Risen 2 - Broń Palna - Koniec Magii, Łuków I Kusz?

Status
Zamknięty.

Electric Dragon

Majster
Weteran
Dołączył
22.8.2009
Posty
4209
eMeM, widzisz fireballi jednak nie będzie. Będziemy latać z kukiełką przeciwnika i wyżywać się na niej, a na drugim końcu wyspy umrze przeciwnik. Hehe, ciekawe, czy dałoby się w kilka minut zakończyć grę, tworząc laleczkę głównego bossa, i wykończyć go za pomocą voodoo.

A poważnie, coraz więcej w sieci informacji, że jednak łuków i kusz nie będzie. Ostatnio wypłynęły wiadomości, że magia znana nam z realiów fantasy zniknie, a zastąpi ją bardziej odpowiednia dla otoczki pirackiej - magia voodoo
 

wersus

Esteta ekstraordynaryjny
Dołączył
18.11.2007
Posty
1597
@eMeM

Powiedz mi, z czyjego palca te głupoty wyssałeś? Że niby Inkwizycja nie lubi nowych technologii? A o czym my mówimy? O Świętej Inkwizycji z wieków średnich, czy Inkwizycji z Risena?

Akurat to, że pierwsze prototypy broni palnej były niecelne, to racja. Ale przecież i tak i tak zastąpiły łuki i kusze, czyż nie? To, że Faranga leżała na zadupiu sprzyjała braku rozwoju i nowinek technicznych, wszystko można podciągnąć pod to.

Z historii radzę sobie przypomnieć czasy wielkich odkryć, nie geograficznych, a naukowych. Może to pozwoli uświadomić sobie, że postęp nie pyta się nikogo o zdanie czy idzie za szybko, czy za wolno.
 

Electric Dragon

Majster
Weteran
Dołączył
22.8.2009
Posty
4209
@eMeM

Powiedz mi, z czyjego palca te głupoty wyssałeś? Że niby Inkwizycja nie lubi nowych technologii? A o czym my mówimy? O Świętej Inkwizycji z wieków średnich, czy Inkwizycji z Risena?

A mi powiedz z jakiego palca naskakujesz na innych? Każdy ma prawo do pisania swojej wersji fabuły, jako jednej z możliwych wytłumaczeń pojawienia się broni palnej. Nie unoś się jakbyś zjadł wszystkie rozumy świata.

Postęp postępem, ale brak jakichkolwiek łuków czy kusz w grze jest moim zdaniem złą decyzją. Nawet jeśli rozwój świata w Risen ruszył na przód, powinny się zachować przedmioty ze starszych technologii. I zwróć uwagę, że eMeM, tak samo jak ja podawał argument 'pamiątki rodzinnej'

Czy inkwizycja mogła nie uznawać osiągnięć nowszej techniki. Cóż, prawdopodobnie, Inkwizytorom wystarczała magia, jako sposób skutecznego pokonania przeciwnika.
 

Geralt94

New Member
Dołączył
19.10.2010
Posty
4
Jeśli się nie mylę to:
początek rozwoju broni palnej jest związany z wynalezieniem prochu czarnego w Chinach w XI wieku

Broń palna znalazła praktyczne zastosowanie w Europie już w pierwszej połowie XIV wieku

Przez 300 lat Europa nie miała pojęcia o broni palnej więc co stoi na przeszkodzie żeby takie zad**ie jak Faranga też nie wiedziało?
Broń palna była rzeczywiście długo ładowana więc łuki, a nawet kusze mają nad nią przewagę w tym względzie. Co do magii to moim zdaniem jest nawet silniejsza od zwykłej strzelby. Chociaż i tak moim zdaniem pistolety itp nie pasują do takich gier jak Risen, Gothic ale będzie można się przyzwyczaić.
 

yeed

Trolololo Guy
Weteran
Moderator
Dołączył
10.1.2007
Posty
8225
Kwestia tego jak koncepcyjnie rozwiążą pewne problemy związane z bronią palną. Myślę, że to krok w przód. Dobrze, że szukają nowych rozwiązań zamiast powielać bezmyślnie.
 

chop suey

New Member
Dołączył
25.3.2011
Posty
7
No dobra, coś nowego ale teraz wyobraźcie sobie misję w risenie z bronią palną gdy inni wrogowie też ją będą mieli. Strzeli się do kogos , to on i jego kumple będą nawalać w ciebie. Ty sie chowasz ładujesz, wychylasz i walisz. Toć to juz będzie na pograniczu strzelanki. Nie potrafie sobie tego wyobrazić jak w RPG bedziemy chodzić i nawalać jak w shooterze. Tak samo bronie w tamtym okresie długo się ładowało i po jednym strzale 20-30sekund trzeba było ładować, w tym czasie wrogowie podejdą i zacznie się walka wręcz. więc to rozwiązanie nie pozwoli już walczyć na odległość jak łuk ( który jak juz bedzie to ponoć w mniejszych ilościach).
 

szkeleton

Hmmmm
Członek Załogi
Dołączył
15.11.2008
Posty
8520
Strzeli się do kogos , to on i jego kumple będą nawalać w ciebie. Ty sie chowasz ładujesz, wychylasz i walisz. Toć to juz będzie na pograniczu strzelanki. Nie potrafie sobie tego wyobrazić jak w RPG bedziemy chodzić i nawalać jak w shooterze.
PB właśnie pisało, że nie będzie to wyglądało w ogóle na jakikolwiek shooter. Broń palną będą mieli tylko osoby z pewną rangą i będzie miała ona mały zasięg. Więc nie jest tak różowo z tym. Tam nie będzie żadnych AK-47 czy M4.
 

chop suey

New Member
Dołączył
25.3.2011
Posty
7
szkeleton pisałem przecież o broni na proch palny , o żadnym ak47 i m4 nie było mowy. Chodziło mi że mogą wystąpić takie wymiany ognia oczywiście nie tak dynamiczne jak w rasowym shooterze ale takie powolne wychylanie się oddanie strzału chowanie, ładowanie , wychylanie, strzelanie.
 

szkeleton

Hmmmm
Członek Załogi
Dołączył
15.11.2008
Posty
8520
Tylko pomyśl, kto normalny będzie czekał bezmyślnie za zasłoną przez 30 sekund w odległości około 3 metrów od wroga? Zanim zdążysz przeładować, przyjdzie i cie zabije. W dodatku i tak broń biała będzie zadawała większe obrażenia od broni palnej.
 

chop suey

New Member
Dołączył
25.3.2011
Posty
7
Tylko pomyśl, kto normalny będzie czekał bezmyślnie za zasłoną przez 30 sekund w odległości około 3 metrów od wroga? Zanim zdążysz przeładować, przyjdzie i cie zabije. W dodatku i tak broń biała będzie zadawała większe obrażenia od broni palnej.
Dobra koniec spamu, napisałem tylko jak sobie wyobrażam takie zmiany i nie popieram ich ale to tylko moje zdanie. Każdy ma inny gust. Zobaczymy jak ją wydadzą i jak to się sprawdzi w praktyce, wtedy będzie można komentować.
 

Level

Member
Dołączył
6.9.2010
Posty
37
Mi osobiście sie to niepodoba ponieważ lubie klimaty wczesnego średniowiecza że tak to określe ale wielu osobą sie to spodoba klimat piraci itd może to troche przypominać Fable gdzie w drugiej części wprowadzono broń palną . Magi niech nawet nieważa mi sie ruszać !! :)
 

Biafra

Balotelli
Weteran
Redakcja
Dołączył
8.10.2010
Posty
2677
Magi niech nawet nieważa mi sie ruszać !!

Wszystko wskazuje na to, że jednak ruszą. Magia ma mieć zupełnie inny (trochę ograniczony) charakter. Jest kilka artykułów na głównej które to obrazują. Chociażby ten:

http://gothic.org.pl/newsy/game-developers-conference-2011.html

lub

http://gothic.org.pl/risen-2/zapowiedz-pc-games-03/11.html
 

Level

Member
Dołączył
6.9.2010
Posty
37
Troche szkoda lecz z drugiej strony może to być nawet ciekawe . Zobaczymy z niecierpliwością czekam na Risen 2
 

Dami 1200

Member
Dołączył
27.8.2007
Posty
174
Cieszę się z ograniczenia magii (zawsze mnie wkurzała), ale nie wiem czy broń palna jest takim dobrym pomysłem. Z jednej strony może się okazać strzałem w dziesiątkę - z drugiej gniotem. Zobaczymy jak wyjdzie im wersja finalna. Co do walki takową bronią, w porównaniu z łukami nie powinno być bardzo źle. Za czasów świetności naszej husarii (więc mniej więcej XVI wiek) pistolety mogły zabić z najwyżej 3 metrów, muszkiety z może 50-100. Więc praktycznie tylko ta druga broń może być skuteczna do zabijania, ale skoro przeładowanie jej trwa ponad pół minuty to i tak zostanie oddany 1 strzał przed walką wręcz. Z kolei łuk jest szybkostrzelny - łucznicy angielscy ze swych długich łuków wypuszczali 12 strzał na minutę. Więc na pewno dalsze korzystanie ze starszych broni będzie opłacalne - broń palna tylko jako "jednorazówka". Oby...
 

Electric Dragon

Majster
Weteran
Dołączył
22.8.2009
Posty
4209
Cieszę się z ograniczenia magii (zawsze mnie wkurzała), ale nie wiem czy broń palna jest takim dobrym pomysłem. Z jednej strony może się okazać strzałem w dziesiątkę - z drugiej gniotem. Zobaczymy jak wyjdzie im wersja finalna. Co do walki takową bronią, w porównaniu z łukami nie powinno być bardzo źle. Za czasów świetności naszej husarii (więc mniej więcej XVI wiek) pistolety mogły zabić z najwyżej 3 metrów, muszkiety z może 50-100. Więc praktycznie tylko ta druga broń może być skuteczna do zabijania, ale skoro przeładowanie jej trwa ponad pół minuty to i tak zostanie oddany 1 strzał przed walką wręcz. Z kolei łuk jest szybkostrzelny - łucznicy angielscy ze swych długich łuków wypuszczali 12 strzał na minutę. Więc na pewno dalsze korzystanie ze starszych broni będzie opłacalne - broń palna tylko jako "jednorazówka". Oby...

Tyle, że realia średniowieczne raczej nie będą odzwierciedlone w Risen 2. Gra dalej pozostaje w realiach fantasy, więc z przymrużeniem oka możemy potraktować realność w posługiwaniu się niektórymi łukami czy kuszami. Cały czas czekam na konkretniejsze wiadomości na temat balansu poszczególnych typów walki.
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom