Imię: Inog
Wiek: Około 30 lat
Rodzina: Brat Anog
Wyznanie: Innos
Miejsce pobytu: Geldern
Piastowana funkcja: Władca Geldern, współrządca zachodniej części Myrtany
Zbroja: Pancerz najemnika orków
Oręż: Wielki topór
Inne cechy: brak
Inoga spotykamy po wykonaniu wszystkich zadań dla Anoga. Jest on słabym i zahukanym władcą który nie radzi sobie z miastem. Brat ciągle musi mu pomagać. Inog jest także bardzo niezdecydowany - boi się rozbić obóz orków tuż pod jego miastem aby nie narazić się an ataki Thorusa. Świadczy to też o tym, że przejmuje się losami miasta. Upiera się, że nie odwiedzi Anoga dopóki nie załatwi ważnych spraw w mieście co także świadczy o jego lojalności wobec Geldern. Największym problemem władcy jest zagrożenie ze strony Thorusa oraz brak pieniędzy w miejskim skarbcu. Na szczęście w skutek działań bezimiennego sytuacja poprawia się. Inog jest także lojalny wobec swojego brata, jest jego prawą ręką. Mimo wielu wad jakoś radzi sobie w roli władcy i jest lojalny wobec swego miasta co jest jego wielką zaletą.
Imię: Thorus
Wiek: około 40 lat
Rodzina: brak
Wyznanie: Swoje interesy
Miejsce pobytu: Trelis
Piastowana funkcja: przywódca najemników, władca Trelis i ziem zajętych przez orków.
Zbroja: Ciężki pancerz najemnika
Oręż: Wielki Topór
Inne cechy: pochodzi z wysp południowych, jest czarnoskóry
Torusa wszyscy już chyba znają. Prze niektórych ubity już trzy razy – widać niedokładnie lub ma niesamowity dar zmartwychwstawania. Swoją karierę najemnika przy wejściu do Trelis zakończył na tronie miasta. Z Zmierzchu Bogów dowodzi orkami i najemnikami w południowej części Myrtany. Thorus ma plany zajęcia całej Myrtany za pomocą nieczystych mocy. Kradnąc oko Innosa za sprawą orkowych magów przywołuje do tego świata potężnego demona o niebanalnym imieniu – Bestia. Niestety potwór zostaje zgładzony przez Bezimiennego a Thorus ucieka na przełęcz łączącą Varant z Myrtaną. Bezimienny po raz kolejny ma u niego przyjemność wykonać kilka zadań, może go także czwarty raz ukatrupić jednak znów niezbyt skutecznie bo czarny charakter pojawi się znów w Arcania Gothic 4. Ogólnie Thorus nie jest złym człowiekiem, nie ma zamiaru zniszczenia całego świata, dla niego liczą się jedynie zyski i władza no i dzisiejszych czasach ma chłop trochę racji. Po przejęciu władzy przez Bezimiennego prawdopodobnie ucieka do Varantu a stamtąd na Wyspy południowe do Setariff.
Imię: Kan
Wiek: nieokreślony
Rodzina: syn Grosh
Wyznanie: Beliar
Miejsce pobytu: Montera później Okara
Piastowana funkcja: Władca Montery, przywódca orków w południowej Myrtanie
Zbroja: Unikalna
Oręż: Orkowy topór
Inne cechy: nic oprócz tego, ze jest orkiem
Kan, spotykany także w Gothicu 3 przez wielu uśmiercony ale jak widać znów nie dokładnie. Być może Thorus nauczył go sztuki zmartwychwstawania lecz za drugim razem już mu się nie udało i skonał ostatecznie w walce z Bezimiennym i Magiem Wody w Okarze. Swoim zachowanie przypomina zwykłego orka, mówiąc krótko jest chamski i bezpośredni. Nie wiadomo nic więcej o jego rządach oprócz tego, że orkowie są lojalni wobec niego. Formalnie na południu Myrtany rządzi Thorus lecz zawdzięcza to głównie militarnemu wsparciu Kana. W 4 odsłonie sagi spotykamy jego syna Grosha który wraz z Ethornem IV i Thorusem przywołuje demona do Setariff. Kan powszechnie uważany jest za czarny charakter zresztą jak wszyscy orkowie. Kocha wojnę jest chamski i bezpośredni. Zarazem jest dobrym wojownikiem i przywódcą, tyle że już nie żyje.
Imię: Milten
Wiek: około 35 lat
Rodzina: brak
Wyznanie: Innos
Miejsce pobytu: Trelis później Gotha i jaskinia w lesie za Monterą. NA końcu Vengard.
Piastowana funkcja: mag ognia stojący po stronie Gorna
Zbroja: szata maga ognia
Oręż: Kula Ognia
Inne cechy: Charakterystyczna grzywka
Milten towarzyszy Bezimiennemu od pierwszej części Gothica jest to jeden z jego przyjaciół. Z Zmierzchu Bogów zostaje porwany przez Thorusa ponieważ miał przy sobie oko Innosa potrzebne Mistrzowi Przywołań do przyzwania Bestii. Następnie na polecenie Oscha zostaje uwolniony przez Bezimiennego. Pod koniec gry prowadzi armie Generała Lee wraż z Oschem i bezimiennym go jaskini mistrza przywołań. W Vengardzie składa propozycje aby Bezimienny został królem Myrtany i deklaruje mu swoje oddanie. Milten jest bardzo pozytywną postacią. Ma łagodny, ugodowy charakter jednak nieraz potrafi wpaść w gniew. Jest mądrym magiem i wielkim uczonym oraz oddanym przyjacielem.
Imię: Gorn
Wiek: około 40 lat
Rodzina: Ponoć szwagier Garika
Wyznanie: Innos
Miejsce pobytu: Gotha
Piastowana Funkcja: Władca Gothy i Farning
Zbroja: Ciężki Pancerz Nordmarczyka
Oręż: Topór bojowy barbarzyńcy
Inne Cechy: prawdopodobnie pochodzi z wysp południowych, jest czarnoskóry. Uwielbia Nordmar
Stary przyjaciel Bezimiennego. Będąc władca Gothy napada na Thorusa z powodu jego planów przejęcia Myrtany. W grze jest to istota postać lecz Bezimienny nie ma z nim wiele do czynienia w tej części. Gorn jest zapalonym wojownikiem i nienawidzi orków. Ma swojego szpiega w Trelis o imieniu Hector Osch. Jego kontaktem jest także Mag Wody w Okarze później zaatakowany przez Kana. Po śmierci przywódcy Bezimienny otrzymuje od niego wiele garść cennych informacji. Na końcu gry w Vengardzie Gorn przysięga wierność Bezimiennemu i chce aby został królem Myrtany. Gorn jest świetnym wojownikiem aczkolwiek nie grzeszy inteligencją co nie znaczy, że jest głupi. Jego ulubioną bronią jest topór siejący postrach miedzy orkami których bardzo nienawidzi. Jest oddany i lojalny zawsze można na niego liczyć.
Imię: Lee
Wiek: około 35 lat
Rodzina: brak
Wyznanie: Innos
Miejsce pobytu: Vengard następnie Gotha i jaskinia w lesie za Monterą. Na końcu znów Vengard.
Piastowana funkcja: Władca Vengardu i Ardei, namiestnik królewski, posiada tytuł lorda.
Zbroja: Pancerz Paladyna
Oręż: Prawdopodobnie miecz dwuręczny
Inna cechy: były królewski generał
Lee to kolejny stary przyjaciel Bezimiennego. Po podzieleniu Myrtany rządzi wschodnią jej częścią. Trzyma swój lud z dala od wojny sądząc, że walska w końcu zmęczy obydwie strony. Ma pod sobą paladynów jednak jest jedynie elektem i nie może im rozkazywać. Dopiero Bezimienny przekonuje Hanza – generała paladynów do działań. Lee postanawia trzymać się z dala od wojny ale ulega w końcu argumentacji bezimiennego i wyrusza na czele armii na pomoc Gocie. Na końcu gry ślubuje wierność przed bezimiennym i wyraża pragnienie aby ten został nowym królem Myrtany. Następnie jest najwierniejszym generałem króla Rhobara III. Lee jest postacią bardzo pozytywną, niegdyś niesłusznie osądzoną o zdradę. Cechuje go wyważenie, lojalizm i rozwaga.
Imię: Hector Osch
Wiek: około 30 lat
Rodzina: brak
Wyznanie: Własne interesy
Miejsce pobytu: Trelis następnie Gotha i jaskinia w lesie za Monterą. Na końcu znów Vengard.
Piastowana funkcja: szpieg Gorna
Zbroja: Pancerz elitarnego szpiega
Oręż: Miecz
Hector Osch to główny szpieg Gorna w Trelis. Szybko wkupił się w łaski Thorusa i przekazywał tajne informacje swemu pracodawcy. W kontakcie jest grubiański i zadufany lecz stoi po dobrej stronie, wiec trzeba go tolerować. W końcu Thorus orientuje się, ze jest on szpiegiem i zamyka go w dawnej świątyni Adanosa skąd zostaje uwolniony przez Bezimiennego. Następnie razem udają się do Gothy i biorą udział w ataku na oddziały Orków w jaskini za Monterą. Hector Osch jest postacią pozytywną lecz trudną w obyciu. Jako jedna z niewielu osób w grze posiada nazwisko. Jest dobrym szpiegiem choć prawdopodobnie to „pancerz elitarnego szpiega” mógł go zdradzić. Nie mniej jednak został uratowany uprzednio wyciągnąć wiele użytecznych informacji od Thorusa.