Nie Bedzie Koni... I Nowe Newsy

Status
Zamknięty.

luk@sz

Member
Dołączył
15.2.2005
Posty
47
http://gamevision.de/previews,id461,0,goth...termaessig.html to jest strona z newsem, a podspodem zamieszcam tlumaczenie, z innej stronki:

Kai Rosenkrantz w udzielonym w ramach GC wywiadzie rozwiał na tę chwilę krążące od jakiegoś czasu obawy związane z rzekomym przesunięciem terminu wydania trzeciej części serii poza pierwszy kwartał 2006 roku i obiecał, że spóźnień nie będzie [czas pokaże; lepiej być dobrej myśli... - przyp. Mjoker].

Kilka informacji o stronie fabularnej gry: Gothic III zaczyna się w miejscu, w którym skończył się Gothic II. O ile na wyspie Khorinis za sprawą wyczynów Bezimiennego wszyscy cieszą się szczęściem i zwycięstwem, o tyle na pozostałych ziemiach Myrtany zwyciężyli Orkowie, a król Rhobar nie posiada juz władzy. Bezimienny będzie musiał zadecydować, po czyjej stronie sie opowie. Tutaj cała sprawa pozostaje otwarta: fabuła nie zmusi gracza do wyzwalania ludzi spod jarzma Orków - jeśli ktoś zechce, stanie po stronie Orków by walczyć przeciw grupom ludzkich rebeliantów. Cokolwiek Bezimienny postanowi, będzie to miało wpływ na losy królestwa.

Nie trzeba sie już martwic kwestią bezimienności głównego bohatera i dywagowac, czy w kolejnej części poznamy jego imię. Nawet jeśli pojawią się kiedykowiek jakieś kolejne części serii, to Piranha Bytes pozostawi go Bezimiennym. To zaś daje pole dalszym dywagacjom oraz nasuwa dwa podstawowe pytania: "kim tak naprawdę jest Bezimienny?" oraz "jaką role odgrywa on w uniwersum Gothic, między ścierającymi się ze sobą bóstwami?"

Świat gry w części trzeciej serii będzie cztery razy większy od świata poprzedniczki, bogaty w przeróżne typy krajobrazu, takie jak górzysty Nordmar czy obszary wybrzeży. Przy tak ogromnym świecie obecność środków transportu wydaje się byc niezbędna: wystraczy sobie przypomnieć jak uciążliwe bywały długie marsze już w poprzednich częściach. Jedno jest natomiast pewne: definitywnie nie będzie koni. Według twórców konie wprowadzają zbyt wiele trudności technicznych związanych z graniem (jak dobrze walczyć z siodła? który przeciwnik dotrzyma kroku graczowi na galpującym koniu? czy schylać się jeżdżąc po lesie, aby nie zranić się o konary drzew?). Piranha Bytes natomiast na zasadzie marginesu bezpieczeńswta pozostawia sobie możliwość skorzystania z pomysłu teleportacyjnego, znanego z poprzednich części [zapowiada się więc średnio interesująco i jakoś tak mniej atrakcyjnie - przyp. Mjoker]. Ogrom świata ograniczono z zewnątrz - podobnie jak okolice Khoronis - naturalnymi przeszkodami nie do przebycia: górami oraz morzem.

W zaprezentowanej w ramach GC wesji Pre-Alfa gracz miał okazję zapoznać się z Monterą, jednym z pierwszych miast (czy raczej osad), które upadły w wojnie z Orkami - obecnie Orkowie nie rezydują już w okolicy, można natomiast spotkać powołane dla utrzymania porządku odziały ludzkiej Straży (obrazek który będzie dość częsty w Myrthanie). Ludzie w osadzie starają się wieść w miarę normalne życie (praca w kamieniołomach, przyrządzanie posiłków). Podobnie jak w wersji demonstracyjnej z E3, nie można było w ramach GC przetesować rozmowy ani walki. Widocznym natomiast po raz kolejny się stało zamiłowanie twórców do szczegółów: stojące tu i tam skrzynie, rozrzucone kawałki drewna i inne przedmioty, które czynią świat bardziej plastycznym i realnym.

Twarz głownego bohatera będzie w Gothic III widziana częściaj, niz miało to miejsce w dotychczasowych częściach. Widziana na prezenacji postać przypomina swoja fizjonomią nieco bardziej Diego, ale czy aby napewno to jest właśnie Bezimienny?

Wygląda na to, że największe zmiany będą związane z wybieraniem trenowanych umiejętności: nie będzie można posiąść na raz kilku umiejętności walki (takich jak łucznictwo czy szermierka); ponadto nie będzie skali procentowej znanej z poprzednich części; gracz będzie mógł natomiast odwiedzać nauczycieli i uczyć się jednorazowo przeróżnych dodatkowych umiejętności bojowych, jak np. ciosy specjalne, efektywne przeciw konkretnych typom potworów [jak dla mnie opis nowego systemu jawi się póki co dośc mgliście, niesie ze sobą sporo wątpliwości i obaw o tę sferę gry, toteż czekam, aż demo czy bardziej konkretny opis dostarczą wiecęj wyjasnień - przyp. Mjoker].

Zmiany mają pojawić się także w systemie gildii: z artykułu wynika, że nie będzie już zorganizowanych urgupowań takich jak Magowie czy Straż, a tylko mniej lub bardziej związane wewnętrznie grupy rebeliantów oraz Orków. Bohater nie będzie trzymać się sztywno jednej grupy, znaczenia natomiast nabiorą natomiast układy między bohaterem a ugrupowaniami oraz zdobywanie zaufania (jak mówi artykuł: podobnie jak w GTA2).

Istotnym pytaniem pozostaje: "czy twórcy zadaptują grę na potrzeby rynku międzynarodowego, tak, aby zadowolić graczy z innych krajów?" KaiRo zapewnia, że zmiany w grze są oparte w pewnej mierze na tym, czego oczekują fani poprzednich części serii, co powinno zadodolic np. fanów amerykańskich; częśc zaś elementów pozostanie znajoma (elementy takie jak kontrola postaci, Menu gracza, interakcja z otoczeniem) i znając poprzednie cześci serii gracz nie będzie przy Gothic III całkowicie zdezorientowany.

Graficznie Gothic III wyznaczy standardy inne niż znane dotychczas z serii, co widać w stopniu szczegółowości prezentowanych dotąd screenshotów (postaci, rośliny, budowle). Nie napotka sie w grze "ekranów ładowania" nowego obszaru - całość otoczenia będzie jednością; im coś (dom, drzewo) będzie bardziej oddalone, tym mniej będzie wyraźne, jednak nie będzie to wynikiem stosowanie efektu sztucznej mgły (mgła w świecie pojawi się tylko tam, gdzie będzie uzasadniona klimatem, np. na bagnach).

Aby obejrzeć finalna postąć ruchu i animację w grze, trzeba będzie jednak poczekać. Póki co ruch w wersji Pre-Alfa wciąż nie wygląda zadowalająco.

A propos moddersów świata Gothic... Piranha Bytes wciąż nie zajeła konretnego stanowiska w kwestii publicznego udostępnienia edytora do gry. Kai Rosenkranz zaręcza, że byłby szczęśliwy mogąc go opublikować, ale cieżko powiedzieć, czy tak się stanie w istocie.
 

Yezo

Active Member
Dołączył
19.10.2004
Posty
1604
No wielkei dzięki..
Własnie takie info na temat Gothic'a 3 chciałem przeczytać. Wiem, ż eo kilku rzeczach była już mowa ale jest to abrdzo ciekawy i interesujący artykuł. Szkoda, ze nie będzie koni, ale panowie z PB mają racje w pewnym sensie...
Ogólnie bardzo mi się to wszystko podoba i czekam na jakieś nowe donosy itp.

pzdr i jeszcze raz thx za umieszczenie tego tutaj
 

cichy

Member
Dołączył
15.5.2005
Posty
749
Te informacje były na stronie gothic.phx.pl, czytałem ten artykuł kilka razy i jestem zadowolony że nie będzie koni, na początku podobał mi się ten pomysł ale tylkow w kwesti terenów pustynnych np. żeby jeździć wielbłądem ale nie pasowało to jakoś do tego świata z roślinnością i zielenią bo byłoby to jakieś nie gothicowe.
 

ChaRoN

New Member
Dołączył
27.7.2005
Posty
4
Ciekawy artykuł, choć prawde mówiąc mam wątpliwości co do gothica III, ale myśle, że autorzy nie zawiodą fanów gothica. Oby tak było.

Prosimy o dłuższe posty ;] - Dadex
 

Xelitas

Member
Dołączył
1.1.2005
Posty
343
Hmm.. Interesujący artykuł, muszę przyznać, już czuć, że premiera g3 jest bardzo blisko
wink.gif
. Ten artykuł był już na gothic.phx.pl jakis czas, ale milo że go tu zamiesciles. Ja również się cieszę, że nie będzie koni, zupełnie nie pasowałoby to klimatu Gothic'a... Przydałbysię mały facelifting bezimiennego
wink.gif
[zakładając że ten gość w wersji pre-alpha to on].
pzdr.
 

s_e.b_a

Active Member
Dołączył
13.2.2005
Posty
1253
No, no bardzo ciekawy artykuł. Nie zdradza zbyt wiele (większość informacji tylko potwierdza), ale bardzo zachęca. Dobrze, że zniknie efekt sztucznej mgły gdyż był on trochę denerwujący. Fajnie, że PB postawiła na szczegółowość. Nawet, jeśli trochę termin premiery by się przesunął to nie miałbym tego za złe twórcą. Najważniejsze jest to, aby Gothic 3 był jak najbardziej dopracowany i aby posiadał jak najmniej bugów.

Pozostaje tylko czekać.
 

Khalid

Member
Dołączył
13.9.2004
Posty
453
Ludzie... nie ma się co martwić. Gothic 3 na 100% będzie lepszy od poprzedników (nie wiadomo jednak jak będzie z fabułą, bo np. w Gothicu 2 była średnia)
Ja sądzę, że Piranha postara się osiągnąć jak najlepsze wyniki w stosunku do gry.
Jak widać narazie wiele osób ma wielki wątpliwoći... moim zdaniem nie ma się czym martwić
biggrin.gif

Fajnie, że ktoś opisał jakieś konkretniejsze newsy.


POZDRO "Khalid"
 

Blademaster

Member
Dołączył
25.8.2005
Posty
42
Z powodu braku koni niebęde rozpaczał, tarcze jednak by sie przydały(min.fajnie by wyglądały).Problem faktycznie moze być z nauką walki.Jeżeli ma być takie zróżnicowanie trzeba bedzie się napocić przy zdobywaniu pkt. nauki.
 

Gorn 2

Member
Dołączył
21.12.2004
Posty
437
Na początek wielkie thx za zamieszczenie tutaj tego artykułu, widać że się postarałeś
tongue.gif
. A teraz do tematu wiele rzeczy mnie zdziwiło a wiele ucieszyło =], słyszałem podobno że konie miały być... niewiem z kąd ta zmiana a więc zostajemy przy starej metodzie teleportów. Ogólnie cieszy mnie to i najbardziej zaskocczyło że będzie można stanąć po stronie rebeli albo orków nigdy nieprzypuszczałem że tak będzie ale zapowiada się ciekawie tylko szkoda że jeszcze tyle trzeba czekać...
 

Robinhood

Member
Dołączył
9.1.2005
Posty
354
hmmmmmmmm no coz bardzo ci ciekuje
Jednak wracajac do artykuly strasznie mnie to martwi. nie bedzie koni jakis nowy szalony system walki jakies tysiace udziwacznien dla amerykan nie do wiem sie kim jest bezio nie wiem coraz bardziej zaczyna mnie to nie pokojic te wszytkie artykuly o gothic3 i te luzne gildie to tez nie jest to ale z drugiej strony moze byc interesujace cos pozyjemy zobaczymy ale zaczynam sie powaznie bac
 

s_e.b_a

Active Member
Dołączył
13.2.2005
Posty
1253
QUOTE Jednak wracajac do artykuly strasznie mnie to martwi. nie bedzie koni jakis nowy szalony system walki jakies tysiace udziwacznien dla amerykan nie do wiem sie kim jest bezio nie wiem coraz bardziej zaczyna mnie to nie pokojic te wszytkie artykuly o gothic3 i te luzne gildie to tez nie jest to

Nie sądzę, aby było, czym się martwić... Wszystko to, co wypisałeś zostało zrobione na podstawie życzeń graczy. Ludzie, z PB przeglądali fora w krajach gdzie gra odniosła największy sukces w tym oczywiście w Polsce, bo u nas gothic cieszył się wielkim powodzeniem i starali się to, co możliwe wcielać w życie (tak mówił jeden z twórców w wywiadzie) Po za tym nie sadzę, aby ludzie, którzy stworzyli zarówno G1 jak i G2 mieli nagle zupełnie zmienić grę i odejść od tego, co się sprawdziło. Zmiany, które wprowadzają są raczej w tych dziedzinach gry, które również różniły się zarówno w G1 jak i w G2 Np. System walki (bloki w G1 a w G2) System nauki (w G1 adept i mistrz w G2 procenty) Co do gildii to gdy grę przechodzisz już ponad dziesiąty raz to takie sztywne trzymanie się jedne grupy jest trochę uciążliwe. Myślę że te wszystkie zmiany wyjdą Gothicowi na dobre
smile.gif
 

Kacperex

KacŚpioszek
Dołączył
26.10.2004
Posty
6508
Bardzo fajny artykuł ale gdzieś już go czytałem. No ale miejsza z tym. Sama treść jest bardzo ciekawa i wiele wyjaśnia. Takie newsy się przydają i człowiek ma cały obraz gry przed oczami. Szkoda, że nie będzie koni ale w sumie mi one do szczęścia nie są potrzebne. Tylko, żeby wygląd bezia zmienili a będzie dobrze.
 

Dadex

Al di là delle nuvole
Weteran
Dołączył
5.11.2004
Posty
1789
Artykuł, jak już ktoś pisał nie mówi za wiele nowego. O większości było już wiadomo, wiec ja nic nadzwyczajnego się tu nie dowiedziałem. Jedyne co nowe usłyszałem to brak koni. I to jest moim zdaniem plus, bo konie to moim zdaniem nie był by za dobry pomysł. Świat będzie 4 razy większy. Szkoda, że tylko tyle, ale powinno wystarczyć ;P Ciekawi mnie natomiast jedna rzecz, jak bedzie wyglądał nasz współpraca z orkam, może Ur-Shak nas wkręci.
QUOTE Tylko, żeby wygląd bezia zmienili a będzie dobrze.
Taa, było by dobrze, bo to trochę wkurzające, że nagle się zmienił. Operacja plastyczna, czy co?
 

Luki-7

Member
Dołączył
21.1.2005
Posty
106
Dzięki za artykuł, sporo informacji, chociaz niewiadomo czy się sprawdzą - było już ich wiele i ciągle zmieniają. Jest kilka elementów które mi nie pasują, ale są też fajne. Mi sie podoba np różne style walki. Każdy będzie mógł sobie szczegółowo dopasowac jak chce walczyć. Natomiast pozostanie przy teleportach.. jeżeli będą to teleporty w stylu Nocy Kruka to oczywiście może być, ale runowe.. ile będzie trzeba eiksirów many kupić :/
tongue.gif
Nie jestem pewnien także co do jednej rzeczy technicznej.. skoro nie będzie ekranów ładowania i cały obszar będzie jednością to ile będzie trwało załadowanie gry.. Mam nadzieję że PB to wszystko dopracuje tak, aby G3 był największym hitem i miało jak najmniej bugów.
A i jeszcze jedno; ktoś napisał, że wygląd Bezia powinien ulec zmianie.. moim zdaniem powinien zostać taki jaki jest z kilku względów których nie będe już wymieniał.

Pozdro all.
 

Lord Vader

Member
Dołączył
8.7.2005
Posty
191
No, wielkie dzięki... ale to prawie nic nowego. I cieszy mnie fakt braku koni, bo sądze, że na całym tle wyszłoby nieciekawie. Słyszałem, że ten koleś to nie bezimienny, tylo próbny NPC. W sumie to dobrze PB zrobili nie pokazując od razu bezia. Takie odsłanianie się nie jest pożyteczne...
pozdro
 

Paladyn7

Member
Dołączył
3.8.2005
Posty
49
Szkoda, że nie będzie koni. Teraz pozostaje tylko piesze zwiedzanie terenu. Na tak sporym terenie to przydadzą się mapy i może jakiś kompas.
Na szczęście będą tarcze
biggrin.gif
. Ale nauka walki bedzie wymagala przedsiębiorczości
dry.gif
. Zobaczymy co następne wieści przyniosą.
cool.gif
 

<GORN>

Member
Dołączył
10.4.2005
Posty
51
QUOTE (Lord Vader @ 28-08-2005, 18:04) Słyszałem, że ten koleś to nie bezimienny, tylo próbny NPC. W sumie to dobrze PB zrobili nie pokazując od razu bezia. Takie odsłanianie się nie jest pożyteczne...

Tak to jest próbny npc w wywiadzie mówili, a co do braków koni to jestem z tego zadowlony wole runy teleportacyjne jak W G1 i G2. Że będą tarcze wiedzałem od dawna w sume nie ma tu rzeczy których bym nie wiedział ale gdzieś pisali że wciąż nie wykluczają koni ale wymagania są ogromne ledwi mi pójdzie G3

Pozdro all
biggrin.gif
 

Robinhood

Member
Dołączył
9.1.2005
Posty
354
raczej ci nie pociagnie nie raczej napewno nie dobrze mowisz jak masz taki sprzet to nawet tej gry nie kupuj ale chcialbym ci zaznaczyc ze nawet nie poruszyles tematu napisales nie na temat

A ja sie jeszcze wypowiem do tematu mimo ze raz juz pisalem

zmienilem zdanie po przetlumaczeniu tych dowach filmikow faktycznie nie ma sie czego bac gothic 3 bedzie mial klimat gothica a do tego bedzie ulpeszony i brak koni nawet mi nie bedzie przeszkadal

pozdro robinood
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom