Skocz do zawartości


Zmień widoczność shoutboxa Shoutbox Otwórz w nowym oknie

@  Dark Fenix : (22 lipiec 2019 - 14:47 ) no to słabo
@  Dark Fenix : (22 lipiec 2019 - 14:47 ) brak odpowiedzi
@  abi : (19 lipiec 2019 - 20:55 ) no i wy?
@  abi : (19 lipiec 2019 - 20:55 ) chata*
@  abi : (19 lipiec 2019 - 20:55 ) kostek chaa cala?
@  abi : (19 lipiec 2019 - 20:54 ) niezła fota ;p
@  Szkeleton : (19 lipiec 2019 - 18:19 ) 100 metrów od mojego mieszkania...ja jebie
@  Szkeleton : (19 lipiec 2019 - 18:19 ) http://rudaslaska.na...sjTPIiqLZYgK2Ts
@  Radeghost : (18 lipiec 2019 - 22:10 ) Cedric i ja, kochamy sie
@  Radeghost : (18 lipiec 2019 - 22:07 ) Dołączona grafika
@  Radeghost : (18 lipiec 2019 - 22:06 ) Dołączona grafika
@  Radeghost : (18 lipiec 2019 - 21:56 ) patrzcie kogo znalazlem
@  Radeghost : (18 lipiec 2019 - 21:56 ) elo
@  abi : (17 lipiec 2019 - 22:29 ) żyje ino kolanka bolą, prawe się sączy cały czas ;/
@  Szkeleton : (16 lipiec 2019 - 20:21 ) zdechłaś czy wciąż żyjesz?
@  xilk : (16 lipiec 2019 - 18:46 ) A tam, zagoi się :)
@  abi : (16 lipiec 2019 - 18:45 ) no jak dzicie ;)
@  abi : (16 lipiec 2019 - 18:44 ) ano, tylko obolała jestem, i mam plastry na kolanach xD
@  xilk : (16 lipiec 2019 - 10:11 ) Odmłodniałaś chociaż ;) A przynajmniej masz modne spodnie z dziurami na kolanach :D
@  abi : (15 lipiec 2019 - 18:49 ) a ja dzisiaj poczułam się jak małe dziecko zaliczając asfalt ;), zbite i pozdzierane kolanka, łokieć, dłonie od wew strony i zbite bioderko, i dziury w leginsach, jak sierota ;)
@  abi : (15 lipiec 2019 - 18:47 ) ced wbił i się zmył
@  abi : (15 lipiec 2019 - 18:47 ) myszy sa fajne
@  Szkeleton : (14 lipiec 2019 - 23:08 ) wszystkich swietych to kiedy indziej
@  Szkeleton : (14 lipiec 2019 - 23:07 ) ced wbiles na cmentarz
@  xilk : (14 lipiec 2019 - 21:44 ) No nie wiem, ja tam byłem zajęty sesjami RPG i graniem w Myszy :D
@  abi : (14 lipiec 2019 - 16:01 ) o widzę że byliście bardzo grzeczni :D
@  abi : (14 lipiec 2019 - 16:00 ) bry :)
@  Dark Fenix : (14 lipiec 2019 - 14:27 ) ja mam na gog
@  Cedric : (12 lipiec 2019 - 00:03 ) to pokażcie swoje mordki jak się zmieniliście przez lata
@  Cedric : (12 lipiec 2019 - 00:03 ) a tak przy okazji skoro tu wbiłem
@  Cedric : (11 lipiec 2019 - 23:23 ) XD
@  Cedric : (11 lipiec 2019 - 23:23 ) ma ktoś może Gothica na CDP.PL/ GOG
@  Cedric : (11 lipiec 2019 - 23:23 ) Ej
@  Szkeleton : (06 lipiec 2019 - 16:54 ) bo jeszcze bedzie chciala dolaczyc
@  Szkeleton : (06 lipiec 2019 - 16:54 ) o sabacie to na privie koledzy
@  Dark Fenix : (06 lipiec 2019 - 14:05 ) @xilk to będzie potem a nie teraz :D
@  xilk : (06 lipiec 2019 - 11:06 ) OT to Old Town, a jeśli nie wiesz, gdzie się to odbywa, to użyj google ;p
@  Baal Niszczy... : (06 lipiec 2019 - 10:28 ) gdzie tym razem jest sabat?
@  xilk : (05 lipiec 2019 - 16:20 ) @Dark Fenix: I potem oberwać za to, gdy wróci? :D
@  Szkeleton : (05 lipiec 2019 - 08:32 ) CZAS ROZJEBAĆ WSZYSTKO
@  Szkeleton : (05 lipiec 2019 - 08:32 ) TAK
@  Dark Fenix : (04 lipiec 2019 - 20:05 ) Abi wyjechała to można szaleć :D
@  Baal Niszczy... : (04 lipiec 2019 - 16:11 ) niestety abi sama czasem z niego wypełźnie
@  Baal Niszczy... : (04 lipiec 2019 - 16:11 ) taka prawda, że każdy woli siedzieć cicho żeby nie wywołać abi z lasu
@  xilk : (04 lipiec 2019 - 07:23 ) Znając życie, pewnie większość osób umilknie na czas Twojej nieobecności :D
@  abi : (03 lipiec 2019 - 17:35 ) paaaa :*
@  abi : (03 lipiec 2019 - 17:35 ) nie zdemolujcie forum, nie zaorajcie serwera, itp,
@  abi : (03 lipiec 2019 - 17:35 ) hyhy resztę bedę crafcić na warsztatach, które będą przed larpem . dobra ja zmykam, pakuje sie, jutro jadę z rana ;), wracam w nastepną sobotę, macie być grzeczni ;), ie bede miała neta, wiec was nie sparwdzę ;)
@  xilk : (03 lipiec 2019 - 15:10 ) No cóż jak chce się dobrze wyglądać na OT, to wymaga to poświęcenia masy czasu :P
@  abi : (30 czerwiec 2019 - 21:41 ) a ja jeszcze craftuję przed OT, padam na twarz :P
@  abi : (30 czerwiec 2019 - 21:40 ) to najlepszego!
@  ferdzio : (30 czerwiec 2019 - 09:01 ) wczoraj miałem urodziny
@  ferdzio : (30 czerwiec 2019 - 08:57 ) mam urlop i wale wiadra
@  abi : (29 czerwiec 2019 - 23:00 ) pierwsza :D
@  abi : (29 czerwiec 2019 - 22:59 ) no jak to do czego, do wygrania ;)
@  xilk : (29 czerwiec 2019 - 06:10 ) Może i pierwsza, tylko do czego? ;)
@  abi : (28 czerwiec 2019 - 23:01 ) pierwsza
@  Dark Fenix : (27 czerwiec 2019 - 19:57 ) bry
@  abi : (26 czerwiec 2019 - 22:44 ) bry morgu ^^
@  abi : (26 czerwiec 2019 - 22:44 ) o rany.....
@  Morgahard : (26 czerwiec 2019 - 22:15 ) siema byki :]
@  Baal Niszczy... : (26 czerwiec 2019 - 21:56 ) nie mam ochoty tego sprawdzać :D
@  Dark Fenix : (26 czerwiec 2019 - 20:00 ) hmmm ciekawe na ile ta solucja jest nieaktualna
@  Baal Niszczy... : (26 czerwiec 2019 - 16:30 ) nie, po prostu walczę o swoje
@  Szkeleton : (26 czerwiec 2019 - 13:13 ) Baal coś ćpał/
@  xilk : (26 czerwiec 2019 - 05:34 ) Dziś wpadł odpowiedni cytat: "Ja ci pokażę tę waszą nieśmiertelność" :D
@  Baal Niszczy... : (25 czerwiec 2019 - 20:47 ) żądam rekompensaty oraz umieszczenia stosownej informacji oraz sprostowania z przzeprosinami dla Pana Baala na stronie głównej
@  Baal Niszczy... : (25 czerwiec 2019 - 20:46 ) zgłaszam oficjalny protest - zrobiłem całą solucję do Zmierzchu bogów i nie ma nigdzie nawet wzmianki o moim trudzie a jako autor jest podany podły Roman
@  Baal Niszczy... : (25 czerwiec 2019 - 20:42 ) pierwszy
@  Baal Niszczy... : (25 czerwiec 2019 - 20:41 ) bry
@  abi : (24 czerwiec 2019 - 23:33 ) ja tyż, poncha dla nekro zrobione, teraz mogę robić coś dla mnie , do czwartku musi być gotowe xD
@  xilk : (23 czerwiec 2019 - 22:44 ) Połowę tygodnia miałem zajętą.
@  xilk : (23 czerwiec 2019 - 22:44 ) No ja też żyję, ale wpadam zwykle na chwilę przez weekend.
@  abi : (23 czerwiec 2019 - 20:17 ) o znalazł się ktoś żywy :)
@  Dark Fenix : (23 czerwiec 2019 - 14:25 ) bry
@  abi : (22 czerwiec 2019 - 22:39 ) osz wy lenie!
@  abi : (20 czerwiec 2019 - 21:20 ) bry
@  abi : (16 czerwiec 2019 - 19:51 ) może morcik albo romek będą mieć kiedyś więcej czasu i to ruszą ;))
@  Dark Fenix : (16 czerwiec 2019 - 11:54 ) Więc dalej stoimy w miejscu :/
@  Dark Fenix : (16 czerwiec 2019 - 11:53 ) problemem są same zabezpieczenia IP.Board, które są bardzo słabe w tej wersji. Rozwiązaniem była zmiana php na nowszą ale wtedy forum się sypie.
@  Szkeleton : (15 czerwiec 2019 - 17:25 ) tak jakby przy każdej aktualizacji czy dawaniu niusa się na nowo uaktywnia
@  Szkeleton : (15 czerwiec 2019 - 17:24 ) DF, wiem, ale wtedy nam się udało go w romkiem wyeliminować i znowu się pojawił
@  Szkeleton : (15 czerwiec 2019 - 17:24 ) FF nie ma problwmów bo otwiera co popadnie ot co
@  Dark Fenix : (15 czerwiec 2019 - 12:58 ) a to z kolei wymaga masę pracy więc nie ma chętnych tego się podjąć :/
@  Dark Fenix : (15 czerwiec 2019 - 12:58 ) niestety aby to naprawić trzeba przenieść forum na coś nowszego
@  Dark Fenix : (15 czerwiec 2019 - 12:58 ) kwestia tego głupiego wirusa który przy pierwszej próbie przenosi na jakąś inną stronę ale za drugim razem wszystko działa dobrze
@  xilk : (15 czerwiec 2019 - 10:47 ) @Szkeleton, FF nie ma takich problemów, ale i tak na lewo od adresu forum masz ostrzeżenie, że "połączenie nie jest bezpieczne" - kliknij na żółtą kłódkę, to się przekonasz.
@  Szkeleton : (15 czerwiec 2019 - 10:08 ) Ciekawe bo firefox nie ma jakiegoś specjalnego problemu z otwarciem
@  Szkeleton : (15 czerwiec 2019 - 10:07 ) Strona http://forum.gothic.org.pl   jest niebezpieczna dla mojego komputera według Opery GX oraz normalnej wersji
@  xilk : (15 czerwiec 2019 - 09:43 ) bry nocna królowo :D
@  abi : (14 czerwiec 2019 - 22:07 ) bry leniuchy
@  abi : (12 czerwiec 2019 - 21:57 ) musiałam leki i kocia karme wystawić między drzwi zew i wew do chaty, tam jest niecałe 25stC
@  abi : (12 czerwiec 2019 - 21:56 ) ciepło, w domu mam 26,5 st C
@  abi : (12 czerwiec 2019 - 21:56 ) zdechałbym tyle godzin w pociągu :D
@  Dark Fenix : (12 czerwiec 2019 - 20:15 ) Jak tam Abi? ciepło?
@  xilk : (12 czerwiec 2019 - 15:21 ) Wyjazd wcześnie rano, powrót po 22
@  xilk : (12 czerwiec 2019 - 15:21 ) To nie było dużo. Dużo to miałem w maju, jak jechałem do Warszawy Zachodniej. W obie strony TLK, bez przesiadek i w sumie 10 godzin w pociągu...
@  abi : (11 czerwiec 2019 - 19:48 ) czyli sporo :), już mnie skręca na 5 lipca 4-4,5h jazdy brrr, nienawidzę
@  xilk : (10 czerwiec 2019 - 20:10 ) A w pociągach w sumie spędziłem 4,5 godziny
@  xilk : (10 czerwiec 2019 - 20:10 ) Cóż, jeśli chodzi o siedzenie, to zależy jak na to spojrzeć. Pociąg z Gdyni miał w sumie ponad 30 minut opóźnienia. Na szczęście na przesiadkę miałem też jakieś 30 minut, więc jedyny dyskomfort, to był związany z tym, że trzeba było szybko się przesiadać :)
@  abi : (10 czerwiec 2019 - 19:08 ) długo w tym pociągu siedziałeś?
@  abi : (10 czerwiec 2019 - 19:07 ) a ja mam okropnego lenia a przede mna tyle roboty przed ot :D
@  abi : (10 czerwiec 2019 - 19:07 ) aha :D
@  xilk : (10 czerwiec 2019 - 15:33 ) A ja leniem mogłem być w niedzielę, skoro sporo w pociągu przesiedziałem ;)
@  xilk : (10 czerwiec 2019 - 15:32 ) Ani, jedyne co mi "deksie" przypomina to detoks, czyli odtruwanie ;)
@  abi : (09 czerwiec 2019 - 21:21 ) bry lenie
@  abi : (07 czerwiec 2019 - 21:35 ) yyyy po czym? :D
@  ferdzio : (07 czerwiec 2019 - 18:42 ) jestem po deksie
@  xilk : (07 czerwiec 2019 - 13:01 ) Po wielu przeżyciach jestem w pociągu do Gdyni.
@  xilk : (07 czerwiec 2019 - 08:23 ) Wczoraj się pakowałem, dzisiaj kończyłem. Zaraz tylko się odświeżę i ruszam na dworzec, bo pociąg mam chwilę przed 12 :)
@  abi : (06 czerwiec 2019 - 22:22 ) xilk spakowany?
@  abi : (06 czerwiec 2019 - 22:22 ) haha szkelo ty czorcie :lol:
@  Szkeleton : (05 czerwiec 2019 - 19:16 ) Jak ty trzecia to ja pierwszy
@  xilk : (05 czerwiec 2019 - 06:31 ) Nikt nie zaprzeczy ;)
@  abi : (04 czerwiec 2019 - 23:11 ) trzecia
@  abi : (02 czerwiec 2019 - 21:17 ) bry :P
@  waaldii : (02 czerwiec 2019 - 18:57 ) Opisałem w dziale problemy. pomocy
@  waaldii : (02 czerwiec 2019 - 18:45 ) Gothic 1 po instalacji modów nie działa.
@  waaldii : (02 czerwiec 2019 - 18:44 ) Your GPU mobile intel® 4 series express chipset family does not support Direct3d 11, so it can't run gd3d11!
@  xilk : (28 maj 2019 - 05:13 ) No u mnie właśnie pada deszcz :D
@  Szkeleton : (27 maj 2019 - 23:02 ) Tęsknię za deszczem
@  xilk : (27 maj 2019 - 19:21 ) No cóż, każdy lubi inną temperaturę ;)
@  abi : (25 maj 2019 - 22:35 ) bo w domu 20 st C, czyli zaaaaa zimno xd
@  abi : (25 maj 2019 - 22:35 ) taaak, właśnie na nowo włączyłam ogrzewanie :D
@  xilk : (25 maj 2019 - 15:24 ) A tam, chłodny to jest jedynie wiatr. A tak poza tym, to świeci słońce i jest w porządku :)
@  Dark Fenix : (25 maj 2019 - 12:20 ) raczej zimny
@  xilk : (24 maj 2019 - 21:01 ) No dobry i dobry weekend się zapowiada :)
@  abi : (24 maj 2019 - 20:01 ) bry :)
@  abi : (23 maj 2019 - 23:01 ) taaaak, ale głową bym nie trafiła tak dokłądnie :D
@  Szkeleton : (23 maj 2019 - 00:34 ) głowa też dobra
@  abi : (22 maj 2019 - 20:07 ) dzięki kostek :wub:
@  abi : (22 maj 2019 - 20:07 ) no przeca się zastosowałam, ino bez młotka, bo takiego sprzetu w domu nie mam :D
@  Szkeleton : (22 maj 2019 - 08:19 ) A CO NAPISAŁEM WCZEŚNIEJ
@  abi : (21 maj 2019 - 20:05 ) mocnie walnęłam w klawisz z wściekłości i zadziałało,pewnie wlazło gdzieś głębiej
@  abi : (21 maj 2019 - 20:04 ) hyhy właśnie się odblokowało, chyba :D
@  xilk : (20 maj 2019 - 21:39 ) @abi: Wiesz zapytać możesz tą osobę, czy ma czas zerknąć. Najwyżej dostaniesz odpowiedź, że nie.
@  abi : (20 maj 2019 - 21:03 ) kostek na to bym nie wpadła :lol:, xilk teoretyznie mam kogoś takiego, ale nie w gdyni, poza tym pewnie so sierpnia zajęi jak ja ;), trohe szkoda mi wywali 2-3 stowki na serwis przed wakajami ;/
@  Szkeleton : (20 maj 2019 - 10:12 ) i zadziala, proste
@  Szkeleton : (20 maj 2019 - 10:12 ) naparzasz w klawisz
@  Szkeleton : (20 maj 2019 - 10:12 ) ewentualnie młotek
@  Szkeleton : (20 maj 2019 - 10:12 ) Bieresz srubokret
@  xilk : (20 maj 2019 - 08:41 ) @abi: a nie masz kogoś wśród znajomych, kto jednak chociaż trochę interesował się elektroniką lub komputerami? Zwykle tacy ludzie wiedzą, czy można coś zrobić, czy nie ;)
@  abi : (19 maj 2019 - 21:52 ) gmowa to ona nie jest, hmmm tylko jak :D
@  Szkeleton : (19 maj 2019 - 18:57 ) JAk nie masz gumowej to sie da
@  abi : (19 maj 2019 - 18:01 ) nie wiem czy w lapku się da, w zywkłej klawiaturze to wyjmowałam bez problemu
@  Szkeleton : (19 maj 2019 - 06:44 ) Nie łatwiej...wyciagnac ten klawisz?
@  abi : (18 maj 2019 - 23:20 ) i musze na chama wiskac ten klawisz bo inaczej nie dziala :(
@  abi : (18 maj 2019 - 23:19 ) jakiś badziew klejący (dżet?) odpadł mi z bluzki i wleciał miedzy klawisze lapka, przykleił sie pod klawisz z literką "c" :(
@  abi : (18 maj 2019 - 23:17 ) zabierzcie te badziewie ulewne, mgła jak z horroru, brrr
@  Baal Niszczy... : (18 maj 2019 - 20:18 ) kiedyś to było...
@  Baal Niszczy... : (18 maj 2019 - 20:17 ) teraz te kolory to tylko ozdoby choinkowe na cały rok
@  xilk : (17 maj 2019 - 18:39 ) A tam mało, mi mój wystarcza :D
@  Dark Fenix : (17 maj 2019 - 17:38 ) o już nie :D
@  Dark Fenix : (17 maj 2019 - 17:38 ) coś mało kolorów u was
@  Szkeleton : (16 maj 2019 - 21:05 ) to który z nas spuszcza na nich  kowadło?
@  Szkeleton : (16 maj 2019 - 21:05 ) Xilk widze, ze podzielasz mój pomysł
@  xilk : (16 maj 2019 - 19:37 ) Cóż, zależy ile w niej krwi :D
@  morawcik : (16 maj 2019 - 07:55 ) kałuża jest bardziej niebieska niż czerwona ale co ja tam wiem
@  Szkeleton : (16 maj 2019 - 07:17 ) ci czerwoni to pewnie kałuża, ktora kazdy olewa
@  xilk : (15 maj 2019 - 21:22 ) Nie, ja jestem sługą ;p
@  Baal Niszczy... : (15 maj 2019 - 20:18 ) Wszyscy jesteśmy deszczem?
@  Baal Niszczy... : (15 maj 2019 - 20:18 ) #hejtstop
@  Szkeleton : (15 maj 2019 - 20:17 ) nie wiem czemu jest tak bardzo hejtowany
@  Szkeleton : (15 maj 2019 - 20:16 ) deszcz moim przjacielem
@  abi : (14 maj 2019 - 22:17 ) ano ;)
@  morawcik : (14 maj 2019 - 07:35 ) z powodu podobnych "cech" ?
@  abi : (13 maj 2019 - 20:55 ) morcik Ty chyba jesteś moim krewnym ;)
@  morawcik : (13 maj 2019 - 07:35 ) nie cierpię, szczególnie jak muszę się przemieścić poza dom...
@  morawcik : (13 maj 2019 - 07:35 ) u mnie mogłoby w ogóle nie padać...
@  xilk : (12 maj 2019 - 18:13 ) No u mnie padało do południa, czyli nie tak źle ;)
@  Dark Fenix : (12 maj 2019 - 11:53 ) słabo pada,za krótko
@  xilk : (12 maj 2019 - 10:30 ) No dobry. Wreszcie zaczęło sensownie padać :)
@  abi : (11 maj 2019 - 20:33 ) bry
@  Dark Fenix : (10 maj 2019 - 15:06 ) po zainstalowaniu jest gotowe do gry
@  Magic123 : (10 maj 2019 - 13:00 ) <p>@Szkeleton nie wiem czy rozszerzona poniewaz jest z plytki raczej zwykla wersje</p>
@  Magic123 : (10 maj 2019 - 12:57 ) <p>Mam pytanie czy cos trzeba zrobić po zainstalowaniu tego patcha 2.01 czy tylko zainstalowac i juz zrobione</p>
@  morawcik : (10 maj 2019 - 07:41 ) hello
@  Szkeleton : (09 maj 2019 - 21:53 ) czyli dla mnie
@  Szkeleton : (09 maj 2019 - 21:53 ) którzy potrafili by wyjeść oko łyżeczką
@  Szkeleton : (09 maj 2019 - 21:52 ) Zmierzch Bugów jest tylko dla prawdziwych hardkorów i socjopatów
@  xilk : (09 maj 2019 - 21:47 ) Problem ze Zmierzchem Bugów? Przecież to błogosławieństwo. Nie trzeba przynajmniej tracić czasu na ten "produkt" :P
@  Szkeleton : (09 maj 2019 - 21:14 ) Edycje rozszerzona posiadacie towarzyszu?
@  Magic123 : (09 maj 2019 - 19:53 ) Mam ten problem z Zmierzchem bogów na win 10 nie moge sie ruszac po filmiku z hostoria...
@  Magic123 : (09 maj 2019 - 19:43 ) ]
@  Magic123 : (09 maj 2019 - 19:43 ) jak ten plik pobrać?
@  Magic123 : (09 maj 2019 - 19:41 ) cze
@  Dark Fenix : (09 maj 2019 - 19:13 ) bry
@  xilk : (09 maj 2019 - 08:42 ) No dobry :)
@  morawcik : (09 maj 2019 - 07:32 ) bry
@  Szkeleton : (08 maj 2019 - 11:35 ) za mało
@  morawcik : (08 maj 2019 - 07:27 ) DF - tak po prostu ;)
@  morawcik : (08 maj 2019 - 07:26 ) ktoś wie ile w końcu było tych alarmów bombowych?
@  morawcik : (08 maj 2019 - 07:26 ) Newsweek sam już nie wie co pisać xD
@  abi : (07 maj 2019 - 23:02 ) i znów pierwsza :D
@  xilk : (07 maj 2019 - 17:02 ) Ja wracam pociągiem, w domu będę po 22...
@  xilk : (07 maj 2019 - 17:01 ) Pewnie o artykule Newsweeka o Pyrkonie :D
@  Dark Fenix : (07 maj 2019 - 14:54 ) nad czym tam myślisz Moraw?
@  morawcik : (07 maj 2019 - 07:39 ) hmm...
@  abi : (06 maj 2019 - 23:51 ) pierwsza!
@  Dark Fenix : (06 maj 2019 - 17:56 ) no cze

Zdjęcie

Zasady, Zasady, Zasady


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
88 odpowiedzi w tym temacie

#31 Barneyek

Barneyek

    Starsza Wiedźma

  • Mod Globalny
  • 1288 postów
  • GG: 42708439

Napisano 08 wrzesień 2012 - 19:30

To w takim razie zostawmy obozom tylko wygraną rudę. Przyda się akurat na rozruch systemu ekonomicznego.
Kuźnię to właściwie każdy obóz ma swoją, co jest i logiczne, i klimatyczne. To samo jest z alchemią - w sumie i magowie, i guru coś tam produkują. Może więc zamiast robić na mapie jedną kuźnię, która zastąpi te obozowe, pójdziemy w specjalizację, jak już ktoś tu wspomniał? Inne rzeczy produkowałby kowal SO, inne Bractwa, inne NO. To samo z alchemią - Magowie Wody, Ognia i guru mogliby mieć swoje specjalizacje w produkcji mikstur i zwojów. Np. Magowie Wody produkowaliby mikstury lecznicze, Magowie Ognia mikstury many, a guru - mikstury szybkości i te zwiększające współczynniki. I w każdym obozie byłaby udostępniona lokacja, taki rodzaj sklepiku, w którym skazańcy z innych obozów mogliby kupować. Dodatkowo towary wszystkich obozów byłyby dostępne na Placu Wymian.

Dołączona grafika


#32 Baal Niszczyciel

Baal Niszczyciel

    Szalony Bartek

  • Weteran
  • 6345 postów
  • GG: 11461822

Napisano 08 wrzesień 2012 - 19:35

A nie będzie za dużo roboty przy pilnowaniu tego? Jak dla mnie to wypada kierować się zasadą ograniczonego zaufania... :) Bo żeby nadać choć trochę realizmu to trzeba ustalić jakieś maksimum produkcji miesięcznej(dziennej?) i ktoś musiałby sprawować kontrolę nad tym.

37cf38f9950dfc3e5e3b62d7b3b9c756.jpg


#33 abi

abi

    Witch numero Uno

  • Królowa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8840 postów

Napisano 08 wrzesień 2012 - 19:49

dobrze by było aby szefowie obozów jeszcze coś od siebie dorzucili

jeżeli chodzi o obozowych speców (rzemieślników czy jak im tam) - dobrze by było aby było to umieszczone w widocznym miejscu - oddzielny temat dla każdego obozu w GD albo nawet lepiej subforum (SO, NO, OB) a tam każdy swoich rzemieślników,
moglibyśmy stworzyć jedno miejsce dla tej całej zabawy zawierające poszczególne lokacje (obozy, plac wymian, wieża, stara cytadela, kopalnia itd) a tam to co potrzebne i już mamy miejsca do działania systemu
gdy wszystko będzie widoczne to każdy będzie widział co kto ma, i dobrze by było właśnie tam załatwiać handle z obozami czy ew produkcje, każdy obóz mógłby wyznaczyć u siebie człowieka odpowiedzialnego za dany fach.
na placu wymian można by było zdobyć to czego nie ma w obozach, tzn tego czego same obozy nie są wstanie wyprodukować, ew chociażby surowce do kupienia. i tutaj odbywałby się ten mega handel i np szalejący szamponik w systemie ekonomicznym (skoro tak sie do tego pali^^)

#34 Barneyek

Barneyek

    Starsza Wiedźma

  • Mod Globalny
  • 1288 postów
  • GG: 42708439

Napisano 08 wrzesień 2012 - 19:57

na placu wymian można by było zdobyć to czego nie ma w obozach, tzn tego czego same obozy nie są wstanie wyprodukować, ew chociażby surowce do kupienia. i tutaj odbywałby się ten mega handel i np szalejący szamponik w systemie ekonomicznym (skoro tak sie do tego pali^^)

Zdobywanie na Placu Wymian tych rzeczy, które są niedostępne w Kolonii (czyli dostaw zza Bariery), mogłoby być zarezerwowane dla obozu, który w danym momencie kontroluje ten teren. I wtedy ten obóz mógłby ew. dyktować ceny, jeśli inne obozy chciałyby to kupić. Dzięki temu byłaby motywacja aby walczyć o kontrolę nad Placem Wymian.

Dołączona grafika


#35 Shawn a'ka Sternik

Shawn a'ka Sternik

    RPG'owiec

  • VIP
  • 1762 postów
  • GG: 19719871

Napisano 08 wrzesień 2012 - 20:43

To nie musi być tyle roboty z produkcją. Wystarczy, że co tydzień/dwa/miesiąc kowal/alchemikłuczarz produkowałby np. 5 jednostek czegoś tam. I po tym czasie, wyznaczona osoba wpisuje wszystko do obozów. A to, co produkuje, byłoby napisane obok nazwy budynku.

Z Placem Wymian to dobre. Kto kontroluje, ten przejmuje dostawy i dyktuje ceny

Mogęsięwziąć za te systemy. Najpierw ekonomiczny, potem, jeśli da radęto wezmęsięza wojenny.

#36 Szkeleton

Szkeleton

    Pogromca Wiedźm

  • Junior Admin
  • 8511 postów

Napisano 08 wrzesień 2012 - 20:45

Shawn widzę twoje zagrzanie cała sprawą, ale czy to aby cię nie przerasta? Brać tyle rzeczy na raz?

#37 Shawn a'ka Sternik

Shawn a'ka Sternik

    RPG'owiec

  • VIP
  • 1762 postów
  • GG: 19719871

Napisano 08 wrzesień 2012 - 20:48

Ile? Wezmę system ekonomiczny tylko. Jak go skończę to może zabiorę się za wojenny.

#38 abi

abi

    Witch numero Uno

  • Królowa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8840 postów

Napisano 08 wrzesień 2012 - 20:52

bambino moje ty, jak wprowadzisz system ekonomiczny to o się nie skończy ino będzie działać i działać o ile nie padnie (oby nie), zatem nie licz na to ze roboty ci ubędzie :D

barn dobry pomysł z placem wymian :D

#39 Barneyek

Barneyek

    Starsza Wiedźma

  • Mod Globalny
  • 1288 postów
  • GG: 42708439

Napisano 08 wrzesień 2012 - 21:48

Ale jak Shawn ten ekonomiczny system rozbuja, to może po jakimś czasie znajdzie się ktoś inny, żeby go prowadzić. Najgorzej zacząć. Więc jestem za :). Wojenny będzie w drugiej kolejności, najpierw niech ruszy przynajmniej mapa z handlem.

Dołączona grafika


#40 El Bastardo

El Bastardo

    Władca Wiedźm

  • Mod Globalny
  • 3023 postów
  • GG: 53367215
  • Skąd:Elbl?g

Napisano 09 wrzesień 2012 - 12:38

Dokładnie małymi kroczkami musimy to wszystko wprowadzać nie od razu wszystko. Niech Shampon wprowadzi system w życie i zaczniemy go testować a następnie pomału zajmiemy się całą resztą po kolei.

Z placem świetny pomysł, popieram.

#41 Barneyek

Barneyek

    Starsza Wiedźma

  • Mod Globalny
  • 1288 postów
  • GG: 42708439

Napisano 09 wrzesień 2012 - 14:57

Prócz Placu Wymian punktami strategicznymi są jeszcze Stara Kopalnia i np. Wieża Xardasa. Wolnej Kopalni tu nie liczę, ponieważ jedyna droga do niej prowadzi przez nienaruszalny teren NO, więc żaden inny obóz nie ma szans jej zdobyć. Jest nasza po wsze czasy :D. Jednak możemy się umówić, że nie ma ona znaczenia ekonomicznego ani strategicznego, bo nie przynosi nam dochodu - całą rudę składujemy w Kopcu, ew. mały procent wykorzystując na wewnętrzne potrzeby (kucie broni).
Natomiast Stara Kopalnia oczywiście jest łakomym kąskiem. Możemy dodać tam jeszcze jakieś inne surowce, które się wydobywa - np. złoto czy żelazo. Obóz kontrolujący ją miałby oczywiste profity. Gdyby kontrolował równocześnie Kopalnię i Plac, mógłby prowadzić gruby handel ze światem zewnętrznym.
No i trzeci punkt strategiczny - Wieża Xardasa. Bonusy dla obozu kontrolującego w postaci szczególnych, dobrze "płatnych" zadań, bądź specjalnych, potężnych czarów typu przyzwanie demonów czy coś w ten deseń. Takie czary mogłyby przydać się obozowi w przypadku wprowadzenia systemu wojennego (taka broń masowego rażenia :P).
Można dodać jeszcze inne takie punkty, np. Cytadela jako najwyżej położone miejsce w Kolonii, punkt obserwacyjny, dawałaby jakiś bonus przy systemie wojennym. Albo klasztor na klifie, gdzie można by otrzymywać zwoje przemiany.

Dołączona grafika


#42 Shawn a'ka Sternik

Shawn a'ka Sternik

    RPG'owiec

  • VIP
  • 1762 postów
  • GG: 19719871

Napisano 09 wrzesień 2012 - 15:32

Dużo jest takich miejsc, które można wykorzystać i są nazwane.

#43 El Bastardo

El Bastardo

    Władca Wiedźm

  • Mod Globalny
  • 3023 postów
  • GG: 53367215
  • Skąd:Elbl?g

Napisano 09 wrzesień 2012 - 15:33

Jak najbardziej, trzeba to wprowadzić. To tak :
- Plac wymian: Handel ze światem zewnętrznym ( trzeba tylko ustalić co byśmy kupowali; kobiety, piwo, i inne sprzęty których brakuje w koloni)
- Stara kopalnia: Więcej rudy i większe profity z handlu.
- Wieża Xardasa: Czarna magia, dostęp do porządnych zwojów itp. Questy od Nekromanty zostawił bym neutralne, nie wiele jest takich postaci a dobrze gdyby wszyscy mogli korzystać z ich zadań.
- Cytadela: Tak najwyższy punkt a więc obeznanie w terenie, bonus do rozpoznania terenu i szybsze poruszanie sie po mapie ?? Przynajmniej do 2 hexów w okół cytadeli ??
- Klasztor na klifie: Zwoje przemiany, niezbyt ciekawy bonus ale zawsze coś. W systemie wojennym, mogłoby to miejsce robić za silną twierdzę - bonus do obrony.


Z takich mniej ważnych:
- Chata Cavalorna: Drobny handel, tańsze strzały i łuki. Questy od myśliwego również dostępne dla wszystkich.
- Może miasto orków. obóz kontrolujący obszar zyskiwał by ulu-mulu i silnych sprzymierzeńców do obrony tego hexa. Orków nie można by wykorzystać do innych celów.

#44 Barneyek

Barneyek

    Starsza Wiedźma

  • Mod Globalny
  • 1288 postów
  • GG: 42708439

Napisano 09 wrzesień 2012 - 16:35

Questy od Nekromanty zostawił bym neutralne, nie wiele jest takich postaci a dobrze gdyby wszyscy mogli korzystać z ich zadań.

To można rozwiązać tak, że obóz kontrolujący Wieżę dostaje questy regularnie, a inne obozy mogłyby dostać taki quest tylko wtedy, gdyby ich wysłannik dotarł na ten teren w swojej wędrówce po mapie.

( trzeba tylko ustalić co byśmy kupowali; kobiety, piwo, i inne sprzęty których brakuje w koloni)

No ładnie, wiedźmy Ci nie wystarczają? :lol:

Świetny pomysł z orkami :). Tylko że na obecnej mapie chyba nie mamy zaznaczonego tego terenu? Potrzebna byłaby przeróbka mapy.

Dołączona grafika


#45 El Bastardo

El Bastardo

    Władca Wiedźm

  • Mod Globalny
  • 3023 postów
  • GG: 53367215
  • Skąd:Elbl?g

Napisano 09 wrzesień 2012 - 17:25

Co do Xardasa, to ok się pomyśli.

No ładnie, wiedźmy Ci nie wystarczają? :lol:


No co Gomez miał, YBerion miał, ja też chcę :P Wiedźmy ?? ciężko je do roboty zaciągnąć, mało robią a jeśli już to same niepożyteczne rzeczy ;)

Obóz orków, faktycznie ciężko go znaleźć na mapie, jest chyba podzielony na 3 hexy.

#46 Shawn a'ka Sternik

Shawn a'ka Sternik

    RPG'owiec

  • VIP
  • 1762 postów
  • GG: 19719871

Napisano 09 wrzesień 2012 - 18:00

To tym lepiej. Bonus z orków dostawałoby się dopiero po zdobyciu tych trzech hexów. Jeden na przykłąd odpowiada za Ulu-Mulu, jeden za wejście do Orków, a jeden za samą pomoc zielonych.

#47 Szkeleton

Szkeleton

    Pogromca Wiedźm

  • Junior Admin
  • 8511 postów

Napisano 09 wrzesień 2012 - 18:07

Osobiście już się powoli gubię w tym całym, lecz oczywiście pomogę z całością by to całe rozkręcić.

Miejsca/budynki które sa na hexach mogą pomagać w różnych zadaniach itd. przykład tych orków : znając ich pomoc i zwyczaje możesz użyć np. umiejętności orków lub broni orków na arenie ^^.

#48 Shawn a'ka Sternik

Shawn a'ka Sternik

    RPG'owiec

  • VIP
  • 1762 postów
  • GG: 19719871

Napisano 09 wrzesień 2012 - 18:55

Też fajne.

#49 abi

abi

    Witch numero Uno

  • Królowa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8840 postów

Napisano 11 wrzesień 2012 - 21:17

no dobrze, czy coś zaczęło ruszać czy nadal wisi? bo pomysłów trochę padło a nie ma konkretnych decyzji

#50 Barneyek

Barneyek

    Starsza Wiedźma

  • Mod Globalny
  • 1288 postów
  • GG: 42708439

Napisano 11 wrzesień 2012 - 22:51

Ja wciąż czekam na wiążące decyzje przywódców obozów. Chociażby na zatwierdzenie, czy karty postaci mają mieć taki wygląd jak zaproponowany. Przecież nie będę decydować za wszystkich. No chyba że chcecie żebym decydowała, to nie ma sprawy.

Moja konkretna decyzja co do wyglądu subforum przeznaczonego do gry jest taka (częściowo pisałam już o tym w Wieży):
1. 3 tematy do kart postaci - osobno dla każdego obozu, żeby porządek był
2. Osobny temat dla każdego hexa - służący do poruszania się po mapie. Dużo, ale uważam to za absolutnie konieczne.
3. Temat do zdobytych nagród
4. lokacje obozowe ogólnodostępne - tzn. każdy obóz udostępnia część swoich lokacji do ogólnego "użytku". Np. kuźnia, karczma etc.
Tutaj pytanie do EBa głównie, bo nie wiem jak to w innych obozach wygląda. Jeśli udostępnimy np. naszą Karczmę dla wszystkich, to zamykamy to, co się w niej teraz dzieje i czyścimy, czy po prostu pozwalamy, by członkowie innych obozów dołączali się do tego?
5. Pytanie do Shawna - czy potrzebny jakiś osobny temat "handlowy", czy handel załatwiamy w lokacjach mapy?

pozostaje jeszcze kwestia czysto techniczna, czy np. przenoszenie się z hexa na hex odbywa się za pomocą systemu linków, czy po prostu piszemy w jednej lokacji że wychodzimy, w innej, że wchodzimy? Proszę o głos jakiegoś speca od tych spraw.
.....................
kolejna rzecz, o której pisałam, ale nikt się do tego nie odniósł. Broń. Czy wymyślamy coś, czy bierzemy żywcem nazwy i cechy broni z gry?
Co z wyrabianiem różnych rodzajów broni - czy specjalizacje, np. NO tylko łuki i 1h, SO kusze i 2h, OB broń obuchowa 1h i 2h, czy każdy kowal wyrabia to samo?

Dołączona grafika


#51 El Bastardo

El Bastardo

    Władca Wiedźm

  • Mod Globalny
  • 3023 postów
  • GG: 53367215
  • Skąd:Elbl?g

Napisano 12 wrzesień 2012 - 00:49

1. 3 tematy do kart postaci - osobno dla każdego obozu, żeby porządek był


Jeden wystarczy jak dla mnie. Do wyglądu, charakteru, ekwipunku itp. doda się jedną informację - Obóz. I będzie ok. Kiedyś też było kilka gildii a w rpg'u był jeden temat do kart.

2. Osobny temat dla każdego hexa - służący do poruszania się po mapie. Dużo, ale uważam to za absolutnie konieczne.


Tu trzeba grubszej rozkminy. Być może potrzebny a być może nie. Trzeba tu pomyśleć. Ja bym bardziej zrobił coś na styl lokacji rpg'owych. Nie na wszystkich hexach jest coś ciekawego ( choć z drugiej strony zawsze można coś wymyślić: Jakiś las chociażby) a drugiej strony czasami na jednym hexie jest więcej niż jedna lokacji. Poruszać musimy się po wszystkich więc trzeba tu coś wymyślić. Może jeden wspólny temat, gdzie co 24h ( co tyle można chyba zmienić hex tak?) każdy pisał by krótką informację - np. El Bastardo -> podróżuje na hex nr 8. Gdyby na tym hexi znajdowała się np. wieża Xardasa, to mógłbym w odpowiednim temacie/ lokacji opisać co tam robię a jeśli hex byłby bez lokacji nic bym nie pisał i za 24 h napisał, że podróżuje dalej?? Tu jest ciężki problem, trzeba to przemyśleć.

3. Temat do zdobytych nagród


Tu ok, nie widzę problemu.


4. lokacje obozowe ogólnodostępne - tzn. każdy obóz udostępnia część swoich lokacji do ogólnego "użytku". Np. kuźnia, karczma etc.
Tutaj pytanie do EBa głównie, bo nie wiem jak to w innych obozach wygląda. Jeśli udostępnimy np. naszą Karczmę dla wszystkich, to zamykamy to, co się w niej teraz dzieje i czyścimy, czy po prostu pozwalamy, by członkowie innych obozów dołączali się do tego?



No właśnie, to przykład hexa/ lokacji w którym jest kilka miejsc ( kuźnia, karczma itp.) Oczywiście udostępniamy karczmę i kuźnie i potrzebne są do tego odpowiednie tematy, i inaczej się nie da. I oczywiście nasza karczma nie ma tu nic do rzeczy, po prostu w rywalizacji ( gdzie będą wszystkie tematy/ lokacje trzeba stworzyć na nowo kuźnie i karczmę) Nikt nam przecież nie będzie buszował w obozowej karczmie. Jak dla mnie trzeba to podciągnąć pod jedno - poruszanie się po mapie i rpg ( jedno i to samo prawie) Narobi się tematów i temacików i będzie dobrze. Na przykład lokacja NO podzielona na Kuźnie, karczmę i być może coś jeszcze. I tak zresztą hexów, ewentualnie hexy bez żadnego ciekawego miejsca nie będą miały tematów. ( tylko w temacie wędrówkowym będzie informacja, że na nim przebywamy)


5. Pytanie do Shawna - czy potrzebny jakiś osobny temat "handlowy", czy handel załatwiamy w lokacjach mapy?


Tu wypowiem swoje zdanie. Załatwiamy handel w danej lokacji np. w lokacji/ temacie/ hexie w którym przebywa Cavalorn piszemy, że chcemy kupić od niego strzały a MG (kontrolowanego obszaru, lub twórca tematu sprzedaje nam owy sprzęt.

pozostaje jeszcze kwestia czysto techniczna, czy np. przenoszenie się z hexa na hex odbywa się za pomocą systemu linków, czy po prostu piszemy w jednej lokacji że wychodzimy, w innej, że wchodzimy? Proszę o głos jakiegoś speca od tych spraw.


W dawnym rpg'u jeśli opuszczało się lokacje pisało się o tym w swoim poście a na końcu dawało się linijkę :

Kierunek -> Las ( tu można było dać link, żeby było łatwiej) I pisało się w lokacji Las. Tylko tak jak piszę, problem pojawia się w tym, że nie na każdym hexie jest jakaś lokacja(nie na robimy przecież 10 lokacji Las, no chyba, że każdy hex da się jakoś nazwać :P ) lub też jest ich kilka.

kolejna rzecz, o której pisałam, ale nikt się do tego nie odniósł. Broń. Czy wymyślamy coś, czy bierzemy żywcem nazwy i cechy broni z gry?

Kwestia dowolna, oparł bym się np. naszą kuźnią ( nie ważne, czy prawdziwe czy wymyślone, ważne, że dopasowane do rang) Niech każdy obóz zajmie się swoim ekwipunkiem i dopasuje go do nowego schematu rang. ( U nas wystarczy lekko zmodyfikować kuźnię )

Co z wyrabianiem różnych rodzajów broni - czy specjalizacje, np. NO tylko łuki i 1h, SO kusze i 2h, OB broń obuchowa 1h i 2h, czy każdy kowal wyrabia to samo?

Niech każdy obóz wyrabia to co ma w swojej kuźnie. Znużmy, że Sekciarz jeśli przywędruje do hexa/ lokacji kuźnia NO i zakupi coś z naszego ekwipunku ( napisze o tym w karcie) to może biegać z naszym orężem po mapie.

Mam nadzieje, że coś idzie zrozumieć z mojego postu :P

#52 Shawn a'ka Sternik

Shawn a'ka Sternik

    RPG'owiec

  • VIP
  • 1762 postów
  • GG: 19719871

Napisano 12 wrzesień 2012 - 05:21

Dla handlu byłyby określone hexy. Handel międzyobozowy możnaby załatwiać tylko w danym obozie, handel z NPCami na odpowiednich hexach.

#53 Barneyek

Barneyek

    Starsza Wiedźma

  • Mod Globalny
  • 1288 postów
  • GG: 42708439

Napisano 12 wrzesień 2012 - 08:45

Nie na wszystkich hexach jest coś ciekawego ( choć z drugiej strony zawsze można coś wymyślić: Jakiś las chociażby) a drugiej strony czasami na jednym hexie jest więcej niż jedna lokacji. Poruszać musimy się po wszystkich więc trzeba tu coś wymyślić. Może jeden wspólny temat, gdzie co 24h ( co tyle można chyba zmienić hex tak?) każdy pisał by krótką informację - np. El Bastardo -> podróżuje na hex nr 8. Gdyby na tym hexi znajdowała się np. wieża Xardasa, to mógłbym w odpowiednim temacie/ lokacji opisać co tam robię a jeśli hex byłby bez lokacji nic bym nie pisał i za 24 h napisał, że podróżuje dalej?? Tu jest ciężki problem, trzeba to przemyśleć.

Jeśli postanowimy, że questy i inne rzeczy dzieją się tylko w określonych lokacjach, to OK. Ja po prostu wychodziłam z założenia, że w każdej lokacji/heksie (np. droga do obozu lub środek lasu) może coś gracza spotkać, choćby drobiazg jakiś.
Z punktu widzenia osoby, która ma tymi ruchami po mapie operować, łatwiej byłoby mi się zorientować w położeniu graczy, gdyby były osobne tematy. Boję się, że w temacie ogólnym będzie łatwo się zgubić. Poza tym zakładałam, że spotkanie 2 osób w jednej lokacji/heksie skutkowałoby jakimś działaniem. A przecież spotkać mogą się gdziekolwiek, choćby i w środku lasu, gdzie nic ciekawego nie ma. Z takiego spotkania musi coś wyniknąć (rozmowa, walka, wspólny quest, handel wymienny) - i gdzie wtedy to pisać? W ogólnym temacie - nie wyobrażam sobie tego. Chyba, że przenosilibyśmy wtedy taką akcję do jeszcze innego tematu, ale jakiego?
Ale z tym, że na jednym polu mogą być 2 istotne dla fabuły lokacje, to racja. Niewykluczone, że będzie potrzebna przeróbka mapy.

Niech każdy obóz wyrabia to co ma w swojej kuźnie. Znużmy, że Sekciarz jeśli przywędruje do hexa/ lokacji kuźnia NO i zakupi coś z naszego ekwipunku ( napisze o tym w karcie) to może biegać z naszym orężem po mapie.

Można tak zrobić, choć pomyślałam, że skoro już i tak czekają nas porządki i rewolucje w obozach, to może by ujednolicić i ten temat i oprzeć się na ekwipunku z gry. Ale spoko, jak dla mnie każdy obóz może wyrabiać swoje rzeczy, a w wyniku handlu się to przemiesza. Oczywiście wszyscy musielibyśmy podać do ogólnej wiadomości, co mamy w kuźni, tak jak robimy z rangami.
Pytanie tylko, jak rozwiązalibyśmy sprawę dopasowania broni do rang? Bo o ile wewnątrz obozu każdy otrzymuje broń zgodną z rangą, to w tym systemie teoretycznie można by np. pójść do SO i kupić sobie jakiś super miecz dla magnata. Chyba, że zrobimy takie ograniczenie, że we wszystkich kuźniach można kupić broń tylko odpowiednią dla danego poziomu (np. szkodnik może kupić broń przeznaczoną dla cienia, bo jest to odpowiednik jego rangi, ale nie kupi broni przeznaczonej dla strażnika, bo tę może kupić dopiero najemnik). Wtedy OK.
To niech się Szkel i Arvi wypowiedzą, czy im to odpowiada.

No właśnie, to przykład hexa/ lokacji w którym jest kilka miejsc ( kuźnia, karczma itp.) Oczywiście udostępniamy karczmę i kuźnie i potrzebne są do tego odpowiednie tematy, i inaczej się nie da. I oczywiście nasza karczma nie ma tu nic do rzeczy, po prostu w rywalizacji ( gdzie będą wszystkie tematy/ lokacje trzeba stworzyć na nowo kuźnie i karczmę) Nikt nam przecież nie będzie buszował w obozowej karczmie.

Jestem za. Karczma od nowa - jako lokacja rpgowo-handlowa. Kuźnia - raczej tylko handlowa? Czy jeszcze jakieś lokacje rpgowe, np. pole ryżowe, brama, chata zbieraczy, tak jak mamy u siebie, czy tylko te 2 wystarczą?
W przypadku SO mogłoby być analogicznie - kuźnia i targowisko (albo poszczególni handlarze: Fisk, Dexter). Targowisko też mogłoby być lokacją rpgową, można kogoś na nim spotkać, pogadać, coś porobić.
W przypadku Sekty - kuźnia i sklepik Fortuna? A jako lokacja rpgowa np. Plac Świątynny?

Dołączona grafika


#54 El Bastardo

El Bastardo

    Władca Wiedźm

  • Mod Globalny
  • 3023 postów
  • GG: 53367215
  • Skąd:Elbl?g

Napisano 12 wrzesień 2012 - 09:47

Co do tematów, to tak jak mówię, trzeba pomyśleć a i tak być może potrzebny będzie osobny temat do każdego hexa.


W sprawie handlu, to jak najbardziej można by kupić coś z innego obozu ale tylko zgodnie z rangą.

Jasnę, temat karczmy się założy, temat kuźni pewnie też i inne których potrzeba wyjdzie pewnie w trakcie. Przyda się pewnie siedziba magów, Jaskinia Lee ( znaczy moja :P ) I pewnie coś tam jeszcze.

#55 Szkeleton

Szkeleton

    Pogromca Wiedźm

  • Junior Admin
  • 8511 postów

Napisano 12 wrzesień 2012 - 09:47

1. 3 tematy do kart postaci - osobno dla każdego obozu, żeby porządek był

Jeden starczy bo i tak będziemy podróżować razem niekiedy.

2. Osobny temat dla każdego hexa - służący do poruszania się po mapie. Dużo, ale uważam to za absolutnie konieczne.

Zgadzam się w 100%.

Tu trzeba grubszej rozkminy. Być może potrzebny a być może nie. Trzeba tu pomyśleć. Ja bym bardziej zrobił coś na styl lokacji rpg'owych. Nie na wszystkich hexach jest coś ciekawego ( choć z drugiej strony zawsze można coś wymyślić: Jakiś las chociażby) a drugiej strony czasami na jednym hexie jest więcej niż jedna lokacji. Poruszać musimy się po wszystkich więc trzeba tu coś wymyślić. Może jeden wspólny temat, gdzie co 24h ( co tyle można chyba zmienić hex tak?) każdy pisał by krótką informację - np. El Bastardo -> podróżuje na hex nr 8. Gdyby na tym hexi znajdowała się np. wieża Xardasa, to mógłbym w odpowiednim temacie/ lokacji opisać co tam robię a jeśli hex byłby bez lokacji nic bym nie pisał i za 24 h napisał, że podróżuje dalej?? Tu jest ciężki problem, trzeba to przemyśleć.


Ja bym nie zrobił "z hexa na hex", a z "lokacji na lokację" o ile pamiętam POSIADAMY SPIS WSZYSTKICH LOKACJI na mapie wraz z hexami się z nimi wiążącymi.

3. Temat do zdobytych nagród

Bo jest aktualnie burdel, jak najbardziej.

4. lokacje obozowe ogólnodostępne - tzn. każdy obóz udostępnia część swoich lokacji do ogólnego "użytku". Np. kuźnia, karczma etc.

Tylko żeby ktoś mógł coś oferować, a nie np. 3 kuźnie no chyba, że każda by się specjalizowała w czymś innym.


pozostaje jeszcze kwestia czysto techniczna, czy np. przenoszenie się z hexa na hex odbywa się za pomocą systemu linków, czy po prostu piszemy w jednej lokacji że wychodzimy, w innej, że wchodzimy? Proszę o głos jakiegoś speca od tych spraw.

Jak jak to było po staremu. Idziemy idziemy i piszemy np. wchodzimy do ciemnego lasu i dajemy na końcu link z tematem.

#56 Szkeleton

Szkeleton

    Pogromca Wiedźm

  • Junior Admin
  • 8511 postów

Napisano 12 wrzesień 2012 - 09:50

http://gothic.org.pl...-mapa-i-zasady/

O tutaj mamy spis lokacji na hexach. Mam nadzieję, że problem poruszania się rozwiązany?

Od razu uprzedzam, jest 61 hexów, a tutaj jest spisanych 61 lokacji, czyli wszystko się zgadza.

Dodatkowo zrobił bym dział widoczny dla nowych zachęcając ich do RPG. Byłyby tam tematy z lokacjami oraz temat z naszymi kartami postaci.

#57 abi

abi

    Witch numero Uno

  • Królowa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8840 postów

Napisano 12 wrzesień 2012 - 16:45

zróbmy oddzielne forum do całej zabawy - widoczne dla każdego nowego (np zaraz na dole albo nawet w koloni karnej), a w nim kolejne: obozy i inne lokacje (tyle ile trzeba, zgodnie z mapą), w każdych 'obozach; tematy kuźnie itd , to samo w innych lokacjach - pozakładane tematy dla danej lokacji żeby wszystko było przejrzyste

nie będzie wielkiego bałaganu i tak jak szkel mówi aby każdy nowy to widzi, to byłaby zabawa która zachęcałaby ew nowych na gup

#58 Barneyek

Barneyek

    Starsza Wiedźma

  • Mod Globalny
  • 1288 postów
  • GG: 42708439

Napisano 12 wrzesień 2012 - 19:15

Tu jeszcze poprawki do Areny. Jeśli nie będzie przeciwwskazań, podmienię w temacie.
Spoiler

Dołączona grafika


#59 abi

abi

    Witch numero Uno

  • Królowa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8840 postów

Napisano 12 wrzesień 2012 - 22:26

zastanawia mnie pkt 12, czy realne jest to aby udało się maksymalnie 2 razy pod rząd, zakładając że w obozie są chociaż 4 aktywne osoby które zawsze będą gotowe do walki to jest realne, jeżeli mniej to chyba się nie uda, zatem ciągać za uszy w obozach aby walczyli :D

pkt 10 nagrody, oki to ja w zadaniach będę dawała rudę i surowce, tak aby się nie dublowało, zgadzacie się?


taka moja mała propozycja, na którą nie musicie się zgadzać,
osoba która staje na arenie aby podała co ma w ekwipunku na czas walki, aby to odjąć od puli obozu bo np się zużyło (jak zwoje, mikstury, może nawet jakaś broń) i aby nie było że ktoś nagle coś wyciąga więcej niż ma ;). wtedy można na bieżąco kontrolować jaki stan ekwipunku jest w każdym obozie.
można to zrobić tak, że np przy zgłaszaniu kandydatów podać zawartość ekwipunku przy nicku

#60 Barneyek

Barneyek

    Starsza Wiedźma

  • Mod Globalny
  • 1288 postów
  • GG: 42708439

Napisano 12 wrzesień 2012 - 23:07

Punkt 12 możemy wywalić i nie robić ograniczeń.
Punkt 10 odnosi się do walk nieobowiązkowych, możemy zawęzić pulę nagród. Wywalimy bryłki rudy, niech zostanie broń, pancerze, mikstury i czary. Ruda i surowce za zadania, dobry pomysł.
Ekwipunek będzie wg karty (nie wiem czy w najbliższych walkach zdążymy to wprowadzić, chcę je ogłosić w poniedziałek). I przy zgłaszaniu można faktycznie podawać, a dodatkowo karty postaci będą do wglądu w odpowiednim temacie.

Czyli po zmianach:
Spoiler

Dołączona grafika





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 members, 0 guests, 0 anonymous users