Alchemia W świecie Gothic

Status
Zamknięty.

Bojan

Spirit Crusher
Weteran
Dołączył
12.1.2008
Posty
2680
Na początku należałoby się zastanowić, czym jest alchemia?
Jest to przede wszystkim nauka, łącząca w sobie cechy m.in. chemii, fizyki, medycyny.
Od wieków, uczeni dążyli do opanowania tej tajemnej sztuki i wyprodukowania sławnego Kamienia Filozoficznego, za pomocą którego można by zamieniać wszystko w złoto, czy Panaceum - leku na wszelkie choroby.

W świecie Gothica alchemia służy do nieco bardziej przyziemnych celów, na przykład uśmierzania bólu, regeneracji many, czy nieznacznej poprawy współczynników.
Jest to jedna z podstawowych umiejętności maga, ale zarówno dla paladyna jak i najemnika jest ona równie przydatna, chociaż w nieco innym zakresie.

Ważenie mikstur nie jest prostą sprawą. Trzeba spełniać kilka wymogów, aby móc uczyć się tej umiejętności. Po pierwsze, trzeba znaleźć nauczyciela, który wprowadzi nas w arkany tejże sztuki. Są to przede wszystkim magowie (ale nie wszyscy, jedynie wybrani posiadają tę zdolność, np. Neoras i Riordian), wykwalifikowani alchemicy(Constantino), oraz zielarze (Sagita).
Po drugie, mieć chęci i odpowiednią ilość punktów nauki. Z takimi spełnionymi warunkami, możemy rozpocząć naukę alchemii. Przede wszystkim, musimy wiedzieć, co chcemy warzyć. Najlepiej to, co będzie nam najbardziej przydatne w naszej podróży. Mikstury możemy podzielić na 3 rodzaje:

1.mikstury przywracające współczynniki
2.mikstury o efektach chwilowych
3.mikstury o efektach stałych

Ad.1 mikstury przywracające współczynniki

MIKSTURY LECZNICZE

1. Esencja lecznicza - przywraca 50 PŻ składniki: 1 rdest polny, 2 rośliny lecznicze

2. Ekstrakt leczniczy - przywraca 70 PŻ składniki: 1 rdest polny, 2 ziela lecznicze

3. Eliksir leczniczy - przywraca 100 PŻ składniki: 1 rdest polny, 2 korzenie lecznicze

4. Pełnia życia - przywraca wszystkie PŻ

MIKSTURY MANY

1. Esencja many - przywraca 50 PM składniki: 1 rdest polny, 2 ogniste pokrzywy

2. Ekstrakt many - przywraca 75 PM składniki: 1 rdest polny, 2 ogniste ziela

3. Eliksir many - przywraca 100 PM składniki: 1 rdest polny, 2 ogniste korzenie

4. Pełnia many - przywraca wszystkie PM

Ad.2 mikstury o efektach chwilowych

1. Mikstura szybkości - zwiększa szybkość na 5 min składniki: 1 rdest polny, 1 zębate ziele

Ad.3 mikstury o efektach stałych

1. Eliksir życia - zwiększa na stałe życie Składniki: 1 szczaw królewski, 1 korzeń leczniczy

2. Eliksir many - zwiększa na stałe manę Składniki: 1 szczaw królewski, 1 ognisty korzeń

3. Mikstura zręczności - zwiększa na stałe zręczność Składniki: 1 szczaw królewski, 1 goblinie jagody

4. Mikstura siły - zwiększa na stałe siłę Składniki : 1 szczaw królewski, 1 smoczy korzeń


Aby nauczyć się bardziej zaawansowanej mikstury, należy znać podstawy ważenia ? np. jeśli chcemy nauczyć się ważyć eliksir many, musimy umieć uwarzyć ekstrakt many, z kolei do przyrządzenia tego, trzeba posiadać umiejętność sporządzania esencji many.

Nie warto uczyć się przyrządzania wszystkich mikstur, szkoda na to punktów nauki. Uczymy się tego, w zależności od wybranej ścieżki:
Mag, powinien posiadać umiejętność warzenia mikstur przywracających manę, podstawową miksturę leczenia, oraz wywar zwiększający na stałe manę.
Dla wojownika najbardziej przydatne będą wszelkie mikstury leczenia, mikstury szybkości oraz te, zwiększające na stałe życie, siłę i zręczność.
Zbędna będzie dla niego umiejętność przyrządzania mikstur many, gdyż praktycznie nie będzie z niej korzystał.
Magowi z kolei nie przydadzą się mikstury zwiększające siłę czy zręczność, gdyż nie korzysta on raczej z miecza, czy z kuszy.
Dlatego trzeba się dobrze zastanowić przed rozpoczęciem nauki alchemii, aby nie marnować tak cennych punktów nauki.

Dobrze, umiemy już przyrządzać mikstury, czas więc zająć się stroną praktyczną.
Co będzie nam potrzebne, aby uwarzyć miksturę. Przede wszystkim musimy znaleźć stół alchemiczny. Bez niego za wiele nie zdziałamy. Znajdują się one w większości pracowni magicznych, czasem można na nie trafić w kuchniach, czy nawet zwykłych domach mieszkalnych. Gdy już jesteśmy przy stole, potrzebujemy menzurki, czyli szklanego pojemnika do którego wlejemy przyrządzoną miksturę, oraz ingrediencji (wymienione w punktach powyżej).
Z dostępnej listy wybieramy interesującą nas recepturę, i jeśli mamy wszystkie niezbędne składniki, mikstura znajdzie Się w naszym ekwipunku.
Stół alchemiczny możemy także wykorzystać w innych celach: możemy mieszać przy nim tytoń, destylować alkohol, czy produkować truciznę (Gothic 3), która posłuży nam do zatruwania strzał i broni.

I to w zasadzie wszystko. Tak przygotowani, "uzbrojeni" w potrzebne nam mikstury, możemy spokojnie ruszać na podbój świata.
Jak widać, alchemia nie jest nauką jedynie dla magów. Praktykować może ją każdy i każdy może ją wykorzystywać, w zależności od potrzeb.
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom