[Z] Zamek (Górnicza Dolina)

Status
Zamknięty.

szkeleton

Hmmmm
Członek Załogi
Dołączył
15.11.2008
Posty
8520
Wprowadzenie

Górnicza dolina była wolna od ludzi dużo przed odkryciem magicznej rudy. Jej pierwszy budynek jest ulokowany wysoko w górach a zwie się Kamienna Forteca. Zamieszkiwał tam ekscentryczny mag pracujący nad nekromancją. Po tych czasach do doliny wkroczyli paladyni znajdując magiczny kruszec zwany rudą. By bezpiecznie składować wydobytą rudę wybudowali drugą w kolejności budowlę w Górniczej Dolinie. Tą budowlą jest Zamek paladynów.

Historia przed powstaniem bariery

Zamek został stworzony przez ludzi za czasów panowania króla Rhobara II, w którym to stacjonował duży oddział paladynów pilnujący zsyłanych więźniów oraz przechowując magiczną rudę. Z czasem zamek zaczął się powiększać o nowe budowle oraz pomieszczenia ze względu na coraz to większą liczbę rycerzy, strażników, ważnych osobistości a na samym końcu samych więźniów oraz skazańców. Zamkowi była pisana wieczna chwała, lecz z biegiem wydarzeń stopniowo się, niszczył by na końcu zostać prawie doszczętnie zniszczony przez wybuch rozrywający magiczną barierę. Zostały całkowicie zniszczone miejsca po zewnętrznej części zamku samego pozostawiając a ruinach oraz w odbudowie. Ostatecznie zamek przejęli orkowie jako miejsce strategiczne w Górniczej Dolinie oraz jako miejsce spoczynku dowódcy oddziałów zielonoskórych jakim jest szaman Ur-Shak.

Gothic I
zamek10.png
Wspomniany powyżej magiczny kruszec potrzebował miejsca przechówku. Został wybudowany wielki zamek, który dzielił się właściwą wewnętrzną cześć zbudowaną z cegieł oraz kamieni i zewnętrzną część stworzoną w całości z drewna. We właściwej części zamku przebywali ludzie wysoko postawieni w dolinie między innymi magnaci (którzy prowadzili wymianę handlową z królem), magowie (próbowali zniszczyć magiczną barierę) oraz strażników zarówno magnatów jak i zwykłych (którzy pilnowali porządku w zamku, w obydwu częściach). Wielki zamek został podzielony na kilka części, z których składają się duże pomieszczenia oraz budowle.

Główna brama do zamku
W rzeczywistości jest to jedyne przejście na dziedziniec zamku magnatów. Bramy strzeże strażnik Gomeza, Torus oraz dwóch strażników. Brama jest stworzona stylem kątowym w całości z kamienia oraz umieszczona krata zamykająca wejście do obozu. Ową kratę można uruchomić tylko za pomocą dźwigni z jednej z komnat na piętrze murów zamku.

Siedziba magnatów
Jest to główny budynek zamieszkiwany przez najważniejszych ludzi w Starym Obozie oraz przez ich strażników. Wejścia do budowli strzeże dwóch postawnych strażników ciężkim zbrojach strażników nie, pozwalających nam wejść do pomieszczenia bez odpowiedniej zgody. Budynek składa się z parteru ( w której rezydują za dnia magnaci oraz Gomez na swym tronie) który posiada 4 pomieszczenia: przedsionku na piętro, dwa boczne pomieszczenia (kuchnia, cmentarzyk) oraz główna sala obrad i strategii. Na piętrze znajdują się pomieszczenia sypialne magnatów oraz Torusa których strzegą strażnicy magnatów. Jest to najbardziej urozmaicony i udekoronowany budynek całej kolonii karnej.

Kaplica magów ognia
Jest to budynek, którym zasiadują najważniejsi magowie w Starym Obozie. Magów jest sześciu każdy posiada swoje unikalne umiejętności. Przed kaplicą zawsze za dnia stoją dwaj magowie oraz mag Milen, który strzeże wejścia do środka oraz pilnuje by nie przeszkadzano arcymagowi ognia Corristo. Budynek, z widoku wysoki, składa się z parteru oraz piętra. Na parterze znajdują się po obu stronach schodu na piętro budynku oraz dwa pomieszczenia w, których są sypialnie magów oraz laboratorium alchemiczne (w którym tworzone są mikstury). Na piętrze znajdują się piedestały z księgami oraz sala do nauki magii ognia. Jak na świątynie przystało budynek jest zaopatrzony z dużą ilość ksiąg oraz regałów tymi książkami.

Kuźnia
Znajduje się tu miejsce wykuwania nowego oręża oraz zbrój dla strażników. Znajduje się tu również sklep, w którym możemy zaopatrzyć się w wykute bronie przez kowala budynek jest bardzo obszerny w którym znajdują się kolejno : skrzynie z zaopatrzeniem, kowadła, piec oraz beczki z wodą. Cały budynek posiada jedno wejście, dużą solidną drewnianą ścianę otwierająca się na zewnątrz oraz pozwalającą wydobywanie się dymu z pieca. Całość podtrzymują dwa mosiężne pale z drewna.

Lochy
Jest to miejsce znajdujące się w podziemiach zamku. Znajduje się tam długi korytarz do, którego prowadzą 4 pomieszczenia z celami ze skazańcami. Idąc wyda nam się, iż sufit jest kilka metrów od ziemi oraz idąc dalej tym głębiej dochodzimy. Do lochu prowadzi również drugie przejście poprzez dziurę w murach, która prowadzi do ostatniej celi w lochach. Jednak klucz posiada tylko i wyłącznie szef magnatów, Gomez.

Sypialnie strażników
Jest to miejsce spoczynku większości strażników Starym Obozie. Znajdują się tu w dużej ilości łóżka na parterze oraz piętrze. Z owego budynku prowadzą liczne korytarze wewnątrz murów zamku. Przechadzając się po nich możemy natrafić na niespotykane dobra oraz pomieszczenia.

Strzelnica
Jest to miejsce treningów strażników Gomeza. Znajdują się tutaj tarcze strzeleckie oraz manekiny potrzebne do treningu walki bronią białą. Wejścia strzeże jeden z nauczycieli strażników. Budynek jest obszerny oraz wysoki, co pozwala na dobrą naukę walki strzeleckiej.

Magazyn
Jest to miejsce przechowywania trzymanych dóbr oraz wydobytej rudy. Łączy się z najwyższą wieżą oraz z podziemiami pod budynkiem magnatów. Mieszkają tam dwaj kucharze, który potrafią przyrządzać wyśmienite dania. Co ciekawe magazyn posiada najmniej strażników co staje się podatniejszym na kradzieże.

Historia podczas zniszczenia bariery

Podczas trwającej bitwy najemników ze strażnikami w wewnętrznych oraz zewnętrznych częściach niebo zaczęło się robić dziwne. Oznaczało to coraz to szybsze zniszczenie magicznej bariery, która skupiała się na najwyższy punkt w centrum doliny. Tym punktem była wieża, która jest częścią murów zamku a zarazem jednym z magazynów. Całą energia magiczna została wyładowana na tą część zamku niszcząc pozostałe zasypując je.

Gothic II
zamek4.png
Do wyładowaniu magicznej bariery na zamek większość budowli uległa zawaleniu oraz zasypaniu. Została doszczętnie zniszczona zewnętrzna część zamku a została w ruinach wewnętrzna cześć zamku. Wszyscy zginęli lub uciekli z zamku. Po jakimś czasie zamek znaleźli paladyni ukrywając się w nim przed orkami, którzy zaczęli oblegać zamek. Rycerze szukali miejsc, których można wykorzystać, znaleźli tylko nieliczne, co dziwne niektóre w ogóle nie uległy nawet drobnym zniszczeniom.

Główna brama do zamku
Od wejścia do zamku paladynów została zamknięta, by uchronić się przed orkami wokół murów. Brama może zostać otwarta przez poszukiwacza przygód, co skutkuje nagłym atakiem na zamek. Wtedy to znalezione skrzynie będą odgradzały wejście do zamku. Ciekawością jest to, iż krata znajdująca się w bramie ani nie zardzewiała ani nie została zniszczona.

Siedziba paladynów
Paladyni zastąpili magnatów na ich miejscach. Nic się nie zmieniło od upadku bariery. Nadal wszystko jest ładnie udekoronowane oraz nie, zniszczone. Nadal występują tu parter i piętro z pomieszczeniami wymienionymi już wcześniej.

Świątynia
Budynek ten pozostał w całości nie drgnięty po upadku magicznej kopuły. Jedynie zamiast sypialń magów ognia powstał tam teraz pokój do sprawdzania jakości wydobytej rudy. Reszta jest w idealnym porządku.

Kuźnia
Poprzednia kuźnia została zamknięta na stałe wielką ścianą z drewna, która wcześnie podtrzymywała wejście do kuźni. Teraz znajduje się ona w na zewnątrz w której to pracuje jeden kowal w pocie czoła.

Sypialnie rycerzy
Ogólnie nic się tu nie zmieniło, wszystko jest w idealnym porządku. Jedynie teraz przesiadują ty rycerze a wcześniej byli tu strażnicy.

Pokój więzienny
Strzelnice zastąpiło więzienie, ponieważ poprzedni budynek został zawalony po wyładowaniu bariery. Znajdują się tutaj 4 cele w, których przesiadują pojmani skazańcy. Cel strzeże jedne z rycerzy, który posiada również klucz do nich.

Historia po bitwie w dolinie

Zamek został stracony przez paladynów na rzecz panujących później orków. Zasiadł tam Ur-Shak, który prowadził stamtąd wojska na wyspę. Zamek stał się miejscem strategicznym dla orków.​
zamek1.png
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom