Nowe narzędzie od twórców anulowanego moda Gothic 2 Dzieje Khorinis

RoMek

Niewolnik systemu
Członek Załogi
Dołączył
7.5.2008
Posty
4891
Od czasu ogłoszenia twórców modyfikacji Dzieje Khorinis o zaprzestaniu prac nad projektem – czyli 27 sierpnia 2023 roku – trudno było się spodziewać, że dostaniemy jakąkolwiek nową zawartość związaną z tą inicjatywą. Po wycieku plików niektórzy fani Gothica dopytywali się o narzędzia, które tworzyli i z których korzystali twórcy Dziejów Khorinis.

Na repozytorium Dziejów Khorinis właśnie zostało wydane jedno z nich – czyli Gothic Mod Composer (GMC-2) do Gothic 2 Noc Kruka. Jeśli chcecie dowiedzieć się, jak działa, zapraszam do dalszej części artykułu.

Gothic Mod Composer​


To narzędzie, które ułatwia zarządzanie plikami modyfikacji poprzez ich automatyczne pakowanie, aktualizowanie, kompilowanie i uruchamianie. Aby skorzystać z programu, należy mieć zainstalowane .NET Desktop Runtime 7.0 w wersji 64-bitowej.

Uruchamianie​


Program posiada interfejs graficzny, który można uruchomić za pomocą GMC-UI.exe.

GothicModComposer Start
Jeśli przywitało Cię takie okno, to program działa.

Program zakłada, że wszystkie pliki modyfikacji przechowujesz w jednym repozytorium. Oto przykładowe rozpoczęcie pracy z programem:

  • Instalujemy Gothic 2 Noc Kruka
  • Instalujemy GMDK 2.6 + GMDK 2.6a
  • Tworzymy repozytorium poza instalacją Gothic 2
  • Kopiujemy tam zawartość folderu _Work\Data z instalacji Gothic 2, bez plików z folderów _compiled
  • Instalujemy pakiet Union (Union Primary Universal + Union 1.0m)
  • Kilkamy zakładkę Settings w oknie GMC-2.
GothicModComposer Settings
  • W Gothic II root path wybieramy ścieżkę do instalacji z Gothic 2 Noc Kruka
  • W Modification root path wybieramy ścieżkę do folderu z repozytorium, gdzie skopiowaliśmy nieskompilowane zasoby Gothic 2
  • Przechodzimy do profili…

Profile​


Gothic Mod Composer ma kilka profili do uruchamiania poprzez główne okno programu. Pierwszym, który należy uruchomić jest Compose.

Compose​


Profil do tworzenia buildu modyfikacji. Należy go uruchomić tylko raz, a w trakcie swojej pracy:

  • tworzy kopię zapasową plików z instalacji Gothic 2 Noc Kruka, z folderu _Work/Data
  • następnie usuwa pliki z tego folderu
  • kopiuje do niego pliki z folderu z plikami modyfikacji tj. zdefiniowanego w Modification root path
  • kompiluje skrypty, tekstury i inne zasoby
GothicModComposer Compose
Kompilowanie plików może chwilę potrwać

RunMod​


Uruchamia modyfikację ze wszystkimi plikami aktualnego builda, które znajdują się w instalacji Gothic 2 Noc Kruka. Aby przycisk Run mod został odblokowany, należy wybrać świat, z którym chcemy uruchomić grę z listy po lewej stronie okna.

W oknie startowym, pod Gothic arguments (Run mod) wybieramy argumenty z jakimi modyfikacja ma zostać uruchomiona. Jak i możemy wybrać rozdzielczość.

Uwaga! Pliki .zen ze światami, które chcemy testować w grze, powinny znajdować się bezpośrednio w folderze Worlds, nie w podfolderach.

Update​


Jeśli dokonało się zmian w folderze z plikami modyfikacji, należy potem zaktualizować build za pomocą profilu Update. Wymaga uruchomienia wcześniej polecenia Compose.

BuildModFile​


Buduje paczkę .mod ze skompilowanych plików i zapisuje ją pod ścieżką .gmc/Build w folderze z Gothic 2 Noc Kruka.

RestoreGothic​


Profil Compose przy pierwszym uruchomieniu tworzy kopię zapasową oryginalnych plików z folderu _Work/Data do folderu .gmc/backup. Za to profil RestoreGothic przywraca oryginalne pliki i usuwa folder pomocniczy .gmc jak i również zawarty tam plik .mod.

EnableVDF​


Usuwa rozszerzenie .disabled z plików .vdf w folderze Data.

Ustawienia​


W karcie Settings poza ścieżkami do instalacji z Gothic 2 Noc Kruka i plikami modyfikacji, można też edytować parametry pliku Gothic.ini z jakimi uruchamiana jest modyfikacja, jak i zmienić nazwę tworzonego pliku .mod.

Download​


Artykuł Nowe narzędzie od twórców anulowanego moda Gothic 2 Dzieje Khorinis pochodzi z serwisu Gothic Up.

Przeczytaj u nas na stronie...
 
Do góry Bottom