- Dołączył
- 15.11.2008
- Posty
- 8520
Artefakty Adanosa są, jakby nie było, główną fabułą w Gothic 3.
Przedmioty te, jak sama nazwa skazuje zostały stworzone przez Adanosa dla wybrańca bogów (w grze to oczywiście Bezimienny). Artefakty te również próbuje zdobyć Xardas, posługując się przy tym orkami, by wykorzystać je do swych celów, czyli zniszczenia ich przed dostaniem się w ręce Beliara lub Innosa.
Artefakty były ukryte w Świątyniach na piaszczystych i gorących terenach Varantu. Lecz podczas wykopalisk niektórzy orkowie znaleźli je i przechowują u swoich dowódców miast. W grze o artefaktach Adanosa dowiadujemy się dopiero gdy znajdziemy Xardasa w mroźnych górach Nordmaru. Żeby odnaleźć je odnaleźć, będziemy musieli zdobyć informacje o nich od głównych szamanów w Geldern. Porozmawiać z nimi możemy dopiero gdy zdobędziemy odpowiednio 75% reputacji w danym mieście.
Gdy uda nam się zdobyć w miarę dobrą reputację, dowódca orkowych szamanów daje nam mapę orkowych wykopalisk, z zaznaczonymi miejscami, w których prawdopodobnie znajdują się owe artefakty. Żeby zdobyć je wszystkie będziemy musieli przebyć piaszczysty Varant, porośnięta lasem Myrtanę oraz mroźny Nordmar. Po odnalezieniu artefaktów Adanosa i zaniesieniu ich do wybranego boga:
- Innosa - klasztor magów ognia w Nordmarze
- Beliara - świątynia w Bakareshie
- Adanosa - niszczyć owe artefakty w wielkim piecu Klanu Młota
Do zaniesienia artefaktów do Beliara lub Innosa dostaniemy zadanie, po którego wypełnieniu zobaczymy przyszłość, a przez bogów zostaniemy wybrani władcami. Natomiast gdy zniszczymy je w piecu, Xardas zaprowadzi nas do niezbadanych. Obydwa wypadki kończą grę.
Każdy z artefaktów posiada magiczną moc dającą osobie, która nosi dany artefakt. Jest to między innymi więcej punktów życiowych, many itp.
Wyróżniamy pięć artefaktów
Ciekawostka : każdy artefakt jest warty u każdego kupca 1 sztukę złota.
Przedmioty te, jak sama nazwa skazuje zostały stworzone przez Adanosa dla wybrańca bogów (w grze to oczywiście Bezimienny). Artefakty te również próbuje zdobyć Xardas, posługując się przy tym orkami, by wykorzystać je do swych celów, czyli zniszczenia ich przed dostaniem się w ręce Beliara lub Innosa.
Artefakty były ukryte w Świątyniach na piaszczystych i gorących terenach Varantu. Lecz podczas wykopalisk niektórzy orkowie znaleźli je i przechowują u swoich dowódców miast. W grze o artefaktach Adanosa dowiadujemy się dopiero gdy znajdziemy Xardasa w mroźnych górach Nordmaru. Żeby odnaleźć je odnaleźć, będziemy musieli zdobyć informacje o nich od głównych szamanów w Geldern. Porozmawiać z nimi możemy dopiero gdy zdobędziemy odpowiednio 75% reputacji w danym mieście.
Gdy uda nam się zdobyć w miarę dobrą reputację, dowódca orkowych szamanów daje nam mapę orkowych wykopalisk, z zaznaczonymi miejscami, w których prawdopodobnie znajdują się owe artefakty. Żeby zdobyć je wszystkie będziemy musieli przebyć piaszczysty Varant, porośnięta lasem Myrtanę oraz mroźny Nordmar. Po odnalezieniu artefaktów Adanosa i zaniesieniu ich do wybranego boga:
- Innosa - klasztor magów ognia w Nordmarze
- Beliara - świątynia w Bakareshie
- Adanosa - niszczyć owe artefakty w wielkim piecu Klanu Młota
Do zaniesienia artefaktów do Beliara lub Innosa dostaniemy zadanie, po którego wypełnieniu zobaczymy przyszłość, a przez bogów zostaniemy wybrani władcami. Natomiast gdy zniszczymy je w piecu, Xardas zaprowadzi nas do niezbadanych. Obydwa wypadki kończą grę.
Każdy z artefaktów posiada magiczną moc dającą osobie, która nosi dany artefakt. Jest to między innymi więcej punktów życiowych, many itp.
Wyróżniamy pięć artefaktów
Szata Adanosa (boska szata ochrony)
Znajduje się w świątyni Al Shedim. O szacie dowiadujemy się od Saturasa rezydującego niedaleko tejże świątyni. Da nam mapę z położeniem pięciu kluczy do świątyni Al Shedim.
Parametry szaty Adanosa
Ochrona przed ogniem +40
Ochrona przed pociskami +40
Ochrona przed uderzeniami +40
Ochrona przed ostrzami +40
Znajduje się w świątyni Al Shedim. O szacie dowiadujemy się od Saturasa rezydującego niedaleko tejże świątyni. Da nam mapę z położeniem pięciu kluczy do świątyni Al Shedim.
Parametry szaty Adanosa
Ochrona przed ogniem +40
Ochrona przed pociskami +40
Ochrona przed uderzeniami +40
Ochrona przed ostrzami +40
Korona Adanosa (boska korona ochrony)
Korona ta znajduje się w świątyni Mora Sul. Do otworzenia tej świątyni jest potrzebne 5 kluczy. Jak się później okazuje, w mieście każdy chce je mieć.
-I klucz ma zbiegły niewolnik Yusuff
-II klucz posiada kupiec Ilja
-III klucz jest w posiadaniu Kirk
-IV klucz jest przetrzymywany przez zarządce miasta Gonzalesa
-V klucz trzyma w kieszeni Kalesch ,orkowy zarządca wykopalisk obok świątyni Mora Sul.
Gdy zdobędziemy wszystkie klucze wystarczy otworzyć świątynie oraz znaleźć artefakt.
Parametry korony
# Ochrona przed pociskami: +40
# Ochrona przed uderzeniami: +40
# Ochrona przed ostrzami: +40
Korona ta znajduje się w świątyni Mora Sul. Do otworzenia tej świątyni jest potrzebne 5 kluczy. Jak się później okazuje, w mieście każdy chce je mieć.
-I klucz ma zbiegły niewolnik Yusuff
-II klucz posiada kupiec Ilja
-III klucz jest w posiadaniu Kirk
-IV klucz jest przetrzymywany przez zarządce miasta Gonzalesa
-V klucz trzyma w kieszeni Kalesch ,orkowy zarządca wykopalisk obok świątyni Mora Sul.
Gdy zdobędziemy wszystkie klucze wystarczy otworzyć świątynie oraz znaleźć artefakt.
Parametry korony
# Ochrona przed pociskami: +40
# Ochrona przed uderzeniami: +40
# Ochrona przed ostrzami: +40
Amulet Adanosa (boski amulet ochrony)
Artefakt ten znajduje się w mieście Trelis w Myrtanie i jest w posiadaniu herszta miasta, Vaka. Gdy osiągniemy 75% reputacji i porozmawiamy z nim, dowiemy się, że za artefakt zechce on od nas 50.000 złota, by spłacić dług zaciągnięty u asasynów. Możemy zapłacić mu należytą sumę i cieszyć się artefaktem, lecz jest też możliwość udania się do Nemory oraz porozmawiania z przywódcą buntowników w Nemorze. Gdy to uczynimy, możemy wszcząć bunt, tym samym odbić miasto i w spokoju odebrać artefakt z zimnych dłoni Vaka. Gdy zdobędziemy artefakt, ruszamy w poszukiwania reszty/
Parametry amuletu
Ochrona przed lodem +20
Ochrona przed energią +20
Ochrona przed ogniem +20
Artefakt ten znajduje się w mieście Trelis w Myrtanie i jest w posiadaniu herszta miasta, Vaka. Gdy osiągniemy 75% reputacji i porozmawiamy z nim, dowiemy się, że za artefakt zechce on od nas 50.000 złota, by spłacić dług zaciągnięty u asasynów. Możemy zapłacić mu należytą sumę i cieszyć się artefaktem, lecz jest też możliwość udania się do Nemory oraz porozmawiania z przywódcą buntowników w Nemorze. Gdy to uczynimy, możemy wszcząć bunt, tym samym odbić miasto i w spokoju odebrać artefakt z zimnych dłoni Vaka. Gdy zdobędziemy artefakt, ruszamy w poszukiwania reszty/
Parametry amuletu
Ochrona przed lodem +20
Ochrona przed energią +20
Ochrona przed ogniem +20
I Pierścień Adanosa (boski pierścień witalności)
Pierwszy z pierścieni Adanosa był w posiadaniu asasyna Basira który ukradł go ze świątyni Ben Sala. Po tym incydencie został wygnany z Varantu. W drodze do Montery zaatakował go oddział buntowników zabierając mu artefakt. Myśląc, że jest magiczny posłali wojowników do Gothy, aby zabić zamieszkującego tam demona. Pierścień posiadał Gorn, jeden z przyjaciół Bezimiennego, oraz jedyny ocalały po ataku buntownik. Zaraz po tym został uwięziony w obozie orków. Podczas ucieczki stracił artefakt i artefakt trafił w posiadanie demona. Gorn może pomóc ponownie nam go zdobyć, gdy wykupimy go od rezydującego tam orka.
Parametry pierścienia Adanosa
Energia życiowa +50
Pierwszy z pierścieni Adanosa był w posiadaniu asasyna Basira który ukradł go ze świątyni Ben Sala. Po tym incydencie został wygnany z Varantu. W drodze do Montery zaatakował go oddział buntowników zabierając mu artefakt. Myśląc, że jest magiczny posłali wojowników do Gothy, aby zabić zamieszkującego tam demona. Pierścień posiadał Gorn, jeden z przyjaciół Bezimiennego, oraz jedyny ocalały po ataku buntownik. Zaraz po tym został uwięziony w obozie orków. Podczas ucieczki stracił artefakt i artefakt trafił w posiadanie demona. Gorn może pomóc ponownie nam go zdobyć, gdy wykupimy go od rezydującego tam orka.
Parametry pierścienia Adanosa
Energia życiowa +50
II Pierścień Adanosa (boski pierścień siły magicznej "many")
Drugi z boskich pierścieni Adanosa znajduje się w górach zimnego Nordmaru, a dokładnie w grobowcu wojownika Akaschy. By zdobyć ten artefakt musimy wpierw znaleźć owe miejsce. Pomoże nam w tym dowódca Klanu Ognia, który da nam mapę wszystkich grobowców Przodków. Wystarczy się tam dostać, wybić wszystkie szkielety, a na samym końcu samego przodka. Pierścień znajduje się w jego zwłokach.
Parametry pierścienia Adanosa
Mana +50
Drugi z boskich pierścieni Adanosa znajduje się w górach zimnego Nordmaru, a dokładnie w grobowcu wojownika Akaschy. By zdobyć ten artefakt musimy wpierw znaleźć owe miejsce. Pomoże nam w tym dowódca Klanu Ognia, który da nam mapę wszystkich grobowców Przodków. Wystarczy się tam dostać, wybić wszystkie szkielety, a na samym końcu samego przodka. Pierścień znajduje się w jego zwłokach.
Parametry pierścienia Adanosa
Mana +50
Ciekawostka : każdy artefakt jest warty u każdego kupca 1 sztukę złota.