To nie będzie wersja HD czyli Gothic Remake Making of #3 Wizja artystyczna

RoMek

Niewolnik systemu
Członek Załogi
Dołączył
7.5.2008
Posty
4888
W trzeciej części Making of Gothic Remake twórcy skupiają się na wizji artystycznej jaką podążają w czasie tworzenia Remaku pierwszego Gothica. Jak sami zapewniają nie będzie to tylko zwyczajna wersja HD oryginalnej stylistyki gry lecz współczesny tytuł.

Gothic średniowiecze czy fantastyka?​


Gothic Remake opiera się na delikatnym balansie pomiędzy realistycznym średniowieczem, a mrocznym fantasy gdzie magia powoduje cuda. W grze mamy do czynienia z wiarygodnie wyglądającymi ubraniami, budynkami, skałami, teksturami i kolorami, a z drugiej strony takie kwestie jak modele potworów, fantastyczne budowle i wszechobecne elementy magiczne burzą obraz średniowiecznego świata. Gothic to wręcz symulator średniowiecza z domieszką mrocznego fantasy.

Najtrudniejsze były początki gdy próbowano dokonać wyboru własnego stylu graficznego. Problem powodowało przeniesienie pomysłów z jedynki na współczesny silnik. Przykładowo zastanawiano się jak ma wyglądać most wiszący. Jak bardzo mogą odbiec w stronę fantasy, a na ile trzeba pozostać w średniowieczu?

G1R MakingOf03 11

G1R MakingOf03 10

od Gothica 1 aż do Gothica 3​


Alkimia Interactive tworząc styl graficzny opierała się na całej serii stworzonej przez Piranha Bytes czyli Gothic 1, Gothic 2 Noc Kruka i Gothic 3. Te trzy gry uważa za kanon i to one służą jako wyznacznik wizji artystycznej. W idealnym świecie stworzono by jeden styl dla całego uniwersum, który spajałby obecny Remake Gothica 1 jak i ewentualne kontynuacje. Niestety według Reinharda Pollice jest to niemożliwe.

Graficy w procesie twórczym podpierali się oryginalnymi konceptami z pierwszego Gothica. Problemem okazało się jednak przeniesienie pierwotnego pomysłu na obecne czasy. Ciężko było zachować wiarygodność i realizm obiektów. Dodatkowo twórcy chcieli dołożyć pierwiastek własnej twórczości bo nie jest to proste przeniesienie 1 do 1 tego samego lecz reinterpretacja istniejącego świata.

Stopniowa zmiana stylistyki pomiędzy poszczególnymi grami z serii Gothic nie umknęła deweloperom z Hiszpanii.

Pomiędzy Gothic 1 a Gothic 2 widać wyraźną zmianę – wraz z upadkiem magicznej bariery upadła też wizja mrocznego świata na rzecz bardziej jaskrawych, żywych barw i terenów. Jasne się staje, że trafiliśmy do kompletnie innego środowiska.

Przechodząc do Gothica 3 można zaobserwować upływ czasu. Piranha Bytes dostosowała swój świat do postępu graficznego. Ograniczenia technologiczne z Gothica 1 i 2 przestały mieć znaczenie, wszystkie elementy zyskały zaokrąglenia i wysoką szczegółowość. Wraz z rozwojem technologii projekty postaci, zwierząt i obiektów przesunęły się w stronę realizmu zmieniając cały styl graficzny.

G1R MakingOf03 Blizna
G1R MakingOf03 Innos
G1R MakingOf03 Kasacz
G1R MakingOf03 Telekineza
G1R MakingOf03 26
G1R MakingOf03 23
G1R MakingOf03 7
G1R MakingOf03 25

Barok, barok i jeszcze raz barok​


Daniel Candil, dyrektor artystyczny studia w Alkimia Interactive wymienia barok jak główną inspiracje w doborze kolorów. Twórcy korzystają z całej rozpiętości baroku od jego początku, aż po kres zahaczając również o neoklasycyzm. Z tego względu kolory mają mieć niską saturacje i wysoki kontrast. W świecie ma panować mroczna, brudna, przygnębiająca atmosfera, która odpowiada kolonii karnej pełnej złoczyńców. Jasne wesołe barwy zwyczajnie nie pasują do okoliczności jakimi jest jedno wielkie więzienie, wojna z orkami i wszechobecna śmierć.

G1R MakingOf03 ArenaOrkowNowe

G1R MakingOf03 ArenaOrkowStare

Czy jest to właściwa droga?​


Słuchając wypowiedzi twórców oraz patrząc na obrazy z gry można odnieść wrażenie, że twórcy zbyt szybko odpuścili ujednolicenie serii Gothic. Tak jak wszelkie zmiany wprowadzone w Gothicu 3 można wyjaśnić odległym kontynentem, tak różnice pomiędzy Gothic 1 a Gothic 2 powinny być minimalne. Nie mówię tu o innym nasyceniu kolorów czy też bardziej sielankowym, spokojnym życiem w okolicach miasta Khorinis, a wyglądem przedmiotów. Napoje, zwoje czy runy wydają się dostosowane typowo pod pierwszą część Gothica, trudno sobie wyobrazić aby ten sam wygląd był dostępny w ewentualnym Remaku drugiej części.

G1R MakingOf03 28
G1R MakingOf03 18
G1R MakingOf03 19
G1R MakingOf03 1
G1R MakingOf03 22
Czy to świat ELEXa?
G1R MakingOf03 Alchemia
G1R MakingOf03 27
G1R MakingOf03 2

Artykuł To nie będzie wersja HD czyli Gothic Remake Making of #3 Wizja artystyczna pochodzi z serwisu Gothic Up.

Przeczytaj u nas na stronie...
 
Do góry Bottom