Jak Dobrze Zacząć

Status
Zamknięty.

tosiapl

Member
Dołączył
1.9.2008
Posty
87
Witam
Od około 6 miesięcy nie grałem w G2NK i chciałbym znów zacząć.
Lepiej, abym wziął Paladyna czy Łowcę Smoków ? Podajcie ich plusy i minusy :p
W co na początku ładować PN (bo potem zdobędę szpon beliara, i nie będzie mi już potrzebna siła prawda ?)
Ogólnie dajcie jeszcze mi jakieś jeszcze porady :p
 

Dzyl

El Principe
Dołączył
14.9.2008
Posty
1961
Jak dla mnie to lepiej zostać łowcą smoków.Głównie ze względu na klimat panujący na farmie onara i fajne zadania :p paladynem gra się chyba łatwiej bo później ma się różne przydatne czary np, święty pocisk.No ale mnie się gra paladynem za bardzo nie spodobała z kilku powodów...dajmy na to że w szeregach paladynów panuje sztywny klimat i nie ma tam starych znajomych, no ale jak kto woli.Jeżeli będziesz grał paladynem to na początku PN pakuj w siłę i trochę w manę.No i oczywiście w naukę walki bronią jednoręczną lub dwuręczną.Zależy jaką wolisz walczyć.Łowcą smoków praktycznie pakować w to samo oprócz many.
 

mikekoks

New Member
Dołączył
14.7.2009
Posty
4
Ja zawsze mam problemy z walką przeciw humanoidom typu attila, bandyci, nawet pojedynek z lehmarem sprawia mi trudność, mimo 30siły i dobrego miecza od straży zawsze przegrywam (czasem nawet na hit'a). Zawsze lubiłem strzelanie z łuku i działania po kryjomu, ale boje się, że gdy nie będę pakować PN w siłę to nie uda mi się ukończyć gry z powodu słabej broni (nie zawsze można używać łuku w pojedynku). Teraz pytanie.
1. Czy można ukończyć grę nie ładująć PN w siłę??
2. Od czego zależy siła cięcia z miecza od umiejętności walki tą bronią, czy od siły??
 

tosiapl

Member
Dołączył
1.9.2008
Posty
87
1. Byś musiał mieć siłę aby coś założyć
2. Od siły. Umiejętności walki dają więcej % na krytyczne obrażenia
A teraz moje pytania -.-

Założyć potem szpon beliara czy jakiś inna bron ?
Założyć broń, według frugo ?CYTAT
Dwuręczne:

200 obrażeń - Topór Bersekera (Można kupić u najemnika, który stoi obok Lee, albo znaleźć w Dworze Irdorath)

IMO kiepawa broń, bo:

- nie ma bonusu do walki broniami dwuręcznymi i jeśli chcemy dopakować do 100%, to ostatnie 10% będzie nas kosztować 40PN totalna strata, szczególnie, że jeśli pozbędziemy się tego topora na rzecz Dużego Magicznego Ostrza Na Smoki zyskamy +10% do walki bronią dwuręczną a stracimy tylko 20 obr

- zdobywa się go kijowo, zero polotu (chodzi mi o kupno)

- cienki z wyglądu i zasięgu

190 - Smocza Zguba (kupić w GD w Zamku u jakiegoś Paladyna albo znaleźć w jaskini koło Słonecznego Kręgu)

- te same minusy co u Topora Besekera, bo kupić można zwyczajnie jakby to była jakaś byle jaka broń
- jedyny plus to wygląd

I teraz bronie zależne od klasy:

Najemnik
180 obr +10% do walki bronią dwuręczną - Duże Magiczne Ostrze Na Smoki

- super wygląd
- trzeba wydać 11PN, żeby go mieć i być w V rodziale (przynajmniej jakiś polot w zdobywaniu tej broni jest bo do Dworu Irdorath można się dostać tylko z bronią stworzoną specjalnie dla nas, a tą właśnie jest DMONS biggrin.gif)
- +10% do walki bronią dwuręczną
- jedyny minus do gorsze obrażenia od Smoczej Zguby i Topora Bersekera

Wg mnie najlepszy miecz w grze.


Paladyn:
160 obr (gorzej jak u najemnika ale za to Paladyn ma lepszą zbroję) +10% do walki dwuręcznym orężem - Święty Kat

- te same cechy co DMONS, tylko inaczej zdobywamy


I kilka słów o super hiper Szponie Beliara, który IMO jest kichą, bo:

- W optymalnych warunkach ma 50% szans na piorun, wierzcie mi albo nie ale czasem z 10 razy potrafi nie siąść i jest po nas smile.gif
- góra można nosić do 5 rozdziału, bo obrażenia ma kijowe
- płacimy za niego zdrowiem
- jedyne plusy, to wygląd i super rzecz w początkowych etapach gry (jednak uważajcie, bo wile ludzi rzuca się z tym "cudem" na orka myśląc, że piorun załatwi sprawę, a ork ich załatwia zanim Super-Piorun przyjdzie na ratunek biggrin.gif)

O jednoręcznych wiem mało:

Dla Pala najlepszy Gniew Innosa
a dla Łowcy Smoków Magiczne Ostrze Na Smoki
 

Dzyl

El Principe
Dołączył
14.9.2008
Posty
1961
CYTAT
Założyć potem szpon beliara czy jakiś inna bron ?


Załóż szpon beliara gdy tylko go zdobędziesz i naładujesz w kapliczce beliara.Bo raczej lepszej broni nie będziesz miał gdy będziesz w tym etapie gry, choć zależy w którym rozdziale pójdziesz do Jarkendaru.
Ulepszaj szpon bo się nawet opłaca.Ale nie wiem czy na smoki szpon będzie odpowiednią bronią.Ale jeżeli będziesz go regularnie co poziom ulepszać to może się nadać na smoki.
Lecz później radzę ci używać innej broni.Gdy będziesz grał łowcą smoków to dobrze by było gdybyś walił z dużego magicznego ostrza na smoki.Jest on dwuręczny ale zadaje duże obrażenia i zwiększa twoje umiejętności w walce bronią dwuręczną.Jeżeli zatem będziesz grać paladynem to myślę że smocza zguba będzie idealna w końcowej fazie gry.Wymaga dużo siły, lecz wierz mi - opłaca się :D
 

mikekoks

New Member
Dołączył
14.7.2009
Posty
4
Hmmm... U Mistrzowskiego miecza, do którego potrzeba 60ptk. zwinności to też wskaźnikiem siły uderzenia jest siła czy zwinność?? Do 60ptk. zwinności dużo czasu nie potrzeba. W fazie gry w której dojdziemy do tego poziomu, 120 obrażeń + 10% do broni jednoręcznej, wydaje się być świetne, nigdy tego nie próbowałem, ale może warto spróbować. Nie wiem tylko, czy z takim swordem dam rade z orkami i innymi monstrami w świecie g2nk.

Mówię, ciągle o mieczu, lecz to łuk jest podstawową bronią przy zręczności. Jeżeli w g2nk jest tak jak w większości gier rpg to dzięki łukowi stwory nie dobiegną do nas, by zadać jakieś obrażenia, czyli miecz do niczego się nie przyda.

P.S. Sorry że tak namieszałem ale pisałem na szybko po ciemku.
 

Dzyl

El Principe
Dołączył
14.9.2008
Posty
1961
W NK lepiej walić z kuszy niż z łuku...Oszczędza się przy tym PN gdyż w NK kusze wymagają siły a nie zręczności, więc wystarczy w siłę pakować aby mieć coraz to lepsze bronie a przy okazji gdy będziemy pakować w siłę to będziemy mogli mieć także lepsze kusze.Nie warto pakować w zręczność, łuki i tak są słabsze od kusz.
 

tosiapl

Member
Dołączył
1.9.2008
Posty
87
@Sheep
Był taki temat już przed chwilą... http://gothic.org.pl/forum/index.php?showtopic=24328

Właśnie się zastanawiam, czy nosić bronie jednoręczne czy dwuręczne, jakie mi radzicie ?
Kiedyś spróbowałem dwuręcznych i są strasznie wolne :/
W G2NK są lepsze dwu~ czy jednoręczne ?
I czy na początkowych etapach gry jaka jest lepsza ? I na końcowych jaka
 

jacksonheyes

Member
Dołączył
27.4.2009
Posty
47
Paladyn: Inwestuj tyko w siłę, broń jednoręczną, kuszę i manę.
Łowca smoków: Inwestuj tylko w zręczność, broń dwuręczną i łuk.

Moim zdaniem lepiej zostać paladynem, bo może on walczyć za pomocą walki i magii, ale wybór oczywiście należy do ciebie.

Aha zawód też wybierz sobie według gildii np. jeśli zamierzasz zostać paladynem to u Harada, a jeśli łowcą to u Bospera.
 

mikekoks

New Member
Dołączył
14.7.2009
Posty
4
Aha, czyli jeżeli chcę walić z łuku to najlepiej też w broń 2h tak?
2h w zręczności to chyba tylko Betty sie nada. Trochę będzie trzeba się pomęczyć zanim zdobędzie się bettty.

Dzięki Wielkie za pomoc !

Zapomniałem jeszcze spytać. Macie jakieś rady dotyczące tego, by nie dostawać baty od każdego na początku gry (ok.3-4lvl)? Chodzi mi o to jak rozłożyć PN, ponieważ technikę walki znam.
 

Dzyl

El Principe
Dołączył
14.9.2008
Posty
1961
jacksonheyes co ty za głupoty im gadasz...Co to za różnica czy ma się przy broni dwuręcznej łuk czy kuszę ? Przecież gdy używa broni dwuręcznej to powinien kuszy chyba lepiej używać a nie łuku bo po co dodatkowo w zręczność pakować ? skoro gdy będzie pakować w siłę aby mieć lepsze bronie dwuręczne to przy okazji kusze lepsze będzie miał.
Na początku lepiej walczyć bronią jednoręczną a w późniejszym etapie gry dwuręczną.
 

jacksonheyes

Member
Dołączył
27.4.2009
Posty
47
Dzyl jeszcze nigdy nie widziałem, żeby łowca smoków nosił kuszę na plecach. Jak chce się zostać łowcą to po co w ogóle pakować w kuszę. Z broniami rzeczywiście nie ma różnicy, bo jeśli opanowujemy broń jednoręczną to dwuręcznej uczymy się automatycznie.
 

Broother

Member
Dołączył
27.5.2008
Posty
397
A uczyc sie walki bronia jednoreczna i dopiero potem dwureczna, czy od poczatku dwu~?
 

Arven

Mr. Very Bad Guy
Weteran
Dołączył
18.5.2007
Posty
3647
CYTAT
Na początku lepiej walczyć bronią jednoręczną a w późniejszym etapie gry dwuręczną.


Żeby nie potrzebnie PN marnować? Jak ktoś walczy bronią 2H to niech od samego początku tylko w tą broń pakuje.

CYTAT
Kiedyś spróbowałem dwuręcznych i są strasznie wolne :/


Jak dobrze się wyszkolisz to nie czuć żadnej różnicy, trzeba być cierpliwym ;]

CYTAT
Zapomniałem jeszcze spytać. Macie jakieś rady dotyczące tego, by nie dostawać baty od każdego na początku gry (ok.3-4lvl)? Chodzi mi o to jak rozłożyć PN, ponieważ technikę walki znam.


Nie ma takiego przepisu, na początku gry zawsze dostajesz baty... na takim poziomie to siła/broń (żeby móc coś tam podnieść i sieknąć jakiemuś wilkowi). Warto też w miarę wcześnie pomyśleć o otwieraniu zamków i języku budowniczych. Oczywiście jeżeli zostajesz czeladnikiem to musisz nauczyć się wykuwać bronie/zdejmować skóry (chyba, że pracujesz u Constantina, wtedy nie musisz się niczego uczyć).

Edit:

CYTAT
Dzyl jeszcze nigdy nie widziałem, żeby łowca smoków nosił kuszę na plecach. Jak chce się zostać łowcą to po co w ogóle pakować w kuszę.


... a to ciekawe, nie? Jak masz dużo siły, żeby podnieść porządną broń, to w czym będzie Ci przeszkadzała kusza na plecach? Czasami się przydaje. Poza tym co złego jest w łowcy smoków w kuszą?
A jak żadnego takiego nie widziałeś, to spójrz na Ferosa w GD ;)

Brooth, od razu w dwuręczne.
 

tosiapl

Member
Dołączył
1.9.2008
Posty
87
1. Jak będę nosił dwuręczne bronie, to potem zdobędę szpon beliara prawda ?
Szpon Beliara jest chyba lepszy jako broń jednoręczna, ponieważ głowne obrażenia pochodzą od piorunu, a jak bijesz jednoręczną, to szybciej bijesz, i szybciej puszczał byś te pioruny...
Więc co z tą bronią dwuręczna, napewno lepsza ? Bo słyszałem że w G2 są lepsze jednoręczne
2. Jak będę nosił dwuręczne, to napiszcie, pierw do ile siły walić, co założyć wtedy, kiedy uczyć się waklki bronią dwuręczna i do ilu %
 

Arven

Mr. Very Bad Guy
Weteran
Dołączył
18.5.2007
Posty
3647
CYTAT
1. Jak będę nosił dwuręczne bronie, to potem zdobędę szpon beliara prawda ?
Szpon Beliara jest chyba lepszy jako broń jednoręczna, ponieważ głowne obrażenia pochodzą od piorunu, a jak bijesz jednoręczną, to szybciej bijesz, i szybciej puszczał byś te pioruny...


Będziesz miał dwuręczny szpon.

Co do szybkości ataku - nonsens. Jak będziesz miał minimum 60% walki bronią dwuręczną będziesz uderzał z niewiele mniejszą prędkością niż bronią jednoręczną.
Tak poza tym, szpon to przeciętna broń - lepiej od razu załatwić sobie porządną broń, niż po troszeczku ulepszać miecz, w którym fajny jest wygląd i pioruny (które nie zadają nadzwyczaj wiele obrażeń).

CYTAT
2. Jak będę nosił dwuręczne, to napiszcie, pierw do ile siły walić, co założyć wtedy, kiedy uczyć się waklki bronią dwuręczna i do ilu %


Procenty - idź taką techniką: naucz się dwuręcznych do 29% po czym daj jeszcze 5%. Razem będziesz miał 34 i zaoszczędzisz kilka PN przed zwiększeniem progu. Tak samo zrób z 59% + 5% i masz 64%, co w zupełności wystarczy.

Co do broni - dawno nie grałem w NK, więc dokładnie Ci nie powiem, ale coś znajdziesz sobie w trakcie gry.
 

Skull

Member
Dołączył
31.10.2008
Posty
32
Oto moj przepis na dobrego lowce smokow:
Od poczatku gry pakujemy w zreszcznosc i luki dzieki temu mozemy nosic coraz lepsze luki i zabijanie potworow na dystans nie sprawi problemow. Nie stracimy takze hp. Dzieki zrecznosci mozemy zalozyc miecz mistrzowski z 120 obr a to calkiem niezle jak na poczatek gry. Mozemy wpakowac 34% w walke bronia 1 reczna zeby latwiej zostac najemnikiem.
Musimy wyuczyc sie wszystkich umjejetnosci zjodziejskich.

Kradziez kieszonkowa to podstawa. przy duzej ilosci zrecznosci nie bedziemy miec problemow z okradaniem NPC'ow co daje nam PD i zloto. Na poczatku dostajemy chyba po 100pd ale w pozniejszych etapach gry bedzie tego coraz wiecej.

Otwieranie zamkow tez konieczne, gdyz w kufrach zamkientych sa nieraz bardzo dobre bronie i duzo zlota oraz rozne przydatne przedmioty.

Skradanie sie przyda sie zeby obrabowywac domy, ale nie jest ono tak bardzo konieczne.

Dzieki temu bedziemy miec duzo PN na inne umjejetnosci, a zloto przyda sie na kupienie najlepszej zbroi dla lowcy za 20.000.

To chyba wszystko. Ja gralem taka postacia i nie mialem problemow z prawie zadnym momentem. Z orkami w jarkendzarze poradzilem sobie lukiem wchodzac na murek gdzie oni nie mogli, z kamiennymi straznikami tak samo. Jedynie z damonami przypominajacymi cieniostwora mialem problem. Ale wtedy kilka zwoji z lodowym zakleciem i po sprawie.
Mam nadzieje ze pomoze ;)
 

Gaan

Handlarz
Dołączył
7.8.2009
Posty
628
moim zdaniem lepiej grać łowcą smoków. zawsze więcej zarobi i znajdzie więcej na to okazji
poza tym nie radziłbym ci używać szponu chyba że gracz paladynem bo gdy gra się najemnikiem z początku przeważnie pakuje się w zręczność a nie w siłe a szpon beliara odejmuje siła + obrażenia dodatkowe(ja przeważnie mam wtedy 23 poziom i dostaje ich +20) ale jeśli chciałabyś graćłowcą i pakować od początku w siłe musisz przede wszystkim wybrać broń którą będziesz walczyć.

Są dwa rodzaje:
1.jednoręczna: zapewnia szybsze i nieco słabsze obrażenia ale gdy jest się już mistrzem w tej dziedzinie(60-100%)nie robui to już żadnej rożnicy
2.dwuręczna:zapewnia większą silę ale za to mniejszy refleks tak samo jak przy jedn. gdy jest się mistrzem jednej z tych dwóch różnych sposobach walki nie trzeba się za bardzo martwić o obrażenia lub refleks bo i tak zwyciężymy z nie jedną bestią

(trzeba jednak pamiętać że szpon beliara może być jedn. lub dw. ręczny w zależności jaki sposób walki wybierzemy
 

Arven

Mr. Very Bad Guy
Weteran
Dołączył
18.5.2007
Posty
3647
Gaan, wiem, że chciałbyś pomóc, ale to są stare tematy, które niepotrzebnie odświeżasz... Tosia chyba już dawno przeszedł Noc Kruka i wziął się za inne gry.
Tematy podobne do tego, w których problem został rozwiązany a nie zostały zamknięte służą do tego, żeby ktoś mógł się w nich o coś zapytać nie zakładając nowego.

Ot taka uwaga z mojej strony, więc przystopuj nieco ;)
 

oleG

Member
Dołączył
5.5.2009
Posty
51
Ja mam pytanie bo miałem łowcę w 5 rozdziale tylko, że miałem za niski poziom i od nowa zaczynam i jak jest ze zbrojami u paladyna? Gdzie? Kiedy i jak je zdobyć żebym potem nie miał problemów :D Chciałem iść w 2-ręczne bronie ale czy dla paladyna będą dobre? Gdzie da się zdobyć gniew innosa czy jakoś tak i ile siły potrzeba na niego? Jak będę grać paladynem to też będę mógł zrobić magiczne ostrza na smoki?
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom