Wywiad Z Piranha Bytes.

Status
Zamknięty.
Dołączył
23.12.2005
Posty
33
Wywiad przeprowadzony przez Dereka dela Fuente ze Stefanem Bergerem, członkiem Piranha Bytes, firmy pracującej nad trzecią częścią gry oraz Kai Rozenkranzem, kompozytorem odpowiedzialnym za dźwięk w najnowszej odsłonie tej gry, który dodatkowo zajmuje się efektami wizualnymi, grafiką oraz oficjalną stroną gry.

Czy uzasadnione jest stwierdzenie, że jeśli chodzi o sprzedaż gry poza granicami Niemiec, nie jesteście zbytnio usatysfakcjonowani wynikami? Marzy wam sie podbicie rynków w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, czy zatem zamierzacie to osiągnąć trzecią częścią gry?

Kai: W porównaniu z rynkiem w Niemczech, w USA i UK seria Gothic istotnie nie była ogromnym sukcesem. Kiedy Gothic II pojawił się w USA, na rynku był już od ponad roku i ciężko mu było rywalizować z imponującymi pod wzgledem wizualnym grami tego okresu. Z powodu kiepskiego marketingu i problemami, jakie mieliśmy z dystrybutorami, tylko mała grupa graczy wiedziała o istnieniu tej gry podczas gdy w Niemczech mieliśmy już rzeszę jej fanów. To oni rozpuścili po świecie wieści o tej grze. Chociaż seria Gothic nadal nie jest tak znana w USA i UK, międzynarodowa rzesza fanów nadal rośnie.Wspieramy ich jak mozemy, wydając między innymi edycje kolekcjonerskie zawierające dwie poprzednie części, które pojawią sie na całym świecie zanim wydana zostanie trzecia część. Poza tym jakość samego produktu znacznie wzrośnie, przez co będziemy mogli konkurować z innymi produktami tego typu na rynku.

Czy moglibyście przybliżyć graczom jakie są obecne zamierzenia producenta dotyczące serii, a przede wszystkim powiedzieć co nieco o znaczących zmianach jakie pojawią sie w najnowszej części?

Kai: Od samego początku naszym zamierzeniem było stworzenie nowego, niezwykłego świata gry. Skupiliśmy się raczej na nowych pomysłach niż powielaniu stereotypów. Nadal jednak nie możemy uniknąc wpływu, jaki wywiera świat gier RPG oraz filmów fantasy. W Gothic III staramy się zachować te klimaty które były w poprzednich częściach, ale również dodać coś nowego tam, gdzie to możliwe. Ci gracze, którzy dobrze znają poprzednie części, poczują że w klimacie gry praktycznie nic się nie zmieniło, a jedynie pewne rzeczy zostały udoskonalone. Przykładem tutaj może byc system walki i rozwoju umiejętności bohatera. Zastąpiliśmy niektóre dostępne w drugiej części umiejętnosci bohatera dużą ilością 'mini' umiejętności. Do tej pory gracz dbał tylko o podnoszenie dostępnych umiejętności swojego bohatera tak, by osiągnać możliwie jak najwyższy poziom. W trzeciej części będzie możliwe takie dobieranie 'mini' umiejętności, że gracz stworzy niepowtarzalną postać dysponującą znacznie większymi możliwościami.

Czy moglibyście nam powiedzieć kilka słów o ekipie pracującej nad serią Gothic, nad czym pracowali do tej pory i co nowego mogą wnieść do gatunku gier cRPG?

Stefan: Jak dotąd Piranha Bytes wyprodukowała pierwszą i drugą część gry 'Gothic' oraz dodatek 'Noc Kruka'. Piranha Bytes została założona w 1996 roku. Jej siedzibą nie jest jest żaden biurowiec ale .... mały domek jednorodzinny w Essen w Niemczech. Zespół PB stworzył nowy wiarygodny świat. Podczas gry decydujemy czy chcemy rozmawiać z danym NPCtem, czy nie, a nasza rozmowa i nasze czyny mają wpływ na przebieg akcji. Jeśli zatem zabijemy członka straży miejskiej, mamy problemy do końca gry, podczas gdy w innych grach tego typu ten fakt zostałby zapomniany i nie miałby znaczenia. Postacie rozmawiają o nas z innymi NPCtami, wyrażając sie o nas dobrze i źle, co również ma wpływ na opinie o naszym bohaterze i albo mogą mu pomóc albo zaszkodzić.

Co sprawia że świat Gothica jest taki niezwykły i czy moglibyście nam przybliżyć to co będzie się działo w trzeciej części?

Stefan: Akcja pierwszej i drugiej części rozgrywa się na wyspie Khorinis. Trwa wojna ludzi z orkami. Na tejże wyspie znajduje się wiele kopalń z pokładami magicznej rudy, która niezbędna jest do produkowania oręża przeciw orkom - bez niej zwycięstwo jest mało prawdopodobne. Na końcu drugiej części bohater wraca statkiem na kontynent. We wprowadzeniu do Gothica III zobaczymy statek na krótko przed przybyciem na kontynent. Zobaczymy połonące domy, ludzi uciekających przed orkami. Przychodzi do głowy jedna myśl: orkowie prawdopodobnie wygrali wojnę, a ludzie stali się ich niewolnikami...

Może kilka słów o technologii która pojawi się w trzeciej części, a zwłaszcza o silniku 3D?

W najnowszej części Gothica używamy zupełnie nowego silnika Genome Engine. Nadal jednak wykorzystujemy grafikę NVIDIA, która daje nam wiele możliwości. Tak więc wykorzystujemy najnowszą technike komputerową by stworzyć najbardziej fascynujący świat RPG jaki dotąd powstał. Nowa część da więcej możliwości graficznych bohaterom, animacjom i budynkom.

Fani Gothica w swoich opiniach o grze niezbyt pochlebnie wyrażali się o interfejsie gry, który ich zdaniem był nieporęczny. Czy w trzeciej części zostanie on w jakiś sposób zmieniony / poprawiony?

Stefan: Mogę obiecać, iż będzie wiele zmian w interfejsie i systemie kontroli gry. Interfejs w G1 i G2 oparty był o wersje na konsole, która jak wiadomo, nigdy się nie ukazała. Wprowadziliśmy wiele usprawnień w trzeciej części, dzięki którym prowadzenie gry będzie jeszcze łatwiejsze. Ponieważ ekwipunek bohatera w G1 i G2 był najbardziej krytykowany przez graczy - i tutaj pojawią się zmiany.

Czy poziom sztucznej inteligencji w G3 zrobi na graczach większe wrażenie? Czy to, co będzie robił bohater będzie miało wpływ na to, jak postrzegać go bedą inne postacie gry?

To jest jeden z najmocniejszych atutów Gothica - realistyczny świat, w którym po każdej akcji można spodziewać się określonej reakcji. Ludzie bedą pamiętać przez całą grę czyny naszego bohatera i będą opowiadać historie o nim i o jego towarzyszach. Prosty przykład: jeżeli nasza postac zabije owcę na oczach jakiegoś farmera, ten rozpowie pozostałym farmerom o tym czynie i żaden z nich mu później nie pomoże, dopóki w jakiś sposób tej sytuacji nie załagodzi (np. zapłaci za owce lub wykona dla farmera jakąś misję). Jeżeli zabijemy farmera zaraz po zabiciu owcy - nikt się nie dowie, no chyba że ktoś inny to zabójstwo widział.... Innym przykładem jest cała gra. Ponieważ orkowie wygrali wojnę z ludźmi, gracz sam zadecyduje po której stronie stanie: czy po stronie orków czy też pomoże ludziom w walce z nimi. Jeśli pomoże orkom - ludzie z tego faktu nie bedą zadowoleni, co wyraźnie bedą okazywać. Gdy pomagając ludziom zabije kilka orków, one wyznaczą za jego głowę nagrodę... To jak poprowadzimy bohatera, bedzie miało wpływ na przebieg całej gry.

Może teraz kilka słów o nowych stworzeniach i nowych przeciwnikach.

Jako że gra ma miejsce na kontynencie, a nie na małej wyspie, będzie ponad 30 nowych stworzeń oraz z tuzin nowych przeciwników. Pojawią się ogromne, wrogonastawione T-Rexy, które będą atakowały przy każdej nadażającej sie okazji. Stworzyliśmy również w miarę przyjaźnie nastawione nosorożce, które zaatakują gracza jedynie wtedy, gdy on zaatakuje je pierwszy. A wtedy może mieć nie lada problem z wyjściem z tej potyczki żywym.

W G3 pojawią się nowe postacie, ale czy będzie istniała możliwość spotkania bohaterów z poprzednich części?

Jak wiadomo, w G3 nadal naszym bohaterem jest Bezimienny, ale pojawią sie również jego starzy przyjaciele, którzy być może pomogą mu w jego walce. Przekonamy sie także, że ludzie i orkowie bedą znali Bezimiennego i jego czyny z krążących po kontynencie historii o nim.

Ostatnie kilka słów dotyczących wielkości gry.

Świat G3 będzie 3-4 razy większy od tego w G2. Istnieć będzie około 20 dużych miast, z czego połowa będzie okupowana przez orki. Gracz będzie walczył przeciwko 30 nowym stworzeniom i tuzinowi nowych postaci. Około 50 róznych zaklęć pomoże mu w walce.


To wywiad który wziąłem z pewnych żródeł. To są słowa Dereka dela Fuente. Rozmawia z nim człowiek z Piranhy bytes Stefan Berger.
 
G

Gray_Fox

Guest
Niesamowite! Dzięki za ten wywiad. Bardzo mi to przybliżyło Gothic'a III a ucieszyło że stara dobra NIVIDIA to dalej podkład graficzny.

QUOTE Gothica III zobaczymy statek na krótko przed przybyciem na kontynent. Zobaczymy połonące domy, ludzi uciekających przed orkami. Przychodzi do głowy jedna myśl: orkowie prawdopodobnie wygrali wojnę, a ludzie stali się ich niewolnikami...

Czyli hardkorowa sytuacja na wyspie. Yeah to mi sie podoba ^^

JEszcze raz dzieki za info. Sorx za krótkiego posta
wink.gif
 

Pirat_Skip

Member
Dołączył
26.8.2005
Posty
86
Ten wywiad jest jednym z najlepszych, ponieważ tu się dowiadujemy najwięcej. Bardzo mi sie to podoba. Nooo czuje że Xardasie będziesz miał niezłą kariere na tej stronie. Gratulacje i oby tak dalej.. Aha i mam nadzieje że ty tego sam nie wymyśliłeś co ?
Na pierwszy rzut oka tak mi się wydawało ale o przeczytaniu całości wiem że jednak chyba nie. Sorry że mam takie o tobie zdanie, ale jesteś u nowy. I napisałeś niedawno nowe opo. W końcu ludzie nie ufali od początku Beezimiennemu w
Gothicu no nie? A tu jest podobny do gothica klimat
biggrin.gif

Pozdrawiam
 

Locke

New Member
Dołączył
23.12.2005
Posty
26
Wywiad przetłumaczony całkiem nieźle, można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy. Jednak jest kilka literówek i błędów :
QUOTE Wywiad przeprowadzony przez Dereka dela Fuente ze Stefanem Burgerem, członkiem Piranha Bytes, firmy pracującej nad trzecią częścią gry oraz Kai Rozenkranzem, kompozytorem odpowiedzialnym za dźwięk w najnowszej odsłonie tej gry, który dodatkowo zajmuje się efektami wizualnymi, grafiką oraz oficjalną stroną gry.
Bergerem, nie Burgerem. Ten sam błąd jest tu :
QUOTE To wywiad który wziąłem z pewnych żródeł. To są słowa Dereka dela Fuente. Rozmawia z nim człowiek z Piranhy bytes Stefan Burger
I kolejny błąd :

QUOTE Zobaczymy połonące domy, ludzi uciekających przed orkami. Przychodzi do głowy jedna myśl: orkowie prawdopodobnie wygrali wojnę, a ludzie stali się ich niewolnikami...
Płonące. To wszystkie błędy, które zauważyłem, aczkolwiek może ich być więcej.
 

4d4s

New Member
Dołączył
19.9.2005
Posty
11
QUOTE (Locke @ 23-12-2005, 17:07) Wywiad przetłumaczony całkiem nieźle, można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy. Jednak jest kilka literówek i błędów :
QUOTE Wywiad przeprowadzony przez Dereka dela Fuente ze Stefanem Burgerem, członkiem Piranha Bytes, firmy pracującej nad trzecią częścią gry oraz Kai Rozenkranzem, kompozytorem odpowiedzialnym za dźwięk w najnowszej odsłonie tej gry, który dodatkowo zajmuje się efektami wizualnymi, grafiką oraz oficjalną stroną gry.
Bergerem, nie Burgerem. Ten sam błąd jest tu :
QUOTE To wywiad który wziąłem z pewnych żródeł. To są słowa Dereka dela Fuente. Rozmawia z nim człowiek z Piranhy bytes Stefan Burger
I kolejny błąd :

QUOTE Zobaczymy połonące domy, ludzi uciekających przed orkami. Przychodzi do głowy jedna myśl: orkowie prawdopodobnie wygrali wojnę, a ludzie stali się ich niewolnikami...
Płonące. To wszystkie błędy, które zauważyłem, aczkolwiek może ich być więcej.
o LOL co ty wypisujesz błędy żeby posta nabic??
 

Lord Sado

Member
Dołączył
12.8.2005
Posty
398
QUOTE Wywiad przetłumaczony całkiem nieźle, można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy. Jednak jest kilka literówek i błędów :

QUOTE
Wywiad przeprowadzony przez Dereka dela Fuente ze Stefanem Burgerem, członkiem Piranha Bytes, firmy pracującej nad trzecią częścią gry oraz Kai Rozenkranzem, kompozytorem odpowiedzialnym za dźwięk w najnowszej odsłonie tej gry, który dodatkowo zajmuje się efektami wizualnymi, grafiką oraz oficjalną stroną gry.


Bergerem, nie Burgerem. Ten sam błąd jest tu :
QUOTE
To wywiad który wziąłem z pewnych żródeł. To są słowa Dereka dela Fuente. Rozmawia z nim człowiek z Piranhy bytes Stefan Burger


I kolejny błąd :

QUOTE
Zobaczymy połonące domy, ludzi uciekających przed orkami. Przychodzi do głowy jedna myśl: orkowie prawdopodobnie wygrali wojnę, a ludzie stali się ich niewolnikami...


Płonące. To wszystkie błędy, które zauważyłem, aczkolwiek może ich być więcej.


o LOL co ty wypisujesz błędy żeby posta nabic??

O nim można powiedzieć tylko pozytywnie, ponieważ wpatrzył się w teks i znalazł błędy, lecz o tobie można powiedzieć tylko negatywnie. Według mnie to ty tylko nabijasz posty, a nie on. Wracając do tematu to nieźle żeś zrobił, bardzo nam dopomogłeś. Musiałeś się nieźle potrudzić z tym tekstem, chyba że to ty nietłumaczyłeś, w każdym razie wszystkim nam pomogłeś. 50 zaklęć nieźle i nowe potwory, neutralnie nastawione nosorżce i krwiożercze dinozaury, ciekawe. Nie mogę się doczekać G3, pozdro, WESOŁYCH ŚWIĄT
 

Dark Shadows

Active Member
Dołączył
21.10.2005
Posty
1349
Bardzo długi i obszerny wywiad i uważam, że nie jest on wymyślony. Sporo się zgadza. Za dużo się nie dowiedziałem, ale i tak coś, co nieco się nowego dowiedziałem. Rażą błędy literowe, ale cała reszta jest w porządku. Mała wpadka z nazwiskiem, ale w sumie to nic takiego.

Dzięki za ten wywiad i pozdrawiam Xardas. Znam go i wiem, że nie podrobiłby tego wywiadu wiec raczej nie musicie mu tego zarzucać.

Pozdrawiam.
 
Dołączył
23.12.2005
Posty
33
Wow. Niewiedzialem ze tyle na tym zyskam!! Dzieki za te recenzje. I chce powiedziec ze tego nie zmyslilem. Sorki za bledy od 1 stycznia nie bede robil. (jestem na kompie w niemczech. Nie ma tam u kreskowane itp.)
wink.gif
 

Robinhood

Member
Dołączył
9.1.2005
Posty
354
Wywiad naprawde pasjonujacy ... zaweira se w nim kilka nowych informacji jednak wiekszosc z nich mozna bylo uslyszec juz jakies 3 miesiace temu ... teraz przynajmniej mamy pewnosc ....
smile.gif
 

Kriss

Member
Dołączył
27.12.2005
Posty
32
Wywiadzik jest naprawdę przydatny i wiele wyjaśnia, fajnie by było gdyby ktoś dogrzebał się więcej informacji o samej fabule G3 jak i o bezimiennym. Mogli by mu w końcu dać jakieś imie.
 

rex

Member
Dołączył
22.12.2004
Posty
170
Bardzo dobry wywiad dzięki niemu przybliżyłes mi moc wtajemniczenia w gothic i teraz bede mógł sie skupić na innych rpg. LAe czy one niesa zakazane te wywiady zawsze coś na dole jest napisane chyba że coś tam sa prawa autorskie. DObra niewarzne.
 

Bor@

Member
Dołączył
19.1.2005
Posty
274
Dzieki za wywiad.co prawda wiedzialem juz wiekszosc z tych rzeczy ale np. to ze na filmiku beda palic sie domy i uciekajacy ludzie przed orkami...
duzo ciekawych rzeczy naprawde.mniam.juz sie nie moge doczekac Gothica 3!
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom