Gothic 2 Revisioned zaskakuje odmienionymi lokacjami

RoMek

Niewolnik systemu
Członek Załogi
Dołączył
7.5.2008
Posty
4888
Po dłuższej przerwie wracamy do jednej z ciekawiej zapowiadających się modyfikacji do Gothic 2 Revisioned, tworzonej przez moddera o nicku Simon Said. Projekt od samego początku wzbudzał zainteresowanie, a teraz znów daje o sobie znać. Autor niedawno opublikował na YouTube nowy materiał prezentujący postępy prac, w którym omawia zmiany, jakie przyniesie Revisioned. I trzeba przyznać – jest na co popatrzeć.


Spis treści

Gothic 2 Revisioned​


Modyfikacja Revisioned do Gothic 2: Noc Kruka koncentruje się na wszechstronnym ulepszeniu oryginalnej rozgrywki, wprowadzając liczne zmiany mechaniczne i wizualne. Projekt dąży do poprawy systemu walki, wprowadzając nowe formuły obrażeń, tarcze, a także obszarowe ataki dla broni dwuręcznej, jednocześnie modyfikując mechaniki związane ze zręcznością i maną. Znaczące usprawnienia dotyczą również magii, czyniąc ją bardziej przystępną i rozbudowaną, z nowymi zaklęciami i ułatwieniami w nauce. Ponadto, system rzemiosła został całkowicie przebudowany z nowym interfejsem i atrybutami, a dubbing postaci został nagrany od nowa z udziałem profesjonalnych aktorów, poprawiając spójność narracyjną i dodając nowe zadania. Świat gry został rozbudowany o nowe lokacje i obiekty, zmieniono również modele przedmiotów i postaci, a liczne błędy i niedociągnięcia tłumaczeniowe zostały naprawione, wzbogacając ogólne doświadczenie gracza.

Zmiany w systemie walki​


System walki i zadawania obrażeń w Revisioned zostanie wyraźnie przebudowany. Nie chodzi tu o nowe animacje, a o głębsze zmiany w mechanice. Jak zaznacza autor, mimo swojej toporności, oryginany system ma pewien urok i potrafi dawać satysfakcję. Myślę, że wielu się z tym zgodzi. Zmiany dotkną bardziej „zaplecza”. System zadawania obrażeń został zamieniony w taki sposób, że zlikwidowane zostały obrażenia krytyczne, a nauka posługiwania się jedno- i dwuręcznymi broniami zwiększa zadawane obrażenia.

gothic 2 revisioned artwork 3 small

Obrażenia zadawane orężem wymagającym zręczności będą skalować się z tym atrybutem, jednak dla zachowania balansu będzie to 75% wartości. Podobnie zasadę zastosowano w przypadku kosturów, których siła ataku zależy od 25% maksymalnej many. Czy w końcu walka kosturem nabierze sensu? Mam taką nadzieję.

Kusze będą skalować się z siłą, co zmienia dotychczasowy model ich działania. W grze pojawią się tarcze, jednak karą za korzystanie z ich walorów defensywnych będzie wyższy próg wejścia na poziom „wojownika” w walce, który będzie wynosił aż 50% bez możliwości uzyskania w ten sposób „mistrza”. Z kolei bronie dwuręczne zyskają funkcję obrażeń obszarowych, przeciwnicy znajdujący się w zasięgu ciosu, ale niebędący jego bezpośrednim celem, również otrzymają część obrażeń.

Magia​


Droga maga również doczeka się wielu istotnych zmian Jedną z najważniejszych nowości będzie możliwość swobodnego celowania podczas rzucania zaklęć, co znacznie zwiększy ich użyteczność w walce. Zmodyfikowano także system nauki many – progi punktów nauki, po których wzrasta koszt jej dalszego zwiększania, zostały podniesione do 50, 120, 180 i 240 punków. Zabieg ten może pozwolić na wydanie zaoszczędzonych w ten sposób punktówna inne rzeczy.

Gothic 2 Revisioned artwork 1

W Gothic 2 Revisioned nauka konkretnych run będzie wymagała wyłącznie złota – całkowicie zrezygnowano z używania punktów nauki do tego celu. Pojawi się również nowa zdolność: niszczenie run, dzięki której możliwe będzie odzyskanie pustego kamienia runicznego z zaklęć, których już nie planujemy używać.

Autor zapowiedział także rozszerzenie dostępnej puli czarów, czerpiąc inspirację m.in. z Kronik Myrtany. Zmianie ulegną również zaklęcia przywoływania – będą silniej powiązane z żywiołami i naturą magii. Dzięki temu np. mag ognia nie będzie już mógł stworzyć runy „przyzwanie demona”, który notabene jest domeną boga ciemności, Beliara.

Przebudowane lokacje​


Pozycja, która moim zdaniem robi największe wrażenie spośród wszystkich nowości, które wprowadza Gothic 2 Revisioned. Twórcy chcą w wielu miejscach przebudować model świata i urozmaicić rozgrywkę graczom, którzy znają ten niewielki świat jak własną kieszeń. Przykładowo na terenach wokół miasta Khorinis, obszary na których znajdują się klasztor magów ognia i farma Onara zostaną rozszerzone. W najnowszej prezentacji został pokazany klasztor, który doczekał się wielu istotnych zmian. Przede wszystkim pojawi się uprawa winogron, a kościół zostanie postawiony na wzgórzu, które uwydatni wagę świątyni Innosa.

Gothic 2 Revisioned - widok na nowe tereny klasztorne
Gothic 2 Revisioned - kościół na wzgórzu widok na plac świątynny
Gothic 2 Revisioned – przebudowany klasztor magów ognia

Zmian doczeka się także Górnicza Dolina, w której twórcy kompletnie rezygnują z palisady orków. Wszystkie nawiązania do niej podczas dialogów z postaciami niezależnymi zostaną usunięte, natomiast tereny, które w Gothic 2 pozostawały nieużywane, w Revisioned dostaną nowe życie. Gracz będzie mógł wrócić do obozu na bagnie, który jak wnioskuję po screenach od Simona, stanie się ważnym punktem strategicznym dla orkowych najeźdźców.

Gothic 2 Revisioned screen 5
Gothic 2 Revisioned screen 3
Gothic 2 revisioned screen 4

Jak widać na jednym z obrazków, doczekamy się kompletnie nowej, dużej lokacji. Będzie to świątynia orków (nie mam na myśli Świątyni Śniącego), której projekt jest tworzony na bazie grafik koncepcyjnych z pierwszego Gothica. Na następnym widać orkową galerę przycumowaną najprawdopodobniej w okolicach Obozu Bractwa.

Poprawki i mniejsze usprawnienia​


Gothic 2 Revisioned wprowadzi też wiele mniej widocznych usprawnień w miejscach, w których według twórców wymaga tego oryginalna gra. Na warsztat trafiły dialogi postaci, opisy zadań i przedmiotów czy choćby niepoprawnie nałożone tekstury na modele. Autor w prezentacji wspomina, że szczegółowy changelog zawiera już prawie 2000 pozycji.

Podsumowanie​


Jak widać, od naszego pierwszego wpisu na temat Gothic 2 Revisioned modyfikacja przeszła długą drogę, a projekt jako całość zaczyna nabierać kształtu. Nie da się ukryć, że przed całą ekipą stoi jeszcze sporo pracy i wyzwań. Dlatego życzymy im powodzenia w dalszej pracy nad tytułem.

Poniżej znajduje się pełna prezentacja modyfikacji, jeśli ten wpis was zainteresował to zachęcam do obejrzenia materiału, gdyż znajdziecie tam bardziej szczegółowe opisy paru kwestii.



Artykuł Gothic 2 Revisioned zaskakuje odmienionymi lokacjami pochodzi z serwisu Gothic Up.

Przeczytaj u nas na stronie...
 
Do góry Bottom