Magia Beliara

Status
Zamknięty.

riodrian123321

Dowódca Straży Magów Wody
Dołączył
17.7.2009
Posty
474
Magia Beliara


magiax.jpg


Chyba sami przyznacie że zaklęcia Beliara są najbardziej kontrowersyjną dziedziną magii we wszystkich częściach Gothic. Dzięki niej możemy wymazać nie przyjemne dla nas wspomnienia u danej osoby, doprowadzić do bójki dwóch przyjaciół lub przejąć kontrolę nad istotą. Aczkolwiek magia Beliara nie koncertuje się jedynie na manipulowanie umysłem, są to również doskonałe zaklęcia bojowe które zmiażdżą naszych przeciwników oraz rytuały przyzwania ożywieńców i demonów. W tej pracy postaram się porównać magię boga śmierci ze wszystkich części Gothic.

Gothic I

W Kolonii Karnej mamy do czynienia ze specyficznym odłamem demonicznej magii, która kryje się pod przykrywką zaklęć guru (mistrzów bractwa na bagnie). Sam gracz dopiero w późniejszych etapach gry dowiaduje się iż Śniący (bóg bractwa, który podarował im magię) jest demon Beliara, który ma ba celu opanowanie całego świata. W pierwszej odsłonie serii zaklęcia Beliara skupiają się na manipulowaniu umysłu i ciałem przeciwnika, podam kilka przykładów tejże magii; kontrola (przejmuje kontrolę nad ciałem przeciwnika), uderzenie wiatru/ burzy (odpycha i zadaje obrażenia przeciwnikowi), telekineza ("przyciąga" do bohatera przedmiot znajdujący się o wiele dalej), pirokineza (od środka niszczy ciało przeciwnika). W Gothic I istnieją również zwoje wezwania golemów, szkieletów, demonów, ale najciekawszym w owej części czarem śmierci jest "Fala Śmierci Uriziela", który tworzy nam Xardas "wyciągając" magiczną energię runiczna z miecza "Uriziel".

Gothic II

Szczerze powiedziawszy w drugiej odsłonie serii nie mamy do czynienia z wyraźnym podziałem na magię ognia, wody i śmierci. Wszystkiego uczą nas Magowie Ognia z klasztoru, rzecz jasna istnieją w grze niektóre odpowiedniki czarów z GI takie jak; uderzenie wiatru, sen, niepamięć oraz masowe zniszczenie (odpowiednik "fali śmierci Uriziela).

Noc Kruka

Po odwilży z GII tutaj znów mamy spory arsenał magii Beliara do wyboru. Dostęp do owego wachlarza zaklęć możemy dostać, po zabiciu Kruka i odebraniu mu "Szponu Beliara". Z owym orężem udajemy się do kapliczki boga śmierci, a ten zamienia oręż w runę (oczywiście grając ścieżką magii).A o to czary kręgu czarnej magii z Nocy Kruka:
- Szał Beliara; przyzwoite zaklęcie bojowe, użyteczne na zaawansowanych etapach gry.
- Krzyk umarłych; najpotężniejsze z zaklęć śmierci, zużywa cały zapas many.
- Kradzież eneregii; zabiera połowę energii, niestety działa tylko na ludzi i nie powoduje śmierci.
- Korzeń; spod ziemi wyrastają cierniste korzenie, które przez chwilę unieruchamiają przeciwnika.
- Rój; chmara owadów przez chwilę odwraca uwagę przeciwnika.
- Stworzenie zombie; przyzwany zostaje zombie, który atakuje twoich wrogów.
- Stworzenie strażnika; kamienny strażnik przychodzi nom z pomocą.

Gothic III & Zmierzch Bogów

W owych odsłonach Gothic, zaklęcia nie różnią się nawet odrobinkę. Jest to pradawna magia, która nie używa run wystarczy odpowiednia wiedza i ofiara w kapliczce danego boga (lub maga) aby otrzymać dany czar. Magia Beliara w pradawnej magii ma przydomek "przyzwania", znajdują się tam zaklęcia typu; trucizna (zatruwa cel), amnezja (cel zapomina o naszych występkach), dzień w noc (bohater zamienia dzień w noc, dzięki czemu regeneruje mu się życie), żądza krwi (cel atakuje najbliższą mu istotę) czy przyzwanie błyskawicy (potężny, zasięgowy czar bojowy). Lecz takie czary jak sen czy telekineza zostały podporządkowane magii przywołania czyli Adanosa.
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom