiejś wytrzymałej metalowej dźwigni,są bardzo mocno przytwierdzone do czaszki"

Usuwanie Serc Zwierząt-Pozwala zabrać z ciał zwierząt ich serca.Możemy je pobrać od np.Smoka lub demona oraz golema-"Serce zwierzęcia możesz usunąć wycinając je nożem z klatki piersiowej.Opłaca się to robić w przypadku niektórych niezwykłych lub magicznych zwierząt"

Płyty pancerza pełzacza-Możemy wziąć je do wszystkich rodzajów pełzaczy-"Pancerz pełzacza ściśle przylega do jego ciała,jednak można go podważyć jakimś narzędziem"

Pozyskiwanie Wydzieliny-Możemy pozyskiwać ją od pełzaczy oraz polnych bestii-"Trzeba rozciąć zewnętrzną część żądła wtedy powinieneś zobaczyć jak wypływa uzdrawiająca wydzielina.Możesz ją wypić lub wykorzystać do tworzenia mikstur"

Pozyskiwanie Łusek Smoka-"Będziesz potrzebował dużo siły by wyciąć łuski smoka.Zapewniam cię jednak że to możliwe"

Smocza krew-"Aby utoczyć smoczej krwi,znajdź miejsce na brzuchu i wbij tam miecz"

Język ognistego jaszczura-"Musisz przytrzymać język ognistego jaszczura i odcinasz go jednym precyzyjnym ruchem

Jedna z ksiąg o polowaniu
ksizkaopolowaniu.png


Znani myśliwi w Gothic 2 Noc Kruka

Gaan jest myśliwym pracującym dla farmera Bengara.Spotykamy go na drodze na przełęcz gdzie spędza swój cały czas.Daje nam zadanie "Prychający zębacz".Mówi nam również o zielarce Sagitcie.Nie może polować ze względu na zębacza którego mamy za zadanie zabić.Należy do wodnego kręgu i pilnuje przełęczy.Uczy nas umiejętności myśliwskich :Skrzydła krwiopijcy,usuwanie kłów,usuwanie pazurów,usuwanie żądła i skórowania.Występuje tylko w Gothic 2 i Gothic 2 NK

http://www.fototube.pl/pictures/gaan.jpg

Grom jest samotnym myśliwym. Uczy nas umiejętności myśliwskich takich jak np.: skórowanie zwierząt, usuwanie kłów i pazurów. Daje nam zadanie o nazwie "Głodny myśliwy", byśmy przynieśli mu chleb, mleko i szynkę. Przebywa w dolinie osadzonej pod twierdzą (w której zamieszkał Dexter z bandytami, a później także poszukiwacze). Cały dzień piłuje tam drewno.Występuje tylko w Gothicu 2 i w dodatku do tej części gry Noc Kruka

http://img231.imageshack.us/img231/8753/grom.png

Bartok jest byłym czeladnikiem Bospera i myśliwym.Za odpowiednią zapłatą wyruszy może towarzyszyć przy polowaniu w lesie, dzięki temu łatwo zyskać wilcze skóry dla Bospera.Gdy był czeladnikiem mieszkał w obozie gdzie obecnie przebywa Dragomir.Przestał być czeladnikiem ze względu na niebezpieczeństwo jakie pojawiło się do czasu zniknięcia bariery.Uczy skradania się i łucznictwa.Możemy spotkać go na targowisku albo na Placu Wisielców

http://img24.imageshack.us/img24/572/bartok.png

Dragomir jest myśliwym i nauczycielem umiejętności posługiwania się kuszą ,przedtem jedank trzeba się wyuczyć 30 punktów zręczności. Daje nam zadanie "Kusza Dragomira" którą zgubił w pobliżu słonecznego kręgu. Przebywa sam w małym obozowisku z namiotami obok tawerny "Pod zmarłą harpią" gdzie prędzej mieszkali myśliwi.Występuje tylko w Gothciu 2 i nie wiemy nic o jego przyszłości.

http://img718.imageshack.us/img718/9723/dragomir.png

Grimbald jest myśliwym przebywającym niedaleko groty Czarnego Trolla.Chciał byśmy wyruszyli z nim na polowanie na stado zębaczy kręcące się w pobliżu.Bał sie je samemu zaatakować ale we dwóch przestał.Uczy nas umiejętności myśliwskich.Po zabiciu czarnego trolla jeśli z nim porozmawiamy dostaniemy nagrodę.

]http://img59.imageshack.us/img59/1884/grimbald.png

Niclas
jest samotnym myśliwym.Uciekł od cywilizacji gdyż nie mógł już wytrzymać w mieście.Sam wyrabia strzały i poluje by przeżyć.Uczy nas umiejętności posługiwania się łukiem.Spotykamy go na wzgórzu niedaleko latarni morskiej Jacka z której musimy przegonić bandytów.Po spotkaniu go pyta się nas czy my też uciekliśmy.Występuje tylko w Gothic 2 i dodatku do tejże części.

http://img37.imageshack.us/img37/7271/niclas.png

Talbin jest myśliwym.Jego partnerem jest Engrom z którym przebywa w starym obozowisku.Wraz z partnerem polują na topielce by przeżyć.Chce się wydostać z Górniczej Doliny.Jeśli mu w tym pomożemy będzie na farmie Akila.Uczy nas skórowania,usuwania serca,pazurów i rogu cieniostwora ,lecz najpierw musimy mu przenieść 1 kawałek sera.Występuje tylko w Gothicu 2 i dodatku.

Engrom jest myśliwym który wraz z Talbinem poluje na topielce.Przebywa w tym samym obozowisku co Talbin.Niczego nas nie uczy ze względu na jego beznadziejny stan psychiczny i fizyczny.Jest wykończony ze względu na ciężką walkę o przeżycie oraz brak możliwości ucieczki z Górniczej Doliny.Później będzie przed jakinią za chatą Cavalorna w której przebywa paladyn Marcos.
(Talbin razem z Engromem)
http://img683.imageshack.us/img683/493/talbiniengrom.png

Jergan jest myśliwym w Górniczej Dolinie.Pracuje jako zwiadowca dla paladynów a później w kopalni którą nadzoruje paladyn Fajeth.Uczy nas usuwania pazurów i opowiada o niebezpiecznych zębaczach.Informuje nas o tym ,że brat Orika nie żyje i prosi nas byśmy to przekazali paladynowi w zamku.Występuje tylko w Gothicu 2 i nie daje naż żadnych zadań głównych ani pobocznych.

http://img59.imageshack.us/img59/7971/jergan.png

Gestath jest myśliwym.Uczy nas usuwania języka ognistego jaszczura,utaczania smoczej krwi,usuwania rogu oraz płyt pancerza pełzacza.Spotykamy go obok drogi prowadzącej do twierdzy w której rezyduje kamienny smok..

http://img692.imageshack.us/img692/7764/gestath.png

Cavalorn jest myśliwym znanym z pierwszej części Gothica.Mieszkał w swojej chacie gdzie polował.Sprzedawał wtedy strzały oraz łuki.W Gothicu 2 Noc Kruka należy do Wodnego Kręgu.Prosi nas byśmy zanieśli zapieczętowana wiadomość Vatrasowi.Jeśli powiemy że idziemy do Górniczej Doliny poprosi nas byśmy sprawdzili czy jego chata nadal stoi ,ponieważ chciałby tam kiedyś wrócić.Uczy skradania oraz walki bronią jednoręczną.

http://img237.imageshack.us/img237/4060/cavalorn.png

Jack Aligator jest myśliwym a zarazem piratem.Spotykamy go w Jarkendarze.Możemy pójść z nim na polowanie na bagienne szczury.Możemy się u niego wyuczyć umiejętności myśliwskich:skórowanie i usuwanie zębów.Możemy zabrać go do pomocy podczas oczyszczania kanionu z niebezpiecznych zwierząt.Jest pierwszym piratem którego spotkamy w Jankendarze.

http://img688.imageshack.us/img688/5628/jackaligator.png


Zwierzęta od których zdobywamy trofea


Wilki-Zwierzęta mięsożerne.Występuje w stadach od około 3 do nawet 10 osobników w jednym.Atakują zazwyczaj słabsze od siebie zwierzęta lecz gdy ktoś zbliży się do nich na zbyt bliską odległość zaatakują za pomocą ostrych jak brzytew pazurów oraz zębów.Są one najczęstszymi celami polowań gdyż kupcy cenią sobie ich skóry,pazury oraz kły.Myśliwi zazwyczaj sobie z nimi łatwo radzą lecz nie mogą ich lekceważyć.

2ltnd5h.jpg


Cieniostwory-Duże zwierzęta.Jak nazwa wskazuje można je spotkać w ciemnych miejscach takich jak las lub ciemne jaskinie.Ich rogi są bardzo cenne i pożądane prze kupców.Myśliwi boją się ich i trofea pochodzące do cieniostworów są bardzo drogie.Atakują pazurami oraz zębami.Polują na wszystko mniejsze od nich od owiec po wilki.Ich znakiem rozpoznawczym jest róg wystający z czaszki.

gothicmod20090117124146.jpg


Krwiopijce-Nazywane "wielkim muchami".Są to owady które odżywiają się krwią zwierzęcą jak i ludzką.Gdy ktoś się do nich zbliży na zbyt małą odległość ataku.Najpierw jednak wydaje ostrzeżenie będąc w "zawisie" nad ziemią.Możemy od nich wziąć żądło zawierające truciznę oraz skrzydła pokryte delikatną powłoką.Są szybkie dzięki czemu dobrze unikają ciosów. i uderzeń miecza.Spotkać je można w lasach.

krwiopijca.png


Polne Bestie-Są to duże potwory.Jak nazwa wskazuje spotkać je można na polach.Są bardzo niebezpieczne i potrafią zjeść w całości farmerów.Myśliwy może zabrać od niej żuwaczki oraz wydzieliny.Przed atakiem wydaje charakterystyczny dźwięk którym chce odstraszyć przeciwników. Na jednym polu żyje zazwyczaj kilka osobników tego gatunku.Są sporym wyzwaniem dla niedoświadczonych wojowników.

polnabestia.png


Pełzacze-Są to ogromne owady.Żyją w jaskiniach oraz kopalniach.Są bardzo wymagającymi przeciwnikami dla nawet doświadczonego wojownika.Po ich zabiciu możemy wziąć płyty pancerza zębacza,wydzielina oraz żuwaczkę.Pełzacze znakomicie potrafią się przystosować do warunków.Ich charakterystyczną cechą są ostre szczypce którymi potrafi zabić wielu przeciwników.

crawle.png


Zębacze-Są to duże gady.Atakują ostrymi zębami oraz pazurami.Są bardzo groźne dla doświadczonych myśliwych.Atakują i przebywają w stadach po kilka osobników w jednym.Atakują na sygnał przywódcy.Jest druga odmiana zębaczy nazywana smoczymi zębaczami ze względu na pokrewieństwo z zębaczem i smokiem.Ich pazury oraz zęby są pożądane wśród kupców.Ponadto smocze zębacze posiadają róg.

zbacz.png


Dzik-Jest to ssak lądowy.Atakuje swoimi potężnymi rogami.Żyje w lasach w pobliżu wody.Jest niezbyt wymagającym przeciwnikiem ale dla początkującego spotkanie z nim może być wyzwaniem.Po zabiciu możemy od niego wziąć skórę.Żyje w stadach jak i również można spotkać samotne osobniki tego zwierzęcia.Jego charakterystycznym znakiem są ogromne rogi na głowie.

dzikawinia.png


Warg-Jest to ssak spokrewniony z wilkiem i innymi "psowatymi".Jest to znany z pierwszej częsci gry orkowy pies.Jego skóry są sporo warte ze względu na to ,że jest bardzo groźny i żyje wśród orków.Nawet doświadczeni myśliwi mają z tymi potworami problemy ze względu na dobrą dynamikę którą dysponuje ten stwór.Po jego zabiciu możemy wziąć skórę,pazury, oraz kły.Ich ofiarami padają myśliwi których "psy" zachodzą od tyłu.

warg.jpg


Troll-Najgroźniejszy potwór w grze.Jest bardzo silny i ogromny.Te "bydlaki" jak nazywają ich myśliwi swoją pięścią potrafią zabić człowieka jednym ciosem lub odrzucić go na paręnaście metrów.Ich skóra jest pożądana wśród ludzi.Wielu myśliwych ginie z ich ręki podczas polowań.Ponadto można do nich wziąć jeszcze kły trolla.Spotykany w jaskiniach wąwozach,kanionach.Istnieje silniejsza ich odmiana którą nazywa się Czarnym Trollem.

troll2n.jpg



Dziękuje Szkeletonowi,Riordianowi oraz Baalowi Isidro za możliwość wykorzystania ich screenów.

Screeny myśliwych są w formie linków ze względu na ograniczoną ilość obrazów na 1 post.
 

Isidro

Szalony Bartek
Weteran
Redakcja
Dołączył
9.3.2009
Posty
6373
Krucjata- Gothic 3​

Zdolności myśliwskie w Gothic 3:
1.Łuk-bohater jest zdolnym łucznikiem
Wymagania: zdolności łowieckie 100
2.Łucznik-bohater jest dobrym łucznikiem
Wymagania: Zdolności łowieckie 150, łuk
Tekst myśliwego przy nauczaniu:
„Bądź szybki ale i spokojny. Musisz mieć czujne oko. Inaczej zmarnujesz tylko strzały.”
3.Mistrz łucznictwa- bohater jest mistrzem łucznictwa
Wymagania: Zdolności łowieckie 200, łucznik
Tekst myśliwego przy nauczaniu:
„Łuk musi stać się częścią Ciebie, przedłużeniem Twojej ręki. Musisz wpaść w rytm. Kiedy twój umysł, twoje serce i twój oddech podążają tym samym rytmem, twoje strzały same znajdą cel.”
4.Myśliwy- bohater zadaje dwukrotnie większe obrażenia, gdy szyje z łuku do zwierzyny łownej w postaci dzików czy jeleni.
Tekst myśliwego przy nauczaniu:
„Musisz być bardzo ostrożny. Twój cel zawsze będzie czujny. Znajdź sobie dobre stanowisko, celuj w serce. potem zabij zwierzynę.”
5.Myśliwy(gruba zwierzyna)- Bohater zadaje dwukrotnie większe obrażenia gdy szyje z łuku do drapieżników.
Wymagania: Zdolności łowieckie 150, myśliwy
Tekst myśliwego przy nauczaniu:
„Dużych zwierząt nie powalisz jednym strzałem. Zanim je zabijesz, musisz je osłabić. Celuj w różne wrażliwe miejsca. Zrób to szybko, nie daj się zabić. Kiedy już osłabisz zwierzynę, jej zabicie jest tylko kwestią czasu.”
6.Łowca Orków- Bohater zadaje dodatkowe obrażenia szyjąc z łuku do orków
Wymagania: Zdolności łowieckie 200, myśliwy(gruba zwierzyna)
Tekst myśliwego przy nauczaniu:
„Nie śpiesz się i wymierz w czuły punkt. W głowę, szyję, niechronione części ciała. Wiesz, o co mi chodzi. A potem poślij strzałę. Kiedy się podszkolisz, będziesz zadawać większe obrażenia.”
7.Cichy łowca- bohater może podkradać się do dzikich zwierząt.
Wymagania: Zdolności łowieckie 150
Tekst myśliwego przy nauczaniu:
„To co innego niż podkradanie się do ludzi! Tylko w ten sposób możesz podejść dzikie zwierzę. Zawsze zakradaj się od tyłu-i nie myśl sobie, że zwierzyna nie wyczuje twojego zapachu! Jeśli podejdziesz za blisko, to koniec! Dlatego najlepszą bronią do polowania jest łuk.”
8.Pozyskiwanie skór- bohater może ściągać skórę ze zwierząt.
Wymagania: zdolności łowieckie 120
Tekst myśliwego przy nauczaniu:
„Rozetnij ofiarę i pewnym ruchem ściągnij z niej skórę! Najważniejsza sprawa: zawsze od tyłu do przodu! To proste, kiedy już nabierze się wprawy.”
9.Pozyskiwanie skór gadów- bohater może ściągać skóry z gadów.
Wymagania: Zdolności łowieckie 130
Tekst myśliwego przy nauczaniu:
„Gady to strasznie wytrzymałe bydlaki! żeby ściągnąć z nich skórę, musisz ją rozciąć na całej długości. Potem zdejmij skórę, zaczynając od tyłu- ale zrób to bardzo powoli!”
10.Zęby, szpony i rogi- bohater może wyrywać zwierzętom zęby, szpony i rogi.
Wymagania: Zdolności łowieckie 110
Tekst myśliwego przy nauczaniu:
„Nade wszystko musisz się upewnić, żeby nie odprysnął! Wbij nóż w ciało i odsłoń zęby. Potem wyjmij je, podważając od spodu.”

Możliwe trofea:
-Język jaszczura(Jaszczur)
-Język ognistego jaszczura(Ognisty jaszczur)
-kieł dzika(Dzik)
-pęcherz z trucizną(bagienny topielec)
-Róg nosorożca(Nosorożec)
-Róg Bizona(Bizon)
-Róg Cieniostwora(Cieniostówr)
-Róg Demona(Demon)
-Róg jelenia(Jeleń)
-Serce kamiennego golema(Kamienny Golem)
-Serce lodowego Golema(Lodowy Golem)
-Serce ognistego Golema(Ognisty golem)
-Skór Białego Szablozęba(Biały SzabloząB)
-Skóra białego jelenia(Biały Jeleń)
-Skóra szablozęba(SzabloząB)
-Skóra białego cieniostwora(Biały Cieniostówr)
-Skóra bizona(Bizon)
-Skóra cieniostwora(Cieniostwór)
-Skóra czarnego trolla(Czarny troll)
-Skóra dzika(Dzik)
-Skóra jaszczura(Jaszczur)
-Skóra ognistego jaszczura(Ognisty jaszczur)
-Skóra jelenia(jeleń)
-Skóra lodowego wilka(Lodowy wilk)
-Skóra lwa(Lew)
-Skóra mrocznego zębacza(Mroczny zębacz)
-skóra zębacza(Zębacz)
-Skóra topielca(Topielec)
-Skóra trolla(Troll)
-Skóra z krokodyla(krokodyl)
-Ząb szablozęba(szabloząB)
-szpony topielca(topielec)
-szpony(różne zwierzęta)
-Wilcza skóra(Wilk)
-Zęby(różne zwierzęta)
-Żuwaczki pełzacza(Pełzacz)
-Żądło krwiopijcy(krwiopijca)


Wybrani myśliwi z Gothic 3:
gallery_25276_4_13150.jpg
Jens jest myśliwym i Najemnikiem z Cape Dune. Swoją chatę ma przy drodze prowadzącej do miasta. Gdy trafiamy do jego domu pyta nas czy zabłądziliśmy ponieważ przez wojnę nie wielu ludzi podróżuje pomiędzy miastami.
Jens może nauczyć nas polowania i oprawiana zwierząt ale najpierw trzeba zdobyć dla niego 10 wilczych skór. Można je znaleźć w Cape Dune. Z Jensem możemy także pohandlować. Sprzedaje głównie łuki i strzały.

gallery_25276_4_21388.jpg
Chris jest Gońcem Leśnym oraz myśliwym. Nie przebywa jednak z innymi Gońcami w jednym z ich obozów lecz obozuje w kamiennym kręgu nieopodal Vengardu. Twierdzi że ma tam spokój oraz dobre warunki do polowań. Chris jak na Gońca Leśnego przystało, świetnie posługuje się łukiem. Możemy nauczyć się od niego wielu rzeczy ale najpierw będziemy musieli przynieść mu mięso płochliwego jelenia.

gallery_25276_4_8865.jpg
Lukjan jest myśliwym i zarazem najemnikiem Orków. Najczęściej przebywa w swoim domku myśliwskim nieopodal wioski Silden. mieszka tam wraz z dwoma innymi myśliwymi- Falkiem i Pavlem.
Gdy z nim rozmawiamy prosi nas o zaniesienie skór do Silden. Gdy to zrobimy kwatermistrz da nam złoto które należy zanieść Lukjanowi.
Lukjan nie może nas nieczego nauczyć. Może jednak z nim handlować. Kupimy u niego łuki, strzały oraz mikstury wytrzymałości.

gallery_25276_4_17297.jpg
Falk jest myśliwym i najemnikiem Orków. Swoją chatę ma niedaleko Silden. Mieszka w niej wraz z dwoma innymi myśliwymi- Lukjanem i Pavlem.
Najważniejszą umiejętnością jaką Falk może nas nauczyć to „mistrz łucznictwa”.
Z Falkiem możemy zapolować na zębacze.

gallery_25276_4_7151.jpg

Pavel jest myśliwym oraz najemnikiem orków w Silden. Zazwyczaj przebywa w swoim domku myśliwskim niedaleko Silden wraz z Lukjanem i Falkiem ale gdy go spotykamy pierwszy raz jest w wiosce ponieważ dostarczył futra.
Pavel proponuje nam podróż do jego domku a w zamian będzie naszym nauczycielem. Może nauczyć nas „wytrzymałości wilka” oraz akrobatyki oraz umiejętności myśliwskich.

gallery_25276_4_2067.jpg
Bram jest myśliwym i najemnikiem orków w Silden. Zazwyczaj można go spotkać w jego chatce nad rzeką.
Gdy dotrzemy do niego zaproponuje nam polowanie na wilki. Gdy się zgodzimy i zabijemy bestie, Bram będzie nas nauczał. Można z nim także handlować. Bram sprzeda nam łuki, strzały oraz mikstury wytrzymałości.

gallery_25276_4_757.jpg
Bogir jest myśliwym, Druidem oraz Nordmarczykiem. Pochodzi z Klanu Wilka.
Według wielu osób jest on najlepszym myśliwym jakiego można spotkać. Niestety, Bogir nie chce już polować. Twierdzi że nadszedł jego czas. musi czekać aż spotka swojego następcę który zabije Białego Rozpruwacza i przejmie jego moc. Jak łatwo się domyśleć, tym następcą będzie Bezimienny. Po zabiciu rozpruwacza, Bogir da nam kamień druidzki a sam uda się na polowanie na Białego Cieniostwora.
Bogir może nauczyć nas wielu rzeczy. począwszy na umiejętnościach myśliwskich a kończąc na umiejętności „Wytrzymałość Wilka” i odporności na mróz.

gallery_25276_4_22849.jpg
Armon jest Buntownikiem. Wraz z trzema towarzyszami obozuje na drodze z Vengardu do Montery. Jego największym zmartwieniem są gobliny które rozkradają w nocy ich ekwipunek. Gdy pozbędziemy się goblinów, Armon da nam trochę złota.
Buntownik z chęcią będzie z nami handlował oraz nauczy nas kilku przydatnych umiejętności myśliwskich.

http://gothic.org.pl/forum/uploads/1264495385/gallery_25276_4_10795.jpg
Wilson jest myśliwym oraz Najemnikiem Orków w Farnig.
Spotkać go możemy przy karczmie na samym dole wioski przyległej do fortecy.
Wilson może nauczyć nas kilka rzeczy, ale zanim będzie nas uczył musimy dać mu 50 szt. złota. Z myślowym możemy także handlować. Kupimy u niego łuki, strzały oraz kilka innych przedmiotów.
Aby orkowie przepuścili nas na drugą stronę przełęczy prowadzącej do Nordmaru, musimy mieć poparcie Wilsona.

http://gothic.org.pl/forum/uploads/1264495385/gallery_25276_4_5913.jpg
Tom to jeden z myśliwych a jednocześnie Najemnik w Farnig.
Najczęściej spotkać go możemy przy wejściu do wioski przylegającej do twierdzy. Tom ma tam chatkę.
Myśliwy nie może nas niczego nauczyć.
Aby przejść na drugą stronę przełęczy wiodącej do Nordmaru musimy mieć poparcie Toma.

http://gothic.org.pl/forum/uploads/1264495385/gallery_25276_4_2697.jpg
Hanson jest myśliwym oraz Nordmarczykiem. Swoją chatę ma na jednym ze wzgórz, niedaleko wieży Nekromanty Xardasa.
Mieszka tam wraz z oswojonym wilkiem Szaroskórym. Wilk ten za kawałek mięsa zaprowadzi nas do wieży Xardasa.
Hanson jest świetnym myśliwym przez co może sporo nas nauczyć. Z Hansonem możemy także handlować. Zakupimy u niego łuki oraz strzały.
Myśliwym zleca nam zadanie. Mamy dla niego zabić wszystkie jelenie jakie napotkamy na jego wzgórzu.

http://gothic.org.pl/forum/uploads/1264495385/gallery_25276_4_716.jpg
Bandaro jest Asasynem z Mora Sul. Kiedyś był myśliwym teraz jest łowcą głów.
Mimo to może nauczyć nas kilku rzeczy związanych z myślistwem.
Bandaro opowiada nam o zniknięciu pewnego asasyna będącego na usługach jednego z Czarnych Magów. Mówi nam też o złodzieju artefaktów oraz o ochroniarza Kaffu. Jeśli będziemy chcieli możemy rozwiązać te zlecenia.

http://gothic.org.pl/forum/uploads/1264495385/gallery_25276_4_8076.jpg
Ronar to myśliwy z Nordmaru. Pochodzi z Klanu Wilka. Mimo to najczęściej przebywa w swoim domku myśliwskim. Gdy dotrzemy do Klanu Wilka, Ronar szuka kogoś kto pójdzie z nim do jego domku, ponieważ taka podróż jest zbyt nie bezpieczna dla jednej osoby.
Gdy zgodzimy się mu towarzyszyć, myśliwi poprowadzi nas do swojego domku.
Gdy tam dotrzemy Ronar nauczy nas kilku rzeczy oraz będzie z nami handlował.

http://gothic.org.pl/forum/uploads/1264495385/gallery_25276_4_12916.jpg
Leif jest myśliwym w Klanie Ognia. Gdy z nim rozmawiamy prosi nas o pomoc w polowaniu.
Gdy się zgodzimy poprowadzi nas na tereny na których jest pełno zwierzyny.
Leif może nas uczyć. Ale zanim będzie to robił, musimy dać mu 10 zębów szablozęba.
Gdy przyniesiemy mu zęby da nam złoto zrabowane na orkach i będzie nas uczył.

Myśliwi najczęściej polują na:

http://yfrog.com/jpwilklj
1)Wilki- są zwierzętami mięsożernymi, do walki używają swoich ostrych kłów oraz pazurów.
Zwykle polują na jelenie lub ścierowjady. Są zwierzętami które najczęściej poruszają się stadami. Tylko wprawni myśliwi oraz wojownicy unikną śmierci gdy w lesie napotkają wygłodniałą watahę wilków.
Te zwierzęta można spotkać w całej Myrthanie. Zamieszkują nory, jaskinie, lasy i inne ciemne miejsca.
Są łatwym celem dla myśliwych, z ich skór są produkowane zbroje, a także zwykłe ubrania. Ich kły i pazury są towarem za który kupcy dobrze płacą ponieważ często służą do wyrobu biżuterii i przedmiotów domowego użytku.

http://yfrog.com/76jelej
2)Jelenie- to jedno z niewielu zwierząt roślinożernych. Żywi się głównie trawami, lub innymi roślinami zielonymi. Ubarwione są zazwyczaj jednolicie, w kolor brązowo płowy, prócz białego pasa biegnącego od dołu szyi do podbrzusza. Pokryty jest krótkimi, przyległymi włosami. Posiada okazałe poroże, które służy mu jednak wyłącznie do walk w obrębie własnego gatunku. Jest zwierzęciem bardzo płochliwym; zawsze ratuje się ucieczką.
Myśliwi często polują na te zwierzęta ponieważ dają one mięso oraz trofea w postaci poroży oraz skóry. Za te towary można dostać sporą sumkę złota.

http://yfrog.com/5acierwojadj
3) ścierwojady- to zwierzę , które zaliczamy do rodziny ptaków- nielotów. Ptaki te zamieszkują głównie wyspę Khorinis i centralną część kontynentu Myrthany. W większości występują w lasach i na łąkach. Żywią się głównie roślinami i padliną ,którą znajdą. Najbardziej obawiają się wilków ,które na nie polują. Są agresywnie nastawione w stosunku do ludzi, lecz mieszkańcy nie mają problemu z zabiciem pojedynczych ścierwojadów. Ścierwojady dostarczają głównego pożywienia - mięsa , które można usmażyć przy ognisku i szybko oraz łatwo się pożywić.


Za dużo screenów^^ Dobranoc.
 

Silden

RPG'owiec
VIP
Dołączył
10.12.2008
Posty
1766
Dud, mam pytanie: Mógłbym oddać Krucjatę trochę później? Bo nie dokończyłem jej, a komputer, na którym się znajduje jest aktualnie poza moim zasięgiem. Najpóźniej w sobotę by była.
 

Fahrenheit

Pimpu?
Dołączył
2.9.2009
Posty
1342
Na razie moja krucjata to tyle, jutro dopiszę resztę, zapisuję ją w tym poście by uwierzono mi, że coś robię, oraz dlatego, że po skopiowaniu z worda musiałbym wklejać od nowa linki do screenów :)
Krucjata Gothic I
Myśliwi:
aidan2.jpg

Aidan jest myśliwym pochodzącym z Nowego Obozu. Jego obozowisko znajduje się na drodze ze Starego do Nowego Obozu, niedaleko chaty Cavalorna. Jego ubiór sugeruje rangę Szkodnika. Uczy nas kilku umiejętności myśliwskich, takich jak skórowanie, pozyskiwanie kłów i pazurów.

ratfordidrax.jpg


Ratford i Drax to dwaj myśliwi z Nowego Obozu. Po raz pierwszy spotykamy ich na samym początku gry, pod koniec drogi z miejsca wymian do Starego Obozu, przy moście. Polują na ścierwojady, co wydaje się być jedynym źródłem ich utrzymania - pozostają niedaleko nich do końca gry. Drax wyjaśnia nam taktykę walki ze ścierwojadami - należy wywabić pojedynczego osobnika z grupy, gdyż wtedy walka jest o wiele łatwiejsza. To Drax jest wśród nich bardziej zaawansowany w kwestii umiejętności myśliwskich i może nauczyć nas kilku sztuczek, oczywiście za zapłatę. Na początek żąda piwa, a potem bryłek rudy. Uczy skórowania gadów (np. jaszczurów, zębaczy) i ssaków (takich jak wilki, cieniostwory) oraz wycinania kłów i pazurów.
wilkmyliwy.jpg

Wilk jest jednym ze Szkodników z Nowego Obozu, dość wpływową personą. Zna się na myślistwie, w Obozie odgrywa rolę podobną do kwatermistrza- sprzedaje bohaterowi lepsze zbroje oraz różnoraki sprzęt bojowy, skupuje też trofea. W IV rozdziale uczy nas pozyskiwania płytek pancerzy pełzaczy, z których wykonuje dla bohatera świetną zbroję. Uczy też strzelania z łuku. W II części pojawia się ponownie, tym razem jako Najemnik na farmie Onara, nadal w służbie Lee. Staje się dobrym przyjacielem Bezimiennego bohatera.

cavalorn.jpg

Jeden z Cieni ze Starego Obozu. Mieszka w chacie na uboczu, przy drodze między Starym a Nowym Obozem. Bezimiennemu może sprzedać różnego rodzaju sprzęt myśliwski, głównie łuki i strzały. Uczy także skradania się, według niego przydatnego przy polowaniu oraz kilku różnych umiejętności myśliwskich. Pojawia się też w grze Gothic II: Noc Kruka, jako członek Wodnego Kręgu.

Potwory:

Scier.jpg



Ścierwojad to jeden z najbardziej znanych potworów w Gothicu, można zaryzykować stwierdzenie, że jest ikoną tej serii. Ptak nielot, występuje w grupach po kilka osobników. Żywi się padliną, jak sama nazwa wskazuje. Każdy atak na postać poprzedza charakterystycznym skrzekiem, który jest ostrzeżeniem, że bohater naruszył jego terytorium. Można zdobyć z nich kawałki mięsa. Występuje także jego mniejsza odmiana, znana jako Młody Ścierwojad. Ścierwojady występują bardzo powszechnie w Górniczej Dolinie, Ratford i Drax utrzymują się z polowania na nie. Jest to trochę dziwne, gdyż nie można otrzymać z nich nic prócz mięsa, które nie wydaje się być warte tyle, by zapewnić utrzymanie myśliwym.

crawle.png

Pełzacze to przerośnięte skorupiaki, bardzo groźne, szczególnie dla początkujących postaci. Można je spotkać głównie w opuszczonych szybach kopalnianych - Stara Kopalnia i Wolna Kopalnia. W 3 rozdziale gry Gothic Bezimienny, przy niewielkiej pomocy strażników świątynnych niszczy duże gniazdo pełzaczy w Starej Kopalni. Mają one mocny pancerz, przez co bardzo ciężko jest je pokonać, przynajmniej na początku. Ma to jednak inną dobrą stronę - Wilk z Nowego Obozu może wykonać z ich pancerzy bardzo dobrą zbroję dla bohatera. Można z nich pozyskać także wnętrzności, których wycinania uczy Gor na Drak (w Obozie Sekty, później w Starej Kopalni), a w gnieździe pełzaczy można też znaleźć ich jaja.
zebacz.jpg

Zębacz przypomina miniaturowego dinozaura. Na początkowym etapie gry (I-III rozdział) może sprawić dość duże kłopoty. Często spotykane stworzenie w Górniczej Dolinie, trzeba się przez nie przebić, by dostać się do jednego z Kamieni Ogniskujących.
wazblotny.jpg

Wąż błotny to groźny gad żyjący głównie w okolicy Obozu Bractwa. Jak sama nazwa wskazuje, najlepszym miejscem do życia są dla niego bagna. Jest to dość potężny potwór, początkujący gracze nie powinni się do niego zbliżać. Jego wygląd może przerażać, tak samo jak dość duże rozmiary. Można z niego pozyskać jego skórę oraz kły (potrzebne do Ulu-Mulu).
ve64og.jpg

Topielec to potwór żyjący głównie przy brzegach rzek. Początkowo wydaje się silny, lecz przy odpowiednim wyszkoleniu i ekwipunku jest dość łatwym przeciwnikiem. Radzi sobie na lądzie, ale umie też świetnie pływać, dlatego rzeka nie jest dobrą drogą ucieczki przed nim. Występuje także jego silniejsza wersja - Topielec Spod Tamy, którego trzeba pokonać, by wykonać zadanie w Nowym Obozie. Daje Pazury Topielca, Skórę Topielca oraz (u jednego osobnika) pazury Topielca Spod Tamy.
kretoszczurob3.jpg

Kretoszczur to zwierzę stadne, zwykle występuje w grupach po co najmniej trzy osobniki. Jego odmiana to młody kretoszczur. Nie jest trudnym przeciwnikiem, nawet dla obdartego Nowego. Tym bardziej dziwne jest, że grupa tak słabych potworów zabiła Strażnika Neka, który na pewno był potężniejszy od Bezimiennego z początkowego etapu gry. Można z nich pozyskać trochę mięsa.
http://i39.tinypic.com/2ltnd5h.jpg
Wilk to dość słaby przeciwnik, choć może sprawić problem początkującym. Zwykle występuje w lasach, np. między Nowym a Starym Obozem, lub między Starym Obozem a Obozem na Bagnie. Można z niego pozyskać skórę i kły.
http://img685.images...85/2563/ork.png
Orkowie to nie stricte potwory, takie jak krwiopijcy, topielcy, wilki, czy kretoszczury, lecz rasa humanoidalna, jednak warte są wspomnienia. Jest to rasa wyglądająca na coś pośredniego między człowiekiem a jaszczurem (ich skóra wygląda na bardzo twardą). Orkowie to bardzo potężni przeciwnicy, dopiero pod koniec gry można sobie z nimi poradzić. W grze Gothic można spotkać tylko dwa znające ludzką mowę osobniki - niewolnika Tarroka z wolnej kopalni oraz Ur-Shaka - zdradzonego przez kompanów orkowego szamana, którego ratujemy od pewnej śmierci. Orkowie są rasą rozumną, czego dowodzi to, że oddają cześć Beliarowi oraz Śniącemu, jego słudze. Są rasą o wiele starszą od ludzi, być może związaną z nimi. Dzielą się na kasty, takie jak Zwiadowca, Wojownik i Szaman. Można z nich zdobyć różne odmiany ich toporów np. Krush Pach, oraz inne niezbyt cenne rzeczy.
Mój odnohttp://img27.imageshack.us/img27/1346/jaszczur.pngśnik
Ognisty jaszczur to silniejsza odmiana jaszczura, której dodatkową umiejętnością jest zianie ogniem. Można je spotkać niedaleko jednej z wież Xardasa, wysoko w górach, oraz przy wieży, w której można znaleźć jedną z ksiąg Chromanina. Są to dość potężne bestie, tylko dobrze wyćwiczona i wyekwipowana postać może sobie z nimi poradzić, potrafią one podpalić bohatera. Język jednego z nich posłuży do stworzenia świętego topora orków Ulu-Mulu.
http://img259.imageshack.us/img259/5107/demonx.jpg
Demon to bardzo potężne stworzenie, przywoływane przez potężnych magów. Jedyny przyjaźnie nastawiony demon, to strażnik wieży Xardasa, który w zamian za serca golemów obronnych (kamienny, ognisty i lodowy) da bohaterowi runę teleportacji do wieży maga. Bardzo dużo jest ich w Świątyni Śniącego.
http://img339.imageshack.us/img339/7160/harpia.jpg
Harpia to bestia żyjąca w grupach po kilka osobników. Można je spotkać głównie w fortecy w górach, którą penetrujemy razem z Lesterem. Przypominają z wyglądu kobietę, posiadającą skrzydła, o zdeformowanej twarzy i ciele. Umieją one bardzo dobrze unikać ciosów, gdyż potrafią latać.
http://img379.imageshack.us/img379/3331/chrzszczjh9.jpg
Chrząszcz jest przyjaźnie nastawionym stworzeniem. Nie atakuje bohatera. Niestety, kilka z nich trzeba zabić, jeśli chce się dostawać pyszną potrawkę od Snafa (mięso chrząszcza z grzybami). Bardzo ciężko je trafić, zarówno z pięści, jak i przy użyciu broni białej, chyba najłatwiej jest użyć łuku lub kuszy.

Lista trofeów:

Żądło Krwiopijcy
Skrzydła Krwiopijcy
Skóra Wilka
Skóra Topielca
Pazury Topielca
Pazury
Kły
Skóra Orkowego Psa
Wnętrzności Pełzacza
Płytki z pancerza Pełzacza
Ognisty Język
Róg Cieniostwora
Skóra Cieniostwora
Kieł Węża Błotnego
Skóra Węża Błotnego
Kieł Trolla
Skóra Trolla
Serce Kamiennego Golema
Serce Ognistego Golema
Serce Lodowego Golema
Kula Lodowego Golema

Umiejętności myśliwskie:

Skradanie się - uczą go Cavalorn (w chatce koło Starego Obozu) i Wedge w Starym Obozie. Przydaje się do okradania osób, może być użyte przy polowaniu.
Łuk- tej umiejętności uczą Wilk i Cavalorn. Ma ona 2 poziomy. Zwiększa szybkość i celność strzelania z łuku.
Umiejętności łowieckie:
zdejmowanie skór, pazurów, kłów, futer - tych umiejętności uczą Drax i Aidan
Wycinanie wnętrzności pełzaczy - uczą go Gor na Drak i Gor na Bar w Obozie Sekty lub w Starej Kopalni nie wymaga Punktów Umiejętności
Zdobywanie płytek z pancerzy pełzaczy - Wilk z Nowego Obozu, po napadzie Starego Obozu na Wolną Kopalnię.
Wycinanie kłów trolla, języków ognistych jaszczurów, rogu cieniostwora oraz kłów węży błotnych - Ork Tarrok w Wolnej Kopalni (IV rozdział), rzeczy potrzebne do świętej broni orków - Ulu-Mulu.
Żądła Krwiopijców - z księgi o krwiopijcach.


 

Silden

RPG'owiec
VIP
Dołączył
10.12.2008
Posty
1766
To ja też wkleję, żeby nie było, że się lenię:

Młody myśliwy Shawn z byłego obozu Dona skradał się przez las. Był jednym z nielicznych, którzy zaopatrywali obóz w prawdziwy przysmak: mięso dzika. Wiedział, że za jeden udziec mógłby zgarnąć nawet 30 sztuk złota. Było mu to bardzo na rękę. Z jednego dzika wychodziło około 3. porządnych kawałków. A za dodatkowe trofea można było dostać jeszcze trochę złota. Nagle spostrzegł niesamowity dla myśliwego widok – aż trzy ogromne odyńce! Musiał się teraz podkraść. Przypomniał sobie rady wszystkich myśliwych, których spotkał:

Luis z Obozu Dona:
Żeby się ssskradać, dopilnuj, żeby nie stawać na niczym. Ani niczego nie zrzucaj. Ruszaj się… powoli… jakbyś chciał kochać się z piękną… piękną… No wiesz… Miałem taką jedną w obozie… zgrabna…

Sam z Obozu Dona:
W cichym chodzie chodzi o równowagę. Stawiaj najpierw palce, potem pięty. Patrz, gdzie idziesz. Gałęzie pod stopami mogą spowodować hałas i cię zdradzić. Poruszaj się więc szybko i uważaj jak idziesz.

Henrik:
Aby poruszać się cicho chodź na palcach. Uważaj żeby nie deptać po gałęziach. Nawet najlżejszy hałas może cię zdradzić. Poruszaj się powoli i płynnie.

Jervis z Klasztoru:
Jeśli chcesz być naprawdę cichy stawiaj najpierw palce stóp. Pilnuj żebyś nie stawał na czymś co może wydać dźwięk. Nawet ciche odgłosy mogą cię zdradzić. Musisz poruszać się cicho i ostrożnie. Rozumiesz?

Cole z Miasta:
Jeśli chcesz się poruszać naprawdę cicho najpierw stawiaj palce stóp. Nie stawaj na gałązkach ani podobnych rzeczach. Może cię zdradzić nawet najlżejszy odgłos. Stąpaj powoli i ostrożnie. Właśnie na tym polega skradanie się.


Wszystkie rady opierały się na jednym: najpierw palce, później pięty, nie stawać na gałązkach, poruszać się płynnie i ostrożnie. To teraz ustrzelić zwierzynę. Trzeba ustrzelić wszystkie dziki zanim podejdą. Przypomnijmy sobie techniki różnych myśliwych…:

Luis z Obozu Dona:
Bierzesz łuk i strzałę, a potem… używasz tego… spiczastego końca żeby… no wiesz, celować. Jeśli celujesz w coś, co jest daleeeko, mierz… ciut wyżej a jak co jest blisko to… ciut niżej. Spróbuj strzelać w… no, jest brązowe, ma liście. Możesz strzelać spokojnie, nie ucieknie. Celuj starannie. Prost w… beek! … głowę. Twoja strzała zada więcej o… obrażeń. A jak chybisz powie ci gdzie mierzyć. Jak spadnie za blisko… celuj ciut wyżej, a jak za daleko, to… no… w drugą stronę. Nie ma chyba po co marnować całego dnia, nie? Poćwicz szybkie strzelanie, a potem… jeszcze postrzelaj. Musisz się wyrobić, przyda ci się to… chyba. Jak coś się rusza to trudniej to trafić, nie? Więc… no… nie strzelaj tam gdzie jest bo już tam nie będzie i chybisz! Więc… strzelaj tam dokąd idzie. Wtedy będziesz mógł trafić bo już tam będzie! Wiesz jak to mówią… różnica między łucznikiem, a dobrym łucznikiem to… Trafianie. I nie spieszenie się. Lepiej raz trafić niż dwa razy chybić. Strzelaj tam, gdzie zaboli… Jak nie trafisz tam , to cel może uciec zanim zdążysz go zabić. Jaki wtedy sens strzelać, jak coś tylko wróci wkurzone i spróbuje cię zeżreć. Jeśli możesz… jeśli możesz… trzymaj… strzałę tak, żeby była gotowa do użycia. Jak strzelisz, będziesz mógł wypuścić drugą strzałę. Ale dopiero jak już wystrzelisz pierwszą, inaczej… hik!... pewnie obie upuścisz.

Sam z Obozu Dona:
Wszystko po kolei. Nałóż strzałę na cięciwę, naciągnij łuk, skieruj go na cel i puść cięciwę. Dalekie cele wymagają mierzenia wyżej. Najlepiej sam to poćwicz. Celowanie jest oczywiście ważne. Jak już będziesz dość dobry, celuj w głowę. Z oczywistych względów. Obserwuj też kiedy pudłujesz. Wtedy dowiesz się co robisz nie tak. Celując w górę lub w dół zmieniasz zasięg strzału. Im wyżej tym dalej poleci strzała. Prędkość jest równie istotna co dokładność. Zaraz po wystrzeleniu strzały sięgnij po następną i nałóż ją na cięciwę bez obniżania łuku. Znacznie zwiększy to twoją szybkostrzelność. Musisz opanować strzelanie do celów ruchomych. Potrzeba do tego wprawy. Strzelaj w miejsce przed nimi aby cel dobiegł tam gdzie trafi strzała. Łatwiej powiedzieć niż zrobić. Pamiętaj o czymś jeszcze. O koncentracji. Najlepsi łucznicy oczyszczają swój umysł i skupiają się jedynie na celu. Nie spiesz się. Możesz działać. Gładko i szybko ale bez pośpiechu. Lepiej trafić raz niż spudłować dwa razy. Mierz we wrażliwe miejsca celu. Jeśli tylko go zranisz możesz mieć problem. Może wtedy łatwo uciec. Zwiększ swoją szybkostrzelność nakładając nową strzałę bez zmiany pozycji łuku. Wkrótce będziesz strzelał płynnie i szybko. Na pewno zauważyłeś, że dużo łatwiej jest ci celować i że zajmuje to mniej czasu. Ale możesz celować nawet zanim podniesiesz łuk. Znajdź swój cel i zobacz, w jakiej pozycji musi być łuk, abyś trafił. UIm dłużej celujesz tym większa szansa na trafienie. Twoje szkolenie pomoże ci trafiać przeciwnika w głowę. Jesteś najlepszym łucznikiem jakiego kiedykolwiek spotkałem. Zapamiętaj swoje lekcje. W każdym razie zawsze celuj w głowę a reszta wyjdzie sama.


Screeny będą później. ;]
 

dudekkss

Carcass
Weteran
Redakcja
Dołączył
2.2.2005
Posty
3346
Czas zakończyć krucjatę. Gratulacje za jej pozytywne zakończenie. Udało się wam bracia ;] Gratulacje. Po informacje odnośnie awansów proszę kierować się do odpowiedniego tematu.
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom