- Dołączył
- 7.5.2008
- Posty
- 4888
W trzeciej części Making of Gothic Remake twórcy skupiają się na wizji artystycznej jaką podążają w czasie tworzenia Remaku pierwszego Gothica. Jak sami zapewniają nie będzie to tylko zwyczajna wersja HD oryginalnej stylistyki gry lecz współczesny tytuł.
Gothic Remake opiera się na delikatnym balansie pomiędzy realistycznym średniowieczem, a mrocznym fantasy gdzie magia powoduje cuda. W grze mamy do czynienia z wiarygodnie wyglądającymi ubraniami, budynkami, skałami, teksturami i kolorami, a z drugiej strony takie kwestie jak modele potworów, fantastyczne budowle i wszechobecne elementy magiczne burzą obraz średniowiecznego świata. Gothic to wręcz symulator średniowiecza z domieszką mrocznego fantasy.
Najtrudniejsze były początki gdy próbowano dokonać wyboru własnego stylu graficznego. Problem powodowało przeniesienie pomysłów z jedynki na współczesny silnik. Przykładowo zastanawiano się jak ma wyglądać most wiszący. Jak bardzo mogą odbiec w stronę fantasy, a na ile trzeba pozostać w średniowieczu?
Alkimia Interactive tworząc styl graficzny opierała się na całej serii stworzonej przez Piranha Bytes czyli Gothic 1, Gothic 2 Noc Kruka i Gothic 3. Te trzy gry uważa za kanon i to one służą jako wyznacznik wizji artystycznej. W idealnym świecie stworzono by jeden styl dla całego uniwersum, który spajałby obecny Remake Gothica 1 jak i ewentualne kontynuacje. Niestety według Reinharda Pollice jest to niemożliwe.
Graficy w procesie twórczym podpierali się oryginalnymi konceptami z pierwszego Gothica. Problemem okazało się jednak przeniesienie pierwotnego pomysłu na obecne czasy. Ciężko było zachować wiarygodność i realizm obiektów. Dodatkowo twórcy chcieli dołożyć pierwiastek własnej twórczości bo nie jest to proste przeniesienie 1 do 1 tego samego lecz reinterpretacja istniejącego świata.
Stopniowa zmiana stylistyki pomiędzy poszczególnymi grami z serii Gothic nie umknęła deweloperom z Hiszpanii.
Pomiędzy Gothic 1 a Gothic 2 widać wyraźną zmianę – wraz z upadkiem magicznej bariery upadła też wizja mrocznego świata na rzecz bardziej jaskrawych, żywych barw i terenów. Jasne się staje, że trafiliśmy do kompletnie innego środowiska.
Przechodząc do Gothica 3 można zaobserwować upływ czasu. Piranha Bytes dostosowała swój świat do postępu graficznego. Ograniczenia technologiczne z Gothica 1 i 2 przestały mieć znaczenie, wszystkie elementy zyskały zaokrąglenia i wysoką szczegółowość. Wraz z rozwojem technologii projekty postaci, zwierząt i obiektów przesunęły się w stronę realizmu zmieniając cały styl graficzny.
Daniel Candil, dyrektor artystyczny studia w Alkimia Interactive wymienia barok jak główną inspiracje w doborze kolorów. Twórcy korzystają z całej rozpiętości baroku od jego początku, aż po kres zahaczając również o neoklasycyzm. Z tego względu kolory mają mieć niską saturacje i wysoki kontrast. W świecie ma panować mroczna, brudna, przygnębiająca atmosfera, która odpowiada kolonii karnej pełnej złoczyńców. Jasne wesołe barwy zwyczajnie nie pasują do okoliczności jakimi jest jedno wielkie więzienie, wojna z orkami i wszechobecna śmierć.
Słuchając wypowiedzi twórców oraz patrząc na obrazy z gry można odnieść wrażenie, że twórcy zbyt szybko odpuścili ujednolicenie serii Gothic. Tak jak wszelkie zmiany wprowadzone w Gothicu 3 można wyjaśnić odległym kontynentem, tak różnice pomiędzy Gothic 1 a Gothic 2 powinny być minimalne. Nie mówię tu o innym nasyceniu kolorów czy też bardziej sielankowym, spokojnym życiem w okolicach miasta Khorinis, a wyglądem przedmiotów. Napoje, zwoje czy runy wydają się dostosowane typowo pod pierwszą część Gothica, trudno sobie wyobrazić aby ten sam wygląd był dostępny w ewentualnym Remaku drugiej części.
Czy to świat ELEXa?
Artykuł To nie będzie wersja HD czyli Gothic Remake Making of #3 Wizja artystyczna pochodzi z serwisu Gothic Up.
Przeczytaj u nas na stronie...
Gothic średniowiecze czy fantastyka?
Gothic Remake opiera się na delikatnym balansie pomiędzy realistycznym średniowieczem, a mrocznym fantasy gdzie magia powoduje cuda. W grze mamy do czynienia z wiarygodnie wyglądającymi ubraniami, budynkami, skałami, teksturami i kolorami, a z drugiej strony takie kwestie jak modele potworów, fantastyczne budowle i wszechobecne elementy magiczne burzą obraz średniowiecznego świata. Gothic to wręcz symulator średniowiecza z domieszką mrocznego fantasy.
Najtrudniejsze były początki gdy próbowano dokonać wyboru własnego stylu graficznego. Problem powodowało przeniesienie pomysłów z jedynki na współczesny silnik. Przykładowo zastanawiano się jak ma wyglądać most wiszący. Jak bardzo mogą odbiec w stronę fantasy, a na ile trzeba pozostać w średniowieczu?


od Gothica 1 aż do Gothica 3
Alkimia Interactive tworząc styl graficzny opierała się na całej serii stworzonej przez Piranha Bytes czyli Gothic 1, Gothic 2 Noc Kruka i Gothic 3. Te trzy gry uważa za kanon i to one służą jako wyznacznik wizji artystycznej. W idealnym świecie stworzono by jeden styl dla całego uniwersum, który spajałby obecny Remake Gothica 1 jak i ewentualne kontynuacje. Niestety według Reinharda Pollice jest to niemożliwe.
Graficy w procesie twórczym podpierali się oryginalnymi konceptami z pierwszego Gothica. Problemem okazało się jednak przeniesienie pierwotnego pomysłu na obecne czasy. Ciężko było zachować wiarygodność i realizm obiektów. Dodatkowo twórcy chcieli dołożyć pierwiastek własnej twórczości bo nie jest to proste przeniesienie 1 do 1 tego samego lecz reinterpretacja istniejącego świata.
Stopniowa zmiana stylistyki pomiędzy poszczególnymi grami z serii Gothic nie umknęła deweloperom z Hiszpanii.
Pomiędzy Gothic 1 a Gothic 2 widać wyraźną zmianę – wraz z upadkiem magicznej bariery upadła też wizja mrocznego świata na rzecz bardziej jaskrawych, żywych barw i terenów. Jasne się staje, że trafiliśmy do kompletnie innego środowiska.
Przechodząc do Gothica 3 można zaobserwować upływ czasu. Piranha Bytes dostosowała swój świat do postępu graficznego. Ograniczenia technologiczne z Gothica 1 i 2 przestały mieć znaczenie, wszystkie elementy zyskały zaokrąglenia i wysoką szczegółowość. Wraz z rozwojem technologii projekty postaci, zwierząt i obiektów przesunęły się w stronę realizmu zmieniając cały styl graficzny.








Barok, barok i jeszcze raz barok
Daniel Candil, dyrektor artystyczny studia w Alkimia Interactive wymienia barok jak główną inspiracje w doborze kolorów. Twórcy korzystają z całej rozpiętości baroku od jego początku, aż po kres zahaczając również o neoklasycyzm. Z tego względu kolory mają mieć niską saturacje i wysoki kontrast. W świecie ma panować mroczna, brudna, przygnębiająca atmosfera, która odpowiada kolonii karnej pełnej złoczyńców. Jasne wesołe barwy zwyczajnie nie pasują do okoliczności jakimi jest jedno wielkie więzienie, wojna z orkami i wszechobecna śmierć.


Czy jest to właściwa droga?
Słuchając wypowiedzi twórców oraz patrząc na obrazy z gry można odnieść wrażenie, że twórcy zbyt szybko odpuścili ujednolicenie serii Gothic. Tak jak wszelkie zmiany wprowadzone w Gothicu 3 można wyjaśnić odległym kontynentem, tak różnice pomiędzy Gothic 1 a Gothic 2 powinny być minimalne. Nie mówię tu o innym nasyceniu kolorów czy też bardziej sielankowym, spokojnym życiem w okolicach miasta Khorinis, a wyglądem przedmiotów. Napoje, zwoje czy runy wydają się dostosowane typowo pod pierwszą część Gothica, trudno sobie wyobrazić aby ten sam wygląd był dostępny w ewentualnym Remaku drugiej części.





Czy to świat ELEXa?



Artykuł To nie będzie wersja HD czyli Gothic Remake Making of #3 Wizja artystyczna pochodzi z serwisu Gothic Up.
Przeczytaj u nas na stronie...