- Dołączył
- 12.1.2008
- Posty
- 2680
Kolonia Karna (Górnicza Dolina) - jest częścią wyspy Khorinis, należącej do królestwa Myrthany.
HISTORIA KOLONII
Król Rhobar I od lat prowadził bardzo kosztowną i wyczerpującą wojnę z Orkami, największymi wrogami królestwa. Mimo doskonałego dowodzenia, wojska Myrthany nie radziły sobie z wrogiem, który przede wszystkim miał przewagę liczebną. Król musiał działać - potrzebował mocnych pancerzy oraz broni dla swoich żołnierzy, a stal i żelazo nie sprawdzało się zbyt dobrze. Najlepszą alternatywą była magiczna ruda ? surowiec o niezwykłych właściwościach, odpowiednio obrobiony mógł być materiałem na niemal niezniszczalne pancerze i oręż. Największe złoża rudy znajdowały się na wyspie Khorinis, leżącej na wschód od kontynentu. Stworzono tam kopalnie, oraz Kolonię Karną, do której trafiali wszyscy przestępcy, niezależnie od swych występków.
Z początku wszystko przebiegało jak należy - kopacze pilnowani przez strażników wydobywali rudę, która wysyłana była na kontynent. Cała operacja kierowana była z zamku, ulokowanego nieopodal kopalni.
Aby uniemożliwić więźniom ucieczkę, król wysłał swych magów, aby stworzyli wokół doliny magiczną barierę, aby stworzyli zamknięty obszar do którego można wejść, ale którego nie można opuścić.
Jednak podczas tworzenia bariery coś poszło nie tak i magiczne więzienie objęło znacznie większy obszar, niż początkowo zakładano. Skazańcy wykorzystali moment konsternacji, zaatakowali strażników i przejęli władzę w Kolonii. Dla króla sytuacja ta była niezwykle niewygodna. Potrzebował rudy, a w jej posiadaniu była banda wyrzutków ? nie miał wyjścia ? musiał dojść z nimi do porozumienia. Raz w miesiącu dostarczał za barierę towary, dostając w zamian rudę.
ROZŁAM
Władzę w Kolonii sprawowała grupa magnatów, na czele z Gomezem. To oni byli w posiadaniu kopalni i dbali o handel rudą. Dużą rolę odgrywali także magowie, którzy także zostali uwięzieni za barierą, podczas jej tworzenia.
Taki układ sił nie wszystkim pasował.
Większość osób w obawie przed magnatami nie ruszyło się na krok z zamku, znajdującego się w centrum Kolonii, i dalej pracowało w kopalni. Ten obóz nazywamy Starym Obozem.
Pozostali, którzy nie obawiali się Gomeza i jego podwładnych opuścili zamek i stworzyli dwie grupy:
-Nowy Obóz - znajduje się w zachodniej części Kolonii, założony został w wielkiej jaskini.
-Obóz Sekty (zwany Obozem na Bagnach) - położony jest na bagnach, znajdujących się we wschodniej części Kolonii.
UPADEK BARIERY
Po wygnaniu Śniącego i upadku magicznej bariery, skazańcy uciekli z Kolonii. Została ona opanowana przez Orków i Smoki, przez co wydobycie rudy było bardzo utrudnione. Oddział generała Garonda starał się opanować sytuację, jednak jego działania nie przynosiły zbyt dużych efektów. Uwięzieni w Zamku , otoczeni przez Orków, nie mieli dużego pola manewru. Górnicza Dolina stała się bardziej niebezpieczna i dzika, niż za istnienia bariery...
KOPALNIE
Na terenie Kolonii Karnej złoża rudy występowały w większości jaskiń, jednak największe ich złoża znajdowały się w trzech kopalniach:
-zawalona kopalnia - niegdyś jedna z większych kopalń, jednak uległa zawaleniu.
-Stara Kopalnia - zdecydowanie największa kopalnia, należąca do Starego Obozu. Wydobywano w niej ponad 200 worków rudy miesięcznie, oraz ok. 20 worków, które były przetapiane na miejscu.
Ruda ta przeznaczona była na handel ze światem zewnętrznym.
-Wolna Kopalnia - położona w południowo - zachodniej części Kolonii, należała do Nowego Obozu. Krety wydobywały rudę, dzięki której Magowie Wody chcieli wysadzić barierę.
FAUNA I FLORA
Górnicza Dolina nie była bezpiecznym miejscem. Na każdym kroku czaiło się jakieś niebezpieczeństwo. Występowało tam wiele gatunków dzikich zwierząt, od niegroźnych ścierwojadów, po gigantyczne trolle.
Najczęściej spotykanymi zwierzętami w Kolonii są:
-kretoszczury
-ścierwojady
-krwiopijcy
-wilki
-orkowe wilki
-zębacze
-brzytwy
-pełzacze
Flora również prezentuje się okazale. W Kolonii rośnie wiele roślin leczniczych, najczęściej spotykanymi są:
-serafis
-ziele lecznicze
-krucze ziele
-górski mech
-orkowe ziele
-psianka
-kocianka
HISTORIA KOLONII
Król Rhobar I od lat prowadził bardzo kosztowną i wyczerpującą wojnę z Orkami, największymi wrogami królestwa. Mimo doskonałego dowodzenia, wojska Myrthany nie radziły sobie z wrogiem, który przede wszystkim miał przewagę liczebną. Król musiał działać - potrzebował mocnych pancerzy oraz broni dla swoich żołnierzy, a stal i żelazo nie sprawdzało się zbyt dobrze. Najlepszą alternatywą była magiczna ruda ? surowiec o niezwykłych właściwościach, odpowiednio obrobiony mógł być materiałem na niemal niezniszczalne pancerze i oręż. Największe złoża rudy znajdowały się na wyspie Khorinis, leżącej na wschód od kontynentu. Stworzono tam kopalnie, oraz Kolonię Karną, do której trafiali wszyscy przestępcy, niezależnie od swych występków.
Z początku wszystko przebiegało jak należy - kopacze pilnowani przez strażników wydobywali rudę, która wysyłana była na kontynent. Cała operacja kierowana była z zamku, ulokowanego nieopodal kopalni.
Aby uniemożliwić więźniom ucieczkę, król wysłał swych magów, aby stworzyli wokół doliny magiczną barierę, aby stworzyli zamknięty obszar do którego można wejść, ale którego nie można opuścić.
Jednak podczas tworzenia bariery coś poszło nie tak i magiczne więzienie objęło znacznie większy obszar, niż początkowo zakładano. Skazańcy wykorzystali moment konsternacji, zaatakowali strażników i przejęli władzę w Kolonii. Dla króla sytuacja ta była niezwykle niewygodna. Potrzebował rudy, a w jej posiadaniu była banda wyrzutków ? nie miał wyjścia ? musiał dojść z nimi do porozumienia. Raz w miesiącu dostarczał za barierę towary, dostając w zamian rudę.
ROZŁAM
Władzę w Kolonii sprawowała grupa magnatów, na czele z Gomezem. To oni byli w posiadaniu kopalni i dbali o handel rudą. Dużą rolę odgrywali także magowie, którzy także zostali uwięzieni za barierą, podczas jej tworzenia.
Taki układ sił nie wszystkim pasował.
Większość osób w obawie przed magnatami nie ruszyło się na krok z zamku, znajdującego się w centrum Kolonii, i dalej pracowało w kopalni. Ten obóz nazywamy Starym Obozem.
Pozostali, którzy nie obawiali się Gomeza i jego podwładnych opuścili zamek i stworzyli dwie grupy:
-Nowy Obóz - znajduje się w zachodniej części Kolonii, założony został w wielkiej jaskini.
-Obóz Sekty (zwany Obozem na Bagnach) - położony jest na bagnach, znajdujących się we wschodniej części Kolonii.
UPADEK BARIERY
Po wygnaniu Śniącego i upadku magicznej bariery, skazańcy uciekli z Kolonii. Została ona opanowana przez Orków i Smoki, przez co wydobycie rudy było bardzo utrudnione. Oddział generała Garonda starał się opanować sytuację, jednak jego działania nie przynosiły zbyt dużych efektów. Uwięzieni w Zamku , otoczeni przez Orków, nie mieli dużego pola manewru. Górnicza Dolina stała się bardziej niebezpieczna i dzika, niż za istnienia bariery...
KOPALNIE
Na terenie Kolonii Karnej złoża rudy występowały w większości jaskiń, jednak największe ich złoża znajdowały się w trzech kopalniach:
-zawalona kopalnia - niegdyś jedna z większych kopalń, jednak uległa zawaleniu.
-Stara Kopalnia - zdecydowanie największa kopalnia, należąca do Starego Obozu. Wydobywano w niej ponad 200 worków rudy miesięcznie, oraz ok. 20 worków, które były przetapiane na miejscu.
Ruda ta przeznaczona była na handel ze światem zewnętrznym.
-Wolna Kopalnia - położona w południowo - zachodniej części Kolonii, należała do Nowego Obozu. Krety wydobywały rudę, dzięki której Magowie Wody chcieli wysadzić barierę.
FAUNA I FLORA
Górnicza Dolina nie była bezpiecznym miejscem. Na każdym kroku czaiło się jakieś niebezpieczeństwo. Występowało tam wiele gatunków dzikich zwierząt, od niegroźnych ścierwojadów, po gigantyczne trolle.
Najczęściej spotykanymi zwierzętami w Kolonii są:
-kretoszczury
-ścierwojady
-krwiopijcy
-wilki
-orkowe wilki
-zębacze
-brzytwy
-pełzacze
Flora również prezentuje się okazale. W Kolonii rośnie wiele roślin leczniczych, najczęściej spotykanymi są:
-serafis
-ziele lecznicze
-krucze ziele
-górski mech
-orkowe ziele
-psianka
-kocianka