[News] Wrażenia Z Gry W Risen 2: Mroczne Wody

Rangiz

Weteran
Weteran
Redakcja
Dołączył
13.11.2007
Posty
4946
http://gothic.org.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1352

Zapraszam do dyskusji.
 

Rangiz

Weteran
Weteran
Redakcja
Dołączył
13.11.2007
Posty
4946
"Recenzja" GoL'u napawa optymizmem. Ciekawy wg autora system rozwoju postaci oraz przybliżony system walki (w szczególności tajemnicze bronie palne). Niestety, smuci mnie opis wątków pobocznych ich żenującego poziomu. Szkoda, bo oprócz wciągającej fabuły głównej (oby była wciągająca) zadania poboczne są ciekawą odskocznią pozwalającą na zwolnienie akcji, a co za tym idzie - delektowanie się nią. Ale jak większość tych zadań to przynieś, podaj, podlej kwiatki... to prócz expa i giftów nic innego nas do nich pchać nie będzie.

Tak czy siak, po przeczytaniu tych relacji z gry, mam wielką chęć w nią zagrać już teraz.
 

Barneyek

Starsza Wiedźma
Członek Załogi
Moderator
Dołączył
4.11.2011
Posty
1306
Chcę, chcę, chcę!!!

Zapowiada się pysznie. Liczę na dobry dubbing i … no cóż, w dużej mierze na to, że gra nie będzie się cięła...
Screeny przecudnej urody. Dodatkowe, „niehonorowe” opcje walki brzmią obiecująco. Trochę skucha z tym zaliczaniem zadań o których się nie wie – też tego nie lubię.
Ale ogólnie to już mi ślinka cieknie :p
 

RoMek

Niewolnik systemu
Członek Załogi
Dołączył
7.5.2008
Posty
4807
Cytuję recenzję z gramu:
Przede wszystkim nie ma czegoś takiego jak poziom doświadczenia. Po prostu zbieramy sławę za wykonywanie misji i zabijanie stworów. Ta pula służy nam do wykupywania (bez nauczycieli) głównych współczynników. Jest ich pięć i niezbyt przypominają kanon cRPG: broń biała, broń palna, wytrzymałość, spryt i voodoo. Każdy współczynnik ma swoje pochodne, czyli talenty, no i oczywiście powiązane umiejętności. Tych ostatnich właśnie uczymy się od trenerów, ale nie wystarczy ich opłacić, musimy też spełnić bazowe wymagania, czyli mieć współczynnik na odpowiednio wysokim poziomie.
Czyli nie będzie mojej ulubionej siły z Gothiców i Risena? Nie będzie poziomów. Bardzo chciałbym zobaczyć demo, nie mam pewności czy ta gra zachowa Piraniowy styl.
Dalej pieczemy mięsa i zbieramy owoce, ale teraz wszystko to trafiając do naszego ekwipunku zamienia się na "zapasy".
wtf?
 

Biafra

Balotelli
Weteran
Redakcja
Dołączył
8.10.2010
Posty
2677
Zapowiada się dobrze. Też już nie mogę się doczekać. Co do wątpliwości, o których piszą we wstępnych recenzjach, to z doświadczenia wiem, że to często nieuzasadnione malkontenctwo, więc póki sam nie zagram i nie ocenię, nie przejmuję się tym co piszą.
Bardzo często to co mi się podobało w Gothicach i Risen, nie było przedmiotem zachwytu recenzentów, dlatego jestem dobrej myśli. W stosunku do pierwszej odsłony, cieszę się na dubbing, a wszystko wskazuje na to, że będzie miodnie zrobiony, co tylko z korzyścią wpłynie na klimat gry.
Trochę cierpliwości i niedługo sami się przekonamy jak to wygląda.


Też nie wiem o co chodzi. Pożyjemy zobaczymy.
 

szkeleton

Hmmmm
Członek Załogi
Dołączył
15.11.2008
Posty
8520
Dalej pieczemy mięsa i zbieramy owoce, ale teraz wszystko to trafiając do naszego ekwipunku zamienia się na "zapasy".
A co zalicza się do zapasów? Mikstury, jedzenie itd. Po prostu jak zrobisz jadalne jedzenie to ono trafia ci do zakładki "zapasy" byś nie musiał szukać po całym ekwipunku.
 

RoMek

Niewolnik systemu
Członek Załogi
Dołączył
7.5.2008
Posty
4807
Szkelo ty grałeś w Risen 2 z tego co pamiętam, jak to jest z tymi poziomami. Bo jeśli chodzi o te zapasy, to zrozumiałem to tak, że wszystkie itemy do jedzenia zmieniają się na jakiś jeden item 'zapasy' , który można spożywać. Najwyraźniej po prostu niejasno napisana recenzja.
 

szkeleton

Hmmmm
Członek Załogi
Dołączył
15.11.2008
Posty
8520
Na Gamescomie zaprezentowali wczesną wersję alpha gry. Ale tak. Nie ma tam poziomów. Ja tam tego nie doświadczyłem. Po prostu zdobywasz przychylność poszczególnych ugrupowań czy nauczycieli zabijając odpowiednie stwory i wykonując odpowiednie zadania czyli dostajesz za to "chwałę". Coś jak w Torchlight. Zdobywasz chwałę by zdobywać lepsze przedmioty i nowe umiejętności.

Dodatkowo po co nam nauczyciele teraz skoro nasz bohater nie jest w ogóle słabszy niż w jedynce? Ma tą samą siłę, zręczność itd. Nie ma powodu, oraz nie dali powodu by go osłabić. Dlatego będzie wykorzystywanie punktów chwały.
 

Biafra

Balotelli
Weteran
Redakcja
Dołączył
8.10.2010
Posty
2677
Dodatkowo po co nam nauczyciele teraz skoro nasz bohater nie jest w ogóle słabszy niż w jedynce? Ma tą samą siłę, zręczność itd. Nie ma powodu, oraz nie dali powodu by go osłabić. Dlatego będzie wykorzystywanie punktów chwały.

Z tego co czytałem w tych niby reckach, to nauczyciele jednak będą też. Oprócz tej chwały będą też talenty, czy co tam, i specjalne umiejętności- tych właśnie mają uczyć ticzowie.
 

szkeleton

Hmmmm
Członek Załogi
Dołączył
15.11.2008
Posty
8520
Bia mi chodziło o nauczycieli sił, zręczności itd. tych nie będzie.
Talenty będzie się można wybrać zdobywając odpowiednio chwałę.
specjalne umiejętności- tych właśnie mają uczyć ticzowie.
Jak np. nieczyste zagrywki typu rzut piaskiem w oczy czy kopniak.
 

Biafra

Balotelli
Weteran
Redakcja
Dołączył
8.10.2010
Posty
2677
Bia mi chodziło o nauczycieli sił, zręczności itd. tych nie będzie.

aha, spoko, źle Cię zrozumiałem. No w każdym razie system rozwoju ma być ogólnie "podrasowany" (cokolwiek to znaczy) i różny od tego z jedynki.Tak czy siak zapowiada się dobrze. Mnie osobiście martwi tylko poziom trudności tego rozwoju. Piszą chłopaki, że strasznie ciężko jest zdobyć odpowiednią liczbę expa i mieć jednocześnie potrzebną ilość kasy itp... aby dokonać skoku na wyższą półkę w rozwoju postaci. Nic, przekonamy się na własnej skórze.
 

szkeleton

Hmmmm
Członek Załogi
Dołączył
15.11.2008
Posty
8520
Piszą chłopaki, że strasznie ciężko jest zdobyć odpowiednią liczbę expa i mieć jednocześnie potrzebną ilość kasy itp... aby dokonać skoku na wyższą półkę w rozwoju postaci. Nic, przekonamy się na własnej skórze.
Oby nie stosowało się to do grindowania. Czyli robienie na siłę zadań by mieć exp i kase...
 

RoMek

Niewolnik systemu
Członek Załogi
Dołączył
7.5.2008
Posty
4807
Czyli robienie na siłę zadań by mieć exp i kase...
Tak to się przecież zawsze robiło w Gothicu, przede wszystkim exp z zadań się miało. Może w 3 było inaczej, ale tam system walki był strasznie łatwy.
 

Biafra

Balotelli
Weteran
Redakcja
Dołączył
8.10.2010
Posty
2677
Czyli robienie na siłę zadań by mieć exp i kase...

No własnie, jeden gostek pisał, że zrobił wszystkie zadania, wybił wszystko co było w okół, a i tak maił trudność ze zdobyciem odpowiedniej ilości tej chwały, żeby coś ze sobą zrobić. Dlatego pisze dalej, że bardzo, ale to bardzo uważnie trzeba inwestować w rozwój, by potem nie obudzić się z ręką w nocniku...
Ja rozumiem, że musi być jakieś wyzwanie, bo wtedy jest satysfakcja, gdy coś się uda, ale bez przesady, żebym się stresował i robił dużą rozkminę co i jak. W końcu to ma być rozrywka. No ale jak mówię: pożyjemy zobaczymy.
 

szkeleton

Hmmmm
Członek Załogi
Dołączył
15.11.2008
Posty
8520
No własnie, jeden gostek pisał, że zrobił wszystkie zadania, wybił wszystko co było w okół, a i tak maił trudność ze zdobyciem odpowiedniej ilości tej chwały, żeby coś ze sobą zrobić.
Dodam od siebie, iż ten gostek miał obszar testowy (czyli coś 1/7 całości), nie mógł jeszcze podróżować. Wraz z postępem fabuły zwiedzamy inne wyspy, a na starych pojawiają się nowe osoby, nowe zadania, nowe potwory itd.
 
Do góry Bottom