- Dołączył
- 15.11.2008
- Posty
- 8520
W pierwszej części Gothic oraz w dodatku do jego kontynuacji (Gothic 2 : Noc kruka) spotykamy się ze słowem Budowniczy. W każdej części ma ono inne znaczenie ogólne ale znaczą to samo.
W pierwszej części Gothic dowiadujemy się że ludzie nazywali budowniczych ... najsilniejszych orków czyli wojowników. Nazywali ich poniekąd za to iż wybudowali oni świątynie na część ich bóstwa (demona Beliara) Śniącego. Przechadzając się po kolejnych rozdziałach w grze powoli dowiadujemy się że ci orkowie wybudowali świątynie 1000 lat temu na cześć bóstwu które przyzwało 5 największych szamanów orków którzy zostali jego nieumarłymi sługusami. Sami budowniczy zostali skazani na potępienie ze strony Śniącego stając się ożywieńcami pilnującymi na wieczność najeżonych pułapkami korytarzy w świątyni.
To tyle na temat pierwszej wersji budowniczych teraz wersja bardziej oficjalna
Budowniczy to (wedle magów wody) starożytny lud (wyznańcy Adanosa) który zamieszkiwał dolinę Jarkendar. Nazywani byli budowniczymi nie bez powodu ponieważ stawiając pierwsze kroki w owej dolinie ujrzymy cudowne budowle które wznieśli owi budowniczy oraz ich zaawansowane technologicznie artefakty (między innymi portal który przeniósł nas do doliny oraz panele teleportacyjne które przenoszą nas w dane miejsce na wyspie) ,cechowały ich również wspaniałe malowidła ,freski oraz płaskorzeźby co świadczy o tym że pasjonowali się sztuką. Posiadali swój własny język zwanych "budowniczych" który był zapisywany na pergaminach oraz kamiennych/glinianych tabliczkach.
Cały lud Jarkendaru dzielił się na 5 kast w których kasta kasta posiadała swój własny "dom" dlatego byli rozsiani po całej krainie.
Budowle budowniczychPierwszą kastą byli Uczeni którzy posiadali swój "dom" w ogromnej bibliotece w Kanionie (są pierwszą kastą między innymi za to że większość znalezionych pism było ich autorstwa). Posiadali tabliczkę świadczącą o jej przynależności. Uczeni posiadali kolor żółty a oto treść tabliczki:
Ja, który sprzeciwiłem się rozkazom trójki, zbudowałem pierwszą pułapkę. I tylko ja znam właściwe wrota.
Kolejną kastą byli Uzdrowiciele którzy posiadający magię Adanosa uzdrawiali chorych i umierających. Ich dom znajdował się w północnej części bagien. To najbardziej na nich odegrał się gniew Adanosa którzy zostali centalnie zalani przez ogromną fale. Posiadają zielony kolor tabliczki a ich treśc brzmi:
Trzecia pułapka została zbudowana przez QUARHODRONA i jedynie on wie, jak otworzyć bramę.
Następną kastą zamieszkującą Jarkendar byli wojownicy którzy przynieśli zagładę swojemu ludowi. Ich Przywódcą był Quarhodron natomiast jego syn, Rademes był odpowiedzialny za sprowadzenie zagłady poprzez przywłaszczenie narzędzia Beliara ale tym później. Ich zadaniem była ochrona pokrzywdzonych oraz potrzebujących oraz ogona ochrona kast. Posiadali tabliczkę koloru czerwonego a oto jego treśc:
My, trzej pozostali przywódcy Rady Pięciu, założyliśmy pułapki w świątyni i zapieczętowaliśmy jej wejście. Oby miecz na zawsze już pozostał w mroku.
Natstępną z rzędu kastą są strażnicy umarłych którzy opiekowali się ludźmi po ich śmierci lecz nie byli jak nekromanci (przyzywali zombie oraz szkielety) ich przyzywaniem było sprowadzenie na świat duchów przybierających postać umarłych dla świata. Ich dom był w południowej części dolinie niedaleko domu kapłanów. Mieli fioletową tabliczkę a ich treśc jest taka:
QUARHODRON był też tym, który z pomocą KHARDIMONA zapieczętował zewnętrzną bramę świątyni. Żaden z nich nie przeżył tego rytuału.
Jedynie ja pozostałem, aby być świadkiem tych wydarzeń.
Oby RADEMES przez całą wieczność gnił wewnątrz świątyni!
Ciekawostka:
Podczas naszej misji możemy poznać słowa, którymi można przywołać ducha :
KHARDIMON FATAGN SHATAR FATAGN BELIAR – tymi słowami Kruk przywołał Khardimona.
Ighoriat Thorul. Przyzywam cię Quarhodronie, pradawny przywódco Kasty Wojowników – tymi słowami możemy przywołać Quarhodrona.
Ostatnią kastą oraz przedostatnim najważniejszym budynkiem owych ludzi są Kapłani. To oni wydawali rozkazy oraz leczyli poważnie umierających. To właśnie jego dowódca powiedział krukowi jak wejść do świątyni Adanosa (czyt.niżej). Gdy przybywamy do Jarkendaru dom kapłanów opanowali pełzacze tworząc w nim swoje gniazdo. Posiadają kolor niebieski - treśc:
KHARDIMON przygotował drugą pułapkę. Tylko ten, kto nie zejdzie ze ścieżki światła, dotrze do trzeciej komnaty.
Ostatnim najważniejszym budynkiem budowniczych jest Świątynia Adanosa która została wzniesiona na jego cześć. podobnie jak świątynia Śniącego (przypadkowe podobieństwo) jest nasączone pułapkami oraz niebezpieczeństwami typu np.posągi. W owej świątyni znajduje się artefakt wykuty przez samego Beliara - potężny miecz zwany Szponem Beliara. To on doprowadził do całkowitego zniszczenia ludu Jarkendaru przez Adanosa ponieważ chciał on aby zło nigdy nie "wyciekło" z doliny.
Strażnicy świątyni AdanosaPodsumowując fakty budowniczowie byli bardzo rozwiniętą kulturą posiadającą własny język ,przywódców oraz wznoszących wspaniałe budowle. Mogli również jako nieliczni porozumiewać się z duchami zmarłych osób oraz ich przyzywać. Teraz po budowniczych zostało ruiny budowli i tabliczki oraz ogromna biblioteka.
W pierwszej części Gothic dowiadujemy się że ludzie nazywali budowniczych ... najsilniejszych orków czyli wojowników. Nazywali ich poniekąd za to iż wybudowali oni świątynie na część ich bóstwa (demona Beliara) Śniącego. Przechadzając się po kolejnych rozdziałach w grze powoli dowiadujemy się że ci orkowie wybudowali świątynie 1000 lat temu na cześć bóstwu które przyzwało 5 największych szamanów orków którzy zostali jego nieumarłymi sługusami. Sami budowniczy zostali skazani na potępienie ze strony Śniącego stając się ożywieńcami pilnującymi na wieczność najeżonych pułapkami korytarzy w świątyni.
To tyle na temat pierwszej wersji budowniczych teraz wersja bardziej oficjalna

Cały lud Jarkendaru dzielił się na 5 kast w których kasta kasta posiadała swój własny "dom" dlatego byli rozsiani po całej krainie.

Budowle budowniczych
Ja, który sprzeciwiłem się rozkazom trójki, zbudowałem pierwszą pułapkę. I tylko ja znam właściwe wrota.
Kolejną kastą byli Uzdrowiciele którzy posiadający magię Adanosa uzdrawiali chorych i umierających. Ich dom znajdował się w północnej części bagien. To najbardziej na nich odegrał się gniew Adanosa którzy zostali centalnie zalani przez ogromną fale. Posiadają zielony kolor tabliczki a ich treśc brzmi:
Trzecia pułapka została zbudowana przez QUARHODRONA i jedynie on wie, jak otworzyć bramę.
Następną kastą zamieszkującą Jarkendar byli wojownicy którzy przynieśli zagładę swojemu ludowi. Ich Przywódcą był Quarhodron natomiast jego syn, Rademes był odpowiedzialny za sprowadzenie zagłady poprzez przywłaszczenie narzędzia Beliara ale tym później. Ich zadaniem była ochrona pokrzywdzonych oraz potrzebujących oraz ogona ochrona kast. Posiadali tabliczkę koloru czerwonego a oto jego treśc:
My, trzej pozostali przywódcy Rady Pięciu, założyliśmy pułapki w świątyni i zapieczętowaliśmy jej wejście. Oby miecz na zawsze już pozostał w mroku.
Natstępną z rzędu kastą są strażnicy umarłych którzy opiekowali się ludźmi po ich śmierci lecz nie byli jak nekromanci (przyzywali zombie oraz szkielety) ich przyzywaniem było sprowadzenie na świat duchów przybierających postać umarłych dla świata. Ich dom był w południowej części dolinie niedaleko domu kapłanów. Mieli fioletową tabliczkę a ich treśc jest taka:
QUARHODRON był też tym, który z pomocą KHARDIMONA zapieczętował zewnętrzną bramę świątyni. Żaden z nich nie przeżył tego rytuału.
Jedynie ja pozostałem, aby być świadkiem tych wydarzeń.
Oby RADEMES przez całą wieczność gnił wewnątrz świątyni!
Ciekawostka:
Podczas naszej misji możemy poznać słowa, którymi można przywołać ducha :
KHARDIMON FATAGN SHATAR FATAGN BELIAR – tymi słowami Kruk przywołał Khardimona.
Ighoriat Thorul. Przyzywam cię Quarhodronie, pradawny przywódco Kasty Wojowników – tymi słowami możemy przywołać Quarhodrona.
Ostatnią kastą oraz przedostatnim najważniejszym budynkiem owych ludzi są Kapłani. To oni wydawali rozkazy oraz leczyli poważnie umierających. To właśnie jego dowódca powiedział krukowi jak wejść do świątyni Adanosa (czyt.niżej). Gdy przybywamy do Jarkendaru dom kapłanów opanowali pełzacze tworząc w nim swoje gniazdo. Posiadają kolor niebieski - treśc:
KHARDIMON przygotował drugą pułapkę. Tylko ten, kto nie zejdzie ze ścieżki światła, dotrze do trzeciej komnaty.
Ostatnim najważniejszym budynkiem budowniczych jest Świątynia Adanosa która została wzniesiona na jego cześć. podobnie jak świątynia Śniącego (przypadkowe podobieństwo) jest nasączone pułapkami oraz niebezpieczeństwami typu np.posągi. W owej świątyni znajduje się artefakt wykuty przez samego Beliara - potężny miecz zwany Szponem Beliara. To on doprowadził do całkowitego zniszczenia ludu Jarkendaru przez Adanosa ponieważ chciał on aby zło nigdy nie "wyciekło" z doliny.


Strażnicy świątyni Adanosa