- Dołączył
- 7.5.2008
- Posty
- 4856
Demo Gothica Remake oprócz wielu tajemnic zakopanych w plikach gry, posiada też ciekawostki w już uruchomionym produkcie. Zastanawialiście się gdzie mieszka cieniostwór, przed którym ostrzega nas Diego? Nie uważacie, że w okolicach przełęczy powinna być dodatkowa przestrzeń z kolejnym prowizorycznym schronieniem i ogniskiem? Co znajduje się w Starym Obozie, który widzimy na horyzoncie? Tym tematom przyjrzymy się w dzisiejszym artykule.
W demie do dyspozycji otrzymujemy sześć mniejszych lokacji do zwiedzania. Plac wymian, jeziorko, zawaloną kopalnię, płaskowyż nad kopalnią, miejsce na ognisko obok kopalni i zatoczka z drzewem wisielców. Nie uważacie, że to trochę za mało? Przecież Remake pozwala na dowolność w rozszerzaniu świata, widzimy to doskonale w zawalonej kopalni gdzie twórcy kreatywnie zagospodarowali przestrzeń.
Okazuje się że Alkimia przygotowała jeszcze jedno dodatkowe miejsce przy placu wymian. Aby się do niego dostać musimy się nieco powspinać, a przynajmniej tak będzie w pełnej grze. W Prologu Nyrasa na drodze do wejścia autorzy postawili skały. Skały które skutecznie schowały wejście na wyższe partie gór. Na szczęście utalentowani gracze znaleźli sposób aby sprawdzić to miejsce.
Wejście znajduje się na początku drogi pomiędzy jeziorem a bramą. Na początek należy pokonać dwie półki skalne, a następnie w jaskini użyć nowej umiejętności „wspinania”. Niestety w demie owa umiejętność nie jest dostępna dlatego dalszy widok możemy uzyskać tylko wolną kamerą. Na szczycie znajdziemy wgłębienie w skale. W tej mini jaskini utworzono magazyn wraz miejscem na ognisko. Przed jaskinią na lekkim wzniesieniu jest drugie ognisko.
Pierwszy stopień zablokowany skałą.
Odblokowane wejście.1
Jaskinia2
Miejsce do wspinaczki.
Ścieżka prowadząca do ogniska.
Mini magazyn.
Mini magazyn.
Ścieżka do ogniska.
Drugie ognisko.
Widok na cały obóz.
Przy okazji można spojrzeć jak wygląda górna część windy przenoszącej towary pomiędzy światem zewnętrznym a Górniczą Doliną. Jak można było się domyślić całość jest makietą bez większych szczegółów.
Grasujący cieniostwór to główny motywator działań jakie podejmuje Nyras. Musimy znaleźć bezpieczne miejsce do przenocowania aby dożyć kolejnego dnia. Jednak przez całą godzinną rozgrywkę nie widzimy tego stwora na oczy. Pytanie więc nasuwa się samo: gdzie możemy go znaleźć?
Jak już ustaliliśmy wyżej, miejsc dostępnych dla gracza nie ma za dużo. Także dla cieniostwora pozostają tylko dwie opcje.
Przy odpowiednich sztuczkach można się jednak tam dostać, a wnętrze skrywa pewną tajemnicę. Początkowo wszystko wygląda jak standardowa jaskinia, ale kilka kroków do przodu i naszym oczom ukazują się ruiny jakichś budowli. Kilka schodków i przekrzywione kolumny sugerują działanie grupy inteligentnych stworzeń mających swoją kulturę. Jeden zakręt w lewo i naszym oczom ukazują się ogromne kamienne drzwi.
Na drzwiach widzimy wielką czaszkę z otwartą szczęką. Moja pierwsza myśl gdy zobaczyłem te drzwi to wejście na cmentarz orków. W górnej części, prawie przy suficie, widać znak, który ewidentne nawiązuje do maski Śniącego. Tak więc te ruiny muszą być związane z orkami i ich wierzeniami w Śniącego.
Na nasze szczęście te wielkie drzwi są jedynie teksturą przez którą możemy spokojnie przejść. Po drugiej stronie widzimy dokładnie te same drzwi lecz tym razem mają one w sobie miejsce na włożenie/użycie klucza/talizmanu. Jest to jednoznaczny dowód, że jaskinia z wypływającą wodą będzie jedynie wyjściem z tuneli. Poza drzwiami widzimy schody prowadzące do nicości, a za nimi bezkres niedokończonego świata. W tym momencie możemy się sugerować pozostawionymi przez twórców kamieniami i roślinnością, która miała porastać wnętrze jaskini. Śledząc ich występowanie można stwierdzić, że ta jaskinia/korytarz będzie prowadził mniej więcej w okolice Klasztoru Zmiennokształtnych. Czyżby to była nasz droga ucieczki? O tym przekonamy się w pełnej grze.
Niestety Stary Obóz jaki widzimy w oddali to zaledwie makieta, nie posiadająca wielu szczegółów. Możemy jedynie ocenić układ pomieszczeń w samych budynkach. Siedziba magów posiada piwnicę. Obok ich budynku widzimy zakątek z pergolą, możemy jedynie podejrzewać że będzie tam kapliczka Innosa. Układ siedziby Gomeza jest lekko zmieniony. Usunięto prawe wejście do sali tronowej. Na piętro budynku będzie się wchodzić schodami znajdującymi się z lewej strony. W oddali widzimy tez Stara Cytadelę ale podobnie do SO jest to zaledwie makieta.
Należy pamiętać, że to demo było już dostępne dla prasy w 2023. Ewentualne poprawki obejmowały zapewne tylko plac wymian albo samych mechanik gry. Jeśli chcecie mieć lepszy wgląd jak wygląda świat w Remaku wpadnijcie do naszej GALERII lub przejrzyjcie ZWIASTUNY pokazujące sporo świata gry.
Artykuł Tajemnice świata Nyras Prologue pochodzi z serwisu Gothic Up.
Przeczytaj u nas na stronie...
Miejsce na odpoczynek
W demie do dyspozycji otrzymujemy sześć mniejszych lokacji do zwiedzania. Plac wymian, jeziorko, zawaloną kopalnię, płaskowyż nad kopalnią, miejsce na ognisko obok kopalni i zatoczka z drzewem wisielców. Nie uważacie, że to trochę za mało? Przecież Remake pozwala na dowolność w rozszerzaniu świata, widzimy to doskonale w zawalonej kopalni gdzie twórcy kreatywnie zagospodarowali przestrzeń.
Okazuje się że Alkimia przygotowała jeszcze jedno dodatkowe miejsce przy placu wymian. Aby się do niego dostać musimy się nieco powspinać, a przynajmniej tak będzie w pełnej grze. W Prologu Nyrasa na drodze do wejścia autorzy postawili skały. Skały które skutecznie schowały wejście na wyższe partie gór. Na szczęście utalentowani gracze znaleźli sposób aby sprawdzić to miejsce.
Wejście znajduje się na początku drogi pomiędzy jeziorem a bramą. Na początek należy pokonać dwie półki skalne, a następnie w jaskini użyć nowej umiejętności „wspinania”. Niestety w demie owa umiejętność nie jest dostępna dlatego dalszy widok możemy uzyskać tylko wolną kamerą. Na szczycie znajdziemy wgłębienie w skale. W tej mini jaskini utworzono magazyn wraz miejscem na ognisko. Przed jaskinią na lekkim wzniesieniu jest drugie ognisko.

Pierwszy stopień zablokowany skałą.

Odblokowane wejście.1

Jaskinia2

Miejsce do wspinaczki.

Ścieżka prowadząca do ogniska.

Mini magazyn.

Mini magazyn.

Ścieżka do ogniska.

Drugie ognisko.

Widok na cały obóz.
Przy okazji można spojrzeć jak wygląda górna część windy przenoszącej towary pomiędzy światem zewnętrznym a Górniczą Doliną. Jak można było się domyślić całość jest makietą bez większych szczegółów.

Gdzie śpi Cieniostwór?
Grasujący cieniostwór to główny motywator działań jakie podejmuje Nyras. Musimy znaleźć bezpieczne miejsce do przenocowania aby dożyć kolejnego dnia. Jednak przez całą godzinną rozgrywkę nie widzimy tego stwora na oczy. Pytanie więc nasuwa się samo: gdzie możemy go znaleźć?
Jak już ustaliliśmy wyżej, miejsc dostępnych dla gracza nie ma za dużo. Także dla cieniostwora pozostają tylko dwie opcje.
- Swoją kryjówkę ma gdzieś za skałami.
- Na płaskowyżu nad zawaloną kopalnią znajduje się jaskinia, z której wypływa woda. Gracz nie ma możliwości się tam wspiąć, ale taki cieniostwór?
Przy odpowiednich sztuczkach można się jednak tam dostać, a wnętrze skrywa pewną tajemnicę. Początkowo wszystko wygląda jak standardowa jaskinia, ale kilka kroków do przodu i naszym oczom ukazują się ruiny jakichś budowli. Kilka schodków i przekrzywione kolumny sugerują działanie grupy inteligentnych stworzeń mających swoją kulturę. Jeden zakręt w lewo i naszym oczom ukazują się ogromne kamienne drzwi.
Na drzwiach widzimy wielką czaszkę z otwartą szczęką. Moja pierwsza myśl gdy zobaczyłem te drzwi to wejście na cmentarz orków. W górnej części, prawie przy suficie, widać znak, który ewidentne nawiązuje do maski Śniącego. Tak więc te ruiny muszą być związane z orkami i ich wierzeniami w Śniącego.





Na nasze szczęście te wielkie drzwi są jedynie teksturą przez którą możemy spokojnie przejść. Po drugiej stronie widzimy dokładnie te same drzwi lecz tym razem mają one w sobie miejsce na włożenie/użycie klucza/talizmanu. Jest to jednoznaczny dowód, że jaskinia z wypływającą wodą będzie jedynie wyjściem z tuneli. Poza drzwiami widzimy schody prowadzące do nicości, a za nimi bezkres niedokończonego świata. W tym momencie możemy się sugerować pozostawionymi przez twórców kamieniami i roślinnością, która miała porastać wnętrze jaskini. Śledząc ich występowanie można stwierdzić, że ta jaskinia/korytarz będzie prowadził mniej więcej w okolice Klasztoru Zmiennokształtnych. Czyżby to była nasz droga ucieczki? O tym przekonamy się w pełnej grze.






Co słychać w starym Obozie
Niestety Stary Obóz jaki widzimy w oddali to zaledwie makieta, nie posiadająca wielu szczegółów. Możemy jedynie ocenić układ pomieszczeń w samych budynkach. Siedziba magów posiada piwnicę. Obok ich budynku widzimy zakątek z pergolą, możemy jedynie podejrzewać że będzie tam kapliczka Innosa. Układ siedziby Gomeza jest lekko zmieniony. Usunięto prawe wejście do sali tronowej. Na piętro budynku będzie się wchodzić schodami znajdującymi się z lewej strony. W oddali widzimy tez Stara Cytadelę ale podobnie do SO jest to zaledwie makieta.
Należy pamiętać, że to demo było już dostępne dla prasy w 2023. Ewentualne poprawki obejmowały zapewne tylko plac wymian albo samych mechanik gry. Jeśli chcecie mieć lepszy wgląd jak wygląda świat w Remaku wpadnijcie do naszej GALERII lub przejrzyjcie ZWIASTUNY pokazujące sporo świata gry.







Artykuł Tajemnice świata Nyras Prologue pochodzi z serwisu Gothic Up.
Przeczytaj u nas na stronie...