Cóż misja jest dość złożona. Musisz odnaleźć trzy grupy kopaczy i dowiedzieć się, ile rudy zdołali wydobyć do tej pory. Na początek polecam udać się do grupy paladyna Marcosa. Zejdź z taranu i udaj się do lasu na wprost, skręć w lewo w stronę placu wymian, poczym, gdy dotrzesz do rzeki trzymaj się jej prawego brzegu. W pewnym momencie dotrzesz do miejsca, gdzie las się kończy i ujrzysz stado zębaczy - możesz zabić je, lub ominąć - kopalnia jest w dokładnie tam, gdzie była Stara Kopalnia w Gothic 1. Pogadaj tam z kopaczem, który posiada imię
P). On powie Ci, że paladyn Marcos poszedł zabezpieczyć rudę, oraz wyjaśni Ci w jakim miejscu go szukać. Wyjdź z kopalni, przejdź przez zamarzniętą rzekę i idź w stronę zamku - po drodze spotkasz bestie (jak wszędzie) i ciała rycerzy, oraz niewolników. Podążaj ich śladami, aż dotrzesz do dolinki, gdzie stoi chata Cavalorna - za tą chatą jest jaskinia, a w niej Paladyn Marcos.
Dwie następne grupy są dość blisko siebie. Aby do nich dotrzeć od strony taranu skręć w prawo i udaj się w stronę orkowych ziem. Jeżeli grałeś w Gothic 1 to obie kopalnie są w pobliżu wieży Xardasa. Kiedy już ujrzysz tą wieżę, będąc w dolince, skręć w lewo i udaj się na wprost. Kopalnię łatwo zauważyć, w środku znajdziesz masę pełzaczy, które zjadły naszych pracowników - zabij je wszystkie i odnajdź ciało Paladyna Silvestra - znajdziesz przy nim list, w którym wyjaśni, że Diego udał się gdzieś z rudą. Wyjdź z kopalni i idź w stronę zamku, przy wulkanie (będzie tam trochę ognistych jaszczurów) skręć w lewo i idź dalej prosto. Zabijaj potwory, aż dojdziesz do niewielkiego przejścia między skałami, przed którym będą leżały zwłoki dwóch paladynów. Przejdź między skałami, a tam, w niewielkim obozie, będzie siedział Diego. Pogadaj z nim, a wszystko Ci wyjaśni.
Ostatnia Kopalnia znajduje się przy jeziorku, przed wieżą Xardasa. Idź tam i pogadaj z Paladynem Fajethem - zleci Ci misję zabicia zębaczy, lub ich przywódcy - zabij wszystkie, o przywódcy opowie Ci strażnik Bilgot, gdy obiecasz mu pomoc, potem zajmij się gadami i wróć do Fajetha po informację o rudzie.
Wróć do Garonda i opowiedz mu co się stało z trzema grupami, a potem otrzymasz dowód na istnienie smoków.
Zaznaczam, że jest to dosyć skrótowe wyjaśnienie, gdyż nie jestem w posiadaniu mapy, a poza tym wyjaśniłem tylko główne wątki tych misji i sposób, jak najszybciej je zaliczyć - polecam jednak zabijanie wszystkiego, co napotkasz na swojej drodze
.
Txau.