Łucznik

Status
Zamknięty.

Furks

New Member
Dołączył
26.2.2012
Posty
2
Siema.
Po długiej przerwie wracam do G2 NK i myślałem żeby spróbować przejść grę łukiem. Co myślicie o takiej postaci, co ma 30% - 1h, 100% - łuki, 160+ - zręczność? Jest sens zaczynać grać z łukami? Nie będzie problemu z poszukiwaczami, orkami i smokami?
 

Isidro

Szalony Bartek
Weteran
Redakcja
Dołączył
9.3.2009
Posty
6377
Smoki można pokonać łatwo przy użyciu demonów, orki z łuku prać też się daa poszukiwacze z dystansowej to chyba nawet lepiej ;) Generalnie to ja zazwyczaj inwestowałem do 20 w łuk a później na kusze się przenosiłem ale wydaje mi się że da radę z łukiem przejść całą grę. W zasadzie to twoja decyzja :) Ciekawa opcja, może się skuszę na to w przyszłości...
 

El Bastardo

Władca Wiedźm
Moderator
Redakcja
Dołączył
1.10.2007
Posty
3025
Siema.

Po długiej przerwie wracam do G2 NK

Sam kiedyś tak często wracałem, może właśnie czas znowu pograć :p

Co do walki lukiem, to ciężka sprawa, osobiście tak nigdy nie grałem, choć próbowałem, bo przez chwilę łukiem bawiłem się kilka razy. Myślę jednak, że się da. Dobrze zrobiona postać + masa zręczność i dobry łuk, powinni być dobrze.
 

Arven

Mr. Very Bad Guy
Weteran
Dołączył
18.5.2007
Posty
3647
Jakiś czas temu grałem łucznikiem, więc powiem co myślę.

Postacią gra się bardzo łatwo. Oczywiście najpierw trzeba postać wyćwiczyć i początek może być trudny, później jednak jest to bułka z masłem. Strzelasz z trudno dostępnych miejsc, bądź po ostrzale uciekasz i później dobijasz wroga. Generalnie przy odpowiednio silnej postaci rzadko który wróg będzie w ogóle w stanie do Ciebie dobiec.
- Przede wszystkim skrzętnie zbieraj wszelkie mikstury na zręczność, tabliczki na zręczność i łucznictwo i zostawiaj je na sam koniec. Zamiast płacić 20PN za 5pkt zręczności lepiej mieć w ekwipunku taki bonus. Dlatego też warto nauczyć się warzyć mikstury zręczności, zbierać i oszczędzać wszelkie goblinie jagody i szczawie królewskie.
- Nie zwracaj uwagi na siłę, od razu pakuj w zręczność - przy 50 punktach tego atrybutu będziesz mógł używać rapiera, zaś przy 60 miecza mistrzowskiego. I tego się trzymaj.
- 30% broni jednoręcznej spokojnie wystarczy. Pod koniec będziesz miał niewykorzystane PN oraz tabliczki, więc bez problemu osiągniesz poziom mistrza.
- Nie musisz mieć łuków na 100%, w każdym razie warto jest dobić do 90%. Najpierw się ucz, potem używaj tabliczek.

Nie pamiętam dokładnie, w jakiej kolejności wydawałem PN. Na pewno na początku dałem trochę w broń 1h żeby coś tam potrafić, ale też biłem w zręczność żeby móc założyć coś lepszego niż krótki łuk. Pamiętaj:
- 50 pkt. zręczności - rapier, łuk z wiązu.
- 60 pkt. zręczności - miecz mistrzowski, łuk kompozytowy.
- 90 pkt. zręczności - długi łuk. Gdy już go będziesz miał postaraj się dopakować łucznictwo do 64%.

Wiem, że mogłem nieco zawile napisać, więc jak coś jest niejasne to śmiało pytaj.
 

Furks

New Member
Dołączył
26.2.2012
Posty
2
@up
1. Piszesz, że dobić łuki do 90% i potem tabliczki. Jak pamiętam, to tabliczki dawały 20-30%, czyli razem to byłoby 110% albo 120%. Ta umiejętność wpływa chyba tylko na celność i nie daje nic do obrażeń, to po co mi więcej niż 100%?
2. Nie jest przypadkiem tak, że do założenia niektórych broni (miecz, raper, miecz mistrzowski, betty) trzeba zręczności ale obrażenia już zależą od siły? Bo do kuszy wiem, że to tak wygląda - do noszenia siła, do obrażeń zręczność, to się zastanawiam czy do tych broni to tak nie będzie i wtedy wydanie kilku punktów w siłę na początku mogłoby mieć sens.
 

Arven

Mr. Very Bad Guy
Weteran
Dołączył
18.5.2007
Posty
3647
1. Piszesz, że dobić łuki do 90% i potem tabliczki. Jak pamiętam, to tabliczki dawały 20-30%, czyli razem to byłoby 110% albo 120%. Ta umiejętność wpływa chyba tylko na celność i nie daje nic do obrażeń, to po co mi więcej niż 100%?

Piszę, że nie musisz mieć koniecznie łuków na 100%. Ja po nauce i tabliczkach miałem 94%. Ujmę to tak - naucz się, żeby bazowa umiejętność bez żadnych wspomagaczy wynosiła minimum 69%. Dalej sam podejmij świadomą decyzję czy chcesz już używać tabliczek czy jeszcze trochę dopakujesz.

2. Nie jest przypadkiem tak, że do założenia niektórych broni (miecz, raper, miecz mistrzowski, betty) trzeba zręczności ale obrażenia już zależą od siły? Bo do kuszy wiem, że to tak wygląda - do noszenia siła, do obrażeń zręczność, to się zastanawiam czy do tych broni to tak nie będzie i wtedy wydanie kilku punktów w siłę na początku mogłoby mieć sens.

Tak, obrażenia zależą od siły. Ale skoro chcesz grać łucznikiem, to główną bronią - jak sama nazwa wskazuje - będzie łuk. Po prostu gdybyś ładował w siłę i zręczność jednocześnie to postać z pewnością nie była by tak dobra jak rasowy łucznik. Zaufaj tabliczkom, miksturom i gulaszowi Thekli. Ja w siłę nie zainwestowałem ani jednego punktu (albo baaardzo symboliczną wartość - dziś już nie pamiętam), a kończąc miałem 87pkt. atrybutu.
 

Arven

Mr. Very Bad Guy
Weteran
Dołączył
18.5.2007
Posty
3647
Problem ROZWIĄZANY. Jeśli są jakiekolwiek wątpliwości, pytania, proszę o napisanie prywatnej wiadomości do któregoś z członków administracji i poprosić o otworzenie tematu.

Wszelkie uzasadnione reklamacje/pretensje/sugestie/rady przyjmuje ekipa forum.
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom