- Dołączył
- 7.5.2008
- Posty
- 4890
Aby używać magii w Gothic Remake mamy do wyboru dwie drogi. Zostać pełnoprawnym magiem i posługiwać się runami lub podążyć inną ścieżką i wspierać się zwojami. Jednak każda opcja ma swoje wady i zalety. Oprócz czarów typowo ofensywnych w grze dostępne są też czary wspomagające (np. Światło) lub ułatwiające przemieszczanie się (teleportacja).
Jeśli postawimy na ścieżkę maga to wraz z rozwojem kręgów magii, będziemy mogli używać coraz to mocniejszych run. Główną zaletą run jest ich niewyczerpana moc. Jeśli tylko posiadamy odpowiednią ilość many, możemy wielokrotnie rzucać zaklęcia. Zaklęcia dostępne z run mają różną charakterystykę, w Gothic Remake występują runy wspomagające jak Światło i Leczenie, runy ofensywne jak Kula ognia i Fala lodu oraz runy wspomagające wędrówkę jak teleportacja.
W przeciwieństwie do run zwoje są jednorazowe. Raz użyte tracą swoje właściwości i w celu rzucenia czaru potrzebujemy kolejnego egzemplarza. Zaletą jest jednak ich łatwość w użyciu – nie potrzebujemy znać kręgów magii, aby użyć zwoju. Zwoje w Gothic Remake są również bardziej zróżnicowane i przykładowo możemy wykorzystać zwój do przemiany w potwora, gdy runy nie dają nam takich efektów.
Wszystkie grafiki i nazwy, wyżej przedstawionej biżuterii, pochodzą z Gothic 1 Remake – Demo (Nyras Prologue), dlatego ich wygląd i specyfikacja mogą się różnić w ostatecznej wersji gry.
Artykuł Gothic Remake – Runy i Zwoje pochodzi z serwisu Gothic Up.
Przeczytaj u nas na stronie...
Runy
Jeśli postawimy na ścieżkę maga to wraz z rozwojem kręgów magii, będziemy mogli używać coraz to mocniejszych run. Główną zaletą run jest ich niewyczerpana moc. Jeśli tylko posiadamy odpowiednią ilość many, możemy wielokrotnie rzucać zaklęcia. Zaklęcia dostępne z run mają różną charakterystykę, w Gothic Remake występują runy wspomagające jak Światło i Leczenie, runy ofensywne jak Kula ognia i Fala lodu oraz runy wspomagające wędrówkę jak teleportacja.
Nazwa: | Miniaturka: |
Światło |
![]() |
Uzdrowienie |
![]() |
Sen |
![]() |
Telekineza |
![]() |
Urok |
![]() |
Kontrola |
![]() |
Pyrokineza |
![]() |
Ognista strzała |
![]() |
Kula ognia |
![]() |
Deszcz ognia |
![]() |
Ognista burza |
![]() |
Lodowa strzała |
![]() |
Bryla lodu |
![]() |
Lodowa fala |
![]() |
Uderzenie wiatru |
![]() |
Uderzenie burzy |
![]() |
Piorun kulisty |
![]() |
Grom |
![]() |
Śmierć ożywieńcom |
![]() |
Tchnienie śmierci |
![]() |
Fala śmierci Uriziela |
![]() |
Teleportacja do Magów Ognia |
![]() |
Teleportacja do Magów Wody |
![]() |
Teleportacja do obozu na bagnie |
![]() |
Teleportacja do Nekromanty |
![]() |
Zwoje
W przeciwieństwie do run zwoje są jednorazowe. Raz użyte tracą swoje właściwości i w celu rzucenia czaru potrzebujemy kolejnego egzemplarza. Zaletą jest jednak ich łatwość w użyciu – nie potrzebujemy znać kręgów magii, aby użyć zwoju. Zwoje w Gothic Remake są również bardziej zróżnicowane i przykładowo możemy wykorzystać zwój do przemiany w potwora, gdy runy nie dają nam takich efektów.
Nazwa: | Miniaturka: |
Światło |
![]() |
Uzdrowienie |
![]() |
Sen |
![]() |
Telekineza |
![]() |
Urok |
![]() |
Kontrola |
![]() |
Strach |
![]() |
Zmniejszenie potwora |
![]() |
Pirokineza |
![]() |
Ognista strzała |
![]() |
Kula ognia |
![]() |
Deszcz ognia |
![]() |
Ognista burza |
![]() |
InnosPray |
![]() |
Lodowa strzała |
![]() |
Bryla lodu |
![]() |
Lodowa fala |
![]() |
Uderzenie wiatru |
![]() |
Uderzenie burzy |
![]() |
Piorun kulisty |
![]() |
Grom |
![]() |
Śmierć Ożywieńcom |
![]() |
Przyzwanie Szkieletów |
![]() |
Armia ciemności |
![]() |
Przyzwanie Golema |
![]() |
Przyzwanie Demona |
![]() |
Przemiana w Chrząszcza |
![]() |
Przemiana w Kretoszczura |
![]() |
Przemiana w Krwiopijce |
![]() |
Przemiana w Harpie |
![]() |
Przemiana w Błotnego węża |
![]() |
Przemiana w Ścierwojada |
![]() |
Przemiana w Kąsacza |
![]() |
Przemiana w Zębacza |
![]() |
Przemiana w Brzytwiaka |
![]() |
Przemiana w Ogara |
![]() |
Przemiana w Cieniostwora |
![]() |
Przemiana w Jaszczura |
![]() |
Przemiana w Ognistego jaszczura |
![]() |
Przemiana w wilka |
![]() |
Przemiana w Orkowego psa |
![]() |
Przemiana w Topielca |
![]() |
Przemiana w Pełzacza |
![]() |
Teleportacja do Magów Wody |
![]() |
Orkowe zaklęcie teleportacji |
![]() |
Teleportacja do Świątyni Śniącego |
![]() |
Wszystkie grafiki i nazwy, wyżej przedstawionej biżuterii, pochodzą z Gothic 1 Remake – Demo (Nyras Prologue), dlatego ich wygląd i specyfikacja mogą się różnić w ostatecznej wersji gry.
Artykuł Gothic Remake – Runy i Zwoje pochodzi z serwisu Gothic Up.
Przeczytaj u nas na stronie...