Bandyci W świecie Gothic-organizacja I Zwyczaje.

Status
Zamknięty.

Isidro

Szalony Bartek
Weteran
Redakcja
Dołączył
9.3.2009
Posty
6373
Bandyci w świecie Gothic – organizacja i zwyczaje.

Bandyci pojawiają się w każdej części gry Gothic. W Gothic 1 nie widać Ich tak bardzo, ponieważ cała Górnicza Dolina roi się od nich, ale większość z nich zachowuje się spokojnie.
W świecie Gothic organizują się oni zwykle w małych cztery lub pięcioosobowych grupach, które odłączają się od głównej siły i nękają często bezbronnych kupców podróżujących miedzy miastami, wioskami itp. Przywódca całej organizacji bandyckiej, do której należą te małe grupki jest w trudno dostępnym miejscu otoczony przez hordy swoich ludzi, a przykładem może być Kruk
Najbardziej zorganizowaną grupą przestępczą w całej serii Gothic jest grupa pod przywództwem Kruka(Gothic 2 Noc Kruka). Kruk był Magnatem w Starym Obozie, kiedy Bariera istniała, a jego ludzie to głównie członkowie Starego Obozu. Po upadku bariery Kruk zabrał ich ze sobą i objął nad nimi dowództwo. Za pomocą Piratów dostali się do ukrytej części wyspy Khorinis i tam osiedlili się na bagnach. Potrzebowali ludzi, a wiedzieli, że jeśli będzie ich więcej, to mniej wydobytego złota przypadnie na jednego bandytę. Jedynym wyjściem były niewolnicy, więc rozpoczęli porywanie mieszkańców miasta Khorinis. Zajmował się tym Deuter i jego ludzie, którzy rezydowali w jednej z opuszczonych kopalni nieopodal miasta. Aby mieć pewność, że bandyci nie zaatakują trzeba mieć ich pancerz. Sama organizacja głównego obozu jest prosta, ale skuteczna. Przy wejściu jest około 4 ludzi. Do dalszej części prowadzi most. Tam zaczyna się prawdziwy obóz- przed dużą bramą wypoczywa w cieniu wysokich drzew kilkuosobowa grupa bandytów a między nimi jest też kilku drwali.
bandyciobz2.jpg


W bramie stoi i pilnuje jeden z ważniejszych ludzi w obozie, aby nikt, kto nie pracował poza obozem nie wszedł do środka. Kiedy dostaniemy się do obozu widok, który ujrzymy może nieco zdziwić. Mianowicie jest tam tylko gospoda i kilka chat. W gospodzie rządzi Snaf którego mieliśmy przyjemność poznać w pierwszej odsłonie gry. Oprócz niego znamy jeszcze kowala Huno, który swoją pracownie i chatę ma nieopodal karczmy. Oprócz tych dwóch ludzi jest tam kilku bandytów- górników i z najważniejszych ludzi w obozie: Esteban wraz ze swoją świtą. Za nim swoją chatę ma Fisk, u którego można kupić wiele ciekawych rzeczy. Na samym końcu jest kolejna brama, która prowadzi na dziedziniec świątynny.
bandyci6.jpg


Pilnuje jej Thorus- przywódca Strażników w SO. Na dziedzińcu jest kilku strażników Kruka a za nimi wejście do kopalni. Po prawej stronie od bramy jest Świątynia Adanosa. Hierarchia w obozie wygląda tak: Kruk- przywódca, Bloodwyn- zastępca Kruka, Thorus- przywódca Strażników, Strażnicy Kruka, zwykli bandyci, górnicy, niewolnicy.
W G3 jedyną organizacją przestępczą jest grupa dowodzona przez Ortege. Napada ona na kupców na wybrzeżu i w okolicach stołecznego Vengardu na kontynencie. W przeciwieństwie do Kruka i jego bandy z G2, u Ortegi jedyne, co można znaleźć to śmierć, ponieważ zabijają wszystkich, których tylko zobaczą w okolicach swojej kryjówki.
Po drugiej stronie Myrthany także jest dużo obóz bandytów. Napadają oni karawany wędrujące z Myrthany do Varrantu i na odwrót.
O ile w Gothic 2 Noc Kruka spotkanie z bandytami jest nie uniknione to w G3 nie jest konieczne, ale urozmaica grę.
Każda z tych organizacji, które opisałem napada, łupi i najczęściej zabija swoje ofiary. Nie cofną się oni przed niczym, i najważniejszy jest cel, który muszą osiągnąć.
Odnalezienie Kruka i jego ludzi jest naprawdę trudne do zrobienia a jeszcze trudniejsze jest ich zwyciężenie, ponieważ są oni w potężnej pradawnej fortecy. Ortega i jego ludzie kryją się w jaskini, którą można z łatwością znaleźć. Wystarczy trochę się wysilić i nie będzie problemu z ich znalezieniem, a chcieć to móc jak to mówią. Sama kryjówka wielka nie jest. Jest to zwykła jaskinia, w której kryją się jak szczury, ale dla Bezimiennego to żaden problem, aby ja znaleźć A co do hierarchii to jest raczej trudna do ustalenia, bo wiele o nich nie wiemy, ponieważ atakują Nas bez uprzedzenia. Prawdopodobnie wygląda to tak: Ortega-przywódca, bandyci.
Moim zdaniem bandyci muszą być w świecie Gothic, ponieważ w każdym świecie, czy to fikcyjnym i wirtualnym czy prawdziwym, w którym żyjemy są ludzie dobrzy i źli. Bandyci należą to tej drugiej grupy i nic tego nie zmieni. Bandyci zawsze byli, są i będą
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom