Mały poradnik jak zacząć i zrobić filmik.
Po pierwsze: Ściągajmy pełną wersje FRAPS.
Po drugie: Jeśli to parodia to używamy programu Ivona pełna wersja. Jeśli robimy nie parodie to polecane jest użycie Dubbingu.
Po trzecie: Do obróbki polecane są dwa programy.Windows Media Player Sony Vegas Pro 8.0 lub Unlead Studio.
Czas na komendy postaci:
<!--quoteo--><div class='quotetop'>CYTAT</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Play ani t_practicemagic r11; Trenuje magię
Play ani t_practicemagic2 - Trenuje magię
Play ani t_practicemagic3 - Trenuje magię
Play ani t_practicemagic4 - Trenuje magię
Play ani s_herb_s1 r11; "Wytwórnia ziela''
Play ani s_bsfire_s1 r11; Używa paleniska
Play ani s_bscool_s1 r11; Używa wiadra z wodą do zahartowania ostrza
Play ani s_bsanvil_s1 r11; Używa kowadła
Play ani s_bssharp_s1 r11; Używa kamienia szlifierskiego
Play ani s_lguard r11; Stoi z rękami skrzyżowanymi na klatce piersiowej
Play ani s_hguard r11; Stoi z rękami na biodrach
Play ani s_sit r11; Siedzi na ziemi ( npc wykonuje wtedy tak jakby skok, wtedy trzeba szybko wcisnąć insert i później enter i jeśli się nie uda to trzeba próbować do skutku)
Play ani t_stand_2_sit - Siada
Play ani s_point r11; Wystawia prawą rękę
Play ani t_1hsfree - Trening
Play ani s_1hparade - Obrona
Play ani s_1hattack r11; Atak bronią jednoręczną
Play ani t_1hattackr - Atak bronią jednoręczną w prawo
Play ani t_1hattackl - Atak bronią jednoręczną w lewo
Play ani t_1hsfinish - Dobicie
Play ani t_1h_2_1hrun r11; Wyciągnięcie broni jednoręcznej
Play ani s_2hattack r11; Atak bronią dwuręczną
Play ani t_2hattackr r11; Atak bronią dwuręczną w prawo
Play ani t_2hattackl - Atak bronią dwuręczną w lewo
Play ani t_2h_2_2hrun r11; Wyciągnięcie broni dwuręcznej
Play ani t_bow_2_bowrun r11; Wyciągnięcie łuku
Play ani s_bowaim r11; Gotowość do strzału z łuku
Play ani t_bowreload r11; Strzał z łuku
Play ani t_cbow_2_cbowrun r11; Wyciągnięcie kuszy
Play ani s_cbowaim r11; Gotowość do strzału z kuszy
Play ani t_cbowreload r11; Strzał z kuszy
Play ani t_pee r11; Ekhm.. załatwia się
Play ani s_wash r11; Myje się
Play ani s_pray r11; Modli się
Play ani s_heashoot - Lewituje
Play ani s_pan_s1 r11; Smaży na patelni
Play ani s_lab_s1 r11; Robi miksturę
Play ani s_cauldron_s1 r11; Używa kotła (gotuje)
Play ani s_lute_s1 r11; Gra na lutni
Play ani t_plunder r11; Zbiera (tak jak zbieracze )
Play ani s_ladder_s0 r11; Stoi na drabinie
Play ani t_ladder_s1_2_s2 r11; Wchodzi po drabinie
Play ani s_dead r11; Leży zabity na brzuchu
Play ani s_deadb r11; Leży zabity na plecach
Play ani s_woundedb r11; Leży pobity (i trzyma się za brzuch)
Play ani t_bed_back_s0_2_s1 r11; Kładzie się do łóżka
Play ani t_chestsmall_stand_2_s0 r11; Klęka przy skrzyni
Play ani t_chestsmall_s0_2_s1 r11; Otwiera skrzynię
Play ani t_door_front_s0_2_s1 r11; Otwiera drzwi
Play ani t_stand_2_iget r11; Podnosi przedmiot
Play ani t_vweel_s0_2_s1 r11; Obraca kołowrót
Play ani s_bench_s1 r11; Siedzi na ławce
Play ani s_throne_s1 r11; Siedzi na tronie
Play ani s_chair_s1 r11; Siedzi na krześle/stołku
Play ani s_repair_s1 - Naprawia dom
Play ani t_ladder_s2_2_s1 - Schodzi z drabiny
Play ani t_bed_back_s1_2_s0 - Podnosi się z łóżka (z prawej strony)
Play ani t_bed_front_s1_2_s0 - Podnosi się z łóżka (z lewej strony)
Play ani t_bed_front_s0_2_s1 - Podnosi się z łóżka (z lewej strony)
Play ani t_chestsmall_s1_2_s0 - Zamyka skrzynkę
Play ani t_chestsmall_s0_2_stand - Wstaje od skrzynki (przestaje klękać)
Play ani t_chestbig_s0_2_stand - Wstaje od skrzyni (przestaje klękać)
Play ani t_chestbig_s1_2_s0 - Zamyka skrzynię
Play ani t_chestbig_s0_2_s1 - Otwiera skrzynię
Play ani t_chestbig_stand_2_s0 - Klęka przy skrzyni
Play ani t_door_front_s1_2_s0 r11; Zamyka drzwi (od frontu)
Play ani t_chestsmall_s1_2_s0 - Zamyka skrzynkę
Play ani t_chestsmall_s0_2_stand - Wstaje od skrzynki (przestaje klękać)
Play ani t_chestbig_s0_2_stand - Wstaje od skrzyni (przestaje klękać)
Play ani t_chestbig_s1_2_s0 - Zamyka skrzynię
Play ani t_chestbig_s0_2_s1 - Otwiera skrzynię
Play ani t_chestbig_stand_2_s0 - Klęka przy skrzyni
Play ani t_door_front_s1_2_s0 r11; Zamyka drzwi (od frontu)
Play ani t_door_back_s1_2_s0 r11; Zamyka drzwi (od tyłu)
Play ani t_door_back_s0_2_s1 r11; Otwiera drzwi (od tyłu)
Play ani t_iget_2_stand - Zabiera przedmiot do siebie
Play ani t_vwheel_s1_2_s0 - Obraca kołowrót z prawej strony na lewą
Play ani s_book_s1 - Czyta
Play ani t_dialoggesture_(01 - 21) - Robi takie ruchy jak przy rozmowie, napisz bez nawiasu
Play ani t_yes - Kiwa głową w dół (tak)
Play ani t_dontknow - Wzrusza ramionami
Play ani t_search - Rozgląda się
Play ani t_igetyou - Wskazuje...
Play ani t_no - Pokazuje "nie"
Play ani s_ore_s0 - Kopie rudę...
Play ani t_watchfight_yeah - Dopinguje
Play ani t_watchfight_ohno - Zasmuca się
Play ani s_claphands - Klaszcze<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Czas na filmiki jak uzyskać ciekawe efekty.
<a href="http://pl.youtube.com/watch?v=f3KVR3Dmyos" target="_blank">http://pl.youtube.com/watch?v=f3KVR3Dmyos</a>
<a href="http://pl.youtube.com/watch?v=rJR3nq2aTWM" target="_blank">http://pl.youtube.com/watch?v=rJR3nq2aTWM</a>
<a href="http://pl.youtube.com/watch?v=K5pe7nvPsfY" target="_blank">http://pl.youtube.com/watch?v=K5pe7nvPsfY</a>
Co zrobić by postać szła ? <!--quoteo--><div class='quotetop'>CYTAT</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Chcesz, żeby gościu za tobą szedł? Po prostu go walnij ze 2 razy to wtedy zacznie za tobą biec z zamiarem dokopania ci.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Poradnik do gestykulacji w Gothic 1-Gothic 2 Noc Kruka:
Gothic Noc Kruka: <!--quoteo--><div class='quotetop'>CYTAT</div><div class='quotemain'><!--quotec-->WERSJA PODSTAWOWA
1.Tworzysz 3 Face Helperów ;
2.Dajesz jednemu zbroję Poszukiwacza oraz ustawiasz mu w edit abilites flags=4 lub =6 ;
3.Ubierasz pozostałych dwóch bohaterów
4.Przemieniasz się w 3-ciego FH (z pozsukiwaczem) i naciskasz kontrol. A ten do którego będziesz naciskał będzie ci wciąż mówił "Ubierz się porządnie"
WERSJA ZAAWANSOWANA
1.Robisz 2 FH
2.Jednemu zakładasz Pancerz jakiejś gildii i ustawiasz mu set guild gil_none oraz set trueguild gil_none
2.Drugim kolesiem robisz to samo i naciskasz CTRL na pierwszego.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
W Gothic 1:
<!--quoteo--><div class='quotetop'>CYTAT</div><div class='quotemain'><!--quotec-->1.Wpisujesz play ani t_dialoggesture_xx
gdzie xx to miejsce od 1 do 20<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jak zrobić z kiełbasy broń lub żeby były efekty czarów na mieczu ITP ?
<!--quoteo--><div class='quotetop'>CYTAT</div><div class='quotemain'><!--quotec-->spellFX_Thunderstorm
spellFX_Thunderstorm_INVESTGLOW
spellFX_Thunderstorm_Dome
spellFX_Thunderstorm_Flash
spellFX_ThunderStorm_Screenblend
spellFX_ThunderStorm_Screenblend
spellFX_Skull
spellFX_Skull_Skull
spellFX_Skull_SPREAD
spellFX_Skull_COLLIDEFX
spellFX_SuckEnergy
spellFX_SuckEnergy_Invest
spellFX_SuckEnergy_SlowTime
spellFX_SuckEnergy_BloodFly
spellFX_SuckEnergy_SENDPERCEPTION
spellFX_Energyball
spellFX_Energyball_TARGET
spellFX_Icelance
spellFX_Icelance_COLLIDEFX
SPELLFX_WATERFIST
spellFX_Waterfist_COLLIDEFX
spellFX_Waterfist_COLLIDEDYNFX
SPELLFX_WATERFIST_ABYSS
spellFX_Swarm
spellFX_Greententacle
spellFX_Greententacle_Bridge
SpellFX_Greententacle_TARGET
spellFX_Geyser
spellFX_Geyser_FOUNTAIN
spellFX_Whirlwind
spellFX_Whirlwind_COLLIDE
spellFX_Whirlwind_Invest
spellFX_Whirlwind_Sound
spellFX_Whirlwind_TARGET
spellFX_Whirlwind_SENDPERCEPTION
spellFX_INCOVATION_GREEN
spellFX_INCOVATION_RED
spellFX_INCOVATION_BLUE
spellFX_INCOVATION_VIOLET
spellFX_INCOVATION_WHITE
spellFX_LIGHTSTAR_VIOLET
spellFX_LIGHTSTAR_WHITE
spellFX_LIGHTSTAR_BLUE
spellFX_LIGHTSTAR_RED
spellFX_LIGHTSTAR_GREEN
spellFX_LIGHTSTAR_ORANGE
spellFX_Innoseye
spellFX_HealShrine
spellFX_RingRitual1
spellFX_RingRitual2
spellFX_LIGHTSTAR_RingRitual
spellFX_ItemAusbuddeln
spellFX_BeliarsWeapon_Upgrate
spellFX_Maya_Ghost
spellFX_BELIARSRAGE
spellFX_BELIARSRAGE_target_Cloud
spellFX_BELIARSRAGE_COLLIDE
spellFX_Light
spellFX_Light_ACTIVE
spellFX_PalLight
spellFX_PalLight_ACTIVE
spellFX_Firebolt
spellFX_Firebolt_COLLIDEFX
spellFX_Firebolt_COLLIDEDYNFX
spellFX_ChargeFireball
spellFX_ChargeFireball_InVEST_BLAST1
spellFX_ChargeFireball_InVEST_BLAST2
spellFX_ChargeFireball_InVEST_BLAST3
spellFX_ChargeFireball_InVEST_BLAST4
spellFX_ChargeFireball_COLLIDE
spellFX_ChargeFireball_COLLIDEDYNFX
spellFX_InstantFireball
spellFX_InstantFireball_FIRECLOUD
spellFX_InstantFireball_COLLIDE
spellFX_InstantFireball_COLLIDE_KEY_INVEST_1
spellFX_InstantFireball_COLLIDEDYNFX
spellFX_InstantFireball_COLLIDEDYNFX_KEY_INVEST_1
spellFX_Firestorm
spellFX_FireStorm_INVESTSOUND
spellFX_FireStorm_INVESTBLAST1
spellFX_FireStorm_INVESTBLAST2
spellFX_FireStorm_INVESTBLAST3
spellFX_FireStorm_INVESTBLAST4
spellFX_Firestorm_SPREAD
spellFX_Firestorm_COLLIDE
spellFX_Pyrokinesis
spellFX_Pyrokinesis_INVESTSOUND
spellFX_Pyrokinesis_INVESTBLAST1
spellFX_Pyrokinesis_INVESTBLAST2
spellFX_Pyrokinesis_INVESTBLAST3
spellFX_Pyrokinesis_INVESTBLAST4
spellFX_Pyrokinesis_SPREAD
spellFX_FireRain
spellFX_FireRain_RAIN
spellFX_FireRain_SUB
spellFX_FireRain_INVESTGLOW
spellFX_Teleport
spellFX_Teleport_ORIGIN
spellFX_Teleport_RING
spellFX_Teleport_CAST
spellFX_PalHeal
spellFX_PalHeal_START
spellFX_PalHeal_ORIGIN
spellFX_Heal
spellFX_Heal_ORIGIN
spellFX_Heal_LEFTHAND
spellFX_Transform
spellFX_Transform_ORIGIN
spellFX_Transform_BLEND
spellFX_Lightning
spellFX_LightningFlash
spellFX_LightningFlash_HEAVENSRAGE
spellFX_LightningFlash_target_Cloud
spellFX_LightningFlash
spellFX_LightningFlash_target
spellFX_LightningFlash_target_Cloud
spellFX_LightningFlash_target_GROUND
spellFX_Zap
spellFX_Zap_COLLIDE
spellFX_Zap_COLLIDEDYNFX
spellFX_PalHolyBolt
spellFX_PalHolyBolt_COLLIDE
spellFX_PalHolyBolt_COLLIDEDYNFX
spellFX_Icebolt
spellFX_Icebolt_COLLIDE
spellFX_Icebolt_COLLIDEDYNFX
spellFX_chargezap
spellFX_chargezap_InVEST_BLAST1
spellFX_chargezap_InVEST_BLAST2
spellFX_chargezap_InVEST_BLAST3
spellFX_chargezap_InVEST_BLAST4
spellFX_chargezap_COLLIDE
spellFX_IceCube
spellFX_IceCube_COLLIDE
spellFX_Icespell_Invest
spellFX_Icewave
spellFX_Icewave_WAVE
spellFX_Icewave_SUB
spellFX_SummonCreature_ORIGIN
spellFX_SummonCreature_LEFTHAND
spellFX_SummonGolem
spellFX_SummonSkeleton
spellFX_SummonGoblinSkeleton
spellFX_SummonWolf
spellFX_SummonDemon
spellFX_SummonGuardian
spellFX_SummonZombie
spellFX_SummonMud
spellFX_ArmyOfDarkness
spellFX_MassDeath
spellFX_Massdeath_EXPLOSION
spellFX_MassDeath_GROUND
spellFX_Massdeath_LEFTHAND
spellFX_MassDeath_SUB
spellFX_MassDeath_COLLIDEDYNFX
spellFX_DestroyUndead
spellFX_Destroyundead_COLLIDE
spellFX_Destroyundead_COLLIDEDYNFX
spellFX_PalRepelEvil
spellFX_REPELEVIL_TRAIL
spellFX_PalRepelEvil_COLLIDE
spellFX_PalRepelEvil_COLLIDEDYNFX
spellFX_MasterOfDisaster
spellFX_MasterOfDisaster_TRAIL
spellFX_MasterOfDisaster_COLLIDE
spellFX_MasterOfDisaster_COLLIDEDYNFX
spellFX_PalDestroyEvil
spellFX_PalDestroyEvil_COLLIDE
spellFX_PalDestroyEvil_COLLIDEDYNFX
spellFX_WindFist
spellFX_Windfist_Invest
spellFX_Windfist_INVESTBLAST
spellFX_Windfist_Cast
spellFX_Windfist_COLLIDEDYNFX
spellFX_Sleep
spellFX_Sleep_ORIGIN
spellFX_Sleep_TARGET
spellFX_Charm
spellFX_CHARM_ORIGIN
spellFX_CHARM_TARGET
spellFX_Pyrokinesis
spellFX_Pyrokinesis_TARGET
spellFX_Pyrokinesis_BRIDGE
spellFX_Fear
spellFX_Fear_WINGS
spellFX_Fear_WINGS2
spellFX_Fear_GROUND
spellFX_FEAR_SENDPERCEPTION
spellFX_BreathOfDeath
spellFX_BreathOfDeath_Invest
spellFX_BreathOfDeath_Cast
spellFX_BreathOfDeath_Target
spellFX_Shrink
spellFX_Shrink_Origin
spellFX_Concussionbolt
spellFX_Concussionbolt_COLLIDE
spellFX_Concussionbolt_COLLIDEDYNFX
spellFX_Deathbolt
spellFX_Deathbolt_FIRECLOUD
spellFX_Deathbolt_COLLIDE
spellFX_Deathbolt_COLLIDE_KEY_INVEST_1
spellFX_Deathbolt_COLLIDEDYNFX_KEY_INVEST_1
spellFX_Deathball
spellFX_Deathball_FIRECLOUD
spellFX_Deathball_COLLIDE
spellFX_Deathball_COLLIDEDYNFX
VOB_BURN
VOB_BURN_CHILD1
VOB_BURN_CHILD2
VOB_BURN_CHILD3
VOB_BURN_CHILD4
VOB_BURN_CHILD5
VOB_BURN_CHILD6
VOB_MAGICBURN
VOB_MAGICBURN_CHILD1
VOB_MAGICBURN_CHILD2
VOB_MAGICBURN_CHILD3
VOB_MAGICBURN_CHILD4
VOB_MAGICBURN_CHILD5
VOB_MAGICBURN_CHILD6
spellFX_MagicFire_HUMANSMOKE
spellFX_Firespell_HUMANSMOKE
spellFX_Lightning_TARGET
spellFX_Thunderspell_SENDPERCEPTION
spellFX_Thunderspell_SENDPERCEPTION_CHILD1
spellFX_Thunderspell_TARGET_CHILD2
spellFX_Thunderspell_TARGET_CHILD3
spellFX_Thunderspell_TARGET_CHILD4
spellFX_Thunderspell_TARGET_CHILD5
spellFX_Thunderspell_TARGET_CHILD6
spellFX_Thunderspell_TARGET_CHILD7
spellFX_Thunderspell_TARGET_CHILD8
spellFX_Thunderspell_TARGET_CHILD9
spellFX_Thunderspell_TARGET_CHILD10
spellFX_Thunderspell_TARGET_CHILD11
FX_EarthQuake
CONTROL_LEAVERANGEFX
CONTROL_CASTBLEND
TRANSFORM_CASTBLEND
TRANSFORM_NOPLACEFX
DEMENTOR_FX
FOV_MORPH1
FOV_MORPH2
SLOW_MOTION
FOCUS_HIGHLIGHT
SLOW_TIME
SLOW_TIME_CHILD
SLOW_TIME_CHILD2
sLEEP_BLEND
spellfx_firearmor_smoke
spellfx_firearmor
spellfx_fireswordblack
SPELLFX_FIRESWORD_ATTACK
SPELLFX_FIRESWORD_HIT
SPELLFX_MAGESTAFF1
SPELLFX_MAGESTAFF2
SPELLFX_MAGESTAFF3
SPELLFX_MAGESTAFF4
SPELLFX_MAGESTAFF5
SPELLFX_BOW
SPELLFX_FIREBOW
SPELLFX_ARROW
SPELLFX_FIREARROW
SPELLFX_CROSSBOW
SPELLFX_BOLT
SPELLFX_ITEMGLIMMER
sPELLFX_MANAPOTION
SPELLFX_HEALTHPOTION
SPELLFX_YELLOWPOTION
SPELLFX_WEAKGLIMMER
SPELLFX_WEAKGLIMMER_RED
SPELLFX_WEAKGLIMMER_BLUE
SPELLFX_WEAKGLIMMER_YELLOW
SPELLFX_ITEMSTARS
SPELLFX_ITEMSTARS_RED
SPELLFX_ITEMSTARS_BLUE
SPELLFX_ITEMSTARS_YELLOW
SPELLFX_GLOW
SPELLFX_UNDEAD_DRAGON
SPELLFX_DRAGONEYE_LEFT
SPELLFX_DRAGONEYE_RIGHT
spellFX_InvisibleProjectile
SPELLFX_WATERFIST_CAST<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jak zrobić by Topór Berserkera był bronią jednoręczną ? Nic trudnego !
<!--quoteo--><div class='quotetop'>CYTAT</div><div class='quotemain'><!--quotec-->11111 - bron jednoreczna
66666 - bron dureczna
-1 - nie da sie podniesc<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
To samo u kusz.
<!--quoteo--><div class='quotetop'>CYTAT</div><div class='quotemain'><!--quotec-->2 - do walki w zwarciu
4 - na dystans<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jak zmienić gildię ?
<!--quoteo--><div class='quotetop'>CYTAT</div><div class='quotemain'><!--quotec-->0 - brak przynależności
1 - paladyn
2 - strażnik
3 - obywatel
4 - mag
5 - nowicjusz
6 - łowca smoków
7 - najemnik<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
UWAGA ! Niektóre komendy powodują crash gry więc przed użyciem danej komendy zrób koniecznie zapis gry gdyż możesz stracić wszystko nad czym pracowałeś.
Poradnik filmowca w grze Gothic 3:
<!--quoteo--><div class='quotetop'>CYTAT</div><div class='quotemain'><!--quotec--><a href="http://www.youtube.com/watch?v=bQGK3vIsZXg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=bQGK3vIsZXg</a><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Po pierwsze: Ściągajmy pełną wersje FRAPS.
Po drugie: Jeśli to parodia to używamy programu Ivona pełna wersja. Jeśli robimy nie parodie to polecane jest użycie Dubbingu.
Po trzecie: Do obróbki polecane są dwa programy.
Czas na komendy postaci:
<!--quoteo--><div class='quotetop'>CYTAT</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Play ani t_practicemagic r11; Trenuje magię
Play ani t_practicemagic2 - Trenuje magię
Play ani t_practicemagic3 - Trenuje magię
Play ani t_practicemagic4 - Trenuje magię
Play ani s_herb_s1 r11; "Wytwórnia ziela''
Play ani s_bsfire_s1 r11; Używa paleniska
Play ani s_bscool_s1 r11; Używa wiadra z wodą do zahartowania ostrza
Play ani s_bsanvil_s1 r11; Używa kowadła
Play ani s_bssharp_s1 r11; Używa kamienia szlifierskiego
Play ani s_lguard r11; Stoi z rękami skrzyżowanymi na klatce piersiowej
Play ani s_hguard r11; Stoi z rękami na biodrach
Play ani s_sit r11; Siedzi na ziemi ( npc wykonuje wtedy tak jakby skok, wtedy trzeba szybko wcisnąć insert i później enter i jeśli się nie uda to trzeba próbować do skutku)
Play ani t_stand_2_sit - Siada
Play ani s_point r11; Wystawia prawą rękę
Play ani t_1hsfree - Trening
Play ani s_1hparade - Obrona
Play ani s_1hattack r11; Atak bronią jednoręczną
Play ani t_1hattackr - Atak bronią jednoręczną w prawo
Play ani t_1hattackl - Atak bronią jednoręczną w lewo
Play ani t_1hsfinish - Dobicie
Play ani t_1h_2_1hrun r11; Wyciągnięcie broni jednoręcznej
Play ani s_2hattack r11; Atak bronią dwuręczną
Play ani t_2hattackr r11; Atak bronią dwuręczną w prawo
Play ani t_2hattackl - Atak bronią dwuręczną w lewo
Play ani t_2h_2_2hrun r11; Wyciągnięcie broni dwuręcznej
Play ani t_bow_2_bowrun r11; Wyciągnięcie łuku
Play ani s_bowaim r11; Gotowość do strzału z łuku
Play ani t_bowreload r11; Strzał z łuku
Play ani t_cbow_2_cbowrun r11; Wyciągnięcie kuszy
Play ani s_cbowaim r11; Gotowość do strzału z kuszy
Play ani t_cbowreload r11; Strzał z kuszy
Play ani t_pee r11; Ekhm.. załatwia się
Play ani s_wash r11; Myje się
Play ani s_pray r11; Modli się
Play ani s_heashoot - Lewituje
Play ani s_pan_s1 r11; Smaży na patelni
Play ani s_lab_s1 r11; Robi miksturę
Play ani s_cauldron_s1 r11; Używa kotła (gotuje)
Play ani s_lute_s1 r11; Gra na lutni
Play ani t_plunder r11; Zbiera (tak jak zbieracze )
Play ani s_ladder_s0 r11; Stoi na drabinie
Play ani t_ladder_s1_2_s2 r11; Wchodzi po drabinie
Play ani s_dead r11; Leży zabity na brzuchu
Play ani s_deadb r11; Leży zabity na plecach
Play ani s_woundedb r11; Leży pobity (i trzyma się za brzuch)
Play ani t_bed_back_s0_2_s1 r11; Kładzie się do łóżka
Play ani t_chestsmall_stand_2_s0 r11; Klęka przy skrzyni
Play ani t_chestsmall_s0_2_s1 r11; Otwiera skrzynię
Play ani t_door_front_s0_2_s1 r11; Otwiera drzwi
Play ani t_stand_2_iget r11; Podnosi przedmiot
Play ani t_vweel_s0_2_s1 r11; Obraca kołowrót
Play ani s_bench_s1 r11; Siedzi na ławce
Play ani s_throne_s1 r11; Siedzi na tronie
Play ani s_chair_s1 r11; Siedzi na krześle/stołku
Play ani s_repair_s1 - Naprawia dom
Play ani t_ladder_s2_2_s1 - Schodzi z drabiny
Play ani t_bed_back_s1_2_s0 - Podnosi się z łóżka (z prawej strony)
Play ani t_bed_front_s1_2_s0 - Podnosi się z łóżka (z lewej strony)
Play ani t_bed_front_s0_2_s1 - Podnosi się z łóżka (z lewej strony)
Play ani t_chestsmall_s1_2_s0 - Zamyka skrzynkę
Play ani t_chestsmall_s0_2_stand - Wstaje od skrzynki (przestaje klękać)
Play ani t_chestbig_s0_2_stand - Wstaje od skrzyni (przestaje klękać)
Play ani t_chestbig_s1_2_s0 - Zamyka skrzynię
Play ani t_chestbig_s0_2_s1 - Otwiera skrzynię
Play ani t_chestbig_stand_2_s0 - Klęka przy skrzyni
Play ani t_door_front_s1_2_s0 r11; Zamyka drzwi (od frontu)
Play ani t_chestsmall_s1_2_s0 - Zamyka skrzynkę
Play ani t_chestsmall_s0_2_stand - Wstaje od skrzynki (przestaje klękać)
Play ani t_chestbig_s0_2_stand - Wstaje od skrzyni (przestaje klękać)
Play ani t_chestbig_s1_2_s0 - Zamyka skrzynię
Play ani t_chestbig_s0_2_s1 - Otwiera skrzynię
Play ani t_chestbig_stand_2_s0 - Klęka przy skrzyni
Play ani t_door_front_s1_2_s0 r11; Zamyka drzwi (od frontu)
Play ani t_door_back_s1_2_s0 r11; Zamyka drzwi (od tyłu)
Play ani t_door_back_s0_2_s1 r11; Otwiera drzwi (od tyłu)
Play ani t_iget_2_stand - Zabiera przedmiot do siebie
Play ani t_vwheel_s1_2_s0 - Obraca kołowrót z prawej strony na lewą
Play ani s_book_s1 - Czyta
Play ani t_dialoggesture_(01 - 21) - Robi takie ruchy jak przy rozmowie, napisz bez nawiasu
Play ani t_yes - Kiwa głową w dół (tak)
Play ani t_dontknow - Wzrusza ramionami
Play ani t_search - Rozgląda się
Play ani t_igetyou - Wskazuje...
Play ani t_no - Pokazuje "nie"
Play ani s_ore_s0 - Kopie rudę...
Play ani t_watchfight_yeah - Dopinguje
Play ani t_watchfight_ohno - Zasmuca się
Play ani s_claphands - Klaszcze<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Czas na filmiki jak uzyskać ciekawe efekty.
<a href="http://pl.youtube.com/watch?v=f3KVR3Dmyos" target="_blank">http://pl.youtube.com/watch?v=f3KVR3Dmyos</a>
<a href="http://pl.youtube.com/watch?v=rJR3nq2aTWM" target="_blank">http://pl.youtube.com/watch?v=rJR3nq2aTWM</a>
<a href="http://pl.youtube.com/watch?v=K5pe7nvPsfY" target="_blank">http://pl.youtube.com/watch?v=K5pe7nvPsfY</a>
Co zrobić by postać szła ? <!--quoteo--><div class='quotetop'>CYTAT</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Chcesz, żeby gościu za tobą szedł? Po prostu go walnij ze 2 razy to wtedy zacznie za tobą biec z zamiarem dokopania ci.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Poradnik do gestykulacji w Gothic 1-Gothic 2 Noc Kruka:
Gothic Noc Kruka: <!--quoteo--><div class='quotetop'>CYTAT</div><div class='quotemain'><!--quotec-->WERSJA PODSTAWOWA
1.Tworzysz 3 Face Helperów ;
2.Dajesz jednemu zbroję Poszukiwacza oraz ustawiasz mu w edit abilites flags=4 lub =6 ;
3.Ubierasz pozostałych dwóch bohaterów
4.Przemieniasz się w 3-ciego FH (z pozsukiwaczem) i naciskasz kontrol. A ten do którego będziesz naciskał będzie ci wciąż mówił "Ubierz się porządnie"
WERSJA ZAAWANSOWANA
1.Robisz 2 FH
2.Jednemu zakładasz Pancerz jakiejś gildii i ustawiasz mu set guild gil_none oraz set trueguild gil_none
2.Drugim kolesiem robisz to samo i naciskasz CTRL na pierwszego.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
W Gothic 1:
<!--quoteo--><div class='quotetop'>CYTAT</div><div class='quotemain'><!--quotec-->1.Wpisujesz play ani t_dialoggesture_xx
gdzie xx to miejsce od 1 do 20<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jak zrobić z kiełbasy broń lub żeby były efekty czarów na mieczu ITP ?
<!--quoteo--><div class='quotetop'>CYTAT</div><div class='quotemain'><!--quotec-->spellFX_Thunderstorm
spellFX_Thunderstorm_INVESTGLOW
spellFX_Thunderstorm_Dome
spellFX_Thunderstorm_Flash
spellFX_ThunderStorm_Screenblend
spellFX_ThunderStorm_Screenblend
spellFX_Skull
spellFX_Skull_Skull
spellFX_Skull_SPREAD
spellFX_Skull_COLLIDEFX
spellFX_SuckEnergy
spellFX_SuckEnergy_Invest
spellFX_SuckEnergy_SlowTime
spellFX_SuckEnergy_BloodFly
spellFX_SuckEnergy_SENDPERCEPTION
spellFX_Energyball
spellFX_Energyball_TARGET
spellFX_Icelance
spellFX_Icelance_COLLIDEFX
SPELLFX_WATERFIST
spellFX_Waterfist_COLLIDEFX
spellFX_Waterfist_COLLIDEDYNFX
SPELLFX_WATERFIST_ABYSS
spellFX_Swarm
spellFX_Greententacle
spellFX_Greententacle_Bridge
SpellFX_Greententacle_TARGET
spellFX_Geyser
spellFX_Geyser_FOUNTAIN
spellFX_Whirlwind
spellFX_Whirlwind_COLLIDE
spellFX_Whirlwind_Invest
spellFX_Whirlwind_Sound
spellFX_Whirlwind_TARGET
spellFX_Whirlwind_SENDPERCEPTION
spellFX_INCOVATION_GREEN
spellFX_INCOVATION_RED
spellFX_INCOVATION_BLUE
spellFX_INCOVATION_VIOLET
spellFX_INCOVATION_WHITE
spellFX_LIGHTSTAR_VIOLET
spellFX_LIGHTSTAR_WHITE
spellFX_LIGHTSTAR_BLUE
spellFX_LIGHTSTAR_RED
spellFX_LIGHTSTAR_GREEN
spellFX_LIGHTSTAR_ORANGE
spellFX_Innoseye
spellFX_HealShrine
spellFX_RingRitual1
spellFX_RingRitual2
spellFX_LIGHTSTAR_RingRitual
spellFX_ItemAusbuddeln
spellFX_BeliarsWeapon_Upgrate
spellFX_Maya_Ghost
spellFX_BELIARSRAGE
spellFX_BELIARSRAGE_target_Cloud
spellFX_BELIARSRAGE_COLLIDE
spellFX_Light
spellFX_Light_ACTIVE
spellFX_PalLight
spellFX_PalLight_ACTIVE
spellFX_Firebolt
spellFX_Firebolt_COLLIDEFX
spellFX_Firebolt_COLLIDEDYNFX
spellFX_ChargeFireball
spellFX_ChargeFireball_InVEST_BLAST1
spellFX_ChargeFireball_InVEST_BLAST2
spellFX_ChargeFireball_InVEST_BLAST3
spellFX_ChargeFireball_InVEST_BLAST4
spellFX_ChargeFireball_COLLIDE
spellFX_ChargeFireball_COLLIDEDYNFX
spellFX_InstantFireball
spellFX_InstantFireball_FIRECLOUD
spellFX_InstantFireball_COLLIDE
spellFX_InstantFireball_COLLIDE_KEY_INVEST_1
spellFX_InstantFireball_COLLIDEDYNFX
spellFX_InstantFireball_COLLIDEDYNFX_KEY_INVEST_1
spellFX_Firestorm
spellFX_FireStorm_INVESTSOUND
spellFX_FireStorm_INVESTBLAST1
spellFX_FireStorm_INVESTBLAST2
spellFX_FireStorm_INVESTBLAST3
spellFX_FireStorm_INVESTBLAST4
spellFX_Firestorm_SPREAD
spellFX_Firestorm_COLLIDE
spellFX_Pyrokinesis
spellFX_Pyrokinesis_INVESTSOUND
spellFX_Pyrokinesis_INVESTBLAST1
spellFX_Pyrokinesis_INVESTBLAST2
spellFX_Pyrokinesis_INVESTBLAST3
spellFX_Pyrokinesis_INVESTBLAST4
spellFX_Pyrokinesis_SPREAD
spellFX_FireRain
spellFX_FireRain_RAIN
spellFX_FireRain_SUB
spellFX_FireRain_INVESTGLOW
spellFX_Teleport
spellFX_Teleport_ORIGIN
spellFX_Teleport_RING
spellFX_Teleport_CAST
spellFX_PalHeal
spellFX_PalHeal_START
spellFX_PalHeal_ORIGIN
spellFX_Heal
spellFX_Heal_ORIGIN
spellFX_Heal_LEFTHAND
spellFX_Transform
spellFX_Transform_ORIGIN
spellFX_Transform_BLEND
spellFX_Lightning
spellFX_LightningFlash
spellFX_LightningFlash_HEAVENSRAGE
spellFX_LightningFlash_target_Cloud
spellFX_LightningFlash
spellFX_LightningFlash_target
spellFX_LightningFlash_target_Cloud
spellFX_LightningFlash_target_GROUND
spellFX_Zap
spellFX_Zap_COLLIDE
spellFX_Zap_COLLIDEDYNFX
spellFX_PalHolyBolt
spellFX_PalHolyBolt_COLLIDE
spellFX_PalHolyBolt_COLLIDEDYNFX
spellFX_Icebolt
spellFX_Icebolt_COLLIDE
spellFX_Icebolt_COLLIDEDYNFX
spellFX_chargezap
spellFX_chargezap_InVEST_BLAST1
spellFX_chargezap_InVEST_BLAST2
spellFX_chargezap_InVEST_BLAST3
spellFX_chargezap_InVEST_BLAST4
spellFX_chargezap_COLLIDE
spellFX_IceCube
spellFX_IceCube_COLLIDE
spellFX_Icespell_Invest
spellFX_Icewave
spellFX_Icewave_WAVE
spellFX_Icewave_SUB
spellFX_SummonCreature_ORIGIN
spellFX_SummonCreature_LEFTHAND
spellFX_SummonGolem
spellFX_SummonSkeleton
spellFX_SummonGoblinSkeleton
spellFX_SummonWolf
spellFX_SummonDemon
spellFX_SummonGuardian
spellFX_SummonZombie
spellFX_SummonMud
spellFX_ArmyOfDarkness
spellFX_MassDeath
spellFX_Massdeath_EXPLOSION
spellFX_MassDeath_GROUND
spellFX_Massdeath_LEFTHAND
spellFX_MassDeath_SUB
spellFX_MassDeath_COLLIDEDYNFX
spellFX_DestroyUndead
spellFX_Destroyundead_COLLIDE
spellFX_Destroyundead_COLLIDEDYNFX
spellFX_PalRepelEvil
spellFX_REPELEVIL_TRAIL
spellFX_PalRepelEvil_COLLIDE
spellFX_PalRepelEvil_COLLIDEDYNFX
spellFX_MasterOfDisaster
spellFX_MasterOfDisaster_TRAIL
spellFX_MasterOfDisaster_COLLIDE
spellFX_MasterOfDisaster_COLLIDEDYNFX
spellFX_PalDestroyEvil
spellFX_PalDestroyEvil_COLLIDE
spellFX_PalDestroyEvil_COLLIDEDYNFX
spellFX_WindFist
spellFX_Windfist_Invest
spellFX_Windfist_INVESTBLAST
spellFX_Windfist_Cast
spellFX_Windfist_COLLIDEDYNFX
spellFX_Sleep
spellFX_Sleep_ORIGIN
spellFX_Sleep_TARGET
spellFX_Charm
spellFX_CHARM_ORIGIN
spellFX_CHARM_TARGET
spellFX_Pyrokinesis
spellFX_Pyrokinesis_TARGET
spellFX_Pyrokinesis_BRIDGE
spellFX_Fear
spellFX_Fear_WINGS
spellFX_Fear_WINGS2
spellFX_Fear_GROUND
spellFX_FEAR_SENDPERCEPTION
spellFX_BreathOfDeath
spellFX_BreathOfDeath_Invest
spellFX_BreathOfDeath_Cast
spellFX_BreathOfDeath_Target
spellFX_Shrink
spellFX_Shrink_Origin
spellFX_Concussionbolt
spellFX_Concussionbolt_COLLIDE
spellFX_Concussionbolt_COLLIDEDYNFX
spellFX_Deathbolt
spellFX_Deathbolt_FIRECLOUD
spellFX_Deathbolt_COLLIDE
spellFX_Deathbolt_COLLIDE_KEY_INVEST_1
spellFX_Deathbolt_COLLIDEDYNFX_KEY_INVEST_1
spellFX_Deathball
spellFX_Deathball_FIRECLOUD
spellFX_Deathball_COLLIDE
spellFX_Deathball_COLLIDEDYNFX
VOB_BURN
VOB_BURN_CHILD1
VOB_BURN_CHILD2
VOB_BURN_CHILD3
VOB_BURN_CHILD4
VOB_BURN_CHILD5
VOB_BURN_CHILD6
VOB_MAGICBURN
VOB_MAGICBURN_CHILD1
VOB_MAGICBURN_CHILD2
VOB_MAGICBURN_CHILD3
VOB_MAGICBURN_CHILD4
VOB_MAGICBURN_CHILD5
VOB_MAGICBURN_CHILD6
spellFX_MagicFire_HUMANSMOKE
spellFX_Firespell_HUMANSMOKE
spellFX_Lightning_TARGET
spellFX_Thunderspell_SENDPERCEPTION
spellFX_Thunderspell_SENDPERCEPTION_CHILD1
spellFX_Thunderspell_TARGET_CHILD2
spellFX_Thunderspell_TARGET_CHILD3
spellFX_Thunderspell_TARGET_CHILD4
spellFX_Thunderspell_TARGET_CHILD5
spellFX_Thunderspell_TARGET_CHILD6
spellFX_Thunderspell_TARGET_CHILD7
spellFX_Thunderspell_TARGET_CHILD8
spellFX_Thunderspell_TARGET_CHILD9
spellFX_Thunderspell_TARGET_CHILD10
spellFX_Thunderspell_TARGET_CHILD11
FX_EarthQuake
CONTROL_LEAVERANGEFX
CONTROL_CASTBLEND
TRANSFORM_CASTBLEND
TRANSFORM_NOPLACEFX
DEMENTOR_FX
FOV_MORPH1
FOV_MORPH2
SLOW_MOTION
FOCUS_HIGHLIGHT
SLOW_TIME
SLOW_TIME_CHILD
SLOW_TIME_CHILD2
sLEEP_BLEND
spellfx_firearmor_smoke
spellfx_firearmor
spellfx_fireswordblack
SPELLFX_FIRESWORD_ATTACK
SPELLFX_FIRESWORD_HIT
SPELLFX_MAGESTAFF1
SPELLFX_MAGESTAFF2
SPELLFX_MAGESTAFF3
SPELLFX_MAGESTAFF4
SPELLFX_MAGESTAFF5
SPELLFX_BOW
SPELLFX_FIREBOW
SPELLFX_ARROW
SPELLFX_FIREARROW
SPELLFX_CROSSBOW
SPELLFX_BOLT
SPELLFX_ITEMGLIMMER
sPELLFX_MANAPOTION
SPELLFX_HEALTHPOTION
SPELLFX_YELLOWPOTION
SPELLFX_WEAKGLIMMER
SPELLFX_WEAKGLIMMER_RED
SPELLFX_WEAKGLIMMER_BLUE
SPELLFX_WEAKGLIMMER_YELLOW
SPELLFX_ITEMSTARS
SPELLFX_ITEMSTARS_RED
SPELLFX_ITEMSTARS_BLUE
SPELLFX_ITEMSTARS_YELLOW
SPELLFX_GLOW
SPELLFX_UNDEAD_DRAGON
SPELLFX_DRAGONEYE_LEFT
SPELLFX_DRAGONEYE_RIGHT
spellFX_InvisibleProjectile
SPELLFX_WATERFIST_CAST<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jak zrobić by Topór Berserkera był bronią jednoręczną ? Nic trudnego !
<!--quoteo--><div class='quotetop'>CYTAT</div><div class='quotemain'><!--quotec-->11111 - bron jednoreczna
66666 - bron dureczna
-1 - nie da sie podniesc<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
To samo u kusz.
<!--quoteo--><div class='quotetop'>CYTAT</div><div class='quotemain'><!--quotec-->2 - do walki w zwarciu
4 - na dystans<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jak zmienić gildię ?
<!--quoteo--><div class='quotetop'>CYTAT</div><div class='quotemain'><!--quotec-->0 - brak przynależności
1 - paladyn
2 - strażnik
3 - obywatel
4 - mag
5 - nowicjusz
6 - łowca smoków
7 - najemnik<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
UWAGA ! Niektóre komendy powodują crash gry więc przed użyciem danej komendy zrób koniecznie zapis gry gdyż możesz stracić wszystko nad czym pracowałeś.
Poradnik filmowca w grze Gothic 3:
<!--quoteo--><div class='quotetop'>CYTAT</div><div class='quotemain'><!--quotec--><a href="http://www.youtube.com/watch?v=bQGK3vIsZXg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=bQGK3vIsZXg</a><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->