W GIII nie grałem magiem, ponieważ moja wypasiona (kiedyś

) karta graf. nie pokazywała efektów czarów (nawet światła :blink

. A co to za przyjemność rzucać czary, których nie widać

. Ale kilku wskazówek mogę udzielić

:
- zaklęć uczysz się w Kapliczkach (Innos, Beliar) i u magów Wody (Adanos)
- czynności związanych z magią uczysz się bezpośrednio u magów i druidów (np. walka kosturem itp.)
- w Myrtanie (kraina, w której rozpocząłeś grę) spotkasz tylko magów Ognia (aha, zaznaczam, że z Orkami nie trzymałem, więc nie wiem co z szamanami), więc najlepiej zacznij się uczyć od nich, magów Wody i Czarnych magów (w rzeczywistości są biali

) spotkasz na pustyniach Varrantu, w Nordmarze jest klasztor magów Ognia, więc jak tam będziesz, radziłbym do niego zajrzeć
- jako, że od początku gry chcesz być magiem, to zapewne zbroje będziesz musiał mieć maga Ognia. Najwcześniej znajdziesz ją (nie jestem pewnien) dopiero u Karrypto w Vengardzie, więc zdobądź narazie panczerz np. buntownika. Aha, i nie wiem ile jest potrzebnej reputacji, żeby ją dostać, ale chyba 25% u buntowników.
To chyba takie ogólne info o magach w GIII. Jak coś jeszcze Cię trapi to pytaj.
Pozdrawiam.
EDIT: - kupować receptury możesz u wszystkich magów i alchemików, co do zaklęć możesz się ich jedynie uczyć, bądź znajdować w kufrach/skrzyniach.