Zjadanie czego przynosi co.... opis odpowiednich efektów

  • Thread starter Anonymous
  • Rozpoczęty
Status
Zamknięty.
A

Anonymous

Guest
Witam! Jako że kończę już grę pstanowiłem sie podzielić z innymi moimi uwagami na temat tego jakie efekty przynosi zjadanie pewnych substancji.....
biggrin.gif


1) Ciemne grzyby (mułowe grzyby) każde 50 sztuk podnosi o +5 twoja mana, w grze aż do wypłynięcia statkiem znalazłem ich prawie 500, można policzyć ile to many daje na plus
smile.gif


2) Jabłka. Podnoszą po zjedzeniu pewnej ilości (niestety nie liczyłem po ilu, gdzieś po klikunastu) siłę o +1, w grze w ten sposób podniosłem siłę o kilka punktów

3) Gulasz Tekli (kucharka w na farmie Onara u najemników) za wykonanie pewnych zadań (dla niej i po prosty w grze jak zabicie smoków ) co jakiś czas daje ci gulasz. Pdnosi on +1 siła. Kilka razy w grze.

4) Łzy Innosa jak grasz magiem po wypiciu +5 do siły +5 zrczności całkowicie wyleczony (niestety grając magiem nie można ich użyć do ulepszenia miecza podobnie jak wody święconej)

5) Mikstura przemiany duszy (grając magiem +1250 doświadczenia)

6) napój Szybko śledź efekt "szybkiego biegania na jakiś czas", efektów ubocznych nie zauważyłem)

7) napój "Młot Lou" +1 mana

8) specjalne piwo Coragona nie pamiętam dokładnie, podnosiło coś o +1 chyba manę sprostujcie jak się pomyliłem

9) Żuwaczki pełzacza regenerują manę

10) Zielony nowicjusz +5 doświadczenie za pierwszym razem, jesteś "najarany narkotykiem"

11) gobliniane jagody +1 zreczność, ale jak masz receptę zręczności to tworzysz miksturę +5 zręczności, uczy jej zielarka za farmą sekoba w lesie za 20 skill punktów, dobrym źródłem goblinianych jagód są paladyni i strażnicy ze statku w 5 rozdziale, mają ich kilkanaście, stąd gobliniane jagody po prostu zjadłem, a znalezione smocze korzenie i szczawie królewskie spożytkowałem na mistury siły

12) W grze (do wypłynięcia statkiem) znalazłem ponad 30 goblinianych jagód, zarówno w sklepach, zerwane w trawie, zabranych popitym wrogom i paladynom, stąd po prostu postanowiłem je zjeść i nie przyrządzać napoju zręczności (20 skill pointów można przeznaczyć na coś innego). 19 szczawiów królewskich (kilka zakupiłem w sklepach) oraz 10 smoczych korzeni, w Gothicu 2 smocze korzenie czasem mieli przy sobie zabici orkowie elite (robiłem sejwa przed zabiciem drania tak aż wyskoczy korzeń) w Nocy kruka niestety chyba usunęli tą możliwość bo żaden z elite ich nie miał...
sad.gif


13) Żeby zebrać z pobitych paladynów i strażników okrętowych przedmioty w etapie gry jak zbierasz załogę do wypłynięcia w rejs wystarczy wszcząć bójkę z jednym z nich, wtedy reszta paladynów ruszy ci na pomoc, niestety zabijaja gościa na amen. Aby uniknąć niepotrzebnych trupów zaraz jak przywalą gostkowi ( a najlepiej jak to ty zadajesz ostateczny cios bo dostalesz 400 lub 500 exp za gostka) zrób sejwa i loada.... większość z atakujących da sobie spokój, a nawet jak zostanie jeden "dalej wkurzony" to ty znowu możesz mu przylać..... I tak w kółko. Jeśli nawet nie zadasz "ostatecznego ciosu żeby dostać za to expa" poczekaj aż wstanie z ziemi i przyłóż znowu... jeden cios i efekt murowany, a reszta paladynów i innych strażników, najemników czy ktokolwiek nie będą reagować... W ten sposób pobiłem wszystkich paladynów własnoręcznie albo z pomocą innych przy tylko jednym trupie paladyna.

Piszcie dalej o innych właściwościach żarcia o którym nie napisałem tutaj.
pozdrawaiam wszystkichmaniaków Gothica
smile.gif
 

Kacperex

KacŚpioszek
Dołączył
26.10.2004
Posty
6508
Ja mam takie bonusiki!

Jak każdy z was wie w grze jest pełno bonusów które zwiększają wspólczynniki postaci. Podzielcie się waszymi informacjami z nami bo moze się to przydac! oto moje:
50 grzybków +5 do many na stałe, zabieg powtarzalny.
10 jabłek - Pyszne odświeżające jabłuszko, nie wiem co daje.
Piwo Coragona +1 do many i +3 do PŻ na stałe
Gulasz Tekli +1 do siły na stałe
Gulasz barmana z obozu bandytów +1 do siły
Ofiara z Many lub PŻ w kapliczce Baliara daje kasę
Ofiara z kasy w kapliczce Inosa daje bonusy +1 do many, siły, zręczności, lub +4 do PŻ.
Mikstura siły +3 do siły
Mikstura zręczności +3 do zręczności
Mikstura many +3 i +5 do many
Smoczy Korzeń +1 do siły
Gobelinie Jagody +1 do zręczności

I jescze to:

A więc każdy wie, że można Daronowi (Mag, który najczęściej stoi na targu) dawać ofiare
nie wiem czy każdy wie, ale mozna na tym zarobic ponad 80 punktów trafien (PT)
dla początkujących to coś dobrego
trzeba miec 1000 zł (Jedyny minus ) i trochę czasu
Trzeba mu dawac po 50 sztuk złota i w rezultacie dostajemy :
1. za pierwszym razem nic
2. +2 mana
3. 100 Doświadczenia
4. +5 PT !!
5. +5 PT !!
6. +5 PT !!
7. +5 PT !!
8. +5 PT !!
9. +5 PT !!
10. +5 PT !!
11. +5 PT !!
12. +5 PT !!
13. +5 PT !!
14. +5 PT !!
15. +1 Punkt Nauki
16. +5 PT !!
17. +5 PT !!
18. +5 PT !!
19. +5 PT !!
20. +5 PT !!
Takie nagrody ja otrzymałem i myślę, że każdy je otrzyma.
Na koniec powie, że nasza ofiara wyniosła ponad 1000zł i chyba (nie pamiętam da nam +5 PT !!) na początku tyle dodatkowych PT to coś fantastycznego :)Jeżeli okarze się, że dostaliście inne nagrody punktowe to napiszcie jakie zdaje mi się ze to nie jest losowe ^^ mam nadzieję.

Myśle że to się opłaca
 

Kan

Member
Dołączył
5.1.2005
Posty
786
q

Te opisy robią wrażenie
biggrin.gif
, ale jam mam tylko małe pytanko w zgleden jdnego napoju w obozie bandytów (Jhankendar), Czy podwujny młot Lou coś daje bo jak ja go wypiłem to mi połowe życia zabrało :? (naszczęścia nie na stałe
tongue.gif
)
 
A

Anonymous

Guest
no wlasnie zastanawai mnie ja to z tym Daronem jest... :? no czy jest roznica czy dam datek za 200 czy za 50...wkoncu tych za 50 dam 4 x wiecej...czy jak dam 200 dostane jakies lepsze bonusy np sile zamiast pkt trafien??
 
A

Anonymous

Guest
Daron i kasa

Nie, dawanie po 200 złota mija się z sensem, bonusy i tak są takie same a tylko wcześniej wyczerpiesz limit 1000 złota... więc to wychodzi nawet gorzej.
U Darona jest opisane jak należy - mój poprzednik opisał właściwie, dajemy po 50 sztuk złota, przetestowane.
 

Kacperex

KacŚpioszek
Dołączył
26.10.2004
Posty
6508
rzeczywiście nie ma sensu dawać po 200 bo szybciej wydasz 1000 opisałem ci powyrzej jak masz mu dawac złoto i ilość złota nie zwieksza wspólczynników dawanych przez niego!
 

KeNZi

Member
Dołączył
27.2.2005
Posty
80
1) Jabłka - +1 siły za każde 25 sztuk.
2) Gulasz Thekli (przynajmniej bez NK) można było dostać w sumie 5 razy:
a) pobicie Bullka
cool.gif
przyniesienie paczki od Sagity
c) uwolnienie Benetta
d) powrót z Górniczej Doliny
e) zabicie wszystkich smoków
3) Łzy Innosa:
a) Łowca Smoków - z tego co wiem - picie - śmierć, a tak to nic...
cool.gif
Paladyn - picie - śmierć, konsekracja magicznego ostrza - obrażenia zwiększają się ze 120 na 140, a wymagana siła wciąż równa się 100...
c) Mag - jak napisał Beholder - +5 STR, +5 DEX
4) Płacenie Daronowi daje w sumie - za pierwszym raze ulepszenie, a tak w sumie to: +85 PŻ, +2 PM, +1 PN, +25 PD
5) Wiem, że jak kiedyś złożyłem 1 punkt many w kapliczce Beliara dostałem 500 SZ
6) alkohole:
a) Szybki Śledź - szybkość na ok. 2 minut
cool.gif
Młot Lou - za pierwszym razem +1 mana, potem chyba nic...
c) Podwójny Młot Lou - chyba tylko odejmuje 50% aktualnego PŻ
7) Ofiara z kapliczce Innosa - nagroda zaley też od klasy postaci - np. mag będzie dostawał tylko po 4 PŻ, a za to częściej po 8 many, a chyba nie dostanie nigdy siły itp...
8) Jest jeszcze mikstura życia + 20 PŻ :mrgreen:
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom