Wszystko O Polowaniu

Status
Zamknięty.

Phantom Lord

Active Member
Dołączył
9.8.2007
Posty
1351
Polowanie w świecie Gothic jest bardzo obszerne i rozbudowane, a wszystkiego co jest z nim związane nasz bohater musi się nauczyć. Podczas przygody, na naszej drodze spotkamy wielu nauczycieli zdolności łowieckich, gdyż myśliwych nie brakuje. Niemal każdy napotkany łowca z chęcią pokaże nam jak należy polować oraz jak pozyskiwać trofea z upolowanej zwierzyny. Nasz bohater na początku każdej części gry jest słaby i aby mógł polować na grubego zwierza musi nabrać doświadczenia. Po upolowaniu zwierzyny Bezimienny potrafi uzyskać mięso. Jest to podstawowy surowiec uzyskiwany z polowania. Mięso służy jako jedzenie, można je spożyć na surowo, lub upiec nad ogniskiem. Wtedy jest ono jeszcze bardziej apetyczne. Kiedy zdobędziemy już doświadczenie i weźmiemy kilka lekcji u myśliwych, oprawianie zwierzyny nie będzie dla nas żadnym wyzwaniem. Wtedy oprócz jedzenia będzie można uzyskać takie elementy jak skóra ze ssaków oraz gadów, pazury, kły, języki, rogi, skrzydła, żuwaczki, a z bardziej wyszukanych stworów łuski, krew albo nawet serca. Broń jakiej używają myśliwi, jest z reguły bronią dystansową, a więc bądź łuk, bądź kusza. Pierwsza broń zadaje mniejsze obrażenia, ale jest szybkostrzelna, zaś druga jest wolniejsza ale zadaje większe obrażenia. Znajdzie się również myśliwska broń biała np. nóż na wilki. W trzeciej części gry łuki były bardzo dobre. Najlepsze z nich to m.in. Cicha śmierć (115 obrażenia) i Nimrod (110 obrażenia), nie zapominając o największym z nich, Demonicznym Łuku (120 obrażenia). Szycie z łuku do zwierza, to całkiem przyjemna praca. W świecie gry lasów nie brakuje, a co za tym idzie nie brakuje też zwierzyny. Dobry myśliwy wie gdzie celować, aby położyć zwierzę bądź jedną, bądź małą ilością strzał. Polowanie to również bardzo dobry zarobek. Na trofea myśliwskie znajdzie się niejeden kupiec. Za przykład może posłużyć Gothic II i Bosper, myśliwy mający sklep w Khorinis. Za skóry daje on bardzo dobrą zapłatę. Wyposażenie myśliwskie, wraz z rozwojem naszej postaci trzeba, a przynajmniej dobrze jest zmieniać, gdyż gra oferuje szeroki arsenał różnorakich broni dystansowych i białych. Wiele z nich to wspaniałe, śmiercionośne narzędzia. W grze można się spotkać z kilkoma ciekawymi misjami, które mają powiązanie z polowaniem np. Czarna Skóra, Prychająca Istota czy Pazury Zębacza. Przyjrzyjmy się smokom w GII. Przecież rozdział, w którym musimy je zabić, nazwany jest polowaniem na smoki, bo i jest to rodzaj polowania, bardzo niebezpieczny, ale jakże chwalebny i wywyższający na miano bohatera, tego kto pokonał owe bestie. W Gothicu jest wiele misji, gdzie ktoś nas prosi o zabicie jakichś stworów albo o dostarczenie jakiegoś trofeum, czasem nawet dużej liczbie. Takie misje z reguły nie są trudne, tym bardziej dla doświadczonego myśliwego. Przeważnie można je potraktować jako dodatkową rozrywkę, gdyż wystarczy iść do lasu, lub do innego miejsca. To zależy od tego w jakim miejscu występuje dana zwierzyna. W G I i II dla myśliwego była najważniejsza zręczność oraz odpowiednio wyuczona zdolność walki łukiem lub kuszą. W GIII zręczność została zastąpiona przez zdolności myśliwskie. Zdolności tych jak i każdych innych innych można dodatkowo nauczyć się za pomocą mikstur i ziół oraz z kamiennych tabliczek (Noc Kruka), GIII zdolności myśliwskich dodaje jeszcze każde uczestnictwo w polowaniu. Dla myśliwego najważniejsze jest mistrzowskie opanowanie strzelanie z łuku albo kuszy. W GIII pojawiło się kilka ciekawych umiejętności łowieckich takich jak: polowanie na grubego zwierza czy łowca orków. Trzeba też dobrze rozwinąć celność. Dzięki niej można bądź pokonać wielu wrogów, bądź wybić całe stado zwierząt zanim do nas dobiegną lub zdążą uciec. Wspomnę jeszcze o Nordmarczykach. Wielu z nich jest wielkimi myśliwymi. Lud ten żyje z polowań, gdyż śnieżna kraina jest obficie zaopatrzona w zwierzynę. W Myrtanie zaś najlepsi wojownicy mieszkali w Faring i również udawali się na łowy do Nordmaru.
Dodatkowo każdy myśliwy powinien być wyszkolony w walce bronią białą, gdyż może zdarzyć się taka sytuacja, że podczas polowania np. na watahę wilków, jeden osobnik podejdzie niebezpiecznie blisko i wtedy myśliwy zmuszony jest użyć miecza, bądź noża.
Podsumowując, polowanie jest przyjemna czynnością i bardzo opłacalną, dostarczającej wielu przygód oraz doświadczenia. Dobry myśliwy jest ponadto doskonale wyszkolonym wojownikiem. W świecie Gothica polowanie uważam za świetny pomysł. Grając jako łowca, na pewno nie można się nudzić, a ten kto zgłębi sztukę polowania, będzie mógł jeszcze bardziej cieszyć się grą.
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom