Esmallion
New Member
- Dołączył
- 26.10.2010
- Posty
- 194
Historia świata Gothic
Poniżej prezentuje Wam kalendarium świata gothic, historia sagi jest już tak obszerna, ze postanowiłem ją spisać. W związku iż prawdopodobnie pojawią się kolejne części sagi zastosowałem metodę datowania wydarzeń. Za rok pierwszy przyjąłem umowną datę przywołania Śniącego z racji tego, że nie posiadamy konkretnych informacji co się działo przedtem. Dzięki temu zabiegowi w miarę rozwoju fabuły będę mógł dodawać kolejne wydarzenia.
1 r.n.e.
• Pięciu głównych kapłanów dawno zapomnianej rasy dzikich orków przywołuje na wyspę Khorinis Śniącego.
• Podczas rytuału kapłani stają się ożywieńcami. Śniący rozpoczyna swój tysiącletni sen.
10 r.n.e.
• Ukończona zostaje pełna pułapek świątynia Śniącego.
• Niewolnicy i sługi świątynne stają się ożywieńcami, którzy maja strzec Śniącego, dopóki się nie obudzi.
860 r.n.e.
• Xardas z pomocą Buthomara i czterech wybranych wskrzesza magię runiczną na Khorinis aby nie wpadła w ręce Zakonu Krwi.
• Ginie Dusaro - prawa ręka zakonu, prawnuk Zarkana.
• Wyspa Titith wraz z miastem i siedzibą Zakonu Krwi znika bez śladu.
985 r.n.e.
• Armia króla Rhobara II zajmuje ziemie Nordmaru. Królewskie garnizony stacjonują w zbudowanych w tym celu fortecach.
• Władca chce stworzyć jedno imperium w tym celu podbija kolejne państwa. Głównym członem wojsk królewskich są paladyni służący Innosowi.
988 r.n.e.
• Armia króla Rhobara II pod dowództwem Lee zajmuje Varant i Wyspy Południowe.
• Miejscowi władcy poddają się. Za niezależne uważają się tylko plemiona koczowników z południa.
• Gubernatorem Argaan zostaje Lord Tronder.
990 r.n.e.
• Surowa zima zmusza Orków do najazdu na Zjednoczone Królestwa.
Wybucha I wojna z orkami.
• Orkowie zajmują Nordmar i tamtejsze kopalnie rudy.
• Wojska Khorinis odpierają atak najeźdźcy, dzicy orkowie zostają zepchnięci do Górniczej Doliny.
• Królestwo potrzebuje rudy do walki. Król nakazuje zesłać wszystkich skazańców do kopalń Khorinis, aby wydobywali tam rudę. Wywołuje to niezadowolenie ludu.
• Generał Lee zostaje skazany za zdradę i zesłany do Kolonii Górniczej
• Po wielu próbach ucieczki więźniów, Rhobar II nakazuje ustawienie magicznej bariery nad Kolonią, jednak podczas jej tworzenia coś idzie nie tak – magowie zostają uwięzieni w środku a dolinę przejmują więźniowie.
• Powstają trzy obozy: Stary, Nowy i Na Bagnie. Orkowie zajmują góry na południowym wschodzie kolonii.
995 r.n.e.
• II Wojna z Orkami. Najeźdźcy podbijają zachodnią część Myrtany.
997 r.n.e.
• III Wojna z Orkami. Orkowie podbijają północną część Varantu. Dochodzi do zawiązania sojuszu z Asasynami.
999 r.n.e.
• IV wojna z Orkami. Trzy orkowe armie wyruszają w kierunku wschodniej Myrtany.
• Król wysyła Lorda Hagena na Khorninis aby ten przywiózł magiczną rudę dla wojska.
• Na wyspach Południowych wybucha bunt. Ethorn pokonuje wojska Lorda Trondera w Krwawej Dolinie. • Koronacja Ethorna IV na króla Argaan i Wysp Południowych.
• Jedna z kopalń w górniczej dolinie zostaje zalana. Wybucha wojna między Starym a Nowym obozem. Strażnicy ze Starego obozu zajmą kopalnie należąca do Nowego.
• Bezimienny bohater wspierany przez najemników odbija kopalnie z rąk najeźdźcy.
• Śniący zostaje wygnany do świata Beliara przez Bezimiennego bohatera wspomaganego przez Xardasa.
• Upada magiczna bariera otaczająca Kolonię Górniczą. Rozpoczyna się ofensywa Dzikich Orków. Pojawiają się smoki.
• Oblężenie zamku w Górniczej Dolinie. Ostanie kopalnie magicznej rudy w królestwie zostają opuszczone.
• Seria trzęsień ziemi nawiedza wyspę. Magowie Wody i Bezimienny bohater odkrywają nieznaną część wyspy. Ginie Kruk – wysłannik Beliara.
• Smoki znikają za sprawą Bezimiennego bohatera wspomaganego przez Xardasa.
• Misja Lorda Hagena kończy się niepowodzeniem. Statek królewski zostaje skradziony przez Bezimiennego bohatera.
• Dzicy orkowie atakują Khorinis. Miasto zostaje zajęte.
• Dzicy orkowie podpisują sojusz z krewniakami z kontynentu.
1000 r.n.e.
• Defensywa króla Rhobara II załamuje się. Ostatnie miasta zostają zajęte. Rozpoczyna się wojna podjazdowa.
• Magowie wraz z królem otaczają Vengard magiczną barierą. Trwa oblężenie zamku królewskiego.
• Królewski statek Esmeralda przybywa na kontynent.
• Nekromanta Xardas niszczy magię runiczną.
• V woja z orkami. Bezimienny Bohater przechyla szalę zwycięstwa na stronę ludzi. Wyzwolona zostaje wielka kopalnia rudy w Klanie Młota.
• Bogowie zostają wygnani ze świata.
• Ginie król Rhobar II a także orkowy przywódca Kaan i wódz asasynów Zuben.
• Orkowie wycofują się na południe Myrtany. Varant i Nordmar stają się niepodległymi państwami.
• Zostaje podpisany pokój między orkami a ludźmi.
1002 r.n.e.
• Królestwo Myrtany podzielone na cztery części: na południu panuje Thorus, na wschodzie Lee, na zachodzie bracia Inog i Anog, a w centrum krainy Gorn.
• Wybucha VI wojna z orkami. Gorn napada na kraj Thorusa. Wódz orków wraz z magami przywołuje potężnego demona. Potwór ginie z ręki Bezimiennego bohatera.
• Dochodzi do scalenia trzech państewek. Bezimienny zostaje królem Myrtany i przybiera imię Rhobara III.
• Thorus zostaje pobity. Orkowie ostatecznie wycofują się z kontynentu. Rhobar III panuje nad Myrtaną.
1003 – 1011 r.n.e.
• Rhobar III wciela w życie plan zjednoczenia królestwa. Po podbiciu Myrtany zajmuje Nordmar i Varant. Jako głównych generałów ustanawia Lorda Hagena i Lee.
• Rozpoczyna się budowa wielkiej floty.
• Rhobar III napada na Wyspy Południowe. Do pomocy najmuje najemne wojska Drurhanga – Krwawe Żmije.
• Król Myrthany zajmuje miasto portowe Thornirę oraz oblega stolicę kraju – Setariff. Następnie za sprawą tajemniczego demona popada w szaleństwo.
• Krwawe Żmije przypuszczają atak na południowe Stewark. Ich ofensywa zostaje zatrzymana w karczmie „Pod Rozdartą Dziewicą” przez wojsko złożone z rybaków i drwali pod dowództwem Gorna.
1012 r.n.e.
• Krwawe Żmije podbijają wyspę Feshyr.
• Ofensywa najeźdźcy zostaje zatrzymana w Dolinie Krwi przez wojska Lorda Gawaana.
• Erhag przejmuje kontrolę nad orkami z Srebrowodu.
• VII wojna z orkami. Najeźdźcy napadają na zamek Srebrowód i biorą w niewole resztki armii Lorda Gawaana.
• Pasterz z Feshyr wyzwala jeńców i zabija Erhaga. Nowym wodzem orków zostaje Irrigh. Koniec wojny.
• Magowie Wody zatapiają część myrtańskiej floty na południe od Setariff.
• Demon zwany Xesha próbuje zawładnąć Rhobarem III.
• Drurhang obraca się przeciwko królowi i staje po stronie demona. Thorniara zmienia się w miasto ożywieńców.
• Xesha pacyfikuje klasztor na skale.
• Pasterz z Feshyr bierze odwet. Wspomagany przez Xardasa zabija Drurhanga oraz Xeshę uwalniając przy tym Rhobara III od demona.
Zapraszam do komentowania
Poniżej prezentuje Wam kalendarium świata gothic, historia sagi jest już tak obszerna, ze postanowiłem ją spisać. W związku iż prawdopodobnie pojawią się kolejne części sagi zastosowałem metodę datowania wydarzeń. Za rok pierwszy przyjąłem umowną datę przywołania Śniącego z racji tego, że nie posiadamy konkretnych informacji co się działo przedtem. Dzięki temu zabiegowi w miarę rozwoju fabuły będę mógł dodawać kolejne wydarzenia.
1 r.n.e.
• Pięciu głównych kapłanów dawno zapomnianej rasy dzikich orków przywołuje na wyspę Khorinis Śniącego.
• Podczas rytuału kapłani stają się ożywieńcami. Śniący rozpoczyna swój tysiącletni sen.
10 r.n.e.
• Ukończona zostaje pełna pułapek świątynia Śniącego.
• Niewolnicy i sługi świątynne stają się ożywieńcami, którzy maja strzec Śniącego, dopóki się nie obudzi.
860 r.n.e.
• Xardas z pomocą Buthomara i czterech wybranych wskrzesza magię runiczną na Khorinis aby nie wpadła w ręce Zakonu Krwi.
• Ginie Dusaro - prawa ręka zakonu, prawnuk Zarkana.
• Wyspa Titith wraz z miastem i siedzibą Zakonu Krwi znika bez śladu.
985 r.n.e.
• Armia króla Rhobara II zajmuje ziemie Nordmaru. Królewskie garnizony stacjonują w zbudowanych w tym celu fortecach.
• Władca chce stworzyć jedno imperium w tym celu podbija kolejne państwa. Głównym członem wojsk królewskich są paladyni służący Innosowi.
988 r.n.e.
• Armia króla Rhobara II pod dowództwem Lee zajmuje Varant i Wyspy Południowe.
• Miejscowi władcy poddają się. Za niezależne uważają się tylko plemiona koczowników z południa.
• Gubernatorem Argaan zostaje Lord Tronder.
990 r.n.e.
• Surowa zima zmusza Orków do najazdu na Zjednoczone Królestwa.
Wybucha I wojna z orkami.
• Orkowie zajmują Nordmar i tamtejsze kopalnie rudy.
• Wojska Khorinis odpierają atak najeźdźcy, dzicy orkowie zostają zepchnięci do Górniczej Doliny.
• Królestwo potrzebuje rudy do walki. Król nakazuje zesłać wszystkich skazańców do kopalń Khorinis, aby wydobywali tam rudę. Wywołuje to niezadowolenie ludu.
• Generał Lee zostaje skazany za zdradę i zesłany do Kolonii Górniczej
• Po wielu próbach ucieczki więźniów, Rhobar II nakazuje ustawienie magicznej bariery nad Kolonią, jednak podczas jej tworzenia coś idzie nie tak – magowie zostają uwięzieni w środku a dolinę przejmują więźniowie.
• Powstają trzy obozy: Stary, Nowy i Na Bagnie. Orkowie zajmują góry na południowym wschodzie kolonii.
995 r.n.e.
• II Wojna z Orkami. Najeźdźcy podbijają zachodnią część Myrtany.
997 r.n.e.
• III Wojna z Orkami. Orkowie podbijają północną część Varantu. Dochodzi do zawiązania sojuszu z Asasynami.
999 r.n.e.
• IV wojna z Orkami. Trzy orkowe armie wyruszają w kierunku wschodniej Myrtany.
• Król wysyła Lorda Hagena na Khorninis aby ten przywiózł magiczną rudę dla wojska.
• Na wyspach Południowych wybucha bunt. Ethorn pokonuje wojska Lorda Trondera w Krwawej Dolinie. • Koronacja Ethorna IV na króla Argaan i Wysp Południowych.
• Jedna z kopalń w górniczej dolinie zostaje zalana. Wybucha wojna między Starym a Nowym obozem. Strażnicy ze Starego obozu zajmą kopalnie należąca do Nowego.
• Bezimienny bohater wspierany przez najemników odbija kopalnie z rąk najeźdźcy.
• Śniący zostaje wygnany do świata Beliara przez Bezimiennego bohatera wspomaganego przez Xardasa.
• Upada magiczna bariera otaczająca Kolonię Górniczą. Rozpoczyna się ofensywa Dzikich Orków. Pojawiają się smoki.
• Oblężenie zamku w Górniczej Dolinie. Ostanie kopalnie magicznej rudy w królestwie zostają opuszczone.
• Seria trzęsień ziemi nawiedza wyspę. Magowie Wody i Bezimienny bohater odkrywają nieznaną część wyspy. Ginie Kruk – wysłannik Beliara.
• Smoki znikają za sprawą Bezimiennego bohatera wspomaganego przez Xardasa.
• Misja Lorda Hagena kończy się niepowodzeniem. Statek królewski zostaje skradziony przez Bezimiennego bohatera.
• Dzicy orkowie atakują Khorinis. Miasto zostaje zajęte.
• Dzicy orkowie podpisują sojusz z krewniakami z kontynentu.
1000 r.n.e.
• Defensywa króla Rhobara II załamuje się. Ostatnie miasta zostają zajęte. Rozpoczyna się wojna podjazdowa.
• Magowie wraz z królem otaczają Vengard magiczną barierą. Trwa oblężenie zamku królewskiego.
• Królewski statek Esmeralda przybywa na kontynent.
• Nekromanta Xardas niszczy magię runiczną.
• V woja z orkami. Bezimienny Bohater przechyla szalę zwycięstwa na stronę ludzi. Wyzwolona zostaje wielka kopalnia rudy w Klanie Młota.
• Bogowie zostają wygnani ze świata.
• Ginie król Rhobar II a także orkowy przywódca Kaan i wódz asasynów Zuben.
• Orkowie wycofują się na południe Myrtany. Varant i Nordmar stają się niepodległymi państwami.
• Zostaje podpisany pokój między orkami a ludźmi.
1002 r.n.e.
• Królestwo Myrtany podzielone na cztery części: na południu panuje Thorus, na wschodzie Lee, na zachodzie bracia Inog i Anog, a w centrum krainy Gorn.
• Wybucha VI wojna z orkami. Gorn napada na kraj Thorusa. Wódz orków wraz z magami przywołuje potężnego demona. Potwór ginie z ręki Bezimiennego bohatera.
• Dochodzi do scalenia trzech państewek. Bezimienny zostaje królem Myrtany i przybiera imię Rhobara III.
• Thorus zostaje pobity. Orkowie ostatecznie wycofują się z kontynentu. Rhobar III panuje nad Myrtaną.
1003 – 1011 r.n.e.
• Rhobar III wciela w życie plan zjednoczenia królestwa. Po podbiciu Myrtany zajmuje Nordmar i Varant. Jako głównych generałów ustanawia Lorda Hagena i Lee.
• Rozpoczyna się budowa wielkiej floty.
• Rhobar III napada na Wyspy Południowe. Do pomocy najmuje najemne wojska Drurhanga – Krwawe Żmije.
• Król Myrthany zajmuje miasto portowe Thornirę oraz oblega stolicę kraju – Setariff. Następnie za sprawą tajemniczego demona popada w szaleństwo.
• Krwawe Żmije przypuszczają atak na południowe Stewark. Ich ofensywa zostaje zatrzymana w karczmie „Pod Rozdartą Dziewicą” przez wojsko złożone z rybaków i drwali pod dowództwem Gorna.
1012 r.n.e.
• Krwawe Żmije podbijają wyspę Feshyr.
• Ofensywa najeźdźcy zostaje zatrzymana w Dolinie Krwi przez wojska Lorda Gawaana.
• Erhag przejmuje kontrolę nad orkami z Srebrowodu.
• VII wojna z orkami. Najeźdźcy napadają na zamek Srebrowód i biorą w niewole resztki armii Lorda Gawaana.
• Pasterz z Feshyr wyzwala jeńców i zabija Erhaga. Nowym wodzem orków zostaje Irrigh. Koniec wojny.
• Magowie Wody zatapiają część myrtańskiej floty na południe od Setariff.
• Demon zwany Xesha próbuje zawładnąć Rhobarem III.
• Drurhang obraca się przeciwko królowi i staje po stronie demona. Thorniara zmienia się w miasto ożywieńców.
• Xesha pacyfikuje klasztor na skale.
• Pasterz z Feshyr bierze odwet. Wspomagany przez Xardasa zabija Drurhanga oraz Xeshę uwalniając przy tym Rhobara III od demona.
Zapraszam do komentowania