http://www.gothic3.com/index.php?do=097099...105110103111102
jest to tlumaczenie tego hmm niech bedzie artykulu
Witam wszytkich
W tym artykule opowiem o interesujacym momencie tworzenia swiata gothic 3
To ze wiekszosc kraju jest pustynia opowiem jak tworzylismy pustynie..
wiec skoro sie podejmie zadanie stworzenia pustyni w grze komputerowej , pyta sie siebie co sie dzieje na naturalnej pustyni.. Po krotkiej lekcji przypomnieniowej w internecie mozna zabrac sie za tworzenie malego modelu pustyni.na tym modelu przyprowadza sie rozne testy jak zachowuje sie piasek podczas roznych zjawisk atmosferycznych..
najwieksze wyzwanie stanowily wydmy i wzgorza piaskowe bo czeba to bylo wszytko za pomoca programu modelowac..
do tego artykuly troche sie pomeczylem i dodalem video jak to wszytko sie odbywa.
mimo wszytko tu zamieszczam tekst ktory przyblizy wam kilka szczegolow.
uzylismy do tego tak zwanych "patchgridow" aby stworzyc faliste formy wydm.
patchgrid to wlasciwosc dzieki ktorej mozna idelanie wyformowac dana wydme...
Duze polacia terenu moga byc poruszane za pomoca jednego tylko punktu
na filmie mozna poznac punkty formujace jako male zielone punkciki , ktore przez linie z vertexem sa powiazane. mozna poznac ze zostaly wykorzystane do formawania tycj wydm.
w ten sposob uzyskalismy my mozliwosc szybkiego wykreowania realistycznego krajoobrazu..
potym jak uformowalismy wydmy nastapila mozliwosc nakladania testur 3D.
Tutaj obrazki nie kotrych z nich
W naszym silniku mamy mozliwosc aby dwie tekstury plynnie sie na siebie nakladaly.. Ta opcja moze byc dobrze wykorzystana pryz wydmach .. np przy powiewach wiatru.
faliste formy patchgridu moga bezposrednio wplywac na ustawienia tekstury i moga zostac dalej uzywane.
pod koniec osiaga sie doskonaly efekty kombinacji tych malu ale efektownych tesktur..
z uzyciem normlanej mapy plus dodawanie tekstur do niej mozna osiagnac wysoko detaliczna oraz realistyczna forme krajoobrazu..
pozdorwienia sacha
Ziomki za kazdy blad bardzo przepraszam ale w tym artykule zawiera sie wiele zawodowych pojec wiec nei zabradzo wiedzial jak je preztluamczyc
postaralem sie jak moglem i mysle ze ten kogo to interesuje bedzie zadowolony
pozdro robinhood
jest to tlumaczenie tego hmm niech bedzie artykulu
Witam wszytkich
W tym artykule opowiem o interesujacym momencie tworzenia swiata gothic 3
To ze wiekszosc kraju jest pustynia opowiem jak tworzylismy pustynie..
wiec skoro sie podejmie zadanie stworzenia pustyni w grze komputerowej , pyta sie siebie co sie dzieje na naturalnej pustyni.. Po krotkiej lekcji przypomnieniowej w internecie mozna zabrac sie za tworzenie malego modelu pustyni.na tym modelu przyprowadza sie rozne testy jak zachowuje sie piasek podczas roznych zjawisk atmosferycznych..
najwieksze wyzwanie stanowily wydmy i wzgorza piaskowe bo czeba to bylo wszytko za pomoca programu modelowac..
do tego artykuly troche sie pomeczylem i dodalem video jak to wszytko sie odbywa.
mimo wszytko tu zamieszczam tekst ktory przyblizy wam kilka szczegolow.
uzylismy do tego tak zwanych "patchgridow" aby stworzyc faliste formy wydm.
patchgrid to wlasciwosc dzieki ktorej mozna idelanie wyformowac dana wydme...
Duze polacia terenu moga byc poruszane za pomoca jednego tylko punktu
na filmie mozna poznac punkty formujace jako male zielone punkciki , ktore przez linie z vertexem sa powiazane. mozna poznac ze zostaly wykorzystane do formawania tycj wydm.
w ten sposob uzyskalismy my mozliwosc szybkiego wykreowania realistycznego krajoobrazu..
potym jak uformowalismy wydmy nastapila mozliwosc nakladania testur 3D.
Tutaj obrazki nie kotrych z nich
W naszym silniku mamy mozliwosc aby dwie tekstury plynnie sie na siebie nakladaly.. Ta opcja moze byc dobrze wykorzystana pryz wydmach .. np przy powiewach wiatru.
faliste formy patchgridu moga bezposrednio wplywac na ustawienia tekstury i moga zostac dalej uzywane.
pod koniec osiaga sie doskonaly efekty kombinacji tych malu ale efektownych tesktur..
z uzyciem normlanej mapy plus dodawanie tekstur do niej mozna osiagnac wysoko detaliczna oraz realistyczna forme krajoobrazu..
pozdorwienia sacha
Ziomki za kazdy blad bardzo przepraszam ale w tym artykule zawiera sie wiele zawodowych pojec wiec nei zabradzo wiedzial jak je preztluamczyc
postaralem sie jak moglem i mysle ze ten kogo to interesuje bedzie zadowolony
pozdro robinhood