Phantom Lord
Active Member
- Dołączył
- 9.8.2007
- Posty
- 1351
Vengard to stolica Myrthany, państwa położonego w centrum Kontynentu. Jako najważniejsze miasto w kraju jest siedzibą króla i najwyższego kapłana, a także wojska – rycerzy i paladynów oraz magów ognia. Stanowi ważny punkt na szlaku handlowym, a otoczone wysokim i grubym murem, jest doskonałą jednostką obronną.
Położenie
Vengard leży na wschodnim wybrzeżu Kontynentu, u delty rzeki. Nie ma bezpośredniego dostępu do morza, gdyż wybudowano je na klifie – prawdopodobnie ze względów obronnych. Najbliżej stolicy leżą Ardea i Faring, a drogi do niego prowadzą niemalże z każdego miasta kontynentu. Dotarcie tam utrudniać mogą jedynie pełne agresywnej zwierzyny lasy.
Mapa Myrthany z oznaczoną stolicą
Budowa miasta
Stolica Myrthany jest, a to nic dziwnego, największym miastem tegoż kraju. Jak było już wspomniane, zbudowano je na klifie. Można więc stwierdzić, że granica Vengardu jest naturalna. Jego budowa jest również ustosunkowana do krzywizny terenu. Patrząc na miasto od południa można odnieść wrażenie, że ono „rośnie”. Na niższym terenie wybudowano mniejsze budynki, w najwyższym punkcie znajduje się dumny zamek królewski, otoczony oddzielnym murem. Zastosowanymi surowcami budowlanymi są cegły, kamień i drewno. Architektura jest dość prosta, ale potężna i wyniosła.
Do stolicy prowadzą dwie bramy. Rozmieszczono wiele wieżyczek obserwacyjnych i kwater wojskowych wewnątrz muru. Na północ od zamku znajduje się kaplica Innosa.
Vengard otoczony magiczną barierą
Zamek
Zamek Vengardu jest siedzibą najważniejszych osób w mieście. Jest tam sala tronowa, ponad nią komnata najwyższego maga i pomocnika władcy. Na środku placu stoi chram Innosa. Zamek jest stale patrolowany przez żołnierzy. Król w Vengardzie żyje więc dość skromnie, w porównaniu chociażby do króla Asasynów, ale godnie i bezpiecznie.
Sala tronowa króla Rhobara II
Wojna z Orkami
Podczas wojny z Orkami prowadzonej przez króla Rhobara II, miasto zostało zaatakowane przez Orkową armię i niemal całkowicie zburzone i wyludnione. Nienaruszony pozostał zamek i kaplica – te dwa miejsca stały się również schronami dla ostatnich paladynów i mieszkańców, a także samego króla. Aby uchronić miasto przed ostateczną zagładą, król Rhobar wraz z magami ognia stworzył magiczną barierę. Spełniła ona swoją rolę, ale jednocześnie uwięziła ludzi sam na sam ze swoimi największymi wrogami. Miasto zostało jednak uratowane przez Bezimiennego Bohatera.
Miasto zniszczone przez Orków
Bezkrólewie i powrót monarchii
W okresie bezkrólewia, który rozpoczął się po wojnie z Orkami, państwo podzieliło się na stronnictwa. Vengard odbudowano. Stał się on centrum rządzonego przez generała Lee neutralnego okręgu. Spokój stolicy zakończył jednak powracający z Nieznanych Krain Bezimienny – wybawiciel Myrthany. Zaczął on ponownie walczyć o zjednoczony kontynent, zasiadł w końcu na tronie Vengardu jako Rhobar III, by rządzić żelazną ręką.
Położenie
Vengard leży na wschodnim wybrzeżu Kontynentu, u delty rzeki. Nie ma bezpośredniego dostępu do morza, gdyż wybudowano je na klifie – prawdopodobnie ze względów obronnych. Najbliżej stolicy leżą Ardea i Faring, a drogi do niego prowadzą niemalże z każdego miasta kontynentu. Dotarcie tam utrudniać mogą jedynie pełne agresywnej zwierzyny lasy.
Mapa Myrthany z oznaczoną stolicą
Budowa miasta
Stolica Myrthany jest, a to nic dziwnego, największym miastem tegoż kraju. Jak było już wspomniane, zbudowano je na klifie. Można więc stwierdzić, że granica Vengardu jest naturalna. Jego budowa jest również ustosunkowana do krzywizny terenu. Patrząc na miasto od południa można odnieść wrażenie, że ono „rośnie”. Na niższym terenie wybudowano mniejsze budynki, w najwyższym punkcie znajduje się dumny zamek królewski, otoczony oddzielnym murem. Zastosowanymi surowcami budowlanymi są cegły, kamień i drewno. Architektura jest dość prosta, ale potężna i wyniosła.
Do stolicy prowadzą dwie bramy. Rozmieszczono wiele wieżyczek obserwacyjnych i kwater wojskowych wewnątrz muru. Na północ od zamku znajduje się kaplica Innosa.
Vengard otoczony magiczną barierą
Zamek
Zamek Vengardu jest siedzibą najważniejszych osób w mieście. Jest tam sala tronowa, ponad nią komnata najwyższego maga i pomocnika władcy. Na środku placu stoi chram Innosa. Zamek jest stale patrolowany przez żołnierzy. Król w Vengardzie żyje więc dość skromnie, w porównaniu chociażby do króla Asasynów, ale godnie i bezpiecznie.
Sala tronowa króla Rhobara II
Wojna z Orkami
Podczas wojny z Orkami prowadzonej przez króla Rhobara II, miasto zostało zaatakowane przez Orkową armię i niemal całkowicie zburzone i wyludnione. Nienaruszony pozostał zamek i kaplica – te dwa miejsca stały się również schronami dla ostatnich paladynów i mieszkańców, a także samego króla. Aby uchronić miasto przed ostateczną zagładą, król Rhobar wraz z magami ognia stworzył magiczną barierę. Spełniła ona swoją rolę, ale jednocześnie uwięziła ludzi sam na sam ze swoimi największymi wrogami. Miasto zostało jednak uratowane przez Bezimiennego Bohatera.
Miasto zniszczone przez Orków
Bezkrólewie i powrót monarchii
W okresie bezkrólewia, który rozpoczął się po wojnie z Orkami, państwo podzieliło się na stronnictwa. Vengard odbudowano. Stał się on centrum rządzonego przez generała Lee neutralnego okręgu. Spokój stolicy zakończył jednak powracający z Nieznanych Krain Bezimienny – wybawiciel Myrthany. Zaczął on ponownie walczyć o zjednoczony kontynent, zasiadł w końcu na tronie Vengardu jako Rhobar III, by rządzić żelazną ręką.