Gothic 4

Status
Zamknięty.

yeed

Trolololo Guy
Weteran
Moderator
Dołączył
10.1.2007
Posty
8225
Przeglądając różne serwisy związane z grami znalazłem całkiem ciekawy artykuł
dotyczący powstającego właśnie gothic4 - Genesis

CYTAT
Chyba mało jaki RPG ma tylu fanów, co seria Gothic. Nie zmieniła tego nawet średnio udana część trzecia tej sagi. Gra ma dalej niezliczone masy wielbicieli. Nic więc dziwnego, że wszyscy oni wypatrują z niecierpliwością każdej wzmianki o niedawno zapowiedzianej czwartej części ich ukochanego tytułu. Na szczęście udało się nam dotrzeć do ekskluzywnych informacji na temat Gothic 4!


Wiecie już pewnie, że za G4 odpowiada nie Piranha Bytes, tylko zupełnie nowa firma. Nie ma jednak czego się obawiać! Może wyjdę na heretyka, ale zaryzykuję stwierdzenie, iż to nawet lepiej, bowiem serii przyda się nieco świeżości. Wprawdzie Spellbound, nowy developer gry, większości graczy kojarzy się raczej z przeciętnymi strategiami typu Desperados 2, Chicago 1930 czy Airline Tycoon Deluxe, to rzeczywistość jest znacznie ciekawsza. Ludzie z tego studia mają w swoich szeregach część ekipy z dawnego Attic (z którym zresztą długo współpracowali), odpowiedzialnego za świetną serię RPG - Realms of Arkania. Gdy przyjrzymy się bliżej osobom zatrudnionych w tej firmie, to zobaczymy także sporo starych nazwisk, przewijających się w wielkich tytułach z początku lat 90. Okazuje się także, że mają oni na koncie również kilka papierowych systemów i scenariuszy do gier fabularnych. Może w końcu spece od RPG ze Spellbound będą mogli robić to, co potrafią najlepiej, czyli tworzyć RPG?

Prequel?

Gdy podano do publicznej informacji podtytuł nowego Gothica (Genesis), od razu wszyscy zaczęli spekulować, czy gra nie będzie przypadkiem prequelem. Tymczasem okazuje się, że niekoniecznie. Twórcy powiązali fabułę z poprzednimi częściami trylogii Gothic poprzez ciekawy zabieg, polegający na pokazaniu znanych już wydarzeń z perspektywy zupełnie nowej osoby!

Wygląda więc na to, że nasza przygoda zacznie się w Myrtanie, jeszcze przed zesłaniem Generała Lee do Kolonii Górniczej, a my będziemy mogli wziąć udział w rozgrywającej się wojnie ludzi z Orkami. Jednak wszystko, co zrobimy, nie zmieni linii fabularnej znanej z poprzednich części serii, bowiem w kluczowym momencie zostaniemy wysłani w zupełnie inny rejon świata. Takie rozwiązanie ma masę zalet i powinno szczególnie spodobać się fanom serii. Będzie można spotkać starych znajomych, oglądnąć niektóre wydarzenia z nieco innej perspektywy, odwiedzić znane i lubiane lokacje jeszcze sprzed wojny z Orkami.

Niestety kluczową sprawą w pracach nad fabułą jest czas. Jeżeli Spellbound dostanie go od wydawcy za mało, to niestety opisany wyżej pomysł zostanie najpewniej zarzucony, jako wymagający zbyt wiele pracy, a wtedy fabuła gry będzie po prostu rozgrywać się w kilka miesięcy po wydarzeniach z trójki. Jednak i w tym wypadku nie zagramy już Bezimiennym, lecz zupełnie nowym bohaterem. Miejmy tylko nadzieję, iż w obu wypadkach
znowu nie dostaniemy tak naciąganej na siłę fabuły, jak było to w dwójce.

Adios Bezimienny!

Tak czy siak, nie zgramy już Bezimiennym. Jego miejsce zajmie zupełnie nowa postać, jednak równie tajemnicza jak jej poprzednik. Znów nie będziemy mieli żadnej (żyjącej) rodziny, a pierwszych przyjaciół poznamy dopiero w trakcie zabawy. Tym razem jednak możemy wybrać wygląd naszego bohatera albo nawet zagrać dziewczyną!

Zabawę rozpoczniemy jako zupełny żółtodziób i mięczak. Podobnie i jak w jedynce, zabicie nawet najsłabszego wroga stanie się wyzwaniem. Dopiero wraz z postępem akcji nabierzemy nieco krzepy. System rozwoju postaci pozostanie praktycznie nie zmieniony, chociaż dodanych ma zostać sporo nowych umiejętności, zaś stare zostaną nieznacznie zmodyfikowane. Twórcy zapowiadają jednak, iż postacie w "czwórce" będą jeszcze bardziej wyspecjalizowane. Punktów umiejętności ma być za mało, aby rozwijać wszystkie interesujące nas zdolności. Jeżeli wybierzemy alchemię, to o kowalstwie można już zapomnieć, i na odwrót. Rekompensatą mają być właśnie nowe specjalne umiejętności, będące swoistymi nagrodami za wyspecjalizowanie się w danej dziedzinie.

Sporą metamorfozę ma przejść łucznictwo. W poprzednich częściach było tylko dodatkiem do walki; teraz ma odgrywać dużo większą rolę. Jeżeli zdecydujemy się na specjalizację w strzelectwie, to będziemy mogli przejść całą grę, nie używając praktycznie broni do walki wręcz! Marzyliście kiedyś, aby zostać Legolasem? W Gothic 4 stanie się to możliwe. Pewne zmiany przejdzie także system magii, która ma być znacznie silniejsza niż w poprzednich częściach. Same zaklęcia otrzymają poziomowaną siłę w zależności od naszych umiejętności magicznych -od małego, ognistego pocisku do wielkiej, wybuchającej kuli ognia, mogącej powalić kilku wrogów naraz. Nieoficjalnie mówi się także o powrocie do koncepcji "czwartego boga" (zarzuconej przy pracach nad "trójką"), co wiązałoby się z nowym typem magii; zresztą cała fabuła... Chyba za dużo powiedziałem ;-) Jednak twórcy boją się reakcji fanów na zbyt duże zmiany w koncepcji świata, więc mogą zrezygnować z tego pomysłu, tak jak to kiedyś zrobiła już Piranha.

Podobnie, jak w jedynce i dwójce, w pewnym momencie zabawy będzie trzeba wybrać jedną z frakcji, za którą się opowiemy. Nie można już, tak jak w trójce, pracować dla kilku jednocześnie. Jednak mimo tego będziemy mieli większą swobodę w działaniu, niż w pierwszych częściach tego cyklu.

Broń się!

Największe zmiany ma przejść sam system walki. Można już teraz ogłosić wielki powrót do rozwiązań znanych z pierwszych dwóch gier tej serii. Jednak nie do końca i nie całkiem. Spellbound pracuje intensywnie nad zmodyfikowaniem tego systemu, tak, aby jak najlepiej oddać różnice w walce poszczególnymi rodzajami broni.
Jeżeli lubicie finezję oraz zadawanie wymyślnych i szybkich ciosów, to najlepszym wyborem będzie styl walki bronią jednoręczną, albo używanie dwóch broni, po jednej w każdej ręce. To właśnie ten styl ma oferować najwięcej kombosów, bloków i innych specjalnych ruchów... Dla miłośników brutalnej siły pasuje najbardziej styl walki bronią dwuręczną. W czwórce naprawdę poczujemy jej ciężar; będzie można zresztą posługiwać się nią już od pierwszych chwil gry. Wybierając tę opcję trzeba zapomnieć o finezyjnych ciosach - naszą przewagą jest siła i to, że możemy atakować wroga, sami nie będąc w zasięgu jego uderzeń. Zanim jednak nie zdobędziemy większej biegłości, naprawdę trudno będzie złapać równowagę po wykonanym ciosie. Na koniec zostaje styl walki z tarczą - z bardzo silnym blokiem, ale za to bardzo słabym atakiem. Tutaj znów cała zabawa polegać będzie na nieustannym blokowaniu i wyczekiwaniu na odpowiedni moment do uderzenia, po czym znów kryciu się za tarczą.
Do tego wszystkiego trzeba także dodać pewne różnice w walce między mieczem a toporem czy włócznią...

Zapowiada się wyśmienicie! Wygląda na to, że skończy się bezmyślne klikanie. Twórcy zresztą przyznają, że w czwórce walki nie są nastawione na ilość, tylko jakość. Pokonanie każdego przeciwnika będzie wymagało nieco innej strategii. Przykład? W czasie walki z Orkami bloki na wiele się nam nie zdadzą - zmuszeni zostaniemy raczej do uskakiwania przed ciosami tej bestii. Znów podczas pojedynku ze strażnikiem, wyposażonym w tarczę, cała sztuka ma polegać na wyczekiwaniu, aż ten nieopatrznie się odsłoni, i zadaniu mu wtedy błyskawicznego ciosu.
Same pojedynki staną się bardziej widowiskowe niż dotychczas. Pojawi się sporo specjalnych ruchów i wszystko będzie wyglądać bardziej dynamicznie. Może nie jest to jeszcze Jade Empire, ale już blisko.

Ciemno tutaj!

Wprawdzie w tej chwili dalej nie wiadomo, na jakim silniku będzie oparta ta produkcja (plotki mówią nawet o Unreal Engine lub silniku Crysis), to jednak już teraz możemy zdradzić kilka detali na temat designu graficznego Gothic 4.

Na początek zaskoczenie - jeden z twórców w pewnym wywiadzie powiedział, iż "gra będzie miała komiksową grafikę". Przerażeni tą informacją, zapytaliśmy, czy oznacza to, iż G4 przypominać będzie Fable. Na szczęście nie! Okazuje się, że pod złowrogim terminem "komiksowa grafika" kryje się coś zupełnie innego - Gothic 4 po prostu nie będzie miał fotorealistycznej grafiki. Wszystko stylizowane ma być na rysunki i obrazy. Same postacie zostaną delikatnie przerysowane - tutaj do wszystkiego kluczem jest właśnie słowo >delikatnie<. Jak chwalą się nam twórcy - grafika nawiązywać będzie swoim klimatem do pierwszej części cyklu.

Cały świat sprawiać ma także znacznie bardziej mroczne wrażenie. Koniec z jasnymi i widnymi lasami, sielskimi łąkami pełnymi kwiatów... Tutaj wszystko jest pogrążane w mroku; wejdziemy do ciemnych, ponurych lasów, zamglonych dolin, stęchłych, zapleśniałych podziemi...
Świetna muzyka, chociaż tym razem stworzona przez zupełnie nowego człowieka, jeszcze tylko podkreśli ten klimat.

Gra ma być także znacznie bardziej brutalna od swych poprzedników, a jej świat bezwzględny. Nie będzie tutaj jasno określone, kto jest dobry a kto zły.

Cały świat ma być oczywiście jak najbardziej realistyczny i sprawiać wrażenie naprawdę "żyjącego". W końcu to znak charakterystyczny tej serii. Ludzie, zajęci swoimi codziennymi czynnościami, będą wykonywać je jeszcze bardziej naturalnie niż dotychczas.

W czwórce nasze działania jeszcze mocniej wpłyną na samą fabułę. Jeżeli nieopatrznie narobimy sobie wrogów, będzie się to na nas mścić przez prawie całą grę. Niektóre decyzje mogą nawet zmienić zupełnie sytuację w świecie gry. Na początku jednak jesteśmy naprawdę słabi i trzeba uważać na każde swoje słowo i na każde pociągniecie. Z biegiem czasu staniemy się coraz silniejsi i zyskamy na poważaniu. Od pewnego momentu może się nawet okazać, że część wrogów, zamiast stawać do walki z nami, będzie na nasz widok uciekać (!). Ludzie mają także płynnie reagować na naszą reputację. Brzmi ciekawie.

Kiedy?

W tej chwili mówi się o 18 miesiącach czekania. Z tym, że twórcy przyznają, iż to trochę za mało, aby całkowicie dopieścić grę. Miejmy więc nadzieję, że wydawca da im trochę więcej czasu i dostaniemy całkowicie dopracowany tytuł, bez wnerwiających bugów. Autorzy obawiają się także, że - jeżeli braknie im czasu - to będą musieli znacznie uprościć grę i zrezygnować z wielu swoich zamierzeń...

Trzeba również pamiętać, iż Gothic 4 jest na razie w bardzo wczesnej fazie produkcji i na pewno wiele się jeszcze tutaj zmieni. Z pewnością w trakcie prac pojawi się masa nowych pomysłów, a niektóre z już istniejących nie zostaną wzięte pod uwagę w finalnej wersji. O grze będziemy informować na bieżąco!
Źródło : www.gaminator.pl


Z tego co przeczytałem rysuje mi się całkiem ładny obrazek G4.....
jeśli to wszystko jest prawdą..zaczynam mieć znowu smaczek na kolejną odsłonę.
Co sadzicie o tym info??


Temat proponuje przypiąć by wrzucać tu wszystkie niusy jakie uda się wyłowić
 

halek

Member
Dołączył
1.9.2005
Posty
487
CYTAT
Nie będzie tutaj jasno określone, kto jest dobry a kto zły.


Ile razy już to słyszeliśmy?

CYTAT
Cały świat sprawiać ma także znacznie bardziej mroczne wrażenie. Koniec z jasnymi i widnymi lasami, sielskimi łąkami pełnymi kwiatów... Tutaj wszystko jest pogrążane w mroku; wejdziemy do ciemnych, ponurych lasów, zamglonych dolin, stęchłych, zapleśniałych podziemi...


Tylko po co? W Gothic1 na mnie największe wrażenie zrobił nie mrok czy podziemia, ale ten z lekka klaustrofobiczny klimat więzienia odciętego od świata.

CYTAT
Cały świat ma być oczywiście jak najbardziej realistyczny i sprawiać wrażenie naprawdę "żyjącego". W końcu to znak charakterystyczny tej serii. Ludzie, zajęci swoimi codziennymi czynnościami, będą wykonywać je jeszcze bardziej naturalnie niż dotychczas.


A biel będzie jeszcze bielsza, no nie?

CYTAT
W czwórce nasze działania jeszcze mocniej wpłyną na samą fabułę. Jeżeli nieopatrznie narobimy sobie wrogów, będzie się to na nas mścić przez prawie całą grę. Niektóre decyzje mogą nawet zmienić zupełnie sytuację w świecie gry. Na początku jednak jesteśmy naprawdę słabi i trzeba uważać na każde swoje słowo i na każde pociągniecie. Z biegiem czasu staniemy się coraz silniejsi i zyskamy na poważaniu. Od pewnego momentu może się nawet okazać, że część wrogów, zamiast stawać do walki z nami, będzie na nasz widok uciekać (!). Ludzie mają także płynnie reagować na naszą reputację. Brzmi ciekawie.p


Zawsze brzmi ciekawie. I zawsze się okazuje, że mamy cień tego, co zapowiadano. Ale takie życie.


W sumie nie jestem pesymistą. Zobaczymy, na pewno nie kupię takich zapowiedzi.
 

Beckham

New Member
Dołączył
5.11.2007
Posty
2
Po przeczytaniu tego namieszało mi się:). Na początku dowiedziałem się, że gra ma byc przed magiczna bariera, smokami i wszystkim. Następnie zaczeli pisać na stronkach, że jednak wszystko ma sie rozegrac w nieznanych krainach z Xardasem. Teraz zaś dowiaduj sie że jednak ma to byc przed wszystkim to juz głupieje:D. Wole jednak by historia toczyła się dalej, niż od początku bo dla mnie bedzie to besensu inna posatc to juz niebedzie gothic tylko cos innego. Powini zostawic Bezimiennego a nie kombinowac z nową postacią. Ale i tak niewiem jaki to bedzie Gothic(niewiem czy to bedzie jeszcze got)ale napewno go kupie.:):)
 

Dark Shadows

Active Member
Dołączył
21.10.2005
Posty
1349
CYTAT
Cały świat sprawiać ma także znacznie bardziej mroczne wrażenie. Koniec z jasnymi i widnymi lasami, sielskimi łąkami pełnymi kwiatów... Tutaj wszystko jest pogrążane w mroku; wejdziemy do ciemnych, ponurych lasów, zamglonych dolin, stęchłych, zapleśniałych podziemi...


Haha to tylko pokazuje, że by ich zabili gdyby zostali przy tej swojej bajkowej/baśniowej graficę. :p A co do mroku itp. Mi to się to tak bardzo nie podoba. Fajne są takie miejsca ale okazjonalnie. Jak będzie tego za dużo to dostaniemy Gothic Edycja Nocna.

Ja nie wierze ogólnie w nic co oni tu piszą. Raz, że ta firma hitów nigdy nie robiła, dwa nie dali nam żadnych screenów ani artworków nic. Wyssane z palca zapowiedzi mnie nie przekonają.

Pozdro.
 

halek

Member
Dołączył
1.9.2005
Posty
487
Screeny i artworki też mogą być wyssane z palca, albo przynajmniej z Photoshopa, co pokazał nam przykład Gothic3. Pamiętam te lśniące, wypełnione graficznym przepychem przestrzenie. I co? I kupa.

Czy jest możliwe żeby ta gra (znaczy G3 tak wyglądała? Może i tak, ale na pewno nie na gorszym kompie.
 

yeed

Trolololo Guy
Weteran
Moderator
Dołączył
10.1.2007
Posty
8225
CYTAT
Raz, że ta firma hitów nigdy nie robiła, dwa nie dali nam żadnych screenów ani artworków nic. Wyssane z palca zapowiedzi mnie nie przekonają.


Jak PB robiła Gothica też nie była monolitem wśród producentów :p


Skąd chcesz screeny jak jeszcze się prace produkcyjne nie zaczęły :p a jeżeli zaczęły to są w punkcie raczkowania
 

Kacperex

KacŚpioszek
Dołączył
26.10.2004
Posty
6508
www.gaminator.pl

Powiem tylko tyle, że na ich artykuły trzeba patrzeć troszkę z przymróżeniem oka ;)
 

yeed

Trolololo Guy
Weteran
Moderator
Dołączył
10.1.2007
Posty
8225
a na twoje nie :p...cwaniaczku hehehehe

heh lepiej byś odpisał w temacie, który założyłeś na temat zmian na forum ;]
 

Kacperex

KacŚpioszek
Dołączył
26.10.2004
Posty
6508
CYTAT(yeed @ 06-11-2007, 10:57) [snapback]157691[/snapback]
a na twoje nie :p...cwaniaczku hehehehe

heh lepiej byś odpisał w temacie, który założyłeś na temat zmian na forum ;]



Zmiany już są wdrązane i mój post będzie zwienczeniem szeregu poprawek i udogodnień :)

Misiu moje może też. Ale siedze w branży i wiem, co się mówi o portalach :)
 

yeed

Trolololo Guy
Weteran
Moderator
Dołączył
10.1.2007
Posty
8225
CYTAT
Zmiany już są wdrązane i mój post będzie zwienczeniem szeregu poprawek i udogodnień smile.gif

muszę się przyznać, że cieńko w to wierze msiak :)..no offence....ciągle nie masz czasu skończyć konkursu
a masz czas, żeby dokonać przeróbek na forum?????...trochę to dziwne

CYTAT
Misiu moje może też. Ale siedze w branży i wiem, co się mówi o portalach smile.gif

Spoko rozumiem....art fajny znalazłem to znaczy wywiad z producentem Gothica
ale jest po angielsku..nie chcę mi się tłumaczyć go ;]
 

Arminas

Wybraniec Adonix'a
Dołączył
2.6.2007
Posty
994
Zapowiada się fajnie...

Ale tak samo miało być z G3. Miejmy nadzieję że twórcy spełnią większość swoich zamiarów.
CYTAT
Tym razem jednak możemy wybrać wygląd naszego bohatera albo nawet zagrać dziewczyną!

Granie dziewczyną??? Nieeee. Lepiej żeby był narzucony wygląd postaci. Tak jak w poprzednich Gothicach. Oto że nie będziemy grać Bezim to ja się z tym zgadzam. Warto zacząć grę od początku, jako ktoś zupełnie nie znany. Fajnie gdyby ten ktoś poznał beziego :p
CYTAT
Cały świat sprawiać ma także znacznie bardziej mroczne wrażenie. Koniec z jasnymi i widnymi lasami, sielskimi łąkami pełnymi kwiatów... Tutaj wszystko jest pogrążane w mroku; wejdziemy do ciemnych, ponurych lasów, zamglonych dolin, stęchłych, zapleśniałych podziemi...

I tego brakowało w G3. Pamiętam jak grając w poprzednie gothici bałem się chodzić po nocy. A w G3 nie przeszkadzała mi pora dnia.

Co do tego że twórcami nie będzie PB. Szkoda oni zrobili niezapomniane części gothica. Ale oni też spaprali sprawę G3. Ciekawe czy nowy twórcy uniosą na ramionach ciężar G4 i czy wyjdzie im fajna gra.
 
V

Vergil

Guest
Hmmm. Teraz mnie coś zastanawia... Mianowicie URIZIEL. Może będziemy mogli nosić ten miecz i tę zbroję, i może będziemy tym GENERAŁEM z Urizielem, o którym mowa w G1? To tylko domyślenia, ale to łączyło by się z G1. Nawet może ten generał byłby przyjacielem Beziego? Nie wiem.
Warto czekać na Gothic 4.
Pozdro
 

Arminas

Wybraniec Adonix'a
Dołączył
2.6.2007
Posty
994
Nie.

Na pewno nie wykorzystają wątku Uriziela. A jeszcze żebyśmy byli tym generałem. Nie. Jest wiele wątków nigdy niewykorzystanych. Tak samo mogą zrobić historie Xardasa. Albo że jesteś jednym z bogów. Wegług mnie teoria uriziela to klapa.
 

Rangiz

Weteran
Weteran
Redakcja
Dołączył
13.11.2007
Posty
4946
CYTAT(yeed @ 14-11-2007, 10:31) [snapback]158379[/snapback]
http://www.pcgames.de/aid,610771/Gothic_4_...e_id=686955#top

Wygląda na to, że jednak prace nad patchem do G3 będą prowadzone
informacja została przedstawiona na wspólnej prezentacji Spellbounda i Jowood
dotyczącej podstawowych założeń przy dalszym rozwoju serii
Co ty tu z 3 wyskakujes?
Rangiz - Ja sam nie wiem co o tym wszystkim myślec Nie mam pojecia co to będzie za gra
 

yeed

Trolololo Guy
Weteran
Moderator
Dołączył
10.1.2007
Posty
8225
mistrzu...mowa była o patchu do G3 na prezentacji założeń g4 :p
więc zanim komentujesz sprawdź dobrze.....
Spellbound zajmie wraz z fanami się patchem do G3..o to chodziło
 

Rangiz

Weteran
Weteran
Redakcja
Dołączył
13.11.2007
Posty
4946
CYTAT(yeed @ 14-11-2007, 16:29) [snapback]158413[/snapback]
mistrzu...mowa była o patchu do G3 na prezentacji założeń g4 :p
więc zanim komentujesz sprawdź dobrze.....
Spellbound zajmie wraz z fanami się patchem do G3..o to chodziło

Ale temat to newsy gothic 4
 

yeed

Trolololo Guy
Weteran
Moderator
Dołączył
10.1.2007
Posty
8225
ehhh dobra nie mm siły ci tłumaczyć....napisałem to bo uznałem, że się przyda
zresztą to ja założyłem ten temat więc chyba wiem co mogę wrzucić.......


Dziś mam dla was coś specjalnego.... wywiad przeprowadzony z głównym producentem G4
postanowiłem się trochę wysilić i spolszczyć go dla was.....za ewentualne błędy sorry

Bonapetit..

Gothic 4 – Wywiad z Joachen Hamma (Spellbound) - 15/09/07


1. Cześć Jochen. Czy mógłbyś się nam przedstawić? Czym konkretnie zajmujesz się w Spellbound?

Nazywam się Jochen Hamma, Jestem producentem Gothic 4 - Genesis z ramienia Spellbound. Moja kariera w przemyśle gier komputerowych zaczęła się 18 lat temu, po 5 latach w przemyśle samochodowym, dostawcy producenta. Od 1989 głównie pracuję na grami RPG. Zaczynałem w dziale jakości, pracując nad fabułą, wyglądem, po części programowaniem oraz zarządzaniem i produkcją finalnego produktu. Dziś najbardziej interesujące są dla mnie sama gra i projekt interfejsu.- w obrębie projektu, najczęściej jestem zatrudniany do nadzorowania produkcji i zarządzania. Moja pierwsza styczności z grami RPG i zainteresowanie światem fantasy pojawiło się, gdy w 1984 zacząłem grać w gry typu Pen & Paper a także czytać książki J.R.R. Tolkiena..

2. Powiedź nam coś o początkach Spellbound i waszych poprzednich projektach...

Spellbound został założony 1994 przez Armina Gesserta– kilka miesięcy później, Jean-Marc Haessig dołączył do firmy. Obydwoje są nadal u nas i działają – jako dyrektor generalny oraz dyrektor kreatywny 1995 firma zaczęła współpracę z innym deweloperem (attic Entertainment Software) – pracując nad grą RPG Realms of Arkania - Shadows over Riva. Przy tej produkcji byłem producentem z ramienia attic Entertainment Software, wtedy pierwszy raz poznałem Armina Gesserta. Po Shadows over Riva, Spellbound zaangażował się w produkcję około 20 gier różnego typu (RPG, Akcja, Strategie, Taktyczne oraz Symulacje). Najbardziej znane to Airline Tycon, Robin Hood czy seria Desperados ,czy gra Helldorado

3. Chcemy wam pogratulować tego, że zostaliście Deweloperem Gothic 4. Jak uważasz, czemu Joowod wybrał właśnie was???

Jowood szukał zespołu z Europy, najlepiej Niemiec. Myślę, że szukali zespołu, który ma doświadczenie w produkcji gier RPG, i dowiódł tego także na innych platformach niż PC. Moim zdaniem te wyniki w połączeniu z doświadczonym, międzynarodowym rozwiniętym zespołem, pomogą zakończyć transakcję obojga partnerów. Jeśli chcecie znać konkretne powody wyboru Spellbound jako dewelopera Gothic 4 musicie spytać Jowood

4. Czy grałeś w Trylogię Gothic? Która część jest twoją ulubioną i gdzie znajdujesz największą inspirację do produkcji G4

Dla jasności, bardzo lubię serię Gothic. Grałem we wszystkie trzy części, także wielu członków zespołu. Muzyka i estetyka G3 są bezsprzecznie najlepsze z serii jak do tej pory. Od strony Fabuły i dialogów osobiście preferuje Gothic2. Jeśli chodzi o system walki i interfejs – trzy części miały różne wady i zalety. Zamierzamy dokonać zmian w obrębie systemu walki a także w obszarze interfejsu. Co do grafiki, akustyki i elementów fabuły, prequel może być rozważony jako bardzo dobry plan ale musi być ulepszany tak by w chwili wydania był to tytuł konkurencyjny Uważam, że rynek zmieni się w dużym stopniu na przestrzeni przyszłych lat.


5. Nie czujecie się źle z powodu tego, że pracujecie nad tytułem, który nie był początkowo wasz??? Jakie doświadczenie w produkcji gier RPG aktualnie posiadacie????

Jesteśmy szczęśliwi, że możemy pracować na bazie najbardziej popularnego Niemieckiego uniwersum, rpg. Jeśli pracujesz na basie pracy innego zespołu- musisz wiedzieć o wysiłku, zaangażowaniu i poświęceniu włożonemu w stworzenie tego świata. Uniwersum Gothica będzie traktowane z dużym szacunkiem przez ekipę Spellbound. Planujemy przedsięwziąć takie, kroki by zachować historię, umiejscowienie oraz wszystkie inne ważne aspekty w zgodności z Uniwersum Gothica na tyle na ile będzie to możliwe.
Jeśli chodzi o doświadczenie: Ludzie z zespołu Spellbound byli zaangażowani w produkcję wielu gier rpg(15 tytułów z tego, co wiem) Zapewne słyszeliście o serii the Realms of Arkania. Sam byłem w nią zaangażowany. Sprzedała się w kilku milionach kopii i zdobyła rozmaite nagrody. Więc jeśli spojrzy się zarazem na liczbę gier, w których mieliśmy udział oraz ilością pozytywnych odzew od krytyków- drużyna wnosi pewną ilości uznania do całej grupy.

6. Minęło kilka tygodni od ogłoszenia informacji na tematG4: Genesis. Czy myśleliście już o fabule??? Chcecie kontynuować w fabule stare pomysły, myślę tu o idei nieznanych ziem, czym macie zamiar stworzyć zupełnie nową linię fabularną???

Obecnie tworzymy linię fabularną, jednakże chcemy zostać bardzo blisko historii gier z serii Gothic. Co do geograficznego umieszczenia, nasz projekt jest gotowy. Dążymy do reagowania na główne prośby społeczności- pytając o podziemia, większe miasta, czy utrzymania typowego dla gothica stylu dużych otwartych przestrzeni.


7.Co możecie powiedzieć o oprawie audio-wizualnej gry??? Jakiego silnika planujecie użyć???

Jeszcze nie podjęliśmy żadnych ogłoszeń czy decyzji, jednak wiadomo już, że stworzymy własny autorski silnik. – i raczej użyjemy sprawdzonych technologii. (Unreal, Gamebryo, Trinigy) Jestem pewien, ze ostateczna decyzja pojawi się w przyszłym miesiącu


8.Co jest dla was bardziej ważne: Ogromny wolny świat i grafika następnej generacji czy dobra historia i klimat??? Gdzie widzicie słabe punkty Gothica i co chcecie zmienić??

Dla nas gameplay jest najważniejszą rzeczą.. Zarówno historia jak i klimat wspomagają chęci gracza i w dużym stopniu go motywują, są, więc niewiarygodnie ważne i przyczyniają się do sukcesu Gothica. Jednakże uważam, że bez dobrego wyglądu i testów- Ogólny sukces nie będzie możliwy do osiągnięcia. W odniesieniu do słabych punktów- prawdopodobnie każdy gracz ma swoją własną opinię na ten temat. Osobiście zgadzam się zarówno prasą jak i ze społecznością graczy. Gothic 3 głownie cierpiał na techniczne problemy. To musi zostać wzięte pod uwagę i dokonają się zmiany w odniesieniu do systemu walki i interfejsu

9. Czy jesteście jesteście kontakcie z zespołem Piranha Bytes??? Czy mają oni chęci do współpracy z wami lub dawania wam jakichś przydatnych wskazówek????

Tak-oczywiście, że jesteśmy. Na płaszczyźnie deweloperskiej mamy dobry kontakt z niektórymi ludźmi z ich zespołu od lat. Będąc na takim poziomie dobrych personalnych kontaktów, możesz bezpiecznie przyjąć, że rozmawiamy ze sobą


10.Seria Gothic jest także dobrze znana z wspaniałej muzyki nagrywanej przez orkiestrę. Czy macie też swojego Kaia Rosenkranza ( Kompozytor PB)

Kai Rosenkranz jest unikalny – jest wspaniałym kompozytorem, starannie rozwijał styl muzyki, jaki pojawiał się w trzech odsłonach gry. Będzie trudnym zadaniem dla nas znaleźć artystę podobnych zdolnościach. Jakiego muzyka byśmy nie wybrali, chcemy by podążał za oryginalnym muzycznym stylem i ostrożnie rozwijał go dalej. Więcej szczegółów podam wam tak szybko jak zostanie podjęta decyzja, co do kompozytora i stylu, i pierwsze wyniki tych decyzji będą dostępne.

11. W Action RPG bardzo ważny jest system walki. Jakie usprawnienia/zmiany szykujecie dla graczy???. Czy będzie możliwe sterowanie jak w G1, przy pomocy klawiatury???

System walki będzie rejonem, w którym dokona się największa zmiana w porównaniu do G3. Mogę jedynie skomentować sterowanie w systemie walki – jest całkowicie skorygowana
Generalnie chcemy zachować daleko dystansowe bronie. Celowanie może być konieczne, dlatego na ten moment nie jestem pewien czy sterowanie będzie się odbywało wyłącznie za pomocą klawiatury


12.Moją ulubioną postacią jest mag. Co możesz powiedzieć na temat magii????



Jak wiesz systemy rozwoju magii zmieniały się od G1 przez G2 do G3. Ustawienia G4:Genesis pozwalają na wprowadzenie nowych elementów magii pozostawiając najbardziej interesujące części starego systemu w takiej samej formie.

13. Czy możesz nam zdradzić informacje o jakichś nowościach, które pojawią się w grze?

Wspomniałem już o większych miastach i nowym systemie walki. Jeśli chodzi o zdolności bohatera możecie oczekiwać nowych czarów i zmiany w systemie umiejętności.


14. Czy spotkamy naszych starych bohaterów Xardasa, Gorna czy Milena i innych w G4???

Będzie możliwa interakcja z wieloma Npctami dobrze znanymi z poprzednich części.

15.A co z możliwością jazdy na zwierzętach????

Jak widzicie to w innych grach Spellbounda mamy już gry z taką możliwością. Technicznie wszystkie problemy zostały rozwiązane. Z punktu widzenia samej rozgrywki głównym pytaniem pozostaje projekt świata i samej walki. Odpowiedni projekt dla bohatera poruszającego się na zwierzęciu musi być odpowiednio większy niż gra przeznaczona dla biegającego/chodzącego bohatera. Ponadto, jeśli chcemy wprowadzić dobry system walki zarówno dla jazdy jak i latania oraz normalnych walk Musimy zaplanować wielomiesięczny rozwój dla tej cechy. Jeszcze nie zdecydowaliśmy, co zrobić tutaj.


16Kiedy pokażecie nam jakieś materiały video z prac nad grą? Zaczęliście już prace????

Prace nad Gothic 4 zaczęliśmy od sierpnia 2007. Prace są już w trakcie, jednak nie sądzę by jakiś materiał z prac pojawił się w najbliższych tygodniach.


17. Kiedy planujecie ruszyć z oficjalną stroną G4???

Do Jowood powinniście skierować to pytanie. Jednak chyba mogę wam powiedzieć, że w niedalekiej przyszłości.. Planujemy zarezerwować więcej czasu na komunikacje z członkami naszego temu na forum zaczynając od Października 07


18 Czy pracujecie nad patchami i programami do modyfikacji, czy skupiacie się wyłącznie na G4?

Zamierzamy wypuścić patche przyszłości, jeśli wszystkie techniczne problemy będą mogły zostać rozwiązane. Będziemy potrzebowali napomknienia od Pirania Bytem, żeby działać szybko. Ponadto Społeczność graczy zaczęła pracować nad łatkami naprawiającymi Bugi i problemy. Mamy nadzieję, że wspólnie połączymy siły by uzyskać dobre rezultaty w jak najszybszym czasie

19. Co sądzicie o nowym projekcie PB??? Czego się po nim spodziewacie????

Pirania Bytem ma zespół wielce utalentowany, zmotywowany i doświadczony. Stworzyli niesamowicie dobrą serię gier RPG zwiększając bazę fanów do wydania ostatniej części. Jako fan RPG jestem bardzo zaciekawiony ich kolejnym dziełem. Myślę, że są zdolni do stworzenia gry, która będzie przekraczała wysokie standardy, jakie wyznaczyli w trzech poprzednich częściach.

20. Opublikujecie edycję kolekcjonerską z wszystkimi dodatkami?

Wszystkie decyzje tego typu podejmuje Jowood. Jestem pewien, że wcześniej ogłoszą szczegóły dotyczące, tak ważnego wydarzenia, jakim będzie wydanie gry


21. Co możesz powiedzieć nam o lokalizacji?


Wszystkie gry Spellbounda są wydawane przy bliskiej współpracy z międzynarodowymi
Wydawcami. Przez ostatnie lata większość była wydawana jednocześnie w kilku językach. Mamy możliwości by wydać jednocześnie tytuł w 5-10 językach. Ostateczna data wydania należy do Jowood i wydawców, z którymi współpracuje

22 Czy planujecie zainwestować więcej czasy na wyeliminowanie Bugów i beta testy???
Spellbound to małe studio. Czy jesteście jesteście stanie zrobić grę na wysokim poziomie???


Faktycznie Spellbound ma obecnie tylko 25 członków w zespole. Jednakże. Wytypujemy i dodamy kolejnych 20-50 ludzi w okresie tworzenia. Przyglądając się tworzeniu większych tytułów w przeszłości mieliśmy 50-60 ludzi pracujących jednocześnie nad jedną grą. Taka sama sytuacja wydarzy się przy Gothicu 4.Jeśli chodzi o naprawę bugów to ostateczna wersja gry zostanie wydana bez patchy lub z jednym. Mam nadzieje, że nasze prace w tych rejonach zakończą się pełnym sukcesem


23 Jak widzisz fani Gothica mają ogromne wymagania. Czy możemy spać spokojnie????

Zespół Spellbound ma wyspecjalizowanych zdolnych i zmotywowanych ludzi. Jeśli wszystko pójdzie dobrze nasze wysiłki dadzą rezultat w bardzo dobrze zrobionej grze



Jochen Hamma, Główny producent


Tłumaczenie by yeed
 
Dołączył
13.11.2007
Posty
44
Hmmm myślałem na tym tematem dużo czy G4 będzie Hitem czy nie ale raczej nie bierzcie bo nie ma PB wiec prawie niemożliwe będzie stworzenie gry która będzie sie trzymała fabuły Gothica .Co do muzyki ... nie będzie takiego samego twórcy i prawdopodobnie muzyka będzie na trochę niższym poziomie. Z tego co mowi bedzae to fabula z przed barriery wiec może dowiemy sie więcej o przeszłości Bezziemnego albo o czymś wcześniej (za co został umieszczony za bariera i kim był przed stworzeniem bariery )

Narazie możemy tylko spekulować dowiemy sie co i jak , jak będzie produkcja w tłoko i będą sceeny i filmiki
 

Rangiz

Weteran
Weteran
Redakcja
Dołączył
13.11.2007
Posty
4946
Czlowieku po co ty sie wyśilales nad tym wywiadem. Większość stron juz dawno temu go podala. Ale cóż. Moze są tacy co go nie czytali to sobie przeczytają
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom