[M] Magowie Ognia

Status
Zamknięty.

Bojan

Spirit Crusher
Weteran
Dołączył
12.1.2008
Posty
2680
Magowie Ognia są wyznawcami Boga ognia i sprawiedliwości – Innosa – służą mu i głoszą jego nauki.
Żyją w zamkniętej społeczności i rzadko mają kontakt ze światem zewnętrznym. Mimo to, wędrując po kraju, często możemy spotkać magów, wypełniających swe obowiązki poza murami klasztoru.
Choć mieszkają w odosobnieniu, są dobrze obeznani w problemach świata zewnętrznego, często pomagają w ich rozwiązaniu.
Kościół Innosa stanowi najwyższą instancję ziemskiego prawa.

Historia

Ziemia i wszystko co na niej istnieje, zostało stworzone przez Boga Ognia – Innosa.
Był on pierwszym i najważniejszym z Bogów. Z niego to powstało dwóch jego braci – Adanos, Bóg ładu i harmonii, oraz Beliar, Bóg chaosu i ciemności.

Beliar zazdrościł Innosowi tego, że ludzie go czczą. Rządny władzy, postanowił walczyć ze swym bratem o wpływy na Ziemi.
Gdy Innos się o tym dowiedział, począł płakać, a jego łzy spadały na Ziemię – trwało to przez 13 lat.
Większość ludzi, którzy w swej głupocie i niewiedzy połykało boskie łzy, ginęło w straszliwych męczarniach. Jednak grupa ludzi, o najsilniejszej i najczystszej duszy, po spożyciu łez, otrzymała część boskiej mocy – stali się oni pierwszymi członkami i założycielami Zakonu Magów Ognia.

Magia

Magowie mogą korzystać zarówno z magii runicznej, jak i zaklęć zawartych na zwojach. Korzystanie ze zwoju wymaga odpowiedniej ilości energii magicznej (many), ponadto po rzuceniu czaru, inkantacja ulega zniszczeniu.
Aby korzystać z run, mag musi mieć odpowiednią ilość energii magicznej, a także posiadać wiedzę o kręgu magii, z którego pochodzi dany czar.
Run można używać wielokrotnie, nie są one jednorazowe tak jak zwoje.


2556xdl.jpg
Gothic

Członkowie zakonu Ognia, byli obecni podczas tworzenia Magicznej Bariery, otaczającej Kolonię Karną.
Moc demona Śniącego sprawiła, że tworzenie ochronnej kopuły nie poszło zgodnie z planem i magowie zostali uwięzieni razem z innymi więźniami.
Przez dłuższy czas, 13 magów urzędowało w Zamku należącym do Starego Obozu, jednak z czasem doszło między nimi do konfliktu interesów - podzieliło ich zdanie na temat ich dalszej egzystencji w Kolonii Karnej.
Grupa magów, którzy pragnęli za wszelką cenę wydostać się z więzienia, pod przywództwem Saturasa, udała się do Nowego Obozu, gdzie spokojnie mogli realizować swoje plany ewakuacji. Corristo i jego podopieczni, którym pasowało dostatnie życie na garnuszku Gomeza, zostali w Zamku, służąc magnatom pomocą i radą.
Najwyższy z magów, Xardas, wybrał żywot samotnika i wyruszył na tereny Orków, gdzie zbudował wieżę i studiował magię demonów sądząc, iż to ona jest kluczem do wydostania się z Górniczej Doliny.


Członkowie zakonu:

- Corristo
- Torrez
- Damarok
- Drago
- Rodriguez
- Milten

Byli członkowie:


- Cronos
- Merdarion
- Myxir
- Nefarius
- Riodrian
- Saturas
- Xardas


351fjgw.jpg
Gothic 2

W drugiej części gry, Magów Ognia spotykamy głównie w Klasztorze.
Klasztor w Khorinis położony jest w centralnej części wyspy. Ochronę dla niego stanowią naturalne bariery w postaci wody i łańcuchów górskich – do

Aby dołączyć do Zakonu, trzeba wpłacić ofiarę. Zwykłą ofiarą jest 1000 sztuk złota, oraz owca.
Złoto jest symbolem wyrzeczenia się wcześniejszego życia i rozpoczęcia nowego, jako sługa Innosa - baranina natomiast, stanowi główne pożywienie zakonników.
Po wstąpieniu w szeregi Nowicjuszy nie ma już powrotu do dawnego życia – sługą Innosa zostaje się na całe życie.
Przestaje się liczyć to kim byliśmy wcześniej, a nasze grzechy zostają nam odpuszczone – otrzymujemy także błogosławieństwo Innosa i zobowiązujemy się przestrzegać ściśle określonych zasad, panujących w Klasztorze.

W Klasztorze obowiązują pewne zasady, które każdy zakonnik musi bezwzględnie przestrzegać.

„Innos jest Bogiem prawdy i sprawiedliwości, dlatego pod żadnym pozorem nie wolno nam oszukiwać i łamać prawa. Wystąpienie przeciwko któremuś z braci lub okradanie klasztoru jest karane z całą surowością. Jako nowicjusz musisz okazywać szacunek i posłuszeństwo wszystkim Magom Ognia. Co więcej, obowiązkiem nowicjusza jest praca w klasztorze dla dobra całej społeczności.”

Nieprzestrzeganie tych zasad może zostać karane postawieniem nowicjusza przed Najwyższą Radą, co skutkuje ciężkimi represjami, a w najgorszym wypadku – wydaleniem z Zakonu.


Magowie Ognia mają znacznie mniej obowiązków niż nowicjusze, a więcej przywilejów.
Ich głównym zadaniem jest opieka nad nowicjuszami, nadzorowanie wykonywanej przez nich pracy oraz studiowanie magii. Każdy z magów zajmuje się inną dziedziną magii, w zależności od swojej profesji – na przykład Neoras jest alchemikiem, a Karras zajmuje się badaniami nad magią przemiany.
Magowie mogą zgłębiać tajniki kręgów magii, oraz uczyć się alchemii, a także tworzenia run.


Najwyżej w hierarchii Klasztoru stoi Najwyższa Rada, w której skład wchodzi trzech arcymagów: Serpentens, Ulthar oraz Pyrokar.
To oni zarządzają Zakonem, podejmują wszystkie najważniejsze decyzje, poddają wybrańców Próbie Ognia, a także nauczają najpotężniejszych magów.



Członkowie zakonu:

magowie:

- Daron
- Gorax
- Hyglas
- Isgaroth
- Karras
- Milten
- Neoras
- Parlan

Arcymagowie:

- Pyrokar
- Serpentens
- Talomon
- Ulthar


2zpplwk.jpg
Gothic 3

W Zjednoczonym Królestwie Myrtany, Magowie urzędują w niektórych większych miastach oraz w większości osiedli Buntowników.
Ich główną siedzibą jest Klasztor w Nordmarze, położony wysoko w górach.

Odkąd Xardas zniszczył magię runiczną, Magowie czerpią moc z kapliczek Innosa oraz magicznych zwojów z zaklęciami.

Najwyższym z magów na kontynencie jest Karrypto, urzędujący w Vengradzie, w towarzystwie króla Rhobara II. Arcymagiem w Nordmarze jest Altus.


członkowie zakonu:

- Aidan
- Dargoth
- Marius
- Milten
- Pyran
- Sebastian
- Rakus
- Treslott



Gothic 3: Zmierzch Bogów

W Zmierzchu Bogów spotykamy jedynie dwóch magów ognia:
Immanuela, który przebywa w Vengardzie oraz naszego starego, dobrego znajomego, Miltena, więzionego w świątyni Beliara w Trelis.
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom