Co to jest?
W założeniu i początkowej fazie tworzenia miała to być niewielka modyfikacja naprawiająca bugi i rozbudowująca m.in. rutyny postaci. Z czasem jednak została wzbogacana o zadania oraz coraz to większe nowości, aby w końcowym rezultacie dać graczowi możliwość przejścia gry na nowo, z możliwie najmniejszą ilością bugów i dającą mu jeszcze więcej godzin zabawy w starym, dobrym Gothic II Noc Kruka.
Na chwilę obecną dodano:
- Rozbudowanie rutyn tak naprawdę wszystkich postaci, które tego potrzebowały, a co za tym idzie - ogólna estetyka światów, navmeshowanie (czyli Waynet), interior design pustych pomieszczeń i inne.
- Nowy, rozbudowany wątek, którego ukończenie jest wymagane do możliwości ukończenia gry
- Nowy świat związany z tym wątkiem
- Oprócz ww. wątku został także dodany inny, związany z konszachtami w Khorinis
- Cała masa zadań pobocznych, dłuższych lub krótszych
- Górnicza Dolina, którą znamy z G1, jednak utrzymana w klimacie zniszczonej, targanej wojną ziemi (dzięki Caesum)
- Cztery nowe umiejętności: krasomówstwo, łuczarstwo, kucharstwo i górnictwo (kto by się spodziewał)
- Starzy znajomi z Kolonii - nie zawsze przyjaźnie nastawieni
- Stare nowe zbroje znane nam z Gothic I
- Podwyższony poziom trudności
- Niektóre potwory zostały podzielone na gatunki, np. leśny ścierwojad, śnieżny ścierwojad, pustynny ścierwojad; niektóre są zupełnie nowe, np. kot szablozębny; a niektóre to nawet nie potwory, np. koza, żółw.
- Wprowadzony respawn potworów
- Nowości z pakietu LeGo, czyli m.in. trialogi, kolory nazw NPC w zależności od nastawienia, plamy krwi na ekranie przy trafieniu
- Ogólne poprawki bugów.
1. Overhaul craftingu (brakuje tylko modeli 3D)
2. Dokończenie dwóch nowych wątków
3. Poprawa balansu
4. Nowe, alternatywne zakończenie.
Screenshoty: