Risen 2 - Broń Palna - Koniec Magii, Łuków I Kusz?

Status
Zamknięty.

szkeleton

Hmmmm
Członek Załogi
Dołączył
15.11.2008
Posty
8520
Co o tym sądzicie? Oczywiście wprowadzenie broni palnej to duża zmiana, ale jak to będzie z łukami i kuszami? Moim zdaniem staną się zbędne i zostaną usunięte. A według was?

A teraz magia. Jak wiemy Piraci mają wstręt do magii. W dodatku dodano broń palną oraz niby armaty (ale to nie potwierdzono lecz potwierdzono potężne bronie palne na kółkach) moga zastąpić stare dobre fireballe' i iceball'e tym samym usuwając magię. A waszym zdaniem?

Wypowiedzcie się!
 

Electric Dragon

Majster
Weteran
Dołączył
22.8.2009
Posty
4209
Koniec ery magii i miecza w grach PB moim zdaniem. Ta odskocznia do świata steampunku może wyjść na dobre drugiej części gry Risen. Z jednej strony dobrze, że nie będzie już magii jako takiej (pozostaje jeszcze problem magii u Inkwizycji), ponieważ osobiście nie przepadam za używaniem magii w grze. A dodanie broni palnej w postaci muszkietów na pewno przyciągnie nowych fanów, którym Risen 2 wyda się podobne do takich gier jak na przykład Piraci z Karaibów. Raczej być powinny łuki i kusze. Wszak, w etapie rozwoju proch strzelniczy stworzono później niż pierwsze łuki. Tylko, powiedzmy sobie po prawdzie, kto będzie z łukiem próbował się zmierzyć z przeciwnikiem uzbrojonym w pistolety?
 

fefes

New Member
Dołączył
28.8.2008
Posty
16
Gdzieś na niemieckim forum przeczytałem, że magia, łuki i kusze mają pozostać.

A może tak więcej informacji? I dłuższe posty?
 

Electric Dragon

Majster
Weteran
Dołączył
22.8.2009
Posty
4209
Combat and magics system have been completely redone but no further details are given. Except that ranged combat is now done with rifles. The combat with them is governed by a skill just like archery in previous titles. You can also fire cannons at pre-defined points of the story.

W wolnym tłumaczeniu, system magii i walki został całkowicie przebudowany, ale nie otrzymaliśmy do tej pory szczegółów. Oprócz faktu, że w walce na dystans przybyło broni palnych. Walka za ich pomocą wymaga odpowiednich umiejętności, podobnie jak łucznictwo w poprzedniej części. Możesz także używać armat w odpowiednich punktach zwrotnych fabuły.

Od paru miesięcy pracownicy PB wzbraniają się od udzielania odpowiedzi na temat pytań związanych z systemem magii. Może coś jest na rzeczy.
 

wersus

Esteta ekstraordynaryjny
Dołączył
18.11.2007
Posty
1597
Magia? Na 100% zostanie. Zacznijmy od tego, że cała fabuła Risena i Risena 2 opiera się na magicznych stworach i fajerwerkach (piję tu do Tytanów), więc nie wierzę, że magia zostanie ot tak usunięta.
Co do łuków i kusz... hmm. Tutaj jest problem. Ale myślę, że i one zostaną, choćby w śladowych ilościach.
Co do mieczy zaś, to najprawdopodobniej będziemy walczyć szablami, sejmitarami i szpadami - już nie mogę się doczekać :)
 

szkeleton

Hmmmm
Członek Załogi
Dołączył
15.11.2008
Posty
8520
Ja bym wolał strzelić ze strzelby niż rzucić tradycyjnego fireball'a. Ale moim zdaniem będzie to trochę nijak wyglądało. Ja czekam na opis pozostałych gildii, może jakieś informacje jeszcze znajdziemy?
 

Biafra

Balotelli
Weteran
Redakcja
Dołączył
8.10.2010
Posty
2677
Też mi się wydaje, że broń palna nie bardzo pasuje do konwencji Risen. Może nie wpłynie to znacząco na klimat gry, ale myślę, że to jest przerost formy nad treścią. Jeżeli chodzi o to, by iść z duchem czasu i dogodzić gustom jak największej liczbie graczy, to myślę, że nie tędy droga... Czas pokaże. Ja ze swojej strony, jeżeli nie będzie to konieczne, nie będę i tak używał broni palnej, ani żadnych innych wynalazków.
 

sir_RobeN

Bossu Kokssu
VIP
Dołączył
17.5.2010
Posty
175
Przypomnijcie sobie, że w Arcanum była zarówno magia, jak i łuki, miecze, a do tego wszystkiego technika z (pod koniec gry) karabinem maszynowym. Wszystko ze sobą współgrało mimo z pozoru totalnego zamieszania.
 

Biafra

Balotelli
Weteran
Redakcja
Dołączył
8.10.2010
Posty
2677
Przypomnijcie sobie, że w Arcanum była zarówno magia, jak i łuki, miecze, a do tego wszystkiego technika z (pod koniec gry) karabinem maszynowym. Wszystko ze sobą współgrało mimo z pozoru totalnego zamieszania.

Prawda

Z tym, że Arcanum od razu była tak robiona. Ktoś, kto zaczął w nią grać, przyjął tę konwencje jako coś naturalnego. Twórcy stworzyli grę tak, a nie inaczej i kropka. Natomiast Risen, Gothic- krótko mówiąc gry robione przez PB, do tej pory takich innowacji nie oferowało, więc nie wydaje mi się, aby pójście w tym kierunku było dobre, koniecznie, nieuniknione, niezbędne... Niepotrzebne skreślić. To moja opinia, a czas ją zweryfikuje.
 

sir_RobeN

Bossu Kokssu
VIP
Dołączył
17.5.2010
Posty
175
Może być też tak, że uproszczony system czarów w Risen 1 się nie sprawdził. Poza tym być może twórcy nie chcą tkwić ciągle w tym samym miejscu - przecież, to był główny zarzut - że nic się nie zmienia, że to wszystko już było, że to nowy bohater w starej grze. Dla turbo-fanów dobre, dla średnich-fanów akceptowalne - ale w końcu wszyscy powiedzą "dość". To nowe podejście do sprawy jest też pewnego rodzaju eksperymentem PB, a dodatkowo może chcą tym pokazać, że nie tylko Spellbound potrafi stworzyć Steam Punka (w końcu Rivendale, które zostało wstrzymane dla Arcanii właśnie jest takim tytułem). Tym sposobem PB może wyprzedzić SB, a dodatkowo tchnąć nowego ducha w czas przejścia między Starą Magią, a Techniką.
 

Biafra

Balotelli
Weteran
Redakcja
Dołączył
8.10.2010
Posty
2677
Dlatego nie potępiam tych innowacji w czambuł. Może być tak, że grając rozsmakuję się w broni palnej, nie zarzekam się. Po prostu na tym etapie wydaje mi się to dość ryzykowne.
Jednak to co piszesz brzmi sensownie i może rzeczywiście jest to sposób na powiew świeżości do produkcji PB. Zobaczymy. Jestem sceptyczny, ale też nie chowam się uparcie w swojej skorupie, a jako fan obu serii, mam nadzieję, że to będzie dobre dla Risen 2, a tym samym zjedna nowych graczy dla tytułu. How knows?
 

rado96xd

Member
Dołączył
5.10.2010
Posty
201
Łuki i kusze będą nadal używane. Na pewno będą z nich korzystać osoby, których nie stać na broń palną lub żyją w odosobnieniu :). Jeśli chodzi o magie to inkwizycja będzie na 100% z niej korzystała.
 

manles11

New Member
Dołączył
22.2.2011
Posty
48
Też uważam, ze magia, łuki i kusze zostaną. W świecie Risena wszystko jest magiczne, więc może amunicja do broni palnej będzie bardzo rzadko spotykana, broń będzie się psuła po czasie itp.
 

As65

New Member
Dołączył
3.10.2010
Posty
5
Tylko nie zapominajcie że broń palna z tamtego okresu miała jedną podstawową wadę - długi czas ładowania... Pewnie zrobią tak że strzelby itd będą miały dobre obrażenia ale będą wolne przez co szybki łuk z mniejszymi obrażeniami nie będzie takim złym rozwiązaniem :) Co do magii to uważam że na 100% zostanie ona w grze,,,
 

Electric Dragon

Majster
Weteran
Dołączył
22.8.2009
Posty
4209
Zobaczymy w jakim stopniu wprowadzą realizm do gry. Magia na pewno zostanie w grze, jest to potwierdzony fakt. Ciekawi mnie używanie armat w grze, czy będzie to w specyficznych momentach w fabule czy będziemy mogli ładować z działa przez całą grę.
 

Silden

RPG'owiec
VIP
Dołączył
10.12.2008
Posty
1766
NAPRAWDĘ dobry strzelec przeładowywał taki muszkiet skałkowy (najlepszy pod względem wytrzymałości i szybkości) w około minutę - pół. Łuk natomiast naciąga się w kilka, jeśli nie ułamki sekund.
Poza tym weźmy pod uwagę, że prawdopodobnie potrzebny będzie proch. A ten w czasie wyprawy może zamoknąć.
To są tylko domysły, wszystko zależy od PB.
Osobiście jest całkowicie ZA bronią palną, byle były z nią takie problemy, by łuki i kusze mogły z nią konkurować.
 

Bury_Zenek

Rycerz Wody
Dołączył
10.2.2009
Posty
856
Moim zdaniem magia będzie na 100%. W Risenie 1 magia odgrywała dosyć ważną rolę. Inkwizycja była silna dzięki magii, Tytani byli magicznymi stworzeniami, Saurianie też używali magie. Więc wątpię aby w grze nikt nic nie słyszał o magii... A takie rzeczy jak magia, w RPG są niemal niezbędne.
 

Electric Dragon

Majster
Weteran
Dołączył
22.8.2009
Posty
4209
Parę faktów o broni palnej w Risen 2, przytoczonych z WoRu:

- na pewno będzie broń palna typu pistolety czy armaty. Wielce prawdopodobne, że będą łatwo dostępne, nie tylko jako rzadkie prototypy dla specjalnych elit.
- fabuła Risen2 zaczyna się w parę lat po zdarzeniach z Risen 1
- w Risen2 jest quest, w którym pistolet występuje w formie 'Pamiątki rodzinnej', co oznacza, że broń palna istniała już od co najmniej jednego pokolenia
- ALE: parę lat wcześniej w Risen 1, żadnej broni palnej nie było i także nie było o niej w jakikolwiek sposób wspomniane.

do czego zmierzam, znaczy to tyle samo, że nie ma żadnego wytłumaczenia na istnienie broni palnej w świecie Risen 2. Macie jakieś wytłumaczenie na pojawienie się broni palnej? czy uważacie, że jest to zgrzyt w założeniach gry? Ja na ta chwile nie potrafię wyjaśnić, ani nawet stworzyć teorii na szybkie rozprzestrzenienie się broni palnej w ciągu kilku lat.
 

yeed

Trolololo Guy
Weteran
Moderator
Dołączył
10.1.2007
Posty
8225
do czego zmierzam, znaczy to tyle samo, że nie ma żadnego wytłumaczenia na istnienie broni palnej w świecie Risen 2. Macie jakieś wytłumaczenie na pojawienie się broni palnej? czy uważacie, że jest to zgrzyt w założeniach gry? Ja na ta chwile nie potrafię wyjaśnić, ani nawet stworzyć teorii na szybkie rozprzestrzenienie się broni palnej w ciągu kilku lat.

Wynalazki i postęp. Wychodzi, że trafiliśmy na złota erę rozwoju świata Risen. Mimo to obawiam się, że twórcy nie będą za bardzo próbowali ułożyć tego w logiczny ciąg.
 

eMeM

New Member
Dołączył
28.2.2011
Posty
3
Wynalazki i postęp. Wychodzi, że trafiliśmy na złota erę rozwoju świata Risen. Mimo to obawiam się, że twórcy nie będą za bardzo próbowali ułożyć tego w logiczny ciąg.
Aż taki rozwój w kilka lat :blink: ? Nie mówiąc już o owej "pamiątce rodzinnej" - no cóż, raczej trudno to będzie wytłumaczyć. A, zaraz, zaraz, mam: Faranga była położona gdzieś daleko od cywilizacji, odcięta od świata przez ataki Tytanów, (jak wiemy podróżowanie między wyspami było samobójstwem już w pierwszej części - vide inro), Inkwizycja, będąca jedynym od dawna "gościem", nie uznawała takich osiągnięć techniki (tutaj przytaczane już wcześniej Arcanum - z tego co pamiętam był tam taki pasek magia/technika i im więcej rozwijaliśmy umiejętności magiczne, tym dalej byliśmy od techniki. Ech, chodzi mi po prostu o to, że magowie nienawidzą nowych technologii), więc broni palnej ze sobą nie przywiozła. Ale przecież w "jedynce" byli piraci... no żesz kurna, sam sobie teorię rozwaliłem...
Dobra, nieważne jak to uzasadnią, ważne, że wreszcie dostaniemy coś nowego (ale oczami wyobraźni już widzę te recenzje: "pojawiło się kilka nowości, nawet broń palna, ale nie da się ukryć, że Piranie znowu serwują nam odgrzewany kotlet <_< ).
Co do pytania w temacie: o magię bym się nie obawiał. Jak dla mnie to jest całkiem odmienna część gry.
Broń palna raczej zagrozi łukom i kuszom. Ważny będzie przede wszystkim balans - wszystkie bronie powinny mieć swoje mocne i słabe strony. a więc różnica pomiędzy łukiem a kuszą była taka, że... emm... no, ten, łuk zależał od zręczności, a kusza od siły. A jak się ma sprawa z celnością/czasem przeładowania/obrażeniami? Muszę się przyznać, ze nie wiem, gdyż w Risenie broni dystansowych praktycznie nie używałem. (Prosiłbym o poprawienie mnie, jeżeli plote bzdury :blush:) Na logikę, to łuk powinien być mniej celny/szybszy/słabszy, a kusza celniejsza/wolniejsza/mocniejsza. I jak by tu upchnąć broń palną?
NAPRAWDĘ dobry strzelec przeładowywał taki muszkiet skałkowy (najlepszy pod względem wytrzymałości i szybkości) w około minutę - pół. Łuk natomiast naciąga się w kilka, jeśli nie ułamki sekund.
Właśnie, czas przeładowania. I jeszcze jedna rzecz: pierwsze bronie palne były diablo niecelne. Więc mój typ (to tylko moje zdanie, żadnych źródeł itd) jest taki: bardzo niecelny/długi czas przeładowania/mocny. I być może jeszcze drogi (chodzi mi o amunicję).
I pozostała jeszcze kwestia umiejętności - jak dla mnie, to najbardziej pasuje zręczność, a może dostaniemy nową umiejętność?
A co do armaty zamiast fireball'a, to weź se targaj cały czas ze sobą działo okrętowe ;)
Uff, ale się rozpisałem... mam nadzieję, że ktoś przeczyta. :)
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom