Sprawdzanie Haseł

dudekkss

Carcass
Weteran
Redakcja
Dołączył
2.2.2005
Posty
3346
W tym temacie moi drodzy, chcę aby chętni, którzy sprawdzają hasła wpisywali tutaj się w sposób następujący.

[Tytuł hasła]
[Link do hasła]
[Wersja poprawiona]

Oczywiście moderatorzy,którzy widzą takie hasło i je poprawią proszeni są o wpisanie się w post sprawdzającego z dopiskiem
- poprawione [ nick moderatora ]

Dziękuję za uwagę.
 

Arven

Mr. Very Bad Guy
Weteran
Dołączył
18.5.2007
Posty
3647
Ignatius
http://gothic.org.pl/forum/index.php?/topic/28630-iignatius/

Ignatius jest arcymagiem i mistrzem wulkanicznej twierdzy. Niestety obecnie utracił on swoją pozycję na rzecz przywódcy inkwizycji, a mianowicie Mendozy.
Jednakże to, że utracił pozycję nie oznacza utraty autorytetu którym darzą go nie tylko magowie i nowicjusze w wulkanicznej twierdzy, ale i członkowie Inkwizycji z mniejszą bądź większą rangą.
Autorytet ten nie jest niewyjaśniony, albowiem arcymag jest rozsądnym, spokojnym człowiekiem zawsze gotowym pomóc bliźnim, ale i gotowym rządzić żelazną ręką w imię dobra większości.
Ignatius jest starym człowiekiem, na którego twarzy czas odcisną swe piętna obdarzając go krótko i schludnie przyciętą siwą brodą i srebrno-szarymi włosami. Nie jest on przyjaźnie nastawiony do Wielkiego Inkwyzytora, lecz odnosi się do niego z należytym szacunkiem. Jest jedną z głównych postaci, dzięki którym zostaniemy magiem bądź wojownikiem inkwizycji.
Możę nauczyć nas posługiwania się kulą ognia do dziesiątego kręgu wtajemniczenia jak i nauczy nas tajemnic skrywanych przez czwartą pieczęć magiczną. W trzecim rozdziale zarządza ewakuację i walczy z Sauranami broniąc klasztoru oraz swych uczniów.


Ciekawostki:
- Nie można go okraść, gdyż jest to bardzo ryzykowne.
- Jest nieśmiertelny.
- Gdy się nie postaramy lub uciekniemy z wnętrza wulkanu za pomocą teleportu Ignatius zostanie jedynym żyjącym magiem w twierdzy.

[M]Mendoza
http://gothic.org.pl/forum/index.php?/topic/28632-mmendoza/

Inkwizytor Mendoza jest przywódcą inkwizycji na wyspie Faranga . Po przybyciu na wyspę wraz z niedobitkami swych żołnierzy objął dowodzenie nad wulkaniczną twierdzą i zasiadł w siedzibie Ignatiusa w sanktuarium Świętego Ognia, którego siła podtrzymuje całą wyspę.
Inkwizytor chodź przejął władzę w twierdzy darzy magów z szacunkiem i nie umniejsza ich władzy i siły.
Idąc ścieżką maga bądź wojownika inkwizycji spotykamy go na przyjęciu przysięgi magów/inkwizycji oraz prowadzi nas do magicznego wejścia w głąb wulkanu. Jednak jego pierwsze spotkanie odbędzie się w przygotowanym dla nas pokoju oraz da nam jedno z głównych zadań - znalezienie zabójcy wśród uczniów i rekrutów.
Sprawa ma się zupełnie inaczej gdy gramy bandytą z obozu Dona Estebana. Wtedy Don wysyła nas do inkwizytora do wulkanicznej twierdzy. Wtedy Mendoza każe nam znaleźć 5 części dysku, a w nagrodę da rozkaz swojemu asystentowi Carlosowi by opuścił miasto wraz z całą inkwizycją.

Gdy zdobędziemy wszystkie części dysku inkwizytor Mendoza otworzy bramę do wnętrza wulkanicznej twierdzy skąd wyłoni się armia Sauranów oraz zaatakuje klasztor i rozprzestrzeni się po całej wyspie.
Z czasem gdy będziemy przechodzić kolejne etapy gry będziemy dostrzegać jak inkwizytor oraz nasz nauczyciel coraz bardziej zastępuje zdrowy rozsądek rządzą władzy i posiadaniem tytana na własne usługi. W końcu dojdzie do tego, że będziemy musieli go pokonać i zabrać monokl inkwizytora by móc stanąć do walki z tytanem.

Inkwizytor Mendoza nosi dwusieczny kostur, zbroję inkwizytora i monokl, dzięki któremu widzi rzeczy których normalni ludzie nawet by nie podejrzewali o istnienie. Ma on ogoloną głowę i muskularną budowę ciała oraz potrafi posługiwać się czarami zdecydowanie przewyższającymi magów klasztoru.
Jeśli wybierzemy drogę maga bądź inkwizytora może nauczyć nas władać kosturem aż do dziesiątego poziomu.

[W]Wilk
http://gothic.org.pl/forum/index.php?/topic/28638-wwilk/

Wilk to zwierzę leśne występujące na wyspie Faranga dość często. Żyją one w stadach liczących 4-5 osobników. Nie są one zbyt silne, ale gdy atakują grupą walka staje się trudna i uciążliwa.
O wiele niebezpieczniejszymi od zwykłych wilków są ich kuzyni, a mianowicie czarne wilki. Są one silniejsze i odporniejsze. Występują w stadach liczących 3-4 osobniki. Wilki jak i ich czarne odmiany występują w lasach, na polanach i obrzeżach gościńców.

[Ż]Żądłoszczur
http://gothic.org.pl/forum/index.php?/topic/28639-zzadloszczur/

Żądłoszczury to zwierzęta występujące na wyspie Faranga. Pojawiają się one w stadach 2-3 osobników. Nie są zbyt silnymi przeciwnikami i sprawiają problem jedynie na początku gry. Stworzenia te są połączeniem szczura i jeża. Są drobne, posiadają ryjek podobny do szczurzego i grzbiet porośnięty kolcami. Żądłoszczury do walki wykorzystują małe, ale ostre zęby a jako trofeum można zabrać im żądła.

[Ś]Świnia
http://gothic.org.pl/forum/index.php?/topic/28640-sswinia/

Świnia jest to zwierzę hodowlane występujące na wyspie Faranga. Hoduje się je głównie dla mięsa, służą także jako ofiary składane bogom. Można je spotkać tylko na gospodarstwach uprawnych oraz w Wulkanicznej Twierdzy.

[D]Dzik
http://gothic.org.pl/forum/index.php?/topic/28641-ddzik/

Dziki są bardzo popularnymi zwierzętami na wyspie Faranga. Występują one w 3 lub 4 osobowych stadach. Nie są one zbyt silne, choć mogą sprawić problemy niedoświadczonemu graczowi.
Dziki mają jasnobrązową sierść z rudym paskiem na grzbiecie. Atakują ostrymi jak brzytwa kłami osadzonymi u podstawy szczęki. Posiadają potężne ciało, którym lubią taranować przeciwników.
Z martwego zwierzęcia możemy pozyskać kły i skórę, ale potrzebujemy do tego specjalnych narzędzi.

[G]Gnom
http://gothic.org.pl/forum/index.php?/topic/28643-ggnom/

Gnomy to jeden z kłopotów nękających kupców i podróżników na wyspie Falanga. Są to stwory kochające świecidełka i inne przedmioty. Większość z nich nie jest im potrzebna, po prostu je kolekcjonują.
Stworzenia te są bardzo uciążliwe, gdyż aby zdobyć nowe przedmioty zaczajają się za krzakami i atakują kupców nożami, sierpami i maczetami lub po prostu rzucają w nich butelkami, jedzeniem czy innymi rupieciami.

Gnomy są dość niskie i pulchne. Noszą na sobie skórzane czapki oraz ubranie z mnóstwem kieszeni i sakiewek.
Wyjątkiem są przywódcy gnomów, którzy jako wodzowie dostają swój udział w łupach i mogą pozwolić sobie na ubrania świecące od różnych błyskotek, do tego ich ubiór wykonany jest z dobrego materiału.

Ciekawostki:
- Przywódcą gnomów jest legendarny Grengar znajdujący się na zachodzie wyspy w ruinach starej rezydencji.

[K]Kalib
http://gothic.org.pl/forum/index.php?/topic/28879-k-kalib/

Po przybyciu Wielkiego Inkwizytora Mendozy na Farangę większa część inkwizycji panującej na tejże wyspie podporządkowała się nowemu zwierzchnikowi. Ich nadrzędnymi celami było pozbycie się bandytów Don Estebana z wyspy przez swe wojska. Inkwizytor widząc, iż armia ta jest mała zniósł zasadę bezpośredniej rekrutacji - wojownicy inkwizycji mogli rekrutować kogo zechcą w swe szeregi bez żadnych sprzeciwów. Jedną z takich osób jest
Kalib.


Kalib jest rekrutem, który został siłą wciągnięty do inkwizycji przez innych wojowników. Jego zadaniem jest odprowadzanie nowych rekrutów do ich komnat oraz zaopatrywanie ich w odpowiednie do tego zbroje, w tym przypadku szata rekruta. Całymi dniami jest w swoim pokoju pracy, pierwsza komnata po lewej stronie nieopodal biurka mistrza Pallasa, oczekując nowych ludzi. Słabo posługuje się bronią białą, dlatego całymi dniami czyta różne pisma omijając Arika z daleka. Podczas wykonywania zadania tyczącego się rozprowadzania skrętów po wulkanicznej twierdzy jest jedną z tych osób, które od nas to kupią. W dalszej części gry, po ataku Sauranów na klasztor zginął.

Ciąg dalszy nastąpi.
 

Arven

Mr. Very Bad Guy
Weteran
Dołączył
18.5.2007
Posty
3647
Nie opierdzielać się, nanosić poprawki, koledzy!

Kolejne hasła.

[T]Taylor
http://gothic.org.pl/forum/index.php?/topic/28880-t-taylor/

Po przybyciu Wielkiego Inkwizytora Mendozy na Farangę większa część inkwizycji panującej na tejże wyspie podporządkowała się nowemu zwierzchnikowi. Ich nadrzędnym celem było pozbycie się bandytów Don Estebana z wyspy, lecz inkwizytor widząc iż armia jego jest mała zniósł zasadę bezpośredniej rekrutacji: wojownicy inkwizycji mogli rekrutować kogo zechcą w swe szeregi bez żadnych sprzeciwów. Jedną z takich osób jest Taylor.


Taylor jest rekrutem, który został siłą wciągnięty do inkwizycji przez innych wojowników. Jego zadaniem jest odprowadzanie nowych uczniów do ich komnat oraz zaopatrywanie ich w odpowiednie do tego zbroje, w tym przypadku szata ucznia. Całymi dniami jest w swoim pokoju pracy, pierwsza komnata po prawej stronie nieopodal biurka mistrza Pallasa, oczekując nowych ludzi. Taylor jest osobą, która może zmienić Dalmana, świniopasa, za 10 sztuk świeżych jabłek. Jest on jedną z głównych osób związanych z zabójstwem Hemlara w klasztorze, może nam pomóc znaleźć trop. Słabo posługuje się bronią białą, dlatego całymi dniami sprząta komnaty omijając Arika z daleka. Kiedy to my zdenerwujemy Arika będziemy musieli zabrać od Taylora miotłę do wykonania tegoż zadania. Podczas wykonywania zadania tyczącego się rozprowadzania skrętów po wulkanicznej twierdzy jest jedną z tych osób, które od nas to kupią. W dalszej części gry, po ataku Sauranów na klasztor zginął.

[K]Kato
http://gothic.org.pl/forum/index.php?/topic/29212-k-kato/

Po przybyciu Wielkiego Inkwizytora Mendozy na Farangę większa część inkwizycji panującej na tejże wyspie podporządkowała się nowemu zwierzchnikowi. Ich nadrzędnym celem było pozbycie się bandytów Don Estebana z wyspy, lecz inkwizytor widząc iż armia jego jest mała zniósł zasadę bezpośredniej rekrutacji: wojownicy inkwizycji mogli rekrutować kogo zechcą w swe szeregi bez żadnych sprzeciwów. Jedną z takich osób jest Kato.


Kato jest rekrutem, który został siłą wciągnięty do inkwizycji przez innych wojowników. Większość dnia trenuje pod czujnym okiem mistrza Arika, który uczy walki uczniów klasztoru. Podczas naszej pierwszej rozmowy z nim zdenerwuje się na nas, że pokonaliśmy Tuckera oraz Williama i zaatakuje nas. Gdy się z nim uporamy będziemy musieli walczyć z nim jeszcze raz (tym razem na arenie) by ukończyć szkolenie podstawowe. Po naszym zwycięstwie Arik wyzwie nas na pojedynek (m. in. za to, że pokonaliśmy Kato dwa razy). Jest niezbędny do ukończenia szkolenia podstawowego, a zarazem naszym trzecim przeciwnikiem na arenie. Podczas wykonywania zadania tyczącego się rozprowadzania skrętów po wulkanicznej twierdzy jest jedną z tych osób, które od nas to kupią. W dalszej części gry ginie w wulkanie walcząc z Sauranami.

[A]Arik
http://gothic.org.pl/forum/index.php?/topic/29213-a-arik/

Po przybyciu Wielkiego Inkwizytora Mendozy na Farangę większa część inkwizycji panującej na tejże wyspie podporządkowała się nowemu zwierzchnikowi. Ich nadrzędnym celem było pozbycie się bandytów Don Estebana z wyspy, lecz inkwizytor widząc iż armia jego jest mała zniósł zasadę bezpośredniej rekrutacji: wojownicy inkwizycji mogli rekrutować kogo zechcą w swe szeregi bez żadnych sprzeciwów. Jednak przed przybyciem Mendozy w klasztorze już mieszkali adepci walki oraz trenerzy. Jednym z takich trenerów walk w klasztorze jest Arik.


Arik jest trenerem walk w wulkanicznej twierdzy, który ma pod swą pieczą wszystkich adeptów oraz uczniów inkwizycji. Podczas pierwszej rozmowy dowiadujemy się, że jest odpowiedzialny za nasze szkolenie podstawowe i każe nam walczyć z jego uczniami : Tuckerem, Williamem oraz Kato. Jednak po pokonaniu ich wszystkich zdenerwuje się na nas i sam wyzwie nas na pojedynek. Posiada jedną z lepszych broni jednoręcznych w klasztorze, więc pokonanie go wymaga sprytu i cierpliwości. Po jego pokonaniu zyskamy jego szacunek kończąc tym samym szkolenie podstawowe. W późniejszym czasie wykonując zadanie "zabójstwo Hemlara" spotkamy go w miejscu, gdzie miał zabić kolejnego handlarza (czyli nas), ukazuje on wówczas swe prawdziwe oblicze. Po ostatecznej walce możemy go dobić lub kazać się wynosić z klasztoru. Po "tajemniczym" zniknięciu Arika jego miejsce zajmie William stając się nowym trenerem walk. Jeśli jednak gramy drogą bandyty zostanie on zabity przez Sauranów.


EDIT: naniesione. Działaj dalej :) Baal.
 

Arven

Mr. Very Bad Guy
Weteran
Dołączył
18.5.2007
Posty
3647
[P] Pallas
http://gothic.org.pl/forum/index.php?/topic/29230-p-pallas/

Ludzie, którzy wiedli spokojnie życie na Farandze, żyli w miejscach dla siebie przeznaczonych. Wulkaniczna twierdza (tzw. klasztor) jest zamieszkiwany przez magów szkolących swych uczniów, a w późniejszym czasie i adeptów inkwizycji. Jednak niektórzy utwardzili sobie autorytet w twierdzy i nie popierali inicjatywy Mendozy. Jednym z takichże magów jest mistrz Pallas.


Mistrz Pallas jest jednym z magów zamieszkujących wulkaniczną twierdzę. Po przybyciu Wielkiego Inkwizytora tracił powoli swój autorytet wśród swych uczniów, adeptów oraz wojowników inkwizycji. Jest jedną z osób którym musimy pomóc wykonując zadanie by awansować w szeregach inkwizycji (lub maga). To on decyduje kto może opuścić twierdzę. Może nas nauczyć do perfekcji magii lodu (za odpowiednią opłatą). Jest niezbędny do zakończenia śledztwa tyczącego zabójstwa Hemlara dając nam do dyspozycji listę podejrzanych. Jest głównym magiem kontrolującym adeptów magii, po ataku Sauranów na klasztor zginął broniąc przy tym swoich uczniów. W jego truchle znajdziemy księgę lodu spisaną przez jego samego.

[A] Ash
http://gothic.org.pl/forum/index.php?/topic/29233-a-ash/

Po przybyciu Wielkiego Inkwizytora Mendozy na Farangę większa część inkwizycji panującej na tejże wyspie podporządkowała się nowemu zwierzchnikowi. Ich nadrzędnym celem było pozbycie się bandytów Don Estebana z wyspy, lecz inkwizytor widząc iż armia jego jest mała zniósł zasadę bezpośredniej rekrutacji: wojownicy inkwizycji mogli rekrutować kogo zechcą w swe szeregi bez żadnych sprzeciwów. Jedną z takich osób jest Ash.


Ash jest adeptem w wulkanicznej twierdzy. Całymi dniami sprząta komnaty i ścieżki prowadzące do komnat wojowników oraz magów. Podczas prowadzenia śledztwa dotyczącego zabójstwa Hemlara wszystkie poszlaki będą prowadziły do kontaktu zamordowanego, Asha. On sam (dopiero po krótkiej walce z nim) wyzna, że był wspólnikiem Hemlara i razem z nim rozprowadzał zioło po klasztorze. Powie nam, że jak chcemy znaleźć zabójcę to musimy przejąc obowiązek handlarza ziołem i rozprowadzić zioło do kilkunastu rekrutów. On sam jest jedną z tych osób,którym należy dać zioło. Po ataku Sauranów na klasztor zginął.


[W] William
http://gothic.org.pl/forum/index.php?/topic/29248-w-william/

Po przybyciu Wielkiego Inkwizytora Mendozy na Farangę większa część inkwizycji panującej na tejże wyspie podporządkowała się nowemu zwierzchnikowi. Ich nadrzędnym celem było pozbycie się bandytów Don Estebana z wyspy, lecz inkwizytor widząc iż armia jego jest mała zniósł zasadę bezpośredniej rekrutacji: wojownicy inkwizycji mogli rekrutować kogo zechcą w swe szeregi bez żadnych sprzeciwów. Jedną z takich osób jest William.


William jest rekrutem, który został wciągnięty do inkwizycji przez innych wojowników. Większość dnia spędza przed areną klasztorną trenując innych rekrutów w pozyskiwaniu większej zręczności (jako jedyny w klasztorze potrafi nauczyć do 100 punktów zręczności). Jest jedną z trzech osób, które musimy pokonać na arenie by ukończyć szkolenie podstawowe. Może nas również nauczyć walki kosturem do 4 poziomu. Po załatwieniu sprawy z Arikiem (zabicie go lub wygnanie z klasztoru) zostanie on nowym nauczycielem rekrutów klasztornych. Jest na liście osób chcących zioło. To jeden z trojga braci - syn Tildy. Po ataku jaszczuroludzi na twierdzę został walcząc z najeźdźcą.

[V] Vitus
http://gothic.org.pl/forum/index.php?/topic/29253-v-vitus/

Ludzie, którzy wiedli spokojnie życie na Farandze, żyli w miejscach dla siebie przeznaczonych. Wulkaniczna twierdza (tzw. klasztor) jest zamieszkiwany przez magów szkolących swych uczniów, a w późniejszym czasie i adeptów inkwizycji. Jednak niektórzy utwardzili sobie autorytet w twierdzy i nie popierali inicjatywy Mendozy. Jednym z takichże magów jest mistrz Vitus.


Mistrz Vitus jest jednym z magów zamieszkujących wulkaniczną twierdzę. Po przybyciu Wielkiego Inkwizytora tracił powoli swój autorytet wśród swych uczniów, adeptów oraz wojowników inkwizycji. Jest jedną z osób którym musimy pomóc wykonując zadanie by awansować w szeregach inkwizycji (lub maga). Kointroluje śledztwo w sprawie zabójstwa Hemlara oraz pomaga naszemu bohaterowi rozwiązać je. Poddaje nas próbie mistrza polegającą na zdobyciu zaufania (Dalman Ci ufa, masz mu znaleźć zmiennika) i znalezienie "Mądrości w walce" (książki, która znajduje się na cmentarzu klasztornym). Jest jedną z osób którym mamy dać zioło oraz powiadomić, iż przejęliśmy "pracę" Hemlara. U niego zakańczamy szkolenie podstawowe (pokonując trzech adeptów i Arika), również u niego zawiadamiamy, że Arik jest mordercą i William zajmuje jego miejsce. Po ataku Sauranów na klasztor został w nim i bronił go do ostatniego adepta

Ciekawostki:
- mistrz Vitus jest nieśmiertelny
 

Isidro

Szalony Bartek
Weteran
Redakcja
Dołączył
9.3.2009
Posty
6377
Dobra, biorę się za sprawdzanie haseł. Pod względem poprawności językowej bo ze strony merytorycznej nie mogę kontrolować tekstu ze względu braku znajomości Risena :) Karp, jeśli nie przeszkadza ci, to będę zamykał hasła zaraz po sprawdzeniu.
Oczywiście jestem tylko człowiekiem i mogą mi umknąć jakieś błędy więc jak ktoś coś zauważy po mojej korekcie to niech da znać :)
 

Karpielek

VIP
VIP
Dołączył
7.5.2008
Posty
1208
Właśnie miałem cię zapytać o sprawdzanie haseł. Tutaj właśnie jedynie chodzi o sprawdzenie pod kątem interpunkcji i niwelacji powtarzających się wyrazów w zdaniu.
 

Isidro

Szalony Bartek
Weteran
Redakcja
Dołączył
9.3.2009
Posty
6377
imioną często się powtarzają, muszę zmieniać szyk zdań żeby z tego wybrnąć ;) I w zasadzie nic więcej nie miałem do poprawy. Będę się starał na bieżąco sprawdzać.
 
Do góry Bottom