Sam sobie panda zaprzeczasz, najpierw mówisz, że beta to już prawie gotowa wersja gry, a potem, że dostali ograniczoną fabularnie wersję gry, bo reszta jest być może jeszcze niedopracowana...
Znaczy miałem na myśli mechanikę
Bo chyba nie powiesz panda, że dodanie upływu czasu podczas snu, czy animacji przy stole alchemicznym to taka duża ingerencja w rusztowanie gry, że jeśli nie ma tego w becie to nie będzie tego w ostatecznej wersji. Z resztą, zapowiadano od dawna że manipulacja czasem będzie dostępna za pomocą czarów więc to się jeszcze kupy trzyma, że podczas wylegiwania się na łóżku tak dziać się nie będzie.
Przypominam, że premiera 26 września - wtedy wychodzi demo i wtedy musi być mechanika gotowa. Kolejne 2 tygodnie to produkcja, wysyłanie do sklepów, MOŻE jakieś prace wykończeniowe, ale wątpię, żeby wtedy proces tworzenia był nadal otwarty - nie wiem, i wy też podejrzewam nie wiecie. Pewne jest, że do 26 września mechanika* musi być w pełni gotowa. Datując zakończenie prac nad betą i założenie, że dali w nim wszystko, co było gotowe w danym momencie można chyba założyć, że wersja, w którą grali w GOLu to wersja wydana gdzieś na góra tydzień-dwa temu maks (ale zastój na etapie przekazywania redakcjom jak najbardziej jest możliwy). Mieli więc gdzieś z miesiąc, parę tygodni może na dodawanie do gry nowych bajerów. Spanie - to pewnie zostanie dodane, o to też pytałem Impalera na forum, tzn. o jego opinię - może odpisze, bo post duży, chociaż chaotyczny i się w oczy rzuca
Ale nie oszukujmy się, ostatni miesiąc to czas raczej na ostateczne poprawki, składanie wszystkiego do kupy, optymalizację (a tutaj sporo brakuje do ideału), czy też domniemane przez nas kończenie dalszych misji. Dlatego wątpię, żeby zdążyli wiele dodać do rozgrywki. Może spanie tak, może alchemię przy stole czy też kowalstwo, ale IMO jeśli jeszcze tego w grze nie ma i nie było tego w BECIE to szanse na tego dodanie są niskie. Ale ja nie jestem w temacie, mogę tylko zgadywać, tak jak i wy, jednak nadal ciekawy jestem opinii kogoś dużo bardziej doświadczonego.
Nie dość, że nie poprawiono tego błędu w tekście, to stosuję się tu "manipulację". Używa tylko 1 przykładu (i to błędnego) by potwierdzić ograniczoną interakcję ze światem w porównaniu do poprzedników, a filmik który przedstawiłem w moim poprzednim poście widać,, że w Arcania: Gothic 4 interakcja ze światem wygląda bardzo podobnie do poprzedników (fajka wodna, bębny, pieczenie, mieszanie w kotle czy ochlapywanie twarzy wodą z beczki). Zatem albo to jest jakieś zakłamywanie, albo interakcja w becie na prawdę wyglądała "ubogo", co dowodziłoby, że owa "beta" jest zgoła inna od wersji ostatecznej.
Miał pewnie na myśli spanie, kowalstwo, alchemię, smażenie. Pozostałe faktycznie były w jedynce, dwójce, tutaj ich zabrakło widocznie, dlatego krytykuje. A co do tego, że może to być w pełnej wersji - raczej wątpię, prędzej to autorzy nie chcieli utrudniać życia lataniem do stołu alchemicznego/kowadła. Z tego samego powodu zrobili pewnie taki system rozwoju postaci a nie inny. Z resztą - co to za różnica tworzyć miksturę po wejściu do ekwipunku czy po podejściu do stołu? Różnica przecież niewielka dlatego wątpliwe, żeby nie zdążyli po prostu tego dodać - i wątpliwe, żeby teraz jeszcze coś się zmieniło - chyba, że Jowood/Spellbound zbiorą opinie i zdążą w te 12 dni wprowadzić takie zmiany. W sumie - może i jest to możliwe, w końcu po co wydają betę na długo przed publicznym demem?
Jednego jestem za to niemal pewien - dużo owych zmian nie będzie, a beta nie jest "okrojoną wersją gry", tylko...betą
I jeśli mają coś zmieniać to moim zdaniem naprawdę dużo tego nie będzie.
Co do wersusa: Rozumiem, chyba jest modderem, każdy modder reaguje agresywnie gdy mowa o jego dziele lub moddingu (chociaż w sumie nie mowa)
Ale odnosić się do wypowiedzi nie będę dopóki kultura nie nastąpi (ja tylko przypuszczam i mam ograniczony zasób wiedzy, mógł po prostu napisać, że jego zdaniem dodanie spania czy stołowej alchemii to kwestia paru minut, bez agresji).
Czółko.
* - mówiąc "mechanika" nie mam na myśli tego, czego po premierze modderzy nie będą mogli zmodyfikować, tylko po prostu wszystko co wpływa w jakiś sposób na grę i jest...niezależne od płynącej fabuły? Wiecie o co chodzi - dodatkowe questy nie wpływają na mechanikę, a to gdzie będzie można używać alchemii już tak
Może źle zrobiłem że napisałem gdzieś "mechanika gry" zamiast "mechanika rozgrywki", bo to dwie różne sprawy, a mnie zawsze o tę drugą chodzi.