Korekta Zdjęć

Status
Zamknięty.

Xingu

Member
Z tego co wiem i z tego co widać forum zalane jest wręcz fanami Photoshopa, którzy na metry robią różne sygnaturki etc.

Ale mam pytanie, czy Ci sami ludzie zajmują się poprawką fotografii? Sam jestem fotografem amatorem i często się zdarza że jakaś fota nie wyjdzie i ale samo ujęcie jest fajne i ciężkie do powtórzenie i jedyne co zostaje to PS i poprawka.

Jakie macie swoje myki i sztuczki na poprawę różnych ułomności zdjęć?

No cóż z moich zabawek to:

1) Jak chodzi o za ciemne zdjęcia to kilka opcji w zależności od potrzeb:
Image -> Adjustments -> Auto Levels/Auto Contrast/Auto Color Jeśli trzeba to manualnie :D
Albo
Dodge Tool (z przybornika)

2) Jak mam za duży szum to:
Filter -> Noise -> Reduce Noise oraz Blur (z przybornika - wole ręcznie :D)

3) Do ogólnej poprawy to:
Filtre -> Disort -> Diffuse Glow

Oczywiście do każdego opcjonalne ustawienia :p

Pochwalcie się swoimi zrobimy sobie mały notatnik wiedzy o poprawie fot :D

Feomathar

Über Boss
Moderator
Redakcja
Hmm, ja bawię się Photoshopem nie tylko w sygnaturkowanie :)P), jak mam natchnienie to jakiś fotomontaż zrobię z kilku zdjęć, zretuszuje jakieś niedoskonałości na twarzy (piegi, zmarszczki czy pryszcze). Odchudzanie, makijaż i takie tam też mogę wykonać.

Sama korekta zdjęć typu usuwanie zbędnych elementów z tła obrazka, czy zmiana jakiś elementów na tle jest dość prosta.

Oglądałem i czytałem kilka kursów na ten temat, jeśli ktoś ma PSa po polsku (bo ja takiego mam) to mogę dać kilka wskazówek co i jak wykonać.

Xingu

Member
No moim zdaniem usuwanie piegów, pryszczy, zmiana tła obrazka, usuwanie zbędnych elementów to są najprostsze rzeczy :D od tego zacząłem.

Sam nie umiem sobie poradzić z czymś takim jak mam fote rozmazaną, złą kolorystycznie i np. każdy piksel koloru skóry osoby jest zupełnie inny i wygląda to beznadziejnie...

Feomathar

Über Boss
Moderator
Redakcja
Wiem że to banalne jest :p, dlatego to umiem ;]