Tu masz opisane wszystkie zadania jakie są do wykonania w Monterze
:
[SIZE=12pt]
Montera[/SIZE]
Przywódca: Varek
Mieszkańcy: Ludzie, orkowie
Pod panowaniem: Orkowie
Teleport: W domku po prawej od domku Marika na stole
Ognisty puchar: Od niewolnika Bengerda
1. "Tchórzliwe gobliny"
Idąc drogą w stronę
Montery mijając napadniętego kupca
Iomara trafisz do małego obozu Buntowników. Zagada do Ciebie jeden z nich o imieniu
Armon. Powie Ci o irytujących go tchórzliwych goblinach, które gdy oni śpią wykradają im zapasy. Musisz je zabić. Ich jaskinia znajduje się zaraz obok. W niej znajduje się około 7-8 goblinów, nie powinieneś mieć z nimi trudności.
Zdobyte doświadczenie: 750
Zdobyta reputacja: Buntownicy +1
2. "Zgłoś się do przywódcy orkowych najemników w Monterze"
Idąc dalej drogą do
Montery trafisz na farmę najemnika
Domenika. Zagada do Ciebie i powie, że masz się zgłosić w ciągu 3 dni do przywódcy najemników w
Monterze -
Marika. Aby dotrzeć do
Montery masz do wyboru dwie drogi. Jedna ta - po lewej - jest łatwiejsza, ale za to dłuższa, druga - po prawej - krótsza, ale pełna bandytów. Jeśli wybierzesz drugą trafisz w końcu na posterunek bandytów, z którymi będziesz musiał się zmierzyć. Zabijaj ich po kolei zbliżając się trochę i czekając aż zauważy cię jakiś bandyta. Gdy już się z nimi uporasz idź dalej, po lewej stronie drogi miniesz wejście do jaskini, w której znajdował się miecz
Wenzela. Będąc w
Monterze odszukaj
Marika i poinformuj go o rozkazie
Domenika.
Zdobyte doświadczenie: 500
Zdobyta reputacja: Montera +2
3. "Jak lojalni są wobec orków najemnicy?"
W rozmowie z
Marikiem dowiesz się, że chce on abyś szpiegował jego ludzi i przekazywał mu informacje dotyczące tego co oni o nim myślą. Musisz porozmawiać z najemnikami -
Fedor,
Dan,
Goose,
Elber,
Bradley,
Stanford,
Sobota,
Ugo,
Ashton,
Trano,
Dominic,
Dennis. Podczas każdej rozmowy dostaniesz 500 punktów doświadczenia, a od
Marika za informacje od 100-200 punktów i od 100-200 sztuk złota. Głównie zadanie polega na wykryciu zdrajcy, którym jest
Stanford i przyniesienie
Marikowi listu do
Okary.
Zdobyte doświadczenie: 1500
Zdobyta reputacja: Montera +10
4. "Odbierz daninę z farmy Domenika"
W rozmowie z
Marikiem poprosi Cię on, abyś udał się na farmę
Domenika i odebrał należną daninę. W tym celu musisz udać się na farmę, na której on przebywa i zebrać pieniądze. Wróć do
Marika i przekaż mu pieniądze.
Zdobyte doświadczenie"1000
Zdobyta reputacja: Montera +6
5. "Złodziejski patrol orków"
Gdy będziesz na farmie
Domenika wybierz pierwszą - lewą - ścieżkę, która doprowadzi Cię do
Montery (wcześniej szedłeś prawą, tą gdzie był posterunek bandytów). Idąc tą ścieżką trafisz w końcu do spalonej wioski. Jest to wioska Gońców Leśnych, którą ograbili i spalili orkowie. Przy jaskini spotkasz
Arakosa, który powie Ci, że trzeba się pozbyć patrolu orków stacjonującego na północy. Udaj się wraz z nim i zabij wszystkich.
Zdobyte doświadczenie:2000
Zdobyta reputacja: Gońce Leśni +15
6. "Udaj się z Arakosem na poszukiwania orkowego patrolu"
Idź za Arakosem aż trafisz na złodziejski patrol orków. Przeciwników jest trzech i nie powinni sprawić Ci większych problemów. Ale uważaj jednak aby
Arakos nie został przypadkiem zabity bo zadanie nie zostanie zaliczone. Po wygranej walce przeszukaj ciała orków i zabierz kamień druidów.
Zdobyte doświadczenie: 500
Zdobyta reputacja: Gońce Leśni +5
7. "Kamień druidów Porgana"
W rozmowie z druidem
Porganem (znajduje się wewnątrz jaskini, której pilnował
Arakos) dowiesz się, że został mu skradziony cenny kamień, który musi odzyskać. Kamień ów miał właśnie jeden z orków z patrolu, który razem z
Arakosem zaatakowałeś. Daj kamień druidowi.
Zdobyte doświadczenie: 750
Zdobyta reputacja" Gońce Leśni +15
8. "Kamienne korzenie dla druida Porgana"
Odzyskawszy kamień druid stwierdza, że kamień jest zniszczony i że musi go odnowić. Prosi Cię o pomoc w tej sprawie, gdyż brakuje mu składników do tego celu. Musisz mu przynieść 20 kamiennych korzeni, które znajdziesz przy zatoczce, którą mijałeś idąc do wioski z farmy
Domenika. Ze znalezionymi roślinami wróć do
Porgana, a dostaniesz od niego ciekawy kamień pozwalający Ci na przemianę w rozpruwacza.
Zdobyte doświadczenie: 2000
Zdobyta reputacja: Gońce Leśni +15
9. "Nakłoń najemnika do opuszczenia miejsca spotkań buntowników"
Idąc dalej drogą z wioski Gońców Leśnych w stronę
Montery, trafisz na czterech buntowników, jeden z nich -
Otis - poprosi Cię abyś nakłonił najemnika
Trano do opuszczenia ich miejsca spotkań.
Trano przebywa przy zrujnowanej wieży na pagórku zaraz przed
Monterą - przed główną bramą. Porozmawiaj z nim, lecz on nie będzie chciał opuścić miejsca. Idź do
Montery i poinformuj
Marika o tym, że
Trano się obija.
Marik obetnie najemnikowi pensję. Teraz wróć do lenia i przekaż mu "wesołą" nowinę.
Zdobyte doświadczenie: 1000
Zdobyta reputacja: Buntownicy +1
10. "Niech najemnik Trano dowie się, że nie dostanie pensji"
Przekaż
Trano wiadomość od
Marika, o tym że nie dostanie on pensji za obijanie się.
Zdobyte doświadczenie: 750
Zdobyta reputacja: Montera +4
11. "Pozbądź się strażników obozu niewolników"
Idąc ścieżką do
Montery, tam gdzie jest rozwalony mur, zaraz obok w lasku spotkasz buntownika
Daryla. Powie Ci on o ich nieciekawej sytuacji i poprosi o przyprowadzenie do nich 4 strażników w obozie. Wystarczy z nimi porozmawiać, a głupcy pójdą tam gdzie im każesz. Idź za nimi i pomóż buntownikom w walce. Gdy już ich zabijesz porozmawiaj z
Darylem.
Zdobyte doświadczenie: 1250
Zdobyta reputacja: Buntownicy +1
12. "Basir chce swoją starą złotą szkatułę"
Basir asasyn, który przebywa w karczmie niedaleko magazynu
Selforda, opowie Ci o tym jak napadli go buntownicy i zabrali mu wszystkie dobra. Prosi Cię o odzyskanie jego złotej szkatuły, gdyż ma ona dla niego wartość sentymentalną. Szkatułę ową znajdziesz nie daleko buntownika
Otisa przy rozwalonym wozie. Ze szkatułą wróć do
Basira.
Zdobyte doświadczenie: 500
Zdobyta reputacja: Asasyni +1
13. "Pokonaj Dana na arenie"
No i czas na kolejne walki na arenie i pokazanie swoich umiejętności. Do wyboru masz 4 przeciwników, których musisz pokonać aby zmierzyć się z mistrzem areny
Ashtonem. Kolejność nie jest ważna, a przeciwnicy nie zbyt wymagający. Pierwszym jest
Dan pokonaj go i weź jego rzeczy, a następnie z nim porozmawiaj.
Zdobyte doświadczenie: 1000
Zdobyta reputacja: Montera +7
Zdobyte umiejętności: Siła +1
14. "Pokonaj Fedora na arenie"
Z
Fedorem postępuj tak samo jak z
Danem i po wygranej walce również nim porozmawiaj.
Zdobyte doświadczenie: 1000
Zdobyta reputacja: Montera +7
Zdobyte umiejętności: Siła +1
15. "Pokonaj Uga na arenie"
Postępuj tak jak wcześniej z poprzednimi przeciwnikami.
Zdobyte doświadczenie: 1000
Zdobyta reputacja: Montera +7
Zdobyte umiejętności: Siła +1
16. "Pokonaj Goose'a na arenie"
Postępuj tak jak wcześniej z poprzednimi przeciwnikami.
Zdobyte doświadczenie: 1000
Zdobyta reputacja: Montera +7
Zdobyte umiejętności: Siła +1
17. "Pokonaj na arenie mistrza Ashtona"
Po pokonaniu przeciwników czas na mistrza. Jest on trochę bardziej wymagającym przeciwnikiem, ale powinieneś dać sobie z nim radę. Po pokonaniu postępuj tak jak wcześniej.
Zdobyte doświadczenie: 1250
Zdobyta reputacja: Montera +10
Zdobyte umiejętności: Siła +1
18. "Pszenica dla opiekuna"
Aby zdobyć pszenicę musisz udać się na farmę
Elbera. Aby ją znaleźć musisz udać się drogą w pobliżu farmy
Dennisa, a w końcu trafisz na farmę. Na miejscu porozmawiaj z
Elberem, a powie Ci, że złodzieje zboża kradną jego zbiory i poprosi Cię o odnalezienie i zabicie bandytów. Po wygranej walce pozbieraj znajdujące się tam zboże razem z tym, które znajdziesz na farmie - powinno być ich 15 - i wróć do
Stanforda.
Zdobyte doświadczenie: 750
Zdobyta reputacja: Montera +2
19. "Złodzieje ziarna muszą zaprzestać swojego procederu"
W rozmowie z
Elberem dowiesz się o złodziejach zboża, kradnących jego zbiory. Aby ich znaleźć musisz udać się na południe do farmy. Od młyna przejdź na drugą stronę drogi, idź w stronę świecących kryształów, miniesz po drodze poukładane ścięte drzewa. Trafisz w końcu na grupkę zębaczy. Pozabijaj je i idź trochę dalej najlepiej z wyciągniętym łukiem. Powinieneś już zobaczyć złodziei. Pokonaj wszystkich rzezimieszków oraz pozbieraj zboże porozrzucane naokoło. Jeśli chcesz możesz zajrzeć do jaskini, w której aż się roi od potworów, z którymi na tym etapie gry na pewno nie dasz sobie rady. Wróć do
Elbera po nagrodę.
Zdobyte doświadczenie: 1250
Zdobyta reputacja: Montera +7
20. "Mleko dla opiekuna magazynu"
Stanford w rozmowie z Tobą poprosi, abyś przyniósł mu 5 beczek z mlekiem z pobliskiej farmy
Dennisa. Beczki są podobnie jak pszenica porozrzucane po całej farmie. Pozbieraj i wróć po nagrodę.
Zdobyte doświadczenie: 750
Zdobyta reputacja: Montera +2
21. "Znajdź i zabij agresywne wilki"
W rozmowie z
Dennisem, właścicielem farmy dowiesz się o agresywnych wilkach, które atakują ludzi. Wilki te znajdziesz w znanej Ci już jaskini z mieczem
Wenzela. Po zabiciu ich wróć poinformować najemnika.
Zdobyte doświadczenie: 1000
Zdobyta reputacja: Montera +4
22. "Zabij krowy"
Niedaleko farmy
Dennisa znajduje się obóz buntowników idź w stronę gdzie pasą się trzy krowy, aż dojdziesz do ich obozu. Porozmawiaj z
Masonem, a poprosi Cię o zabicie siedmiu krów na farmie. Prześpij się do północy i jakby nigdy nic po prostu zabij krowy - nikt Cię nie będzie atakował (ale pamiętaj, że musisz krowy zabić przy pierwszym uderzeniu, przy drugim zostaniesz zaatakowany przez wszystkich) i wróć do
Masona.
Zdobyte doświadczenie: 750
Zdobyta reputacja: Buntownicy +1
23. "Sobota chce z powrotem niewolnika Dana"
Sobota asasyn, który ma swoje mieszkanie nad magazynem
Stanforda poprosi Cię o odebranie gladiatorowi
Danowi niewolnika. Aby go odebrać musisz udać się na arenę i pokonać gladiatora. Po wygranej walce porozmawiaj z
Danem, a on pozwoli Ci zabrać niewolnika. Niewolnik siedzi niedaleko areny, wróć z nim do
Soboty.
Zdobyte doświadczenie: 1000
Zdobyta reputacja: Asasyni +1
24. "Sobota chce z powrotem niewolnika Thoreka"
Sobota tym razem prosi Cię, abyś przyprowadził do niego niewolnika kowala
Thoreka. Kuźnię
Thoreka znajdziesz nieopodal magazynu
Stanforda. Wejdź do środka kuźni i zabierz ze sobą niewolnika. Przy wyjściu zaczepi Cię
Thorek i powie, że musisz mu zapłacić 1000 sztuk złota i 100 za niewolnika. Zapłać i udaj się po nagrodę do
Soboty.
Zdobyte doświadczenie: 1000
Zdobyta reputacja: Asasyni +1
25. "Nowa zmiana w obozie niewolników"
Bradleyem rozporządzający niewolnikami, powie Ci abyś znalazł dwóch niewolników, których trzeba zastąpić nowymi. Aby znaleźć niewolników udaj się na plac świątynny i porozmawiaj z
Bengerdem (dostaniesz od niego Ognisty Puchar, potrzebny do głównego zadania) i z
Osko (dowiesz się od niego, że
Bradley wykorzystuje swoich niewolników). Wróć do
Bradleya po nagrodę.
Zdobyte doświadczenie: 1000
Zdobyta reputacja: Montera +4
26. "Marik chce listę niewolników Bradleya"
Dzięki informacji niewolnika
Osko dowiadujesz się o wykorzystywaniu niewolników. Udaj się z tą informacją do
Marika. Powie Ci on, że wie o całej sprawie, ale nie jest pewny tego czy
Bradley oddaje mu wszystkie pieniądze, które otrzymuje od niewolników. Udaj się do chatki
Bradleya i poczekaj aż wyjdzie się napić (najlepiej prześpij się do rana) i zabierz listę. Uważaj tylko żeby Cię nie zauważył bo może się już do Ciebie więcej nie odezwać. Z listą udaj się do
Marika.
Zdobyte doświadczenie: 750
Zdobyta reputacja: Montera +4
27. "Zwróć Bradleyowi skradzioną listę niewolników"
Gdy przekażesz już listę
Marikowi i on upewni się, że z nią wszystko w porządku każe Ci on ją zwrócić właścicielowi. I tu jest kłopot, gdyż ją ukradłeś. Ale nie jest tak źle, udaj się do
Bradleya i mu ją po prostu oddaj, postraszy trochę i nic więcej.
Zdobyte doświadczenie: 750
Zdobyta reputacja: Montera +2
28. "Powiedz Dennisowi, że Bradley potrzebuje nowych niewolników"
Bradley prosi Cię teraz abyś znalazł zastępstwo dla dwóch niewolników, którym dałeś wolne. Znajdziesz ich na farmie
Dennisa porozmawiaj z nim i wyślij niewolników do pracy, albo pozostaw jednego na farmie.
Zdobyte doświadczenie: 1000
Zdobyta reputacja: Montera +1
29. "Niewolnik Leon znów pracuje w świątyni";
Jednym z niewolników jest
Leon, którego musisz wysłać do pracy w świątyni. Nie słuchaj jego błagań tylko go po prostu tam wyślij i udaj się z wiadomością do
Bradleya.
Zdobyte doświadczenie: 750
Zdobyta reputacja: Montera +2
30. "Niewolnik Kelvin chce zostać w zagrodzie"
Drugim niewolnikiem jest
Kelvin. I tu masz trzy opcje do wyboru. Pierwsza to wysłanie go bez względu na wszystko do pracy w świątyni. Druga to wysłuchanie tego co ma do powiedzenia, a trzecia to wysłuchanie i wysłanie go do pracy w świątyni (choć ta ostatnia jest nie honorowa...). Pierwszej opcji nie polecam, wysłuchaj tego co ma do powiedzenia
Kelvin, jednak nic się od niego nie dowiesz dopóki nie powiesz
Dennisowi, że on zostaje na farmie. Więc idź do Dennisa i zrób to o co prosił
Kelvin, następnie poinformuj go o tym, a powie Ci, że widział jak
Ashton kradnie pieniądze z walk na arenie i chowa je w skrzyni za nią (dokładnie pod murem). I teraz możesz wysłać
Kelvina do świątyni, albo go tu zostawić.
Zdobyte doświadczenie: 500
31. "Niewolnik Kelvin znów pracuje w świątyni"
Jeśli wybrałeś trzecią opcję i kazałeś tak czy siak udać się
Kelvinowi do świątyni idź do
Bradleya i go o tym poinformuj.
Zdobyte doświadczenie: 750
Zdobyta reputacja: Montera +2
32. "Dennis chce, żeby Bradley lepiej traktował swoich niewolników"
Gdy porozmawiasz z
Dennisem o tym, że Bradley chce nowych niewolników, on powie Ci, abyś przekazał zarządcy niewolnikami aby ich lepiej traktował. Udaj się więc do niego i go o tym poinformuj.
Zdobyte doświadczenie: 750
Zdobyta reputacja: Montera +4
33. "Przynieś Marikowi dowód, że Ashton podkrada złoto"
W rozmowie z
Marikiem poinformuj go o zdobytej informacji od niewolnika
Kelvina. Ten powie Ci, żebyś znalazł jakiś dowód winy
Ashtona. W tym celu udaj się na arenę i obejdź ją. Z tyłu pod samym murem znajdziesz kufer
Ashtona, ze skradzionym złotem i listą, która ewidentnie wskazuje, że nie był do końca uczciwy z
Marikiem. Wróć do niego i pokaż mu dowód.
Zdobyte doświadczenie: 500
34. "Wiadomość dla Okary"
Zadanie otrzymasz od
Stanforda. Poprosi Cię on abyś udał się do
Okary i przekazał wiadomość paladynowi
Rolandowi. Okarę ciężko znaleźć, ale może Ci pomóc w znalezieniu jej
Rufus, niewolnik, którego możesz znaleźć na farmie
Elbera. Pomóż mu w ucieczce, a zaprowadzi Cię prosto do
Okary. Porozmawiaj tam z
Rolandem i przekaż mu wiadomość. Jak będziesz w
Monterze to porozmawiaj ze
Stanfordem.
Zdobyte doświadczenie: 1000
Zdobyta reputacja: Buntownicy +1
35. "Rufus ucieka z farmy"
Rufusa spotkasz na farmie
Elbera, poprosi Cię o pomoc w ucieczce do kryjówki Buntowników -
Okary. Powiedz mu żeby po prostu biegł, nikt nawet nie zauważy, że on zniknął. Gdy będziesz za nim biegł zatrzyma się i poprosi o pomoc w dotarciu do
Okary.
Zdobyte doświadczenie: 500
Zdobyta reputacja: Buntownicy +1
36. "Niewolnik Rufus pragnie się dostać do Okary"
Postaraj się, aby
Rufus nie zginął podczas podróży. Gdy zobaczysz watahę wilków po prostu biegnij dalej, nie atakuj ich, a nie powinny zdążyć Cię ugryźć. Jeśli ugryzą przygotuj się na walkę. W końcu dotrzesz do
Okary, porozmawiaj z
Rufusem. Przed wejściem do kryjówki na kamieniu leży Teleport do Okary. Zabierz go. W środku poinformuj kowala o przybyciu
Rufusa.
Zdobyte doświadczenie: 1000
Zdobyta reputacja: Buntownicy +1
37. "Thorek potrzebuje magicznej rudy."
Zadanie zlecone przez samego kowala
Thoreka. Musisz mu przynieść pięć kawałków rudy. Nie możesz jednak zwlekać z tym więcej niż dwa dni. Być może już masz rudę przy sobie. Jeśli nie to możesz ją zdobyć w kopalni znajdującej się niedaleko
Okary. Stojąc u wejścia do
Okary patrząc na las udaj się w prawo w stronę
Silden, spotkasz tam buntownika
Randalla, a nie daleko niego ową jaskinię.
Zdobyte doświadczenie: 1500
Zdobyta reputacja: Montera +4
38. "Zmuś Follecka do pracy na dziedzińcu zamkowym"
Gdy będziesz miał już odpowiednio wysoka reputację w
Monterze idź do zamku. Zaczepi Cię ork
Kor-Shach, który powie Ci o wojowniku, który spoczął na laurach i nie chce nic robić. Owym orkiem jest
Folleck, którego znajdziesz na jednej z wież zamkowych. Gdy go znajdziesz zmuś go do zejścia na dziedziniec. Wróć do
Kor-Shacha.
Zdobyte doświadczenie: 1500
Zdobyta reputacja: Orkowie +1
39. "Folleckowi należy się nauczka"
Jedynym sposobem zmuszenia leniwego orka do pracy jest walka z nim. Nie jest wymagającym przeciwnikiem więc szybko go pokonasz.
Zdobyte doświadczenie: 1000
Zdobyte umiejętności: Siła +1
40. "Yorik potrzebuje starej broni"
W zamku spotkasz handlarza
Yorika, który powie Ci, że potrzebuje 20 paczek z bronią, którą mają w swoim posiadaniu buntownicy.
Zdobyte doświadczenie: 1250
Zdobyta reputacja: Orkowie +3
41. "Rozpraw się z Sanfordem."
Zadanie zleca
Marik po tym jak doniesiesz mu o powiązaniach
Sanforda z buntownikami. Musisz po prostu zabić magazyniera, bez obawy, że przeszkodzą Ci w tym Orkowie. Musisz zdecydować po której stronie staniesz (Orkowie – Buntownicy), zanim podejmiesz się wykonania tego questa.
Zdobyte doświadczenie: 1250
Zdobyta reputacja: Orkowie +3, Montera +4
42. "Zlikwiduj pozycje buntowników dookoła Montery."
To zadanie zleca sam
Varek, główny przywódca Orków w
Monterze. Żeby je dostać musisz posiadać wysoką reputację w mieście i zdecydować się na działanie na szkodę Buntowników (wcześniej będziesz musiał zniszczyć
Okarę). Wykonanie misji polega na zlikwidowaniu trzech oddziałów buntowników, przebywających na terenach przyległych do miasta. Są to grupy dowodzone przez
Daryla,
Masona i
Otisa (poznałeś je przy okazji wykonywania innych zadań).
Zdobyte doświadczenie: 1500
Zdobyta reputacja: Orkowie +3
43. "Przepędź orków z Montery"
Gdy porozmawiasz już z wodzem
Varekiem, udaj się do
Stanforda i go o tym poinformuj. Zabierze się on za przygotowania do rewolucji. Aby rozpocząć rewolucję musisz zabić
Vareka i innych orków, wraz z najemnikami. Ale po co ja to pisze przecież masz w tym już wprawę. Po wszystkim porozmawiaj ze Stanfordem i z Rollandem w Okarze
Zdobyte doświadczenie: 5000
Zdobyta reputacja: Buntownicy +5