[News] Arcania: Gothic 4 - Polski beta test

Kacperex

KacŚpioszek
Dołączył
26.10.2004
Posty
6508
Dzisiaj, popularny serwis o grach komputerowych Gry-Online.pl zamieścił na swojej stronie recenzję z beta testów spolszczonej wersji gry Arcania: Gothic 4, którą otrzymał od polskiego dystrybutora - firmy CD Projekt. Autor recenzji Krystian „U.V. Impaler” Smoszna postanowił opisać poszczególne elementy rozgrywki, poczynając na wprowadzeniu do gry, a kończąc na technicznej stronie produktu. Zauważalny jest dystans testera do gry podczas oceniania Arcania: Gothic 4. Ma to niewątpliwe związek ze zmianami w grze, jakie wprowadziło Spellbound. Większość informacji opisanych w artykule znajduje się w zasobach naszego serwisu, niemniej jednak można wyłowić parę perełek. Zapraszamy do zapoznania się z relacją testów polskiej wersji Arcania: Gothic 4 Artykuł na Gry-Online.pl (http://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=6874)52 screeny z polskiej wersji (http://www.gry-online.pl/S026.asp?ID=6462)

Wyświetl pełny artykuł
 

Jurusi

Member
Dołączył
12.2.2008
Posty
44
Nie wierze... NO WAY... zrezygnowali z animacji jak spanie, warzenie mikstur na stole alchemicznym, kucie miecza... To na pewno nie kosztuje zbyt drogo ani nie wymaga szczególnego wysiłku, a takie smaczki nadają klimat i realizm grze... No <ciach> mać soory ale nie wytrzymałem, zamiast iść do przodu to się cofają. Czy oni się wreszcie czegoś nauczą ? "Naciśnij E by zagadać do Diego" bez komentarza... chyba, że to tylko w samouczku(mam nadzieje). Questy według tej relacji w późniejszym etapie gry są coraz ciekawsze więc za to +, grafika też ponoć ładna ale wymagania zdają się być duuże. Eh ogólnie średnio pozytywnie odebrałem tą relacje z testu.

Poprawiłem te błędy ortograficzne, przepraszam ale to z tych nerwów ^^...
 

Electric Dragon

Majster
Weteran
Dołączył
22.8.2009
Posty
4209
"Naciśnij E by zagadać do Diego" bez komentarza... chyba, że to tylko w samouczku(mam nadzieje).

Tak to tylko samouczek na wyspie Feshyr. Zresztą poszczególne elementy interfejsu jak i podpowiedzi będzie można wyłączyć w opcjach gry.
 

tomisakis

Whiskas
VIP
Dołączył
11.1.2009
Posty
1536
Po tym co przeczytałem jestem strasznie zawiedziony. Na SB zresztą poruszyłem kwestie tego co sądze o grze. Kucie broni w dowolnym miejscu bez użycia kowadła to dziwna rzecz. Jak szkilo napisał "po szyję w błotku, a ty kujesz miecz". Brak możliwości spania w łóźku to jestem ciekawy co ja będę miał robić w czasie nocy w grze? Biegac o lesie? Brak nauczycieli to również ciekawa rzecz. Zawsze nauka u kogoś mi się podobała, ale teraz sami się nauczymy siły. Optymalizacja do pompy. Miejmy nadzieję, że to poprawią, bo jak nie to bedzie cąłkowita porażka.
 

wersus

Esteta ekstraordynaryjny
Dołączył
18.11.2007
Posty
1597
Przynajmniej fabuła się jako tako zapowiada... Tyle, że z Gothica 4 wyszła pierwsza część Two Worlds. A tymczasem za parę dni wychodzi Two Worlds 2, które wydaje mi się dużo lepsze od Arcanii... Więc alternatywa, dodatkowo polska, jest.
 

Koza123

Nadworny błazen Rangiza
Dołączył
1.7.2010
Posty
309
No jak to zobaczyłem to w ogóle się wkurzyłem!!! No nie mogę. Kuć miecz gdzie chcesz. To bez sensu. Jak już ktoś powiedział zamiast przeć w przód, ci goście się cofają. Brak spania?! No to już idiotyzm kompletny. Ile to by kosztowało?! Kupowali by chleb w biedronce to by na to oszczędzili.Nie mogę! Jak tego nie poprawią to to będzie klapa!
 

RoMek

Niewolnik systemu
Członek Załogi
Dołączył
7.5.2008
Posty
4807
Przynajmniej fabuła się jako tako zapowiada... Tyle, że z Gothica 4 wyszła pierwsza część Two Worlds. A tymczasem za parę dni wychodzi Two Worlds 2, które wydaje mi się dużo lepsze od Arcanii... Więc alternatywa, dodatkowo polska, jest.
No ładnie powiedziane Wer :) Jak patrzę na te screeny to i pancerze, i widoki, wszystko mi przypomina Two Worlds aż do porzygu... Jeżeli chodzi o samą grę to Gothiciem będzie tylko z nazwy, co z tego że grafika będzie całkiem całkiem, jak nic prócz tego. Płakać się chce jak się na to wszystko patrzy. To będzie kolejna rpg'ówka typu Diablo , Dragon Age czy Sacred. A miał być Gothic 4. Koniec świata, i nie kupuję edycji kolekcjonerskiej, fabuła też do luftu , trzeba będzie ganiać po całym świecie po jakiś artefakt, który nie wiadomo skąd jest w kawałkach na całych wyspach południowych, a jak już go zdobędziemy to nic nam nie da, bo już będziemy na tyle na expieni że nikt nam nic nie zrobi. Nauka spieprzona, system walk też lekko spieprzony, samo granie też spieprzone będzie. Jak to można wykuć miecz biegając po polu albo stojąc na środku drogi ;( To samo z miksturami.
 

Daniel781996

Member
Dołączył
15.8.2010
Posty
81
Ale czemu na niektórych gameplayach dało się położyć do łóżka. CO tak dla jaj żeby se poleżeć. Ale to jeszcze wersja demo więc może pełna będzie lepsza :)
 

Hadler

Member
Dołączył
12.2.2010
Posty
199
No cóz, jak już kilka osób napisało, zamiast iść do przodu cofają się! Zero realizmu: brak nauczycieli - to jeszcze dałoby się wytrzymać w innej grze, ale nie w 4 odsłonie tej wspaniałej serii!; kucie mieczy chociażby w środku lasu bez kowadła... żenada, to samo się tyczy warzenia mikstur... Brak mi słów; no i brak możliwości snu... co jak co, ale to już chyba lekka przesada, bohater, który ma zabić Rhobara III ma sie obejść, bez snu?? Porażka... Grafika wygląda na ładną, nie licząc twarzy postaci, które mogłyby być dużo lepsze :/ Co do fabuły... jeśli zadania mają być na podstawie: przynieś, zanieś, pozamiataj, z kilkoma możliwościami, to ja dziękuje, JoWood i Spellbound się nie postarało. Bardzo się zawiodłem, no cóż, zobaczymy jeszcze demo, jeśli mi się nie spodoba, no to d*pa...

Pozdrawiam, Hadler :)
 

Rangiz

Weteran
Weteran
Redakcja
Dołączył
13.11.2007
Posty
4946
Niestety, wg mnie autor nie podszedł profesjonalnie do zapowiedzi. Mam tu na myśli to, że nigdzie nie podkreślił, że to tylko beta i wiele rzeczy może ulec zmianie w ostatecznej wersji gry, a to co opisuje to tylko i wyłącznie okrojona wersja Arcania: Gothic 4.
Oto jak nie można się kłaść do łóżka (chociaż to uległo sprostowaniu przez autora), oraz jak wygląda brak możliwości "zabawy" rożnymi rzeczami w grze - http://www.youtube.com/watch?v=27SxthTLquY

Kolejny dowód na to, że łóżko nie jest modelem, z którym nie da sięwejść w interakcję

gallery_13159_2_119910.png


Stół alchemiczny i ważenie mikstury.
med_gallery_13159_2_176109.png


I mini kuźnia, identyczna jak w poprzednich częściach. Nie wierzę, że jest tam tylko dla urozmaicenia przestrzeni miejskiej.
med_gallery_13159_2_383379.png


To wszystko pokazuje, że autor przeglądu nie interesował się rozwojem arcanii od początku, nie wie o istnieniu wielu materiałów, które obnażają jego stwierdzenia. Bo podkreślam po raz kolejny, że autor powinien na każdym kroku wspominać, że TO OPIS ARCANIA: GOTHIC 4 PO KILKUGODZINNEJ GRZE W WERSJĘ BETA, KTÓRA JEST DRASTYCZNIE OKROJONA i najprawdopodobniej została przekazana CD Projektowi dawno temu, by ci mieli bazę do przeprowadzania lokalizacji gry, która jest już dawno skończona.
Pozostaje zatem włożyć ten tekst między bajki, bo mnie wygląd roboczej wersji gry mało interesuje.
 

szkeleton

Hmmmm
Członek Załogi
Dołączył
15.11.2008
Posty
8520
Oglądając screeny które Rangiz zapodał wyżej zauważyłem brak funkcji wytwarzania, która ukazała się na innych screenach (wytwarzania czyli kucie broni w środku bagna), najwidoczniej to poprawią/zmienią/usuną/dodają.
 

Pandrodor

Member
Dołączył
12.10.2007
Posty
437
Rangiz, nie piedziel za przeproszeniem, bo beta to wersja w której się tylko poprawia błędy i minimalnie modyfikuje mechanikę. Raczej niemożliwe, żeby zdążyli dodać spanie w łóżkach i wytwarzanie na stołach - musiałoby to już powstawać podczas wydawania dema, ale być za młode, żeby dodać (Jowood mogło cisnąć ponownie), ale to mało prawdopodobne. Jak Impaler w komentarzach (obowiązkowo polecam lekturę komentarzy z przeszukiwaniem hasła "Impaler", najlepiej przed wypowiadaniem się w takich wątkach jak ten) napisał, wersja którą otrzymał jest prawie ostateczna - z resztą, oznaczenie BETA a nie ALFA mówi samo za siebie.

Oto jak nie można się kłaść do łóżka (chociaż to uległo sprostowaniu przez autora), oraz jak wygląda brak możliwości "zabawy" rożnymi rzeczami w grze - http://www.youtube.c...h?v=27SxthTLquY
Ponownie wysyłam do komentarzy. Autor recenzji pisał tam, że zapomniał dodać, iż można to włączyć w opcjach, ale jest to tak potrzebne jak stanie przy stole alchemicznym w G1 - po prostu animacja bez żadnego użytku, tak samo leżenie w łóżeczku - da się, ale nie przyspiesza to upływu czasu. Jak ktoś lubi się wygłupiać i "bawić w piasku" (stać przy stole alchemicznym i udawać, że robi miksturę ;]) może mu się to przydac, ale reszcie raczej nie...

Na temat zapowiedzi się nie wypowiem, nie lubię, poczekam do premiery, chciałem tylko odpowiedzieć na zdecydowanie zbyt pochopne i IMO nieprzemyślane rewelacje Rangiza :)

Czółko.

Edit: A co do tego, że grę dostali miesiąc temu - sądzę raczej, że gra została spatchowana przed wysłaniem GOLowi, bądź też polskie dialogi CDP dodał na nowo do najnowszej wersji, szczerze wątpię, żeby gra miała kilka tygodni - wtedy powinien o tym GOL chociaż wiedzieć...a poza tym co oni zdążyli zrobić w ten miesiąc? Po raz trzeci się odwołam do autorytetu autora tekstu, który w całej swojej krytyczności - a ściślej mimo jej - ma doświadczenie z grami jak i ich wersjami beta i jest absolutnie pewien (pisał w komentarzach :)), że gra się niewiele różni od tej, którą otrzymamy za 2 tygodnie w wersji demo.

Edit 2: Zwróćmy też uwagę na to, że wydali tylko niewielki fragment gry. Sugeruje to, że reszta jest jeszcze niedopracowana, a w takim wypadku wątpię, żeby mieli czas rewolucyjne zmiany wprowadzać. Chyba, że "tak się robi", tzn. daje testerom w becie tylko niewielki fragment. Ciężko mi powiedzieć - ale chyba postaram się spytać Impalera co on sądzi na ten temat, może będę miał szczęście i odpisze w komentarzach (co czasem robi) :)
 

Rangiz

Weteran
Weteran
Redakcja
Dołączył
13.11.2007
Posty
4946
Sam sobie panda zaprzeczasz, najpierw mówisz, że beta to już prawie gotowa wersja gry, a potem, że dostali ograniczoną fabularnie wersję gry, bo reszta jest być może jeszcze niedopracowana...

Bo chyba nie powiesz panda, że dodanie upływu czasu podczas snu, czy animacji przy stole alchemicznym to taka duża ingerencja w rusztowanie gry, że jeśli nie ma tego w becie to nie będzie tego w ostatecznej wersji. Z resztą, zapowiadano od dawna że manipulacja czasem będzie dostępna za pomocą czarów więc to się jeszcze kupy trzyma, że podczas wylegiwania się na łóżku tak dziać się nie będzie.

Czytałem komentarze i napisałem wyżej, że sprostował sprawę łóżka ale:
Interakcję ze światem ograniczono do absolutnego minimum, w porównaniu z innymi odsłonami tego cyklu możemy mówić o ogromnym wręcz regresie. W Arcanii nie można np. położyć się do łóżka, by przyspieszyć upływ czasu, mimo że jest ono podstawowym meblem w każdym odwiedzanym domostwie.
Nie dość, że nie poprawiono tego błędu w tekście, to stosuję się tu "manipulację". Używa tylko 1 przykładu (i to błędnego) by potwierdzić ograniczoną interakcję ze światem w porównaniu do poprzedników, a filmik który przedstawiłem w moim poprzednim poście widać,, że w Arcania: Gothic 4 interakcja ze światem wygląda bardzo podobnie do poprzedników (fajka wodna, bębny, pieczenie, mieszanie w kotle czy ochlapywanie twarzy wodą z beczki). Zatem albo to jest jakieś zakłamywanie, albo interakcja w becie na prawdę wyglądała "ubogo", co dowodziłoby, że owa "beta" jest zgoła inna od wersji ostatecznej.

Oczywiście to wszystko są domysły, zarówno z mojej jak i twojej strony. Naszą różnice zdań rozstrzygnie demo lub dopiero pułkowa półkowa wersja gry.
 

wersus

Esteta ekstraordynaryjny
Dołączył
18.11.2007
Posty
1597
Panda, a ja ci powiem, że cenzurka wiesz. Myślisz, że ustawienie cyklu dobowego w łóżeczku i dodanie używania stołów alchemicznych ma coś do mechaniki gry? cenzurka ma, że tak ładnie się wypowiem. Dodanie spania i przemijania czasu jest wręcz czyś banalnie proste i gdybym sobie przypomniał lepiej modyfikowanie Gothica, to sam bym ci taki skrypt napisał.
Co do reszty, to myślę, że zig ma częściowo rację. Poza tym to jeśli będzie można wchodzić w interakcje nawet bez żadnych efektów, to i tak dobrze. Dlaczego? Bo to raj dla komiksiarzy (czyli mnie) i reżyserów. Gdyby jeszcze dodali do tego narzędzia z prawdziwego zdarzenia...

Dyskusja ma być prowadzona w sposób kulturalny, bez obrażania. Upomnienie słowne.
 

Pandrodor

Member
Dołączył
12.10.2007
Posty
437
Sam sobie panda zaprzeczasz, najpierw mówisz, że beta to już prawie gotowa wersja gry, a potem, że dostali ograniczoną fabularnie wersję gry, bo reszta jest być może jeszcze niedopracowana...
Znaczy miałem na myśli mechanikę :D

Bo chyba nie powiesz panda, że dodanie upływu czasu podczas snu, czy animacji przy stole alchemicznym to taka duża ingerencja w rusztowanie gry, że jeśli nie ma tego w becie to nie będzie tego w ostatecznej wersji. Z resztą, zapowiadano od dawna że manipulacja czasem będzie dostępna za pomocą czarów więc to się jeszcze kupy trzyma, że podczas wylegiwania się na łóżku tak dziać się nie będzie.
Przypominam, że premiera 26 września - wtedy wychodzi demo i wtedy musi być mechanika gotowa. Kolejne 2 tygodnie to produkcja, wysyłanie do sklepów, MOŻE jakieś prace wykończeniowe, ale wątpię, żeby wtedy proces tworzenia był nadal otwarty - nie wiem, i wy też podejrzewam nie wiecie. Pewne jest, że do 26 września mechanika* musi być w pełni gotowa. Datując zakończenie prac nad betą i założenie, że dali w nim wszystko, co było gotowe w danym momencie można chyba założyć, że wersja, w którą grali w GOLu to wersja wydana gdzieś na góra tydzień-dwa temu maks (ale zastój na etapie przekazywania redakcjom jak najbardziej jest możliwy). Mieli więc gdzieś z miesiąc, parę tygodni może na dodawanie do gry nowych bajerów. Spanie - to pewnie zostanie dodane, o to też pytałem Impalera na forum, tzn. o jego opinię - może odpisze, bo post duży, chociaż chaotyczny i się w oczy rzuca :) Ale nie oszukujmy się, ostatni miesiąc to czas raczej na ostateczne poprawki, składanie wszystkiego do kupy, optymalizację (a tutaj sporo brakuje do ideału), czy też domniemane przez nas kończenie dalszych misji. Dlatego wątpię, żeby zdążyli wiele dodać do rozgrywki. Może spanie tak, może alchemię przy stole czy też kowalstwo, ale IMO jeśli jeszcze tego w grze nie ma i nie było tego w BECIE to szanse na tego dodanie są niskie. Ale ja nie jestem w temacie, mogę tylko zgadywać, tak jak i wy, jednak nadal ciekawy jestem opinii kogoś dużo bardziej doświadczonego.

Nie dość, że nie poprawiono tego błędu w tekście, to stosuję się tu "manipulację". Używa tylko 1 przykładu (i to błędnego) by potwierdzić ograniczoną interakcję ze światem w porównaniu do poprzedników, a filmik który przedstawiłem w moim poprzednim poście widać,, że w Arcania: Gothic 4 interakcja ze światem wygląda bardzo podobnie do poprzedników (fajka wodna, bębny, pieczenie, mieszanie w kotle czy ochlapywanie twarzy wodą z beczki). Zatem albo to jest jakieś zakłamywanie, albo interakcja w becie na prawdę wyglądała "ubogo", co dowodziłoby, że owa "beta" jest zgoła inna od wersji ostatecznej.
Miał pewnie na myśli spanie, kowalstwo, alchemię, smażenie. Pozostałe faktycznie były w jedynce, dwójce, tutaj ich zabrakło widocznie, dlatego krytykuje. A co do tego, że może to być w pełnej wersji - raczej wątpię, prędzej to autorzy nie chcieli utrudniać życia lataniem do stołu alchemicznego/kowadła. Z tego samego powodu zrobili pewnie taki system rozwoju postaci a nie inny. Z resztą - co to za różnica tworzyć miksturę po wejściu do ekwipunku czy po podejściu do stołu? Różnica przecież niewielka dlatego wątpliwe, żeby nie zdążyli po prostu tego dodać - i wątpliwe, żeby teraz jeszcze coś się zmieniło - chyba, że Jowood/Spellbound zbiorą opinie i zdążą w te 12 dni wprowadzić takie zmiany. W sumie - może i jest to możliwe, w końcu po co wydają betę na długo przed publicznym demem?

Jednego jestem za to niemal pewien - dużo owych zmian nie będzie, a beta nie jest "okrojoną wersją gry", tylko...betą :) I jeśli mają coś zmieniać to moim zdaniem naprawdę dużo tego nie będzie.

Co do wersusa: Rozumiem, chyba jest modderem, każdy modder reaguje agresywnie gdy mowa o jego dziele lub moddingu (chociaż w sumie nie mowa) :) Ale odnosić się do wypowiedzi nie będę dopóki kultura nie nastąpi (ja tylko przypuszczam i mam ograniczony zasób wiedzy, mógł po prostu napisać, że jego zdaniem dodanie spania czy stołowej alchemii to kwestia paru minut, bez agresji).

Czółko.




* - mówiąc "mechanika" nie mam na myśli tego, czego po premierze modderzy nie będą mogli zmodyfikować, tylko po prostu wszystko co wpływa w jakiś sposób na grę i jest...niezależne od płynącej fabuły? Wiecie o co chodzi - dodatkowe questy nie wpływają na mechanikę, a to gdzie będzie można używać alchemii już tak :) Może źle zrobiłem że napisałem gdzieś "mechanika gry" zamiast "mechanika rozgrywki", bo to dwie różne sprawy, a mnie zawsze o tę drugą chodzi.
 

Jurusi

Member
Dołączył
12.2.2008
Posty
44
Poza tym to jeśli będzie można wchodzić w interakcje nawet bez żadnych efektów, to i tak dobrze.Dlaczego? Bo to raj dla komiksiarzy (czyli mnie) i reżyserów. Gdyby jeszcze dodali do tego narzędzia z prawdziwego zdarzenia...

@ wersus
Gra tworzona jest dla graczy, którzy wymagają efektów i realizmu, a nie dla jakiś amatorów reżyserów by im się filmiki łatwiej kręciło rolf
 

szkeleton

Hmmmm
Członek Załogi
Dołączył
15.11.2008
Posty
8520
Ja nadal twierdze, że grę stworzyli na miarę "kryteriów". Znaczy dla młodych i niedoświadczonych graczy, mniej hardcorowy, krótsze gry i nieskomplikowana fabuła. Oraz dla pieniędzy, bo seria sławna.
Ale cóż poczekamy na demko i zobaczymy.
 

Pandrodor

Member
Dołączył
12.10.2007
Posty
437
Ja nadal twierdze, że grę stworzyli na miarę "kryteriów". Znaczy dla młodych i niedoświadczonych graczy, mniej hardcorowy, krótsze gry i nieskomplikowana fabuła. Oraz dla pieniędzy, bo seria sławna.
To jest jasne i sami autorzy zapowiadali tworzenie gry przystępnej dla każdego odbiorcy (a kto tak dzisiaj nie robi?), ale obiecywali też, że gra zadowoli starszych fanów - po to te wszystkie opcje w menu, tryb Gothic itd (a może w tym trybie alchemia jest tylko przy stołach, tylko autor nie zauważył?), jednak systemu rpg czy rozbudowania mechanizmów gry nie da się przystosować jednoczesnie do nowych i tych bardziej wymagających, tak jak mechaniki walki czy wielu innych rzeczy. A twórcy po prostu idą po najniższej linii oporu (tak to się pisze?:D), jak prawie każdy w tych czasach, np. Todd Howard z Oblivionem poszedł.
 

Bojan

Spirit Crusher
Weteran
Dołączył
12.1.2008
Posty
2680
"Gothic" nie jest trybem, tylko poziomem trudności i nie sądzę, żeby w jakikolwiek sposób różnił się od innych.
Rzeczą oczywistą jest, że gra została w znacznym stopniu uproszczona (ukłon w stronę konsolowców) ale głupotą byłoby ułatwiać rozgrywkę do tego stopnia... o ile odrzucenie możliwości normalnego spania w łóżku mogę jeszcze zrozumieć, to wizja wykuwania mieczy i warzenia mikstur w dowolnym miejscu jest absurdalnie (no chyba, że nasz superhero będzie miał kieszonkowe kowadełko i alembik)
Wydaje mi się, że te opcje w jakiś sposób nie zostały po prostu zaimpletowane do wersji gry, którą testowali na GOLu... no ale cóż, prawdopodobnie wszystko wyjaśni się wraz z ukazaniem się dema.
 

Pandrodor

Member
Dołączył
12.10.2007
Posty
437
http://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=10649847 na samym dole:
Ale jestem zajebisty napisał:
U.V. Impaler [ gry online level: 72 - Hurt me plenty ]

krzychu2k7 ---> Moim zdaniem dodanie takich rzeczy jak przyspieszenie upływu czasu w grze jest bajecznie proste i na upartego da się to zrobić nawet w łacie - jeśli Arcania będzie "modowalna", to sprawę na pewno załatwią fani. Ale jeśli pytasz czy gra w wersji sklepowej będzie czymkolwiek różnić się od wersji, w którą aktualnie gram - odpowiedź jest prosta, nie będzie się różnić niczym. Nadzieja zawsze jakaś jest, ale znikoma, bo zostało niewiele czasu do premiery. Za chwilę grę trzeba będzie pchać Arcanię do tłoczni.
Ja mu wierzę, a wy?

"Gothic" nie jest trybem, tylko poziomem trudności i nie sądzę, żeby w jakikolwiek sposób różnił się od innych.
Z tego co wiem, tylko tam nie ma minimapy i czegoś tam jeszcze. Mogli się pokusić więc też o inne zmiany.

to wizja wykuwania mieczy i warzenia mikstur w dowolnym miejscu jest absurdalnie (no chyba, że nasz superhero będzie miał kieszonkowe kowadełko i alembik)
W Oblivionie się sprawdzało...chociaż w takim G2 byłoby już nieco bardziej absurdalne. Ale Arcania to nie Gothic 2 i tutaj już inny punkt widzenia trzeba będzie obrać, przyzwyczaić się do wykuwania mieczy na bagnie i uproszczonego modelu rozrywki, żeby cieszyć się przyjemnością z gry :p

Czółko.
 
Do góry Bottom